Gå til innhold

Fy F*** så trege sider det har blitt her.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, HanneMari Egmont skrev:

Ok, takk, skal rapportere det inn!

Grunnen til at jeg ikke vil skrive med nick, er fordi man møter kommentarer i andre tråder, fra brukere som følger med og passer på hva man skriver. Jeg kan ikke begripe hvorfor dere tviholder på at ris&ros skal være med nick. Jeg er helt sikker på at dere hadde fått tilbakemeldingene til riktig sted hvis dere hadde gått tilbake til at man kunne skrive anonymt der

Anonymkode: 6bdc4...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Grunnen til at jeg ikke vil skrive med nick, er fordi man møter kommentarer i andre tråder, fra brukere som følger med og passer på hva man skriver. Jeg kan ikke begripe hvorfor dere tviholder på at ris&ros skal være med nick. Jeg er helt sikker på at dere hadde fått tilbakemeldingene til riktig sted hvis dere hadde gått tilbake til at man kunne skrive anonymt der

Anonymkode: 6bdc4...7b7

Hovedgrunnen til at man må skrive med nick der er for å unngå trolling og lignende der, men det med hvor det er lov å være ab og ikke er noe som vurderes hele tiden. Man kan også sende pm til meg, Ann Christin eller en mod om feil, så blir de rapportert videre derfra, hvis man ikke ønsker å vise i forumet at man klager på ting som ikke funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HanneMari Egmont skrev:

Hovedgrunnen til at man må skrive med nick der er for å unngå trolling og lignende der, men det med hvor det er lov å være ab og ikke er noe som vurderes hele tiden. Man kan også sende pm til meg, Ann Christin eller en mod om feil, så blir de rapportert videre derfra, hvis man ikke ønsker å vise i forumet at man klager på ting som ikke funker.

Men ærlig talt, hvor mye trolling var det der inne?
Det er dumt å sende pm til dere, for da ser ikke andre brukere at flere har samme problem. Det er flere ting som er kommet frem i denne tråden, som jeg har trodd har vært et problem med mitt nett eller pc, men som tydeligvis er et dib/bim problem. Og det hadde ikke jeg visst hvis det ikke var for denne tråden. At denne tråden er 6 sider lang og kommer stadig opp igjen, burde jo si dere noe.

Anonymkode: 6bdc4...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det alltid har vært ab-stengt der, så beklager den antagelsen. 

Skal ta det opp med ledelsen om å vurdere en ab-åpning, men det blir i så fall i forbindelse med andre endringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, HanneMari Egmont skrev:

Jeg trodde det alltid har vært ab-stengt der, så beklager den antagelsen. 

Skal ta det opp med ledelsen om å vurdere en ab-åpning, men det blir i så fall i forbindelse med andre endringer!

Det ble stengt for anonyme når det kom noen berettigede kritiske kommentarer og spørsmål fra brukere,  hvor moderatorene svarte med å låse trådene i stedet for å svare på kritikk.

Anonymkode: 6bdc4...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, HanneMari Egmont skrev:

Jeg skjønner godt dere er frustrerte. Jeg skjønner heller ikke hvorfor det ikke er en enkel fiks på dette. Jeg skal være flinkere til å holde dere oppdatert - om det så er for å si at jeg ikke har hørt noe mer. Det er absolutt uholdbart at det har skjedd ingenting med denne tregheten på så lang tid. 

Hva er problemet med søkefunksjonen?

Kan dere prøve å lage egne tråder om enkeltfeil i ris/ros så ikke de blir borte i denne tråden?

Det med at man får beskjed om at siden er nede i en veldig kort periode skjer når mange trykker på en tråd samtidig, da vil man til slutt få feilmelding. Da skal det gå å vente noen sekunder og prøve igjen. 

Søkefunksjonen var elendig tidligere. Kunne søke på ord i titler på tråder som man visste var helt rett, men likevel få opp null resultater. Kunne søke utvidet søk med at tråden skulle inneholde søkeord, og likevel ikke få opp noen alternative tråder, selv om man vet det er mange tråder om temaet på forumet. Nå er søkefunksjonen enda verre. Om man får opp et resultat er tilfeldig. Skal jeg tippe så er det minst 7 av 10 ganger jeg får opp null resultat når jeg søker på tråder eller etter innhold.

Det at dere har gjort det slik at ris/ros ikke lenger er anonym skaper merarbeid for dere, og det blir derfor deres ansvar å sørge for å få med dere alt som står i denne tråden. Kjedelig og med store muligheter for at dere atter en gang går glipp av viktige detaljer, helt klart, men det er slik det er når dere valgte å fjerne muligheten for å poste anonymt på ris/ros.

Og nei, det er ikke bare når mange trykker på en og samme tråd samtidig man får feilmelding. Det skjer ved innlogging, det skjer når man henter opp siden, det skjer når man oppdaterer siden, det skjer når man skal søke etter noe, det skjer når man har vært uvanlig heldig og fått opp et søkeresultat på en gammel tråd og man går inn på denne. Mange går ikke inn på samme gamle tråder samtidig. Og det er ikke alltid siden er nede bare "i en veldig kort periode". Det skjer like ofte at den er nede lenger, fra 2-30 minutter.

Anonymkode: e7e76...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det ble stengt for anonyme når det kom noen berettigede kritiske kommentarer og spørsmål fra brukere,  hvor moderatorene svarte med å låse trådene i stedet for å svare på kritikk.

Anonymkode: 6bdc4...7b7

Jeg har vært her i ca. 7 år og har aldri sett at trolling på ris/ros har vært noe problem heller. Men ris/ros ble, som du sier, stengt for anonyme kommentarer etter at det kom mye berettiget kritikk der inne. Man fjerner ikke problemene selv om man forsøker å hindre folk i å opplyse om dem.

Jeg skriver heller ikke på ris/ros lenger, av samme grunn som deg. Det finnes noen brukere på forumet som ikke er helt gode, som følger med på alt man skriver med nick, og som derfor blir veldig usaklig i helt andre tråder og nesten driver med personforfølgelse her inne. 

Anonymkode: e7e76...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mye viktig informasjon, AB ...177! Veldig fint med all infoen om søk, såpass mye detaljer gjør det lettere å finne ut av, i tillegg til infoen om at det med feilmeldinger skjer på andre tidspunkt enn det jeg har fått beskjed om. Da har jeg mange detaljer jeg kan bringe videre. 

Det med AB-stenging i R&R vet jeg ikke helt når skjedde, men tror det må ha vært før jeg begynte denne runden og etter jeg slutta sist (var vikar og slutta april '16). Kan ikke huske debatten rundt det, men uansett, det vil være noe vi tar opp til vurdering. Du har gode poenger med hvorfor det kan være en tanke å åpne for det igjen. 

Er det fortsatt like lange nedetider? I juni byttet vi publiseringsplatform for alt vi leverer, og det skulle ha skjedd en bedring etter det. Men om det ikke er tilfelle skal jeg viderebringe info om det. 

Er forumet tregt uansett hvilken enhet dere bruker, og uansett nettleser? Er det for eksempel tregere på laptop enn mobil eller i en nettleser framfor en annen? Alle detaljer hjelper for å finne ut av problemet, for jeg tror det er vanskelig på teknisk å gjenskape problemet - noe som fører til at det er vanskelig å ta tak i hvorfor det skjer. Men jeg har altså fått høre at hovedgrunnen ligger i annonsene, selv om det kan se ut til at det er mer sammensatt enn det. 

Teknisk Ansvarlig skal være tilbake fra ferie i slutten av uka, så da kan jeg ta opp dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ris og ros ble stengt for anonym posting i august 2016.

For å komme tilbake til dagens situasjon, forumet er av og til sørpe tregt. Nedetiden varierer veldig, men som andre sier, det er ikke snakk om noen korte øyeblikk. Det er alt fra et par minutter til en halvtimes tid. Og jeg tror heller ikke at det stemmer at det er fordi mange klikker på en tråd samtidig, for det skjer også når jeg går inn på gamle tråder. 

Forumet står og laster og laster i en evighet. Jeg kjører Google Chrome på pc, hvis det er informasjon du trenger. Jeg pleier ikke gå inn her via mobil, men gjorde det så vidt i sommer. Ga opp fort, for jeg skjønte jo at når det står slik og laster og laster ville det vel bruke opp all dataen jeg har i mobilabonnementet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Tusen takk for den tråden, det var veldig oppklarende! :Nikke: Det viser seg jo da at dette ble gjort på bakgrunn i hvordan ting var her på den tiden - da Egmont ikke hadde kapasitet til å svare på ting - og ikke fast kontakt med Teknisk. Dette er endret etter at jeg begynte, nå når jeg er fast forumansvarlig mener jeg at det derimot er veldig viktig med brukerdialog ettersom forumet faktisk er der for dere. Et forum der man ikke kan rapportere inn ting som er problematiske (og ikke minst ikke få svar) vil ikke være noe godt forum overhodet. Det skal jeg virkelig ta med meg videre, det var et utrolig godt innspill som gjorde ting klarere for meg hvorfor det er blitt stengt.

Det at det laster kan du få vekk ved å be den om å slutte (trykke på krysset så siden stopper å laste). Det er annonserelatert, hadde jo en periode før ferien der alle sidene holdt på sånn. 

Takk også for infoen om at nedetiden opptrer uavhengig av det å klikke samtidig. 

Må legge til at jeg skjønner det er veldig frustrerende for dere når jeg kommer inn her og ikke gir dere noen ordentlige svar, bare "det jobbes med", når dere ikke merker forskjell. Det er jo fordi jeg ikke har kunnskap og tilgang nok til å finne ut av det selv og er avhengig av tredjepersoner, men det må jo føles som at jeg bare prater tull når jeg sier at noen ser på det.

Men jeg fortsetter å melde inn og å håpe at det er noen som finner løsningen snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, HanneMari Egmont skrev:

Jeg skjønner godt dere er frustrerte. Jeg skjønner heller ikke hvorfor det ikke er en enkel fiks på dette. Jeg skal være flinkere til å holde dere oppdatert - om det så er for å si at jeg ikke har hørt noe mer. Det er absolutt uholdbart at det har skjedd ingenting med denne tregheten på så lang tid. 

Hva er problemet med søkefunksjonen?

Kan dere prøve å lage egne tråder om enkeltfeil i ris/ros så ikke de blir borte i denne tråden?

Det med at man får beskjed om at siden er nede i en veldig kort periode skjer når mange trykker på en tråd samtidig, da vil man til slutt få feilmelding. Da skal det gå å vente noen sekunder og prøve igjen. 

Nei jeg må gå helt ut og lukke klikk.no for og få komme inn på forumet etter den feilmeldingen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Til dere som kanskje ikke har fått opp den nye tråden min. Teknisk har nå funnet en ting som gjorde forumet treigt, og nå er det 2-2.5 sekunder raskere.

Les ellers flere oppdatringer her:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...