Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #1 Skrevet 13. april 2017 Har en gutt som er liten og lav. Til nå har han ligget såvidt over strekken som skiller normal området og vekstavik, men på siste kontroll hadde kurven hans flatet av. Legen snakket om 2 som ikke var og ble det 3 skulle han til utredning. Så ny måling om noen måneder. Når jeg satt der på kontroll og det var så mange måneder til neste måling var jeg ikke engstelig legen ville utredet med engang hvis det var grunn til bekymring, men nå gnager det litt. Er det noen her som har hatt barn med avflatet kurve. Hva viste det seg og være? Håper på mange svar om helt ufarlige ting. Anonymkode: 16d59...3e6
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #2 Skrevet 13. april 2017 Her har kurven gått under nederst strek og ut av skjema. Han har nå krysset to percentiler å da ble de litt bekymret for han. Vi også er jo det. Men har sagt det hele tiden at noe plager han. Vi ble henvist for ph måling med tanke på reflux. Hvis den er negativ blir det nok ØNH lege igjen. Polypper og mandler kanskje? Men ble litt usikker på om du mener generell vekst eller høyd/vekt? Skjønte ikke det med 2 eller 3 heller. Men de virker ikke bekymret for at det er noe alvorlig. Hvordan er barnet ditt ellers da, allmenntilstand? Alder? Anonymkode: d4ccb...0c4
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #3 Skrevet 13. april 2017 Mulig det er percentiler han ikke fyller opp. Var noe med de rutene på kurveskjemaet. Han er ellers en veldig energisk gutt. Vekt i forhold til høyde er ok, men høyde i forhold til hans egen kurve er ikke ok. Har endel magesmerter. Anonymkode: 16d59...3e6
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #4 Skrevet 13. april 2017 Min gutt ble utredet for allergier mot mat. Anonymkode: d3d5d...1bb
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #5 Skrevet 13. april 2017 Legen snakket om cøliaki og laktose som mulige mistenkt, men jeg trodde cøliaki var verre. Endel av meg håper på klare svar om noen måneder. Og endel av meg vil ha vekstspurt/ målefeil og ingen ting galt. Jeg mener allergi er greit, men kan det være noe verre Anonymkode: 16d59...3e6
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #6 Skrevet 15. april 2017 Min datter hadde avflatet vekstkurve, viste seg at hun har cøliaki. Når hun startet på glutenfri diett tok hun igjen det "tapte" ganske kjapt. Nå skal det sies at hun hadde mange andre symptomer også, men det er faktisk ikke nødvendig. Cøliaki er en sykdom som kan være der nesten helt uten plager/symptomer. Anonymkode: bfcdb...dd2
frubabys Skrevet 15. april 2017 #7 Skrevet 15. april 2017 Cøliaki hos oss etter avflatet kurve og magesmerter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå