Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #2 Skrevet 11. mars 2017 Ved blodprøver? Og andre supplerende us. Anonymous poster hash: 6bf68...3da
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #3 Skrevet 11. mars 2017 Symptomer og tegn. Anonymous poster hash: 0e3d3...7d4
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #4 Skrevet 11. mars 2017 Dårlig allmenntilstand, dårlig vektøkning/svak vekstkurve, tretthet osv. Anonymous poster hash: 724e8...ea6
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #5 Skrevet 11. mars 2017 http://www.barnekreftportalen.no/info/krefttyper-hos-barn/symptomer-og-faresignaler/ Anonymous poster hash: 85e9e...8ca
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #6 Skrevet 11. mars 2017 Kommer an på hvilken type kreft. Dem vanligste blant barn er ALL (akutt lymfatisk leukemi). Den oppdages ofte ved at barnet har vært slapp over lang tid,generelt dårlig allmentilstand,stadig feber uten tegn til annen sykdom,dårlig matlyst,sover unormalt mye. De kan også få uforklarlige blåmerker på hele kroppen. Diagnosen bekreftes ofte ved blodprøver. Crp er ofte høy samme med de hvite. Og HB(hemoglobin også kjent som "blodprosenten") er lav og samme med trombocytte ne(blodplatene). Hjernesvulst er det nest vanligste og har ofte andre symptomer. Hodepine,synsforstyrrelser,epileptiske anfall,oppkast. Men dette kommer an på hvor i hjernen svulsten sitter. Anonymous poster hash: e9090...45d
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #7 Skrevet 11. mars 2017 Takk for svar! Eneste som bekymrer meg er at barnet mitt svetter mye på natta.. Blir det dumt å bestille time hos fastlegen å si kan du utrede sønnen min for kreft fordi jeg er bekymret? Anonymous poster hash: e393b...b5d
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #8 Skrevet 11. mars 2017 Hvordan er allmenntilstanden hans, da? Hvis den er bra, han spiser godt, leker som vanlig, ikke infeksjonstegn, ville jeg ikke bekymret meg veldig. Men du kan jo bestille en legetime og spørre hva det kan være? Men ikke hastetime, kanskje. Anonymous poster hash: e4366...dd5
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #9 Skrevet 11. mars 2017 Takk for svar! Eneste som bekymrer meg er at barnet mitt svetter mye på natta.. Blir det dumt å bestille time hos fastlegen å si kan du utrede sønnen min for kreft fordi jeg er bekymret? Anonymous poster hash: e393b...b5d Start med å senke temperaturen på soverommet eller bytt til sommerdyne!😄 Svette er faktisk ikke noe typisk symptom på kreft, altså, så hvordan fikk du den tanken? Tror du det er "verst tenkelige mulighet" hver gang det er noe, så behøver du hjelp. (Du, ikke barnet ditt!) Anonymous poster hash: 724e8...ea6
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #10 Skrevet 11. mars 2017 Som over her sier.. under 18 grader på soverommet, sove i bare trusa, lettere dyne. Jenta vår fikk en tykk dyne av svigers, skal liksom være helårs. Den dyna gjorde at ho ble helt gjennomsvett! Anonymous poster hash: d7719...960
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #11 Skrevet 11. mars 2017 Start med å senke temperaturen på soverommet eller bytt til sommerdyne!😄 Svette er faktisk ikke noe typisk symptom på kreft, altså, så hvordan fikk du den tanken? Tror du det er "verst tenkelige mulighet" hver gang det er noe, så behøver du hjelp. (Du, ikke barnet ditt!) Anonymous poster hash: 724e8...ea6 Det er faktisk ikke riktig! Nattesvette er ikke et uvanlig symptom på kreft. Men det kommer vanligvis ikke alene, gjerne med redusert allmenntilstand, vekttap, osv. Det kan også være andre sykdommer. Og det kan være ingenting. Uansett, du får best svar hos en lege, ikke her! Anonymous poster hash: e4366...dd5
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #12 Skrevet 11. mars 2017 Det er faktisk ikke riktig! Nattesvette er ikke et uvanlig symptom på kreft. Men det kommer vanligvis ikke alene, gjerne med redusert allmenntilstand, vekttap, osv. Det kan også være andre sykdommer. Og det kan være ingenting. Uansett, du får best svar hos en lege, ikke her! Anonymous poster hash: e4366...dd5 Det er også et symptom på AIDS. Og diabetes, og en masse annet, selv har jeg bl a hatt det under halsbetennelse. Som eneste symptom hos et ellers friskt barn vil det være tåpelig å ta det opp hos lege. Anonymous poster hash: 724e8...ea6
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #13 Skrevet 11. mars 2017 Jeg har tre barn som blir gjennomvåt av svette kort tid etter de sovner. Ingen sykdommer Anonymous poster hash: 9bb3d...577
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #14 Skrevet 12. mars 2017 Eldste min ble også klissvåt av svette et par timer etter leggetid, kunne vri opp sengetøyet.. men nå er det blittt bedre, gikk over av seg selv. Hadde ingen andre symptomer. Men er du bekymret, skader det aldri å ta en telefon til legen 😉 Anonymous poster hash: a356b...fdd
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #15 Skrevet 12. mars 2017 Her ble kreften oppdaget helt tilfeldig fordi vi skulle sjekke en annen ting (som viste seg å bære helt ufarlig). Kreften i seg selv hadde ikke rukket å gi symptomer. De sa vi var så utolig heldige som fikk det oppdaget så tidlig. Det gikk heldigvis bra, oddsene hadde ikke vært så gode om det ble oppdaget senere... Anonymous poster hash: c414f...59e
❤lille stjerne❤ Skrevet 12. mars 2017 #16 Skrevet 12. mars 2017 Det kommer an på hvilken type kreft det er snakk om, det gir helt forskjellige symptomer. Leukemi kan gi symptomer som at barnet blir trett, blekt, orker lite, spiser dårlig. Blodprøver viser lave røde og forhøyet hvite blodceller. Svulst i hjernen kan gi symptomer som ustøhet, epilepsianfall, talevansker.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #17 Skrevet 12. mars 2017 Svette på natta er ofte kroppens måte å kvitte seg med energi på. Anonymous poster hash: eadde...85e
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #18 Skrevet 12. mars 2017 Å løpe til legen fordi barnet svetter om natten blir tullete. Å påstå at det er kreft, er latterlig. Han er varm om natten. Han er ikke syk. Anonymous poster hash: ad204...c80
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #19 Skrevet 12. mars 2017 Jeg er kanskje en slik som mor som bekymrer meg litt for mye. Jeg kom over en artikkel på Internett om et barn som hadde fått kreft men foreldrene og legen oppdaget det sent. Det stå noe om blant annet om svetting på natta.. Så begynte jeg med en gang å tenke på 2 åringen min. Men det blir kanskje for dumt å bestille en time hos legen bare for å roe med ned? 2 åringen har allergi, så vi skal inn på 2 års kontroll. Da tar de jo blant annet blodprøver. Vil de ikke slå ut på disse selv om blodprøvene er ment for allergi? Anonymous poster hash: e393b...b5d
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #20 Skrevet 12. mars 2017 Jeg er kanskje en slik som mor som bekymrer meg litt for mye. Jeg kom over en artikkel på Internett om et barn som hadde fått kreft men foreldrene og legen oppdaget det sent. Det stå noe om blant annet om svetting på natta.. Så begynte jeg med en gang å tenke på 2 åringen min. Men det blir kanskje for dumt å bestille en time hos legen bare for å roe med ned? 2 åringen har allergi, så vi skal inn på 2 års kontroll. Da tar de jo blant annet blodprøver. Vil de ikke slå ut på disse selv om blodprøvene er ment for allergi? Anonymous poster hash: e393b...b5d Nei. Anonymous poster hash: 0e3d3...7d4
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #21 Skrevet 12. mars 2017 Nei. Anonymous poster hash: 0e3d3...7d4 Ok Anonymous poster hash: e393b...b5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå