Gå til innhold

Hvem tror dere blir hovedperson i SKAM 4. sesong?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis det blir Sana neste sesong, hva tror dere temaene blir da? Regner med religion selvfølgelig, men tror dere det blir noe love? Føler meg skikkelig forutinntatt her, men hvor langt tror dere de er villige til å dra den om det blir Sana?

 

Anonymous poster hash: 462b8...f3b

 

Jeg tror ikke det blir Sana, jeg tror ikke Sana får egen sesong i det hele tatt og dette er hvorfor:

 

Den røde tråden som går igjen er problematikk som all ungdom plutselig kan stå ovenfor.

Alle kan bli forelsket i den kjekkeste gutten, alle kan møte rus, alle kan bli psykisk syke, alle kan oppdage at de er homofile, alle kan få spiseforstyrrelse osv.

Hos Sana hadde islam blitt et tema, selv om religion ville vært overskriften. Selv om alle kan konvertere, så angår ikke islam alle direkte.

MEN islam er en del av vårt samfunn derfor har vi sett Sana og islam sitt syn på alle problemene. Hun har alltid vært der og fått fram hvordan hun ser på det.

Derfor tror jeg Sana vil være en viktig bi-person i alle sesongene for å se hennes vinkel, men hun vil ikke få en egen sesong da hun allerede er fremtredende og får fram flere viktige poeng på denne måten.

 

Anonymous poster hash: 50a93...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det blir Sana, jeg tror ikke Sana får egen sesong i det hele tatt og dette er hvorfor: Den røde tråden som går igjen er problematikk som all ungdom plutselig kan stå ovenfor.Alle kan bli forelsket i den kjekkeste gutten, alle kan møte rus, alle kan bli psykisk syke, alle kan oppdage at de er homofile, alle kan få spiseforstyrrelse osv.Hos Sana hadde islam blitt et tema, selv om religion ville vært overskriften. Selv om alle kan konvertere, så angår ikke islam alle direkte.MEN islam er en del av vårt samfunn derfor har vi sett Sana og islam sitt syn på alle problemene. Hun har alltid vært der og fått fram hvordan hun ser på det.Derfor tror jeg Sana vil være en viktig bi-person i alle sesongene for å se hennes vinkel, men hun vil ikke få en egen sesong da hun allerede er fremtredende og får fram flere viktige poeng på denne måten. Anonymous poster hash: 50a93...f48

Du, nå ble jeg nesten litt glad i deg:) Ikke missforstå meg - jeg liker Sana kjempegodt, men ikke som hovedperson. Jeg klarer ikke å se hvordan de skal lage en realistisk sesong om Sana, i og med at religion er så viktig for henne. Tror det blir vanskelig, derfor bedre å ha henne som en sterk birolle for å få flere synsvinkler på problemene.

 

Anonymous poster hash: 462b8...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, nå ble jeg nesten litt glad i deg:) Ikke missforstå meg - jeg liker Sana kjempegodt, men ikke som hovedperson. Jeg klarer ikke å se hvordan de skal lage en realistisk sesong om Sana, i og med at religion er så viktig for henne. Tror det blir vanskelig, derfor bedre å ha henne som en sterk birolle for å få flere synsvinkler på problemene.Anonymous poster hash: 462b8...f3b

Takk takk.

 

Og var forresten ikke meningen å være anonym i innlegget over her om Sana :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har evaluert litt og her er mine tanker om hvem det kan bli og hvem jeg ikke tror:

 

Sana -

tror ikke at det blir henne, vanskelig pga hennes sterke tilknytning religion.

 

Vilde -

Kan være, men tror at de sparer henne til russesesongen. Det er jo den hun brenner for, og har gjort det siden sesong en med sparing til russebuss og alt.

 

Jente Chris -

Tror ikke det bli henne heller. Skuespilleren går på Teaterhøyskolen og har sagt hun prioriterer den.

 

Magnus -

Mulig det blir han. Har sett på klippet i siste episode hvor Isak sier "dere må begynne å skaffe chicks sjæl" og så går han. Og vi blir stående igjen med gutta når Isak forsvinner bort og Magnus sier "skal vi ditche han". Er det en måte å si det blir Magnus i neste sesong?

 

Jonas - Usikker på han altså. Ikke funnet noe som indikerer at det blir han.

 

Madhi - nei, tror ikke det.

 

Even -

Absolutt mye som tyder på at det blir han. Som noen andre nevnte, siste klipp hvor vi ser at Even får blått lys på tlf.sin og meldingslyd. Han ser inn i kameraet sist. Og at det har drøyd så lenge med trailer tilsier også at det kan bli Even.

 

 

Anonymous poster hash: 462b8...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at han var lik Even på det bilde ( men Henrik er jo unektelig ganske lik Even da :) ). Men tror du virkelig at han legger ut hint om traileren på instaen sin...?

 

Anonymous poster hash: 462b8...f3b

Tror egentlig ikke det.

 

Jeg mener at jeg ser veldig forskjell på Henrik og Even.

 

Han er en briljant skuespiller og klarer å gi Even en helt spesiell aura

 

Men siden det ikke kom noen trailer i går så regner jeg med at jeg så syner.

 

Anonymous poster hash: f80ac...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danskene på KosegruppaDK på Insta har en teori om at traileren kommer den 18. , husker ikke helt hvorfor, var litt for vagt for meg. Men man klamrer seg jo til alt håp om dagen. HVIS det blir Even ( som jo alle håper på), må de jo ha psykolog klar til Henrik Holm, han kommer jo til å bli verdenskjendis og hysteriet kommer til å eksplodere - det er jo temmelig mye press på ham fra fans allerede... 

 

Når det gjelder Sana, hvis hun skulle få hovedrollen, kan det jo f,eks handle om uønsket graviditet/incest/voldtekt, eller tvil ang religion, men jeg ser vel ikke helt det scenarioet som realistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med dere har bildene fra filmingen?

 

Gidder ikke spoile her inne.. Men ligger på Dagbladet også..

Dette var dette for min del... 

Anonymkode: c9cf5...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG - jeg håper virkelig Julie overrasker meg positivt i sesong 4, for akkurat nå er jeg litt sånn 😔

Anonymkode: c6dd6...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr nok at Julie Andem er opptatt av å vri serien tilbake mot det originale målgruppen. Den er tross alt tenåringsjenter. 

Jeg jobber med målgruppen og mitt inntrykk er at flere av dem ikke likte sesong 3 så godt. 

Synes egentlig det er bra at hun holder seg til det opprinnelige prosjektet og ikke kaster rundt på det pga at sesong 3 ble så populær.

Anonymkode: ef694...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

OMG - jeg håper virkelig Julie overrasker meg positivt i sesong 4, for akkurat nå er jeg litt sånn 😔

Anonymkode: c6dd6...948

Samme her...

Veldig skuffende...

Anonymkode: c9cf5...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det betyr nok at Julie Andem er opptatt av å vri serien tilbake mot det originale målgruppen. Den er tross alt tenåringsjenter. 

Jeg jobber med målgruppen og mitt inntrykk er at flere av dem ikke likte sesong 3 så godt. 

Synes egentlig det er bra at hun holder seg til det opprinnelige prosjektet og ikke kaster rundt på det pga at sesong 3 ble så populær.

Anonymkode: ef694...c48

Joda..

Men det var langt flere enn den opprinnelige målgruppen som fikk nytte av sesong 3. 

Men for all del. Jeg får langt mer fritid enn jeg hade fra oktober til desember 2016. 

Anonymkode: c9cf5...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda..

Men det var langt flere enn den opprinnelige målgruppen som fikk nytte av sesong 3. 

Men for all del. Jeg får langt mer fritid enn jeg hade fra oktober til desember 2016. 

Anonymkode: c9cf5...e92

Enig med deg i det! Jeg likte sesong 3 kjempe godt. 

Men mener å ha hørt et intervju med Håkon Moslet i P3 der det var veldig klart at Julie Andem var mest opptatt av målgruppa. Tror det er mange som ville endret på serien som følge av den enorme populariteten i sesong 3. Derfor jeg synes det er litt kult at hun holder seg til planen hun opprinnelig hadde.

Jobber som sagt med ungdom i målgruppa og mange av de jeg har snakket med falt litt av. De følte også at de voksne "tok over" serien. Ei jente sa til meg at kommentarfeltet på skamsiden hadde blitt overtatt av voksne. De følte nok at de hadde skamdiskusjonen på siden mer for seg selv i de andre to sesongene.

 

Anonymkode: ef694...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK, hvis jeg skal prøve å vri det til det positive så får forhåpentlig Evak en rolig og fin tid sammen fremover. Håper ikke Julie stikker kjepper i hjula, jeg vil veldig gjerne at de skal ha det fint sammen❤️. Håper vi får se litt til de🙏😊.

 

Anonymkode: c6dd6...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg passerte en innspilling av Skam i Oslo og tok bilde av det. Ser at ihvertfall Sana og jente-Chriss er med. 

Anonymkode: 56256...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hele jentegjengen er med i år virker det som , sjekk se og hør 

Anonymkode: db793...109

Det blir nok dessverre jentesesong, ser det ut til..

Anonymkode: c9cf5...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir det Vilde eller Sana? Og blir det en bra sesong tror dere?

Anonymkode: c6dd6...948

Jeg syns det ser ut som om det blir Vilde.

Det blir sikkert bra, men jeg kommer nok ikke til å se noe annet enn episoder. Fulgte med på klipp sesong 3, og ville gjort det om Even hadde fått sesong 4, men nå er jeg ikke så interessert.

Det er sikkert mange som vil få mye ut av det.

Jeg tenker at karakteren Vilde må roe seg ned noen hakk for at jeg skal orke å se en hel sesong med henne som hovedperson. men jeg tror det er poenget. Den hypre oppførselen hennes er nok en fasade som skjuler ganske mørke ting, og jeg tror vi kommer til å se en veldig nedtonet Vilde.

Jeg digger Ulrikke, og det er tydelig at hun er en god skuespiller, men for meg er Vilde (slik vi har sett henne hittil) en bikarakter som er fin til å sprite opp, men ikke til å bære en sesong.

Jeg syns sesong 1 og 2 er en grei tv-serie, sesong 3 var kunst og hadde sesong 4 vært Evens sesong hadde de klart å løfte det enda mer, for skuespilleren bak Even er grisedyktig.

Anonymkode: c9cf5...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir nok dessverre jentesesong, ser det ut til..

Anonymkode: c9cf5...e92

Jeg prøver å tenke...... detblirsikkertbra..... detblirsikkertbra..... detblirsikkertbra.......detblirsikkertbra....., mens jeg egentlig er sånn...😭😭😭😭😵😵😵😵😢😢😢😢 snufs....😔😔😔

Anonymkode: c6dd6...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er om denne "lekkingen" av informasjon var et stunt for å villede publikum.

For det første er det merkelig at de filmer så åpent før traileren er publisert. Det har de ikke gjort tidligere. Trailer har vært filmet innendørs, og filming til sesongene har startet opp etter at trailer er publisert.

For det andre har det vært en aksept i mediebransen om at de ikke spoiler SKAM. De har hatt mange muligheter, men ingen har gjort det.

Så, det kan være et avtalt spill for å få folk til å tro at de skjønner hvem hovedpersonen er, også smeller de til med en sesong med Even som hovedkarakter..Det hadde jo vært ganske Andemsk..

Anonymkode: c9cf5...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spørsmålet er om denne "lekkingen" av informasjon var et stunt for å villede publikum.

For det første er det merkelig at de filmer så åpent før traileren er publisert. Det har de ikke gjort tidligere. Trailer har vært filmet innendørs, og filming til sesongene har startet opp etter at trailer er publisert.

For det andre har det vært en aksept i mediebransen om at de ikke spoiler SKAM. De har hatt mange muligheter, men ingen har gjort det.

Så, det kan være et avtalt spill for å få folk til å tro at de skjønner hvem hovedpersonen er, også smeller de til med en sesong med Even som hovedkarakter..Det hadde jo vært ganske Andemsk..

Anonymkode: c9cf5...e92

Nå krysser jeg bare alt jeg har for at det er sånn...🙏🙏🙏

Anonymkode: c6dd6...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns det ser ut som om det blir Vilde.

Det blir sikkert bra, men jeg kommer nok ikke til å se noe annet enn episoder. Fulgte med på klipp sesong 3, og ville gjort det om Even hadde fått sesong 4, men nå er jeg ikke så interessert.

Det er sikkert mange som vil få mye ut av det.

Jeg tenker at karakteren Vilde må roe seg ned noen hakk for at jeg skal orke å se en hel sesong med henne som hovedperson. men jeg tror det er poenget. Den hypre oppførselen hennes er nok en fasade som skjuler ganske mørke ting, og jeg tror vi kommer til å se en veldig nedtonet Vilde.

Jeg digger Ulrikke, og det er tydelig at hun er en god skuespiller, men for meg er Vilde (slik vi har sett henne hittil) en bikarakter som er fin til å sprite opp, men ikke til å bære en sesong.

Jeg syns sesong 1 og 2 er en grei tv-serie, sesong 3 var kunst og hadde sesong 4 vært Evens sesong hadde de klart å løfte det enda mer, for skuespilleren bak Even er grisedyktig.

Anonymkode: c9cf5...e92

Det er ikke umulig at du blir positivt overrasket hvis Volde blir hovedkarakteren i sesong 4

Anonymkode: db1d0...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke umulig at du blir positivt overrasket hvis Volde blir hovedkarakteren i sesong 4

Anonymkode: db1d0...5f3

Jeg er for å være helt ærlig ikke så interessert i jentegjengen. Av en eller annen grunn så har jeg klart å identifisere meg med med gutta i sesong 3, og syns de er mye morsommere å følge med på, mindre fjas og drama. Det var drama så det holdt i sesong 3, men på et helt annet plan.

Anonymkode: c9cf5...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også gutta bedre. Ikke så mye intriger og dill. Hadde også håpet at siden det hadde vært 2 jentesesonge, så kunne det ha blitt en sesong til med gutta i det minste. 

Jeg føler heller ikke jeg er helt ferdig med temaene fra sesong 3....

(....egentlig ganske merkelig med den åpenlyse filmingen i går - syns dere ikke?? Jeg stusser så på hvorfor de ikke prøvde å holde det skjult siden alt annet er så hemmelig?  Nå har jo både VG, Dagbladet og Se og hør hatt artikler og bilder av det. Det er på en måte så åpenbart, at jeg lurer mer og mer på hva det var for noe.... Andem er en luring)

Anonymkode: c6dd6...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...