Gå til innhold

Mai gruppa - siste trimester!


førskolelæreren

Anbefalte innlegg

Hei hei:)
Jeg var også på kontroll på sykehuset i går og lillegutten i magen ble estimert til 3062. Jeg var da 37+3. Så våre gullklumper er veldig like i størrelsen hvis estimeringen er noenlunde korrekt førskolelæreren:) Hodet lå ned og alt står bra til med skatten<3

Jeg har fortsatt litt høyt blodtrykk, +1 på protein i urinen og enorme mengder vann. Så jeg ligger fortsatt i begynnelsen av preeklampsi. Men det var heldigvis ikke blitt mye verre enn siden sist. Jeg skal inn igjen for vurdering av igangsettelse 2.mai. Dersom jeg ikke kommer igang før. Håper jo det da.. Aller best å komme i gang uten hjelp. Men samtidig bedre å bli satt i gang enn å utvikle verre svangerskapsforgiftning. 

Ellers er dagene lange og vonde nå, og nettene og. Så gutten er HJERTELIG velkommen ut;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, M79+♂08♥+♂12♥ skrev:

Hei hei:)
Jeg var også på kontroll på sykehuset i går og lillegutten i magen ble estimert til 3062. Jeg var da 37+3. Så våre gullklumper er veldig like i størrelsen hvis estimeringen er noenlunde korrekt førskolelæreren:) Hodet lå ned og alt står bra til med skatten<3

Jeg har fortsatt litt høyt blodtrykk, +1 på protein i urinen og enorme mengder vann. Så jeg ligger fortsatt i begynnelsen av preeklampsi. Men det var heldigvis ikke blitt mye verre enn siden sist. Jeg skal inn igjen for vurdering av igangsettelse 2.mai. Dersom jeg ikke kommer igang før. Håper jo det da.. Aller best å komme i gang uten hjelp. Men samtidig bedre å bli satt i gang enn å utvikle verre svangerskapsforgiftning. 

Ellers er dagene lange og vonde nå, og nettene og. Så gutten er HJERTELIG velkommen ut;)

Så gøy at vi to ligger så likt! Det var så godt å høre at lillebror blir normalvektig og ikke liten som storebror! 

Men dere - fra i natt fikk jeg skikkelig vondt i symfysen/skambenet og korsryggen! Det er altså så vondt å gå nå - det virker som om det presser på der nede? Kan ikke huske dette med storebror? Har en del kynnere og murringer men denne smerten er enda verre. Hva kan det være for noe?

Skal til jordmor på tirsdag og må høre med henne😅

Lykke til alle dere❤️💚💛💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være fordi lillegutten er kommet godt ned i bekkenet og presser på inni der? Jeg husker med forrige at de siste dagene så følte jeg omtrent at jeg satt meg på hodet hans når jeg satt meg ned. Var veldig spesielt. Og da trykket det veldig på symfysen. Følte også at jeg måtte på do hele tiden, på tross av at jeg ikke egentlig måtte på do.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere pakket fødebagen enda? Hvor langt er dere på vei? 

Hva pakker dere oppi? På mitt sykehus er det (var det i hvert fall sist) bodyer og slikt vi kunne bruke. 

Men jeg pakker med eget, men lurer på om noen av dere pakker med babynest eventuelt bbhugme pute osv? Eller bare helt enkle ting, minst mulig? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pakket fødebagen for lenge siden:trampe:

Der har jeg klær til meg, babyen og pappaen.  Har ikke med bleier, det får vipå sykehuset. Har heller ikke med babynest/ammepute. Men det kan jo være lurt?  

Ellers har jeg nå enda mer vondt/trykk i skambenet og gleder meg til time hos jordmor imorgen slik at jeg kan spørre hva dette er for noe. Men jeg tror også det er fordi lillegutt trykker på der nede nå.

Er så klar for å være ferdig med magen nå, klar for fødsel og møte lillebror. Håper det snart skjer noe💙🎈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pakket fødebagen i flere uker jeg nå, og tror jeg er ca akkurat ferdig;)
Jeg pakker klær til meg, hentesett og babyteppe til gullet. Våtservietter, vitaminer, medisiner jeg bruker, et stort håndkle til meg, skal ha med en stor pute, hårstrikk, lovehearts, toalettsaker, store bind, tar ikke med bleier, da vi får det på sykehuset.

Ellers tror (og håper) jeg at jeg har fått med meg det viktigste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, M79+♂08♥+♂12♥ skrev:

Har pakket fødebagen i flere uker jeg nå, og tror jeg er ca akkurat ferdig;)
Jeg pakker klær til meg, hentesett og babyteppe til gullet. Våtservietter, vitaminer, medisiner jeg bruker, et stort håndkle til meg, skal ha med en stor pute, hårstrikk, lovehearts, toalettsaker, store bind, tar ikke med bleier, da vi får det på sykehuset.

Ellers tror (og håper) jeg at jeg har fått med meg det viktigste:)

Hørtes deilig ut med stor pute og lovehearts! Det må jeg også hamstre inn❤️

Hvilke tanker har du/dere til fødsel? Er dere første eller fleregangsfødende.

Jeg kjenner jeg får mageknip ved tanken. Gruer meg fælt. Første på meg, hadde Ks sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg egentlig til fødsel ift. sist - selvsagt mest til hun kommer og det etterpå, men hadde en god opplevelse selv om det er stritt når det står på - men rask og grei til førstegang å være, så håper det oppleves ganske likt nå. Det går nok så fint med deg så!

Fødebagen har vært pakket og klar lenge her og - pakker klær, toalettsaker, bind, ammeinnlegg i ull, teppe til babyen i ull... Ofte har man jo med seg for mye!! Tenker at det jeg evt. har glemt har de på sykehuset - og jeg er ikke så veldig kresen heller - gjør det enkelt!

Flere som verker i ribbeina? Hva gjør dere i permisjonen før babyen kommer? Syns det er litt lange dager allerede... Mindre å klargjøre med nr. 2 liksom.

Lykke til med innspurten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter å venter her også :) 38 uker nå. Ingen tegn på at fødsel er sikte. Kanskje litt hardere kynnere, akkurat som om de tar tak bak i korsryggen også. Såå klar for å bli kvitt denne magen nå🙏🏻🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har INGENTING klart 🙈 Eneste jeg har gjort er å skrubbe soverommet fra gulv til tak og alt imellom 😅 Eller jo, gubben har pusset vogna :-)

Har handlet liiiitt klær men bare litt. Å har ikke vasket noe av det enda :-) Hehe...

tenker jeg har god tid på meg (uke36) å tviler på denne vil komme før tiden (blir nok satt i gang med denne også) 

men kanskje begynne å få litt ting på plass nå :-) i hvert fall det aller viktigste :-)

kjenner det er vanskelig å sitte nå ja, skikkelig ubehagelig i ribbeina. Skal på vekstkontroll i begynnelsen på mai (stort barn forrige gang og dårlig bekken)  så rekner med å bli satt igang før tiden denne gangen også. Så plutselig har jeg litt dårlig tid allikevel 😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordner seg tilslutt🙈

Jeg har hatt alt klart i over en måned - nesten så jeg må vaske det igjenn🙄

Var hos jordmor idag og fikk bekreftet bekkenløsning. Hodet er "litt" bevegelig enda så det er ikke festet. Føler plutselig jeg kommer til å gå på overtid med denne😴

Hun fant 1+ i protein og litt forhøyet BT. Så jeg må tilbake på torsdag. Nesten så jeg håper hun henviser meg til sykehus for igangsetting. Er passe lei nå. Puuh😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, MaiBaby13 skrev:

Jeg gleder meg egentlig til fødsel ift. sist - selvsagt mest til hun kommer og det etterpå, men hadde en god opplevelse selv om det er stritt når det står på - men rask og grei til førstegang å være, så håper det oppleves ganske likt nå. Det går nok så fint med deg så!

Fødebagen har vært pakket og klar lenge her og - pakker klær, toalettsaker, bind, ammeinnlegg i ull, teppe til babyen i ull... Ofte har man jo med seg for mye!! Tenker at det jeg evt. har glemt har de på sykehuset - og jeg er ikke så veldig kresen heller - gjør det enkelt!

Flere som verker i ribbeina? Hva gjør dere i permisjonen før babyen kommer? Syns det er litt lange dager allerede... Mindre å klargjøre med nr. 2 liksom.

Lykke til med innspurten! :)

Var ett fint innlegg for meg som har litt angst mtp fødsel. 

Godt å høre om de som har hatt en god opplevelse. Håper virkelig jeg kan si det samme❤️😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det hjalp litt :) du vet kroppen vår er jo skapt for det og de fleste opplever heldigvis normale fødsler :) jeg hadde null smertestillende og syns det gikk veldig fint likevel - men du har jo alltid valget om det og. 

Jepp, verker i ribbeina og ser også for meg å gå til termin - utålmodig nå! Hun kan godt komme litt før pga stor baby første gang, håper jeg slipper å gå over tiden. Noen som har termin rundt 17. mai? Her kan det fort bli en 17. mai baby - litt blandete følelser rundt akkurat det :-O men hun er velkommen når som helst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen:) Her ble det jammen en aprilgutt;)
Vi er nettopp kommet hjem fra sykehuset med en liten Albert:) Han kom til verden natt til tirsdag kl 02.55. Han var 48 cm, 3105 gram og HELT perfekt:)

Jeg er litt medtatt pga høyt blodtrykk, men ellers er alt bare helt fantastisk<3

Ønsker dere alle lykke til! Nå skal jeg nyyyyte lille vennen vår, og så stikker jeg nok innom denne tråden og følger med på dere alle!

Klem fra M-79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye - så herlig! Må være skjønt å få babyen sin i armene endelig <3 nyt tiden!!

 

Her verker ribbeina stadig mer og jeg føler meg som verdens mest uopplagte mor! Men bare vel 2 uker igjen nå, får bite tennene sammen. Merker jeg har mye tanker om at jeg håper babyen har det bra og er frisk inni der - flere med meg? Var ikke så bekymret sist! Men hun sparker og koser seg visst :-) kjedelig å gå hjemme og ikke klare så mye syns jeg, men snart mai :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, M79+♂08♥+♂12♥ skrev:

Hei alle sammen:) Her ble det jammen en aprilgutt;)
Vi er nettopp kommet hjem fra sykehuset med en liten Albert:) Han kom til verden natt til tirsdag kl 02.55. Han var 48 cm, 3105 gram og HELT perfekt:)

Jeg er litt medtatt pga høyt blodtrykk, men ellers er alt bare helt fantastisk<3

Ønsker dere alle lykke til! Nå skal jeg nyyyyte lille vennen vår, og så stikker jeg nok innom denne tråden og følger med på dere alle!

Klem fra M-79

Gratulerer kjære M-79! ❤️ Jeg fikk frysninger av innlegget ditt! Tenk at du er i mål! Misunner deg.

Nyt dagene meg Albert og titt innom av og til.

Jeg ble veeeldig utålmodig nå🤣🍼❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MaiBaby13 skrev:

Gratulerer så mye - så herlig! Må være skjønt å få babyen sin i armene endelig <3 nyt tiden!!

 

Her verker ribbeina stadig mer og jeg føler meg som verdens mest uopplagte mor! Men bare vel 2 uker igjen nå, får bite tennene sammen. Merker jeg har mye tanker om at jeg håper babyen har det bra og er frisk inni der - flere med meg? Var ikke så bekymret sist! Men hun sparker og koser seg visst :-) kjedelig å gå hjemme og ikke klare så mye syns jeg, men snart mai :-D 

Var som om jeg selv skulle skrive dette. Bare det å levere 4 åringen i barnehagen er tiltak nå. Føler jeg lever i en bobble nå.

Lite enegi og mye bekymret jeg også. Tenk om noe går galt. (Lite sannsynelig men det nytter ikke å prøve å forklare meg det!).

Så tenker jeg MYE på fødsel nå. Legger meg hver kveld med litt klump i magen. Tenk om jeg ikke klarer det. Om kroppen går i vranglås? Om babyen ikke får det bra? Mange tanker. Prøver å ha fokus på andre ting men det er vanskelig.

La nå disse siste ukene gå fort... 

Lykke til❤️❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med lille Albert! 😍

 

Er ganske så utålmodig jeg også nå. 9 dager til termin og ikke et minste lille tegn til at noe skal skje snart. Kroppen fungerer så dårlig om dagen 😓 Skal bli godt å komme i mål nå ja! 

Tenker veldig mye på fødsel jeg også med veldig blandede følelser. Kom over en video på fb i går av en fødsel. Skulle aldri ha sett den😫 Har vært gjennom en fødsel før altså, men å se på det der rett før det skal til å skje noe gjorde meg bare enda mer nervøs🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Jeg tenker så mye på toksoplasmose selv om jeg tok en test for 4 uker siden som var ok, men nå er det jo 2 uker igjen så noe ny test er vel ikke nødvendig. Men håper hun kommer snart så jeg kan få bekreftelse på at det mest sannsynligvis går bra med henne - har en frisk og rask jente fra før :)  Det er noe med å være gravid og hormonell.... Koser meg med å kjenne gode spark inni der :) prøvde i 2 år nesten så har vært veldig på hugget denne gangen. Skal bli godt å få henne i armene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med babyen 😍. Så heldig som har fått han i armene dine! Var hos jordmor i dag på kontroll 39 uker i morgen. Hodet var festet å godt ned i bekkenet👏🏻👏🏻 Er andregangs så synes jeg har lest at det ikke er så vanlig at hodet fester seg da før man omtrent er i fødsel. Så håper inderlig dette er et tegn på at vi er veldig nærme❤️ Noen med erfaringer ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen:)

Ja det er herlig å være hjemme med gullet i armene!

Jeg kan jo nevne at jeg var hos jm på dagen da jeg senere født på natten. Spurte om hun kunne sjekke modning og eventuelt tøye litt. Og det gjorde hun. Jeg hadde da 2-3 cm åpning og var ganske moden, så jeg ble jo veldig glad. Jm tøyet, og etter jeg kom hjem så hadde jeg litt småe tak ut over ettermiddagen. Så hør med jm om hun vil tøye dere litt dersom dere vil og er utålmodige;)

Jeg er sååå glad for at jeg spurte henne, for jeg hadde jo svangerskapsforgiftning, og denne er blitt verre nå etter fødsel og jeg blir nøye fulgt opp. Går også på blodtrykkssenkende medisin. Så er redd jeg hadde fått det enda verre dersom fødsel ikke hadde kommet i gang denne dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, M79+♂08♥+♂12♥ skrev:

Tusen takk alle sammen:)

Ja det er herlig å være hjemme med gullet i armene!

Jeg kan jo nevne at jeg var hos jm på dagen da jeg senere født på natten. Spurte om hun kunne sjekke modning og eventuelt tøye litt. Og det gjorde hun. Jeg hadde da 2-3 cm åpning og var ganske moden, så jeg ble jo veldig glad. Jm tøyet, og etter jeg kom hjem så hadde jeg litt småe tak ut over ettermiddagen. Så hør med jm om hun vil tøye dere litt dersom dere vil og er utålmodige;)

Jeg er sååå glad for at jeg spurte henne, for jeg hadde jo svangerskapsforgiftning, og denne er blitt verre nå etter fødsel og jeg blir nøye fulgt opp. Går også på blodtrykkssenkende medisin. Så er redd jeg hadde fått det enda verre dersom fødsel ikke hadde kommet i gang denne dagen.

Det er en mening med alt ser du:-) godt du spurte, hvor langt var du på vei når du fødte? Gratulerer så mye forresten :-) heldige deg som er ferdig:-)

Å godt du blir følgt opp mtp svangerskapsforgiftningen. Men har aldri hørt at man kan bli verre etterpå? Trodde man ble "frisk" når barnet var ute jeg. Hadde selv alvorlig svangerskapsforgiftning med første, men det er mange mange år siden så husker ikke hva som skjedde etterpå egentlig :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RealGutteMamma: 

Jeg var i uke 38+3 da jeg fødte:)

Ja det vanligste er å bli kvitt svangerskapsforgiftningen etter barnet er ute. Men noen ganger kan det visst ta litt tid, og noen ganger blir det også verre før det blir bedre. 

I dag føler jeg meg ihvertfall mye bedre, og er spent på kontroll hos fastlegen i morgen:)

Gleder meg til å lese om flere som er kommet hjem med baby her! Ikke lenge igjen uansett nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, M79+♂08♥+♂12♥ skrev:

RealGutteMamma: 

Jeg var i uke 38+3 da jeg fødte:)

Ja det vanligste er å bli kvitt svangerskapsforgiftningen etter barnet er ute. Men noen ganger kan det visst ta litt tid, og noen ganger blir det også verre før det blir bedre. 

I dag føler jeg meg ihvertfall mye bedre, og er spent på kontroll hos fastlegen i morgen:)

Gleder meg til å lese om flere som er kommet hjem med baby her! Ikke lenge igjen uansett nå:)

Godt å høre du føler deg bedre :-) lykke til videre å nyt tiden med den nye landsboeren vår, vi kommer like bak deg vi også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig at jordmor sjekker modningen? Hun har aldri nevnt noe om dette for meg før, og sist så ble det ikke et tema heller da jeg fødte når jeg var 39+2. Skal til jordmor på onsdag da er jeg 39+6, så er jo litt spent. 

Dere som har født flere ganger, begynte fødselene noe likt? 

Sist så gikk slimproppen noen dager før fødsel, men har ingen tegn til dette enda men håper jo veldig på at noe skjer snart🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...