Gå til innhold

Ny på forumet og første gangs prøver

Anbefalte innlegg

Hei alle! Jeg er ny på forumet og nå er det (ENDELIG!!) min tur å skrive her. Jeg er snart 30 og skal snart gifte meg med mannen i mitt liv. Livet frem til nå har bydd på mer utfordringer enn muligheter, og selv om jeg alltid har ønsket meg barn så har det vært et bevisst valg å vente til forholdene ligger mer til rette.

Det har vært et ubeskrivelig savn.

Men nå har vi bestemt at det er påtide, og i november tok jeg den siste p-pillen. (Hurra!) Men nå begynner det jo å bli en stund siden november, da... Har først denne pp kjent eggløsningen sånn som jeg har tidligere, med smerter, men nå ei uke etter jeg forventet. Først hadde jeg små mengder strekkbart sekret på dag 13 (15) i syklusen, uten smerter, så igjen på dag 17 (19) men med smerter, mest på høyre side. Et par dager senere kunne jeg lukte blod, uten at noe syntes, og jeg tenkte kanskje dette kunne være festet? Har tatt flere gtester, alle negative, den siste for noen dager siden. Nå er jeg på dag 30 av min tidligere 28/29 dagers syklus, (dag 32 hvis man teller med småblødninger før menssmertene setter inn? Disse har jeg aldri hatt tidligere) og vet bare ikke hva jeg skal tro.

Ppillene jeg gikk på var diane, og jeg har aldri vært gravid. Hadde hormonspiral i noen mnd for to år siden, med forferdelige smerter daglig, kan dette ha påvirket syklusen?

Hvor lang tid må man vente før eggløsningen forventes å være tilbake etter ppilleslutt?

Prøver å lene meg tilbake og tenke at det bare har gått noen få måneder, men... Ja. Det er sikkert noen som kan kjenne seg igjen i utålmodigheten :) Beklager milelangt rotete innlegg, men det er så veldig mange tanker og følelser som vil opp på skjermen på en gang.

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei! Velkommen til forumet ☺ bli gjerne med i tråden som heter førstegangsprøver, startet av meg. Der er vi flere som prøver for første gang😁

Så spennende, og gratulerer med å være i gang! Jeg er ikke så god på dette med sykluser og hva som er normalt. Har du hatt mens etter du sluttet på pillen, og at du først nå faktisk har kjent eggløsning?

Jeg kjente også blodlukt uten blod, men ca 1.5 uke etterpå kom TR. Gikk vel rundt 30-35 dager fra bortfallsblødningen til TR. Tester du etter EL med ELtester eller temp?

Jeg har lest at det kan ta opp til 6mnd uten at det er unormalt før EL kommer tilbake. Håper ikke det er tilfelle hos deg 😊

Uansett, lykke til og velkommen over til "Førstegangs prøver" 😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...