Gå til innhold

Angrer sofakjøp hos Bohus, men det er vel nyttesløst å klage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et vennepar har samme sofa, ryggputene er blitt helt deformerte for å si det slik. Kostet ikke 30.000, men likevel hadde jeg visst dette hadde vi ikke kjøpt sofaen. Ser Bohus reklamerer med at dette er en flott sofa for barnefamilier  etc...

Kan jo kanskje true med forbrukerrådet om de ikke vil heve kjøpet?

Anonymous poster hash: 7558b...99a
Skrevet

Det finnes mange grunner til at puter blir deformerte.

Løse puter av det billige slaget må ristes og jobbes med.

Noen venner av oss har også helt deformerte puter i ryggen, det er fordi de sitter på ryggen....sofaryggen altså.

Er ikke noe vits å true med noe som helst pga at du kjenner noen som har det samme som nå har blitt stygt.

Da bare driter du deg ut.

Du får det du betaler for.

Anonymous poster hash: 1a9ab...129
Skrevet

Jeg har samme sofa fra Bohus som onkelen min. Saturday heter den. Har hatt den ca. like lenge. Deres sofa har helt derformerte ryggputer. Mine er ikke det. Jeg snur dem jevnlig (minst en gang i uken) slik at de ikke mistet formen.

Anonymous poster hash: 500cb...e3f

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Du kan ikke kreve å heve kjøpet fordi din venninnes sofa er blitt ødelagt. Du må rett og slett vente å se. HVIS din sofa også blir stygg kan du klage, når den tid kommer.

Skrevet

Man har vel angrerett? Er det 14 dager?

Anonymous poster hash: 0cc78...484

Skrevet

Man har vel angrerett? Er det 14 dager?

Anonymous poster hash: 0cc78...484

Nei, ingen angrerett.

Anonymous poster hash: 441bd...545

Skrevet

Et vennepar har samme sofa, ryggputene er blitt helt deformerte for å si det slik. Kostet ikke 30.000, men likevel hadde jeg visst dette hadde vi ikke kjøpt sofaen. Ser Bohus reklamerer med at dette er en flott sofa for barnefamilier  etc...

Kan jo kanskje true med forbrukerrådet om de ikke vil heve kjøpet?

Anonymous poster hash: 7558b...99a

Skal du få heve ditt kjøp fordi vennene dine har en sofa med deformerte puter?

Skrevet

Forbrukerrådet? Fordi venninnen din har en sofa med deformerte puter? Ja, da får de seg en god latter der ihvertfall, antagelig tror de du ringer fra fem på i p4 ;)

Nei, det er ingen angrerett på ting du kjøper i butikk, nei du kan ikke heve kjøpet fordi venninnen din har dårlig erfaring med varen.

Om du opplever at kvaliteten er dårlig og levetiden på sofaen langt kortere enn forventet, da kan du klage på din sofa. Ta vare på kvitteringen.

Anonymous poster hash: 392d8...1fe
Skrevet

Yes! Funker ikke trussel om Forbrukerrådet, så truer du med politianmeldelse!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...