Gå til innhold

Hvor tidlig KAN man merke graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Følte at ene puppen var litt større og tyngre i dusken i går. Og føler av og til litt "ilinger" i brystet. Vet ikke om dette kan utløses av tanker? Tenker jo daglig, flere ganger om dagen på on jeg kan ha litt symptom. Er ca 1 uke til jeg skal ha mens. 6 år siden sist svangerskap, husker ikke hvordan det var da.. Samtidig føler jeg og at kroppen "brygger på mens"..

Anonymous poster hash: bc3a4...ef6

Skrevet

Begge gangene jeg var gravid så hadde jeg et "tegn" allerede i dagene før forventet mens og det var en sterk lyst på noe jeg ellers aldri har lyst på å spise. Ellers ingen andre symptomer før rundt uke 5 da jeg var veldig trøtt og litt kvalm, litt ømme bryster. Stikninger og en slags "strekk" i lysken i uke 7-12, vondt å nyse/hoste. Ellers veldig lite symptomer frem til uke 18/20 da jeg begynte å kjenne små bevegelser.

Skrevet

Begge gangene jeg var gravid så hadde jeg et "tegn" allerede i dagene før forventet mens og det var en sterk lyst på noe jeg ellers aldri har lyst på å spise. Ellers ingen andre symptomer før rundt uke 5 da jeg var veldig trøtt og litt kvalm, litt ømme bryster. Stikninger og en slags "strekk" i lysken i uke 7-12, vondt å nyse/hoste. Ellers veldig lite symptomer frem til uke 18/20 da jeg begynte å kjenne små bevegelser.

Hvorfor føles det som om man får mens da?

Skrevet

En uke etter sex merker jeg det. Drøyt, jeg trodde ikke på det selv. Hadde to barn fra før, og den siste var ikke planlagt. Trodde jeg var syk

Anonymous poster hash: ba5e7...474

Skrevet

Første graviditet merket jeg i uke 16. Nr 2 i uke 4 og nr 3 merket jeg i uke 6.

Så for min del har det vært svært variende.

Nr 1 og 3 merket jeg det først med oppkast. Med nr 2 våknet jeg opp som Pamela en morgen.

Anonymous poster hash: 310b8...641

Skrevet

Hvorfor føles det som om man får mens da?

Hva mener du? Det føltes ikke som å få mens.

Anonymous poster hash: eeff2...1a4

Skrevet

Første graviditet merket jeg i uke 16. Nr 2 i uke 4 og nr 3 merket jeg i uke 6.

Så for min del har det vært svært variende.

Nr 1 og 3 merket jeg det først med oppkast. Med nr 2 våknet jeg opp som Pamela en morgen.

Anonymous poster hash: 310b8...641

Jeg har vært gravid (men mistet) tre ganger det siste halvåret, og felles for disse tre graviditetene er at jeg har våknet opp som Pamela mellom 6 og 8 dager etter eggløsning. Lagt meg med normale pupper og våknet med helt enorme, sprengte, varme pupper som gjorde kjempevondt. Kunne ikke ligge på dem og heller ikke ligge på siden (for da hang dem). Lå jeg på ryggen, måtte jeg ha puter på sidene for å støtte dem, så de ikke skle ut til siden, for det var så vondt. Har 65H til vanlig, men i graviditeten blir de enorme over natta. Er 5 dpo idag og venter spent på puppeforvandling...

Anonymous poster hash: c3649...34f

Skrevet

Med nr 1 oppdaget jeg at kaffe smakte vondt i uke 5

Nr 2 fikk jeg vite at jeg var gravid i uke 3.

(Blodprøve på sykehus)

IKKE forventet.. SJOKK!

Nr 3: mensen kom ikke

Nr 4: ekstremt hissig og høy temperatur 1 uke etter eggløsning

Anonymous poster hash: 360be...29d

Skrevet

Visst det ca 1 uke før ikm alle tre gangene jeg har vært gravid. Kjempestore ømme bryst og halsbrann med nr 1. Halsbrann og bekkensmerter graviditet 2 (endte i sa). Bekkensmerter, vond smak i munnen og murringer med barn nr 2.

Skrevet

Med sistemann kjente jeg et stikk som var som kraftig nålestikk 4-5 dager etter eggløsning. Skvatt og tenkte "der satt han!" Hadde prøvd lenge så hadde ikke tro på at vi skulle bli gravide på lenge, men det stikket var så markant at jeg var helt sikker på at egget festet seg :) Han sitter nå på fanget mitt og er 6 mnd i dag.

Anonymous poster hash: 442b4...2a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...