Gå til innhold

The hunger games: ok film for en 10 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke sett den selv men ser den går idag.

Anonymous poster hash: cf7b2...98e

Skrevet

NEI!

Anonymous poster hash: 0cf56...ead

Skrevet

Oh no.

Anonymous poster hash: b0b2d...456

Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: 5f40b...810

Skrevet

Jeg som er 42 kvier meg for å se den 😱

Anonymous poster hash: 56d77...c35

Skrevet

Nei, langt fra! IKKE se den sammen med en 10-åring. 

Anonymous poster hash: 00984...aca
Skrevet

Absolutt ikke😱 Den er grusom ,jeg så den ikke ferdig engang...

Skrevet

Åj, jøss- sjelden så mange er enstemmige her inne da;)) Som sagt: ikke sett den og ser den fikk 11 årsgrense.

Skrevet

No way! Sønnen vår på 10 år får sjå ganske masse skummelt, som Ringenes herre og Hobbiten. Men Hunger games trur eg han må vente til han er minst et par år eldre. Dei er for realistiske i alle volden. Eg synes dei er kjempebra men burde hatt 15 års aldersgrense.

Skrevet

Ikke for min 10-åring ihvertfall, den er temmelig fæl. Har den virkelig 11-års grense?

Anonymous poster hash: bfe4e...276

Skrevet

Datteren min på 11 har sett den, men hun er veldig voksen for alderen da.

Anonymous poster hash: 88a5b...284

Skrevet

Synes det er helt horribelt at den har 11-årsgrense. Den handler om barn som må drepe andre barn for selv å overleve. Mine på 11 og 12 tåler mye, men innser lett selv at dette ikke er en film de bør se. Det må ha skjedd noe med aldersgrensene gjennom årene. Gremlins har 16-årsgrense, og er ikke i nærheten av så guffen som hungergames.

Anonymous poster hash: 03906...fbb

Skrevet

Nei!!!

På tvn står det 15+. Hvor ser dere 11-årsgrense? 12-åringen min får ikke se den..

Anonymous poster hash: 5b84c...80b

Skrevet

Nei. Og så synes jeg den er alt for ekstrem feministisk. 

Anonymous poster hash: 6c781...240
Skrevet

Nei!!!

På tvn står det 15+. Hvor ser dere 11-årsgrense? 12-åringen min får ikke se den..

Står på coveret. 15-årsgrense passer bedre.

Anonymous poster hash: 03906...fbb

Skrevet

Nei!!!

Står det 15? Googlet og fant 11 år. Men men, jeg tør heller ikke se om den er så skummel så utgår. Vi ser heller opptak av alene hjemme 3 som gikk tidligere idag;)

Skrevet

Nei. Og så synes jeg den er alt for ekstrem feministisk.  Anonymous poster hash: 6c781...240

Høhæ, ja, disse sufragettene, vet du.

Men uansett hi, det er ikke en direkte skummel film, men rå og brutal med unger som dreper hverandre som konkurranse. Ville ventet noen år

Anonymous poster hash: 2b02e...fad

Skrevet

Nei. Og så synes jeg den er alt for ekstrem feministisk.

Anonymous poster hash: 6c781...240

Ja, for det er jo mye verre enn at unger dreper hverandre med kniver og piler i en ensom skog.

Anonymous poster hash: 0cf56...ead

Skrevet

Står det 15? Googlet og fant 11 år. Men men, jeg tør heller ikke se om den er så skummel så utgår. Vi ser heller opptak av alene hjemme 3 som gikk tidligere idag;)

Ja, når jeg trykker på info (eller guide) på kontrollen står det alltid aldersgrense i menyen der, og på denne sto det 15+. Passer bedre enn 11 ja!!

Skrevet

Min 11-åring har sett dem, det gikk helt fint. Hun skjønner veldig godt at det ikke er realistisk. Jeg synes Ringenes herre er skumlere.

Anonymous poster hash: c00e6...3e4
Skrevet

Bruk barnevakten.no for å sjekke filmer

http://www.barnevakten.no/the-hunger-games/

Ville aldri verden latt en 10-åring eller 11-åring se denne. Jeg elsker slike filmer, men denne er ikke passende før minst 14-15. Selv om en film har en viss aldersgrense betyr ikke det at de nødvendigvis passer til den aldersgruppen. Mye som er lov som ikke nødvendigvis er et smart valg.

Skrevet

helt greit, er 11 års grense så :)

Anonymous poster hash: c4d2b...154
Skrevet

Vi må huske at dagens barn er mye mer vant til animasjon og spesialeffekter en det vi var. De skjønner godt forskjellen på film og virkelighet. Jeg ble livredd av Heksene som 12-åring. 8-åringen leet knapt et øyelokk og syntes den var kjedelig. uruk'haiene i Ringenes Herre synes jeg var utrolig skumle, mens datteren min fikk se den mår hun var 9 og syntes ikke de var skumle. Barn er like. Eldste tåler mye, minste er litt mer lettskremt av seg.

Anonymous poster hash: c00e6...3e4

Skrevet

Det jeg reagerer på i denne filmen er forfølgelsen. Man føler seg forfulgt, og det er snakk om barn som dreper hverandre. Syns absolutt ikke en 10-åring skal se denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...