Gå til innhold

Prøver å bli gravid etter medisinsk abort

Anbefalte innlegg

Hei kjære dere! Jeg er helt i villrede etter å opplevd medisinsk abort av tvillinger i uke 12. Har 2 friske barn fra før, aldri abortert før. Er 35 år. Blødde i 4 uker etter aborten. Fikk så negativ graviditetstest og negativ eggløsningstest. Deretter 5 blødningsfrie dager, så 1 døgn med blødning, noe jeg trodde var mensen. Fikk så positiv eggløsninstest 10 dager etter denne blødningen. Har hatt sex. Skulle etter min beregning (har 27 dagers stabil syklus) hatt mensen for 1 uke siden. Har morgenkvalme, hodevondt, litt ubehag nederst i magen og er sliten. Får negativ graviditetstest, men konstant positiv eggløsningstest nå nå siste uken. Jeg er så forvirret og blir veldig takknemlig for svar.

Fortsetter under...

Hei kjære dere! Jeg er helt i villrede etter å opplevd medisinsk abort av tvillinger i uke 12. Har 2 friske barn fra før, aldri abortert før. Er 35 år. Blødde i 4 uker etter aborten. Fikk så negativ graviditetstest og negativ eggløsningstest. Deretter 5 blødningsfrie dager, så 1 døgn med blødning, noe jeg trodde var mensen. Fikk så positiv eggløsninstest 10 dager etter denne blødningen. Har hatt sex. Skulle etter min beregning (har 27 dagers stabil syklus) hatt mensen for 1 uke siden. Har morgenkvalme, hodevondt, litt ubehag nederst i magen og er sliten. Får negativ graviditetstest, men konstant positiv eggløsningstest nå nå siste uken. Jeg er så forvirret og blir veldig takknemlig for svar.

Sette hørtes forvirrende og slitsomt ut! Har ingen erfaring med dette, men mener å ha hørt at man kan gå til legen og måle HCG nivået i blodet :)

Takk for svar C'est la vie! Jeg fikk negativ graviditetstest og eggløsningstest 4 uker etter aborten. Kan det likevel HCG slå ut 5 uker etter det igjen pga aborten 9 uker tidligere? Graviditetstesten har vært konstant negativ de siste 5 ukene.

Nei, da har det nok vært ett egg som har prøvd seg eller sluppet. Jeg temper, så ser om det slippes eller ikke. Men mange må vente lenge på mens etter abort. Jeg har fått mens igjen fort alle gangene jeg har mistet. Selv da jeg hadde utskrapning uke 10.

Annonse

Var menstruasjonen normal da cest-la-vie? Forstår ikke hvorfor jeg skal blø kun 1 døgn. Så leit at du har mistet, forstår det slik at du har opplevd det flere ganger. Håper det vil ende godt til slutt!

Hei på deg :) Jeg hadde selv en missed abortion i oktober. Babyen hadde sluttet å utvikle seg i uke 13-15 😔. Har nå nettopp gått gjennom første prøve periode etter første mens. Fikk negativ test (fem tester, faktisk). Og når har jeg andre mens etter vi mistet! :) Håper det snart klaffer for oss begge :)

Hei dere,

Hvordan går det med dere, Solstråle2 og 1-2-3 <3? Det hørtes jo veldig mystisk ut at hcg kan dukke opp igjen, sånn uten videre?

Jeg er nettopp tilbake her etter å ha gått i hele desember og blitt veldig godt vant med tanken på barn. Var til tidlig ultralyd 30. desember, og der var det nesten helt tomt, bare fostersekk. Holder på med cytotec nå. Synes det går fryktelig sakte. Jeg vil bare komme i gang igjen!

Godt å lese at dere fikk mensen igjen såpass kjapt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...