GÃ¥ til innhold

😡😡😡


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Enig med deg HI om at en femtilapp er som et slag på kjeften som de sier. MEN for en overreaksjon!! 

 

 



Anonymous poster hash: a293a...1eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo det samme som 300 kroner det............. Anonymous poster hash: c396e...db9

Det er nettopp poenget mitt.

 

Forskjellen er at man "betaler" ikke for maten, men kommer med en hyggelig liten oppmerksomhet, som viser takknemmelighet. En slik oppmerksomhet skal ikke være betaling for maten, det skal være nettopp bare det, en måte å vise at man setter pris på det verten gjør.

 

Jeg hadde synes det var kjempesært hvis jeg inviterte venninner på middag, og de troppet opp med noen femtilapper som betaling. Tror jeg hadde tenkt at det var en spøk. Så jeg forstår at hi synes dette er litt rart.

 

Imidlertid hadde jeg ikke avlyst i siste liten, da hadde jeg avlyst med en gang heller, med en skikkelig forklaring (selv om det er rart at man må forklare voksne mennesker at de ikke skal komme på middag med en femtilapp som betaling) eller bare holdt festen, og kort og godt sagt "nei takk" hvis de dukker opp med 300 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp poenget mitt.

 

Forskjellen er at man "betaler" ikke for maten, men kommer med en hyggelig liten oppmerksomhet, som viser takknemmelighet. En slik oppmerksomhet skal ikke være betaling for maten, det skal være nettopp bare det, en måte å vise at man setter pris på det verten gjør.

 

Jeg hadde synes det var kjempesært hvis jeg inviterte venninner på middag, og de troppet opp med noen femtilapper som betaling. Tror jeg hadde tenkt at det var en spøk. Så jeg forstår at hi synes dette er litt rart.

 

Imidlertid hadde jeg ikke avlyst i siste liten, da hadde jeg avlyst med en gang heller, med en skikkelig forklaring (selv om det er rart at man må forklare voksne mennesker at de ikke skal komme på middag med en femtilapp som betaling) eller bare holdt festen, og kort og godt sagt "nei takk" hvis de dukker opp med 300 kr.

Hi her

Takk!

 

Anonymous poster hash: 7d1b3...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du avlyser får du ikke formidlet noe poeng til venninnene dine. Hvis du vil få frem poenget, så svarer du at hvis de ønsker at det skal være et spleiselag må de nok ut med litt mer. Så legger du frem regnskapet og viser hvor mye det faktisk koster og hva hver person da må betale. Så kan du evt legge til at du i utgangspunktet ikke ønsker spleiselag, men å spandere denne kvelden på dine venninner.

 

Anonymous poster hash: 443dc...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her

Jeg har ikke krevd betaling nei, det her har vært en koselig kveld som jeg har ønsket å spandere på mine venninner.

I stedet for å takke pent i år, så velger de å betale. Altså 300 Kr totalt. Det dekker jo ikke en pakke pinnekjøtt en gang. For en fornærmelse!!

 

Anonymous poster hash: 7d1b3...010

Der var da Vertfall litt. De andre årene har de ikke betalt noe... var vel kanskje bare symbolsk...?! Herregud du må være stress å være venn med. Vær nå ærlig da og si de ikke trenger å betale noe!! Fremstill det på en måte som at det faktisk var litt peovoserende og få frem hvor mye du bruker på dette, hvis det er det du ønsker at de skal vite...hvis du gir beskjed før så får de Vertfall sjanse til å ha det en annen plass. Skal du ødelegge en kveld de har gledet seg til pga du blir provosert over at de ville gi deg litt denne gangen? Tror de er klar over at det koster altså

 

Anonymous poster hash: 366e9...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er som å ha en "venninne" som plutselig bare blir sur og nekter å ha noe med en å gjøre, uten å si hva eller hvorfor. Hva skal en med fiender til når en har en slik "venninne" som HI?



Anonymous poster hash: f6162...3b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er enig med de som mener at du overreagerer, HI. Vennene dine begikk en blunder, den saken er grei. Om de ville bidra, burde de har spurt deg om du ville ha noe, og hva i så fall. Men, hør her. Alle kan gjøre feil. Jeg skjønner at du blir oppgitt, men det går an å si ifra på en ordentlig måte, i stedet for å planlegge en barnslig "aylyse i siste liten".



Anonymous poster hash: 34e37...03f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

500 kr pr hode for pinnekjøttmiddag? Hva slags vin og dessert er det du serverer?

 

Jeg kjøpte 4 kg pinnekjøtt fra "henriette" og for det betalte jeg 400 kr....Poteter og kålrabi er jo ikke akkurat så dyrt.

 

Anonymous poster hash: dc10e...3c5

400 kr for 4 kg?? Hvor kjøper du pinnekjøttet ? Betalte kr 200,- i går for Henriettes.

En solid kveld med 7 personer blir fort 3500kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare prøve å kose deg sammen med venninnene denne kvelden?

 

Si at de 50kr kan de gi til et godt formål....

ikke vær så bitter og sur.....

 

 

Anonymous poster hash: 5fcf0...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag noe skikkelig billig og sørg for at den totale prisen for kvelden blir 350kr. Hvis de blir skuffet over det de får, så sier du at du regnet med de ville ha det sånn, i og med at de ga uttrykk for å ville bli med å betale for kvelden.

 

Anonymous poster hash: 17eed...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag noe skikkelig billig og sørg for at den totale prisen for kvelden blir 350kr. Hvis de blir skuffet over det de får, så sier du at du regnet med de ville ha det sånn, i og med at de ga uttrykk for å ville bli med å betale for kvelden.

 

Anonymous poster hash: 17eed...b1d

Hi her

Hmmmm

Dette frister veldig altså!! Da blir det ikke mye alkohol på hver heller 😂

 

Anonymous poster hash: 7d1b3...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her

Hmmmm

Dette frister veldig altså!! Da blir det ikke mye alkohol på hver heller

 

Anonymous poster hash: 7d1b3...010

50 kr rekker kun til poteter, kålrabistappe og et glass cola.

 

Anonymous poster hash: 99c9d...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag noe skikkelig billig og sørg for at den totale prisen for kvelden blir 350kr. Hvis de blir skuffet over det de får, så sier du at du regnet med de ville ha det sånn, i og med at de ga uttrykk for å ville bli med å betale for kvelden.

 

Anonymous poster hash: 17eed...b1d

Synes dette tipset var RÅBRA! Lag en total kveld på maks 400 kroner, og ved første kommentar sier du at "ja...dette er det man får for 50 kroner per person, dere ville jo vi skulle spleise..."

 

Anonymous poster hash: fee05...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men, helt seriøst...er dere venninner? Man gjør da ikke slik mot vennene sine? Mitt råd er å oppføre deg som en voksen og si snakk med dem. Fortell dem at du har kost deg med å kunne spandere en finere aften på vennene dine, men blir satt ut og irritert når de tror de prøver å gjøre det om til et spleiselag med usle 50 kr hver...Forslaget om middag til 400 kr og "in your face" kommentar...det gjør man da ikke med venner. Da fremstår du som enda mer smålig enn dem.



Anonymous poster hash: 34e37...03f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Det er det de har gjort tidligere, og det har vært kjempekoselig. Nå skal de på en måte "betale" for seg. Skal de først betale, så får de betale sin del, som sikkert kommer på 500kr/ stk, ikke 50!

 

Og selvfølgelig ønsker jeg ikke betaling. Det er det som er så provoserende!

 

Anonymous poster hash: 7d1b3...010

Sorry, men det er vel ditt problem at du ikke greier lage billigmat billig? For pinnekjøtt er da vitterlig billigmat? Hvordan skal de vite at du kjøper overprisede varer og sikkert da sløser masse slik at målltidet blir veldig dyrt?? Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan snakke med dem om det er dine venner? Si hva du tenker at du ikke vil ha penger?

 

Du høres veldig sær ut...

 

Anonymous poster hash: 508fa...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sorry, men det er vel ditt problem at du ikke greier lage billigmat billig? For pinnekjøtt er da vitterlig billigmat? Hvordan skal de vite at du kjøper overprisede varer og sikkert da sløser masse slik at målltidet blir veldig dyrt?? Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan snakke med dem om det er dine venner? Si hva du tenker at du ikke vil ha penger?

 

Du høres veldig sær ut...

 

Anonymous poster hash: 508fa...d9a

Hi her

Pinnekjøtt er billigmat? Ikke når jeg kjøper gode råvarer.

 

Anonymous poster hash: 7d1b3...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her

Hmmmm

Dette frister veldig altså!! Da blir det ikke mye alkohol på hver heller

 

Anonymous poster hash: 7d1b3...010

Men det er jo like greit for ikke sikkert du hadde fått faren til noen av venninnene dine til å kjøpe alkohol til dere heller? Det er jo ikke lov å kjøpe med til mindreårige...

 

Anonymous poster hash: 508fa...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her

Pinnekjøtt er billigmat? Ikke når jeg kjøper gode råvarer.

 

Anonymous poster hash: 7d1b3...010

Det er jo ditt problem at du er så dårlig kokk at du må kjøpe pinnekjøtt til flere tusen kroner da. Det er jo ikke normalt...

 

Anonymous poster hash: 508fa...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sorry, men det er vel ditt problem at du ikke greier lage billigmat billig? For pinnekjøtt er da vitterlig billigmat? Hvordan skal de vite at du kjøper overprisede varer og sikkert da sløser masse slik at målltidet blir veldig dyrt?? Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan snakke med dem om det er dine venner? Si hva du tenker at du ikke vil ha penger?

 

Du høres veldig sær ut...

 

Anonymous poster hash: 508fa...d9a

Jeg er skikkelig nysgjerrig på hvor du handler. Pinnekjøtt er langt fra billigmat her jeg bor. Du tenker kanskje på ribbe?

 

Anonymous poster hash: dc5d1...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk stille ja til de 50 kronene fra hver, og server ferdiggrøt (du får kjøpt god og superbillig risengrynsgrøt på for eksempel Rema) og rød saft til dem på middagen. Pengene du får til overs rekker til en flaske gløgg, og vanner du den godt ut, får dere sikkert to hele krus hver.

 

God jul til dem, liksom, julenekene! :-)



Anonymous poster hash: 66d7f...b62
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er veldig barnslig, hi. Kan du ikke bare svare på en hyggelig måte på facebook at du setter pris på omtanken men at middagen ikke er ment som et spleiselag?



Anonymous poster hash: 99c9d...5c6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg synes du er veldig barnslig, hi. Kan du ikke bare svare på en hyggelig måte på facebook at du setter pris på omtanken men at middagen ikke er ment som et spleiselag?

 

Anonymous poster hash: 99c9d...5c6

Enig med dette!!

 

Anonymous poster hash: e2cf3...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er veldig barnslig, hi. Kan du ikke bare svare på en hyggelig måte på facebook at du setter pris på omtanken men at middagen ikke er ment som et spleiselag?

Anonymous poster hash: 99c9d...5c6

Nei, har hun sagt. Hun klarer ikke det. Hun ønsker i stedet å ikke si et knyst om at hun er fornærmet, plutselig bare melde avbud og så sitte og furte for seg selv.

 

Anonymous poster hash: f6162...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sorry, men det er vel ditt problem at du ikke greier lage billigmat billig? For pinnekjøtt er da vitterlig billigmat? Hvordan skal de vite at du kjøper overprisede varer og sikkert da sløser masse slik at målltidet blir veldig dyrt?? Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan snakke med dem om det er dine venner? Si hva du tenker at du ikke vil ha penger?

 

Du høres veldig sær ut...

 

Anonymous poster hash: 508fa...d9a

 

Pinnekjøtt er ikke billigmat. Det har det aldri vært heller.

 

Anonymous poster hash: b5b5a...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ett av de snodigste innleggene jeg har lest herinne på lang tid. Først så tenkte jeg at HI mente at det var kjipt å alltid måtte være den som inviterte. Men så blir hun fornærmet for at de vil være med og betale, da kun 50 kr. For de skal ikke betale. I det hele tatt.

 

Jeg ville sagt at det er ok med 50 kr, eller at de ikke trenger å betale i det hele tatt. Så - når de da kommer til deg, så ville jeg enten ha foreslått på en pen måte at dette kanskje kunne rulleres på. At dere byttet på å ha julebordet hjemme hos hverandre. Eller at du neste år handler inn og så deler dere totalregningen mellom dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...