Gå til innhold

😡😡😡


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er en venninnegjeng på 7 stk. De siste årene jeg invitert til venninnejulebord. Da serveres det pinnekjøtt og alt som hører til. Denne kvelden kommer på flere tusen kroner. Jeg har opprettet felles side på face, og nå foreslo ei av de andre at de hver skulle ta med seg en 50- lapp som jeg skulle få. 50kr hver altså!!! Middagen er meste helg. Dette provoserte meg såpass, at jeg nå har bestemt meg for at det ikke blir noe julebord i år. De får ikke beskjed før samme dagen, da kommer jeg til å si at jeg hat fått omgangssyke.

For noen drittkjerringer!

 

Anonymous poster hash: 7d1b3...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du pleid å ta mer betalt tidligere? Hvorfor gjør du det så dyrt? De kan jo ta med litt tilbehør hver og eget drikke. Merkelig å invitere til lag og bli sur for manglende betaling...

 

Anonymous poster hash: d37e5...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du er provosert fordi.....??? Beløpet er for lite, eller for at de vil bidra? Det virker jo som at du ikke har brydd deg tidligere, så hvorfor så sint!?

 

Anonymous poster hash: fe743...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her

Jeg har ikke krevd betaling nei, det her har vært en koselig kveld som jeg har ønsket å spandere på mine venninner.

I stedet for å takke pent i år, så velger de å betale. Altså 300 Kr totalt. Det dekker jo ikke en pakke pinnekjøtt en gang. For en fornærmelse!!

 

Anonymous poster hash: 7d1b3...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha.... Hva med å være voksen og kommunisere hva du tenker om dette? Hvordan har dere tidligere gjort det siden du blir så sint i år?

 

 

Anonymous poster hash: d37e4...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke kan kommunisere noe så enkelt er de ikke venninner. Hvis de ikke spør deg hvor mye du skal ha er de ikke venninner. Hvis de har spurt deg og du har sagt 50 kr hver og nå blir sur for at de vil betale deg det er du ikke en venninne.



Anonymous poster hash: f6162...3b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du såret fordi de åpenbart ikke har snøring på hva denne kvelden koster? Å avlyse i siste liten er litt feigt, da er det bedre å ta tyren ved hornene og formidle noe om hvordan du opplever dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er sant, så er det en skikkelig merkelig ting å gjøre av vennene dine. Man tropper ikke opp med 300 kr til en som har vennejulebord. Hvis det var en av mine venninner som inviterte til julebord, så hadde vi spleiset på en blomsterbukett og en god flaske vin eller lignende, for å vise takknemmelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er sant, så er det en skikkelig merkelig ting å gjøre av vennene dine. Man tropper ikke opp med 300 kr til en som har vennejulebord. Hvis det var en av mine venninner som inviterte til julebord, så hadde vi spleiset på en blomsterbukett og en god flaske vin eller lignende, for å vise takknemmelighet.

Takk!

Det er det de har gjort tidligere, og det har vært kjempekoselig. Nå skal de på en måte "betale" for seg. Skal de først betale, så får de betale sin del, som sikkert kommer på 500kr/ stk, ikke 50!

 

Og selvfølgelig ønsker jeg ikke betaling. Det er det som er så provoserende!

 

Anonymous poster hash: 7d1b3...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Det er det de har gjort tidligere, og det har vært kjempekoselig. Nå skal de på en måte "betale" for seg. Skal de først betale, så får de betale sin del, som sikkert kommer på 500kr/ stk, ikke 50!

 

Og selvfølgelig ønsker jeg ikke betaling. Det er det som er så provoserende!

 

Anonymous poster hash: 7d1b3...010

500 kr pr hode for pinnekjøttmiddag? Hva slags vin og dessert er det du serverer?

 

Jeg kjøpte 4 kg pinnekjøtt fra "henriette" og for det betalte jeg 400 kr....Poteter og kålrabi er jo ikke akkurat så dyrt.

 

Anonymous poster hash: dc10e...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Det er det de har gjort tidligere, og det har vært kjempekoselig. Nå skal de på en måte "betale" for seg. Skal de først betale, så får de betale sin del, som sikkert kommer på 500kr/ stk, ikke 50!

 

Og selvfølgelig ønsker jeg ikke betaling. Det er det som er så provoserende!

 

Anonymous poster hash: 7d1b3...010

Jammen, så si det da! KOMMUNIKASJON. De er ikke synske. Er de oppegående vil de forstå hva du mener når du forklarer hvorfor dette irriterer deg.

 

Anonymous poster hash: 42d28...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk!

Det er det de har gjort tidligere, og det har vært kjempekoselig. Nå skal de på en måte "betale" for seg. Skal de først betale, så får de betale sin del, som sikkert kommer på 500kr/ stk, ikke 50!

 

Og selvfølgelig ønsker jeg ikke betaling. Det er det som er så provoserende!

 

Anonymous poster hash: 7d1b3...010

Makan til hårsår kjerring du er! Det er vel bare hyggelig at de bidrar med litt penger til maten? Du får garantert blomsterbuketter og noen flasker vin også!

 

 

Anonymous poster hash: 52bef...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

500 kr pr hode for pinnekjøttmiddag? Hva slags vin og dessert er det du serverer?

 

Jeg kjøpte 4 kg pinnekjøtt fra "henriette" og for det betalte jeg 400 kr....Poteter og kålrabi er jo ikke akkurat så dyrt.

 

Anonymous poster hash: dc10e...3c5

Jeg betaler 399kr/ kg.. Så det er nok litt forskjell på middagene våre ja ☺️

 

Anonymous poster hash: 7d1b3...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 399kr/ kg.. Så det er nok litt forskjell på middagene våre ja ☺️

 

Anonymous poster hash: 7d1b3...010

 

Men hvorfor betale så mye? Jeg kjøpte det som var (nest?) best i test jeg, og det holder for meg :-) Er nok ikke så sikkert at de ville ha smakt forskjell på middagene vår altså ;-)

 

Anonymous poster hash: dc10e...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er sant, så er det en skikkelig merkelig ting å gjøre av vennene dine. Man tropper ikke opp med 300 kr til en som har vennejulebord. Hvis det var en av mine venninner som inviterte til julebord, så hadde vi spleiset på en blomsterbukett og en god flaske vin eller lignende, for å vise takknemmelighet.

Helt enig. Dette er en smålig og vulgær måte å påskjønne vertinnen på.

 

HELT på linje med å gi penger i julegave til folk over gymnas-alder.

 

Anonymous poster hash: 3d79a...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men hvorfor betale så mye? Jeg kjøpte det som var (nest?) best i test jeg, og det holder for meg :-) Er nok ikke så sikkert at de ville ha smakt forskjell på middagene vår altså ;-)

 

Anonymous poster hash: dc10e...3c5

Ikke sikkert de hadde gjort det nei.

 

Men, poenget er at jeg bruker flere tusen Kr, og de skal betale for seg med 300kr? Irriterende. Gleder meg til å slenge ut meldingen i det de holder på å stelle seg

 

Anonymous poster hash: 7d1b3...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert de hadde gjort det nei.

 

Men, poenget er at jeg bruker flere tusen Kr, og de skal betale for seg med 300kr? Irriterende. Gleder meg til å slenge ut meldingen i det de holder på å stelle seg

 

Anonymous poster hash: 7d1b3...010

 

Men, kanskje de ikke vet hvor mye penger du bruker på pinnekjøttet...det er jo tross alt ikke normalt å kjøpe pinnekjøtt til 7 stk for 400 kr kiloen....Du får jo garantert en flaske vi eller en annen type venninnegave av en eller flere av de som kommer.... Eller skriv at du ikke ha penger når det er du som inviterer til middag, det gjør alltid jeg om noen spør.

 

Anonymous poster hash: dc10e...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert de hadde gjort det nei.

 

Men, poenget er at jeg bruker flere tusen Kr, og de skal betale for seg med 300kr? Irriterende. Gleder meg til å slenge ut meldingen i det de holder på å stelle seg

 

Anonymous poster hash: 7d1b3...010

Jeg forstår hva du mener, samtidig lurer jeg på hva som gjør at du gleder deg til å avlyse i siste liten, og hva som egentlig er intensjonen din med å holde denne middagen i utgangspunktet.

 

Ellers enig med de over. Jeg ville tatt med en flaske god champagne, noen gode hudpleieprodukter, en fin olivenolje eller lignende til en slik bursdag. Å betale (når det ikke er avtalt i en studentgjeng eller lignende) er bare vulgært.

 

Anonymous poster hash: dc5d1...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt problemstillingen! Du ønsker ikke betaling, men nå tilbyr de å betale en liten sum hver, men det er feil for det de betaler blir ikke nok? Du burde bare sagt klart i fra at du ikke ønsker betaling, siden du faktisk ikke ønsker betaling, i stedenfor å bli furten over at summen blir for liten!! Merkelig tankegang...



Anonymous poster hash: ebc3a...b1e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår hva du mener, samtidig lurer jeg på hva som gjør at du gleder deg til å avlyse i siste liten, og hva som egentlig er intensjonen din med å holde denne middagen i utgangspunktet.

 

Ellers enig med de over. Jeg ville tatt med en flaske god champagne, noen gode hudpleieprodukter, en fin olivenolje eller lignende til en slik bursdag. Å betale (når det ikke er avtalt i en studentgjeng eller lignende) er bare vulgært.

 

Anonymous poster hash: dc5d1...589

Det er ikke bursdag, kun venninnejulebord

 

Anonymous poster hash: 7d1b3...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal de vite hvor mye du betaler for pinnekjøttet? Det høres ut som om du er av typen "kun det beste er godt nok"? Hvorfor må du gjøre det så dyrt? Selv med dyrt pinnekjøtt kommer det ikke på 500kr per pers? Hva annet er det du bruker så mye penger på?

 

 

 

Hva med å kjøpe inn til normale priser?

 

Det du oppnår med p avlyse i siste liten er antagelig at vennegjengen går på resturant uten deg og har en skikkelig gøy kveld, mens du sitter hjemme og sutrer.

 

Anonymous poster hash: 16c9f...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant at gode råvarer er viktig. Men det er forskjell på å kjøpe gode råvarer og å kjøpe fjonge råvarer. Å kjøpe pinnekjøtt dratt med til Himalayas topp av de kjekkeste karer, saltet med svette fra deres rygg, dampet i vårduggen på svetsiske enger, før de har vært skylt med vann skapt av filtrerte tårer til selveste prinsessen lager ikke noe bedre smak på enderesultatet enn vanlig pinnekjøtt kjøpt på rema. Selvfølgelig er det viktig å kjenne sine råvarer, som billig-"syltetøy" som first price og rema selger er ikke syltetøy, det er restene som blir igjen når de lager saft som er tilsatt en masse dritt for å kunne selges som produkt. Så ikke kjøp det billigste. Men det dyreste er ikke gitt det er så mye bedre enn det til en normal pris heller. Å kjøpe tyttebærsyltetøy på et bittelite glass som angivelig skal være finplukket fra de fineste og mest smakfull bæene som har vært funnet i skogen er bare tull. Du smaker ikke forskjell på det og syltetøy til 30kr glasset. NRK hadde for øvrig en morsom sak, hvor de lot folk få smake "økologisk" vin og "vanlig vin", for å se hva de mente smakte best. Det morsomme var at det var samme vin i begge glassene. Like fullt "smakte" folk forskjell på de to, en klar forskjell. Så lenge du har gode råvarer ligger resten av smaken i jobben du utfører.

 

Dine gjester skal ikke bli lidende for at du ikke har vett nok til å kjøpe inn riktige råvarer til en vettug pris. Det får du ta på egen kappe, det er din egen idioti. At du ikke klarer å si et kvekk om at du ikke synes det er passende at de vil betale for seg er heller ikke deres feil, det er du som er dum. Dum ja. Slik oppfører folk seg på barneskolen, sånn oppfører ikke en voksen kvinne seg! Skjerp deg!



Anonymous poster hash: f6162...3b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er sant at gode råvarer er viktig. Men det er forskjell på å kjøpe gode råvarer og å kjøpe fjonge råvarer. Å kjøpe pinnekjøtt dratt med til Himalayas topp av de kjekkeste karer, saltet med svette fra deres rygg, dampet i vårduggen på svetsiske enger, før de har vært skylt med vann skapt av filtrerte tårer til selveste prinsessen lager ikke noe bedre smak på enderesultatet enn vanlig pinnekjøtt kjøpt på rema. Selvfølgelig er det viktig å kjenne sine råvarer, som billig-"syltetøy" som first price og rema selger er ikke syltetøy, det er restene som blir igjen når de lager saft som er tilsatt en masse dritt for å kunne selges som produkt. Så ikke kjøp det billigste. Men det dyreste er ikke gitt det er så mye bedre enn det til en normal pris heller. Å kjøpe tyttebærsyltetøy på et bittelite glass som angivelig skal være finplukket fra de fineste og mest smakfull bæene som har vært funnet i skogen er bare tull. Du smaker ikke forskjell på det og syltetøy til 30kr glasset. NRK hadde for øvrig en morsom sak, hvor de lot folk få smake "økologisk" vin og "vanlig vin", for å se hva de mente smakte best. Det morsomme var at det var samme vin i begge glassene. Like fullt "smakte" folk forskjell på de to, en klar forskjell. Så lenge du har gode råvarer ligger resten av smaken i jobben du utfører.

 

Dine gjester skal ikke bli lidende for at du ikke har vett nok til å kjøpe inn riktige råvarer til en vettug pris. Det får du ta på egen kappe, det er din egen idioti. At du ikke klarer å si et kvekk om at du ikke synes det er passende at de vil betale for seg er heller ikke deres feil, det er du som er dum. Dum ja. Slik oppfører folk seg på barneskolen, sånn oppfører ikke en voksen kvinne seg! Skjerp deg!

 

Anonymous poster hash: f6162...3b4

Hi her

400kr/ kg er faktisk ganske vanlig pris.

 

Anonymous poster hash: 7d1b3...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...