Gå til innhold

Inseminasjon i Sverige (alene)


Difference

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 3 måneder senere...

Hei dere, gratulerer så mye!

Jeg prøver også alene, og har hatt to forsøk i Danmark, uten hormoner (alle prøveresultatene mine har vært bra, så vi ble enige om etpar "naturlige" forsøk først). Skal prøve med hormoner hvis det blir negativt resultat denne gangen.

Pga reisevei vurderer jeg å bytte til Gøteborg, men de tilbyr ikke IVF til kvinner som prøver alene, såvidt jeg har forstått? Ikke Carlanderska, ihvertfall. Eller vet dere om noen klinikker i Gøteborg som tilbyr det? Tenkte å prøve med hormoner først, men hvis det ikke fungerer så blir jo IVF det neste..... og det er greit å slippe å bytte underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!!! Gratulerer med å være i gang med prosessen. 

Jeg kjenner ikke til klinikker i sverige, i dk vil jeg anbefale ciconia og maigaard. 

Høres lurt ut med noen forsøk naturlig før ivf. Vil likevel anbefale eggløsningssprøyte slik at du timer best mulig. Dette sammen med ul (ikke bare eggløsningsstrimler) vil gjøre det lettere å få til inseminering. Sæd som har vært frosset lever kortere tid enn fersk, så timing blir ekstra viktig. I tillegg kan det være lurt å sjekke om klinikken holder åpent helger/søndager/høytider. Kjipt hvis et forsøk går i vasken pga stengt klinikk. 

Selv hadde jeg 3 iui, de falt på lørdag eller røddager. Heldigvis tilpasset ciconia. Hvis en er på ivf blir det enda viktigere både pga dyre hormoner samt påkjenningen på kroppen. 

Blir spennende for deg! På fb er det flere grupper mdd god aktivitet, vil oppfordre deg til å bli medlem der. Bare send dm hvis du vil vite litt mer om fbgruppene. 

Selv er jeg straks i uke 33, har ferie nå og går i permisjon når ferien er ferdig. Gleder meg sånn til å treffe veslejenta, lurer på hvem hun er, hvordan hun ser ut, hvordan vår lille familie blir. Merker at det nærmer seg. Virkelig stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei LennyPenny, takk for svar og tips! Gratulerer igjen med å ha en liten en på vei :-)

Jeg sender deg en DM :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...