Gå til innhold

Inseminasjon i Sverige (alene)


Difference

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er helt ny her inne, og ønsker svært gjerne å komme i kontakt med andre som er i gang med inseminasjon alene - enten i Sverige eller i Danmark.

Jeg har allerede vært i Sverige for samtaler (obligatorisk), og fått plass hos Carlanderska.
Jeg drar ned for å forsøke for 1. gang til uken, dersom eggløsningstest viser at jeg har "naturlig" eggløsning.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Så spennende! Ikke hørt noe ov Sverige før, de er jo ganske nytt at det er lov.

 

Jeg er i gang i dk. Har hatt 3forsøk med inseminasjon, nå ivf første gang. Veldig spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Så spennende! Ikke hørt noe ov Sverige før, de er jo ganske nytt at det er lov.

 

Jeg er i gang i dk. Har hatt 3forsøk med inseminasjon, nå ivf første gang. Veldig spennende.

Ja, veldig spennende!

En del dyrere i Sverige (12.000 sek pr inseminasjon, møtet i forkant ca 3000 sek og engangssum for donor 7000 sek), samt at loven tilsier at en må har obligatorisk møte med både lege, jordmor og psykoterapeut. Var jo litt nervøs for de møtene, men gikk veldig bra og nå er jeg glad for at jeg har vært å snakket med de før selve inseminasjonen. Fikk et veldig godt inntrykk :-)

 

Leit å høre at du allerede har vært igjennom 3 inseminasjoner. Så skjønner nå at du forsøker IVF. Er det lenge til?

Kan jeg spørre om du gikk på hormoner under forsøkene (inseminasjon)? Og dro du til Danmark samme dag du fikk eggløsning?

Jeg skal forsøke naturlig nå 1. gang, med hjelp av Ovitrelle. Planen er å dra samme dag, med unntak om jeg får eggløsning i morgen. Da må jeg vente til mandag med å dra ettersom laben er stengt søndag ettermiddag. Så satser på at jeg ikke får smileansikt før tidligst mandag :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo endel dyrere, men høres jo veldig mye dyrere ut pga kronekursen. Det er så utrolig godt å vite litt om prosessen, det gjør i hvert fall at jeg stresser mindre. 

 

Jeg brukte hormoner ja, første runde var jeg så stressa at jeg tror stresset mitt overskygga alt av inn første hormoner. Syklus på 40 dager, hadde hatt 28 dager i et helt år... Jeg har jevnlige kontroller hos gyno hjemme, de samarbeider med klinikken i Danmark, så de sender resultatene like etter timen. Da måles folliklene og når de når ca 18 mm har jeg fått beskjed om å sette ovitrelle om kvelden og møte opp ca 36 timer senere. Hektisk med alt som skal ordnes og reises, men har gått greit. 

 

Nå med ivf har jeg hatt mye hormoner, men alt har egentlig fungert som ellers, jeg har bare produsert flere egg enn det som er vanlig. Pga timer hos gyno har jeg sluppet å forholde meg til eggløsninsgtester, det har jeg satt pris på. Jeg vet jeg hadde stresset og tolket og feiltolket og overtolket i hytt og pine :) haha. Så veldig greit at klinikken krevet ul og ikke nøyer seg med hjemmetester. For meg passer det veldig godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo endel dyrere, men høres jo veldig mye dyrere ut pga kronekursen. Det er så utrolig godt å vite litt om prosessen, det gjør i hvert fall at jeg stresser mindre. 

 

Jeg brukte hormoner ja, første runde var jeg så stressa at jeg tror stresset mitt overskygga alt av inn første hormoner. Syklus på 40 dager, hadde hatt 28 dager i et helt år... Jeg har jevnlige kontroller hos gyno hjemme, de samarbeider med klinikken i Danmark, så de sender resultatene like etter timen. Da måles folliklene og når de når ca 18 mm har jeg fått beskjed om å sette ovitrelle om kvelden og møte opp ca 36 timer senere. Hektisk med alt som skal ordnes og reises, men har gått greit. 

 

Nå med ivf har jeg hatt mye hormoner, men alt har egentlig fungert som ellers, jeg har bare produsert flere egg enn det som er vanlig. Pga timer hos gyno har jeg sluppet å forholde meg til eggløsninsgtester, det har jeg satt pris på. Jeg vet jeg hadde stresset og tolket og feiltolket og overtolket i hytt og pine :) haha. Så veldig greit at klinikken krevet ul og ikke nøyer seg med hjemmetester. For meg passer det veldig godt. 

Oi, syklus på 40 dager!! Kan tenke meg at du var stresset da ja!

Ja, det er mye penger. Men for meg er det verdt det, samt at jeg har spart opp litt. En annen grunn til at jeg valgte Sverige, er å slippe stresset med reisingen. For min del er det mer behagelig å kjøre 3 timer før inseminasjonen.

 

Interessant å høre at du ikke brukte eggløsningstester. Trodde eggløsningstester var vanlig jeg.

Var selv hos gyn fredag for å sjekke at alt ser greit ut, og det gjorde det heldigvis.

 

Forresten, takk for svar fra deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dyrt, skulle ønske det var mulig i Norge, da ville det vært enklere. Ja det gjelder å finne reisemåter som passer oss. Jeg fant billig hotell og har hatt en helg i Århus nå.

 

Gyno i Norge mener jeg skulle brukt tester, heldigvis er ikke klinikken enig, er en veldig trygghet for meg, og billigere.

 

Så du reiser i morgen? Det hele er så nytt i Sverige, er spent på å høre mer derfra. Stockholm eller Gøteborg?

 

Hvordan er det med donor i Sverige? Kjøper du fra bank, velger klinikken ut fra dine ønsker? Regler for åpen eller anonym?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er dyrt, skulle ønske det var mulig i Norge, da ville det vært enklere. Ja det gjelder å finne reisemåter som passer oss. Jeg fant billig hotell og har hatt en helg i Århus nå.

 

Gyno i Norge mener jeg skulle brukt tester, heldigvis er ikke klinikken enig, er en veldig trygghet for meg, og billigere.

 

Så du reiser i morgen? Det hele er så nytt i Sverige, er spent på å høre mer derfra. Stockholm eller Gøteborg?

 

Hvordan er det med donor i Sverige? Kjøper du fra bank, velger klinikken ut fra dine ønsker? Regler for åpen eller anonym?

Så bra at du fant et rimelig hotell da. Håper du har fått kost deg og slappet av :-) Er det i morgen du skal sette inn? Sier man sette inn egg, eller hva? (beklager, men vet så lite om IVF)

Det er Carlanderska i Gøteborg jeg har valgt. Jeg fikk tester fra dem, så slipper å kjøpe de selv. Fikk helt vanlige Clearblue tester, og de er ikke vanskelig å lese. Heldigvis! Har sett at noen har andre tester som de må tolke selv. Det hadde stresset meg litt mer ;-)

Likk usikker på når jeg reiser faktisk. Det kommer an på hva testen viser i morgen tidlig. Har ikke helt kontroll over eggløsningen min, så kan skje i morgen eller senest torsdag (om jeg ikke tar feil).

Jeg valgte donor sammen med legen i Sverige. Det er kun åpen donor de tilbyr, og det er jeg glad for. Ønsker at barnet skal ha valget mtp å kontakte donor eller ikke. Forresten, så kommer donor fra en dansk spermbank (husker i øyeblikket ikke hvilken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Difference! Jeg ble gravid på 3. inseminasjon i danmark nå i oktober/november. Første gangen brukte jeg kun eggløsningstest. Da var jeg i danmark i en uke, passet på at jeg hadde el den uken jeg var der (hadde statistikk fra 1 år tilbakle). de to siste gangene brukte jeg hormoner og tok ultralyd i norge for å vite når jeg skal sette ovitrelle. tok ovitrelle når egg var 17mm. så bestilte jeg fly samme dag som jeg tok ovitrelle. ovitrelle 36 timer før inseminasjon.

 

(grunn til at jeg tok hormoner andre gang var pga at jeg har veldig høy AMH, målte ikke AMH før etter første forsøk)

 

Masse lykke til :) :) :)

Endret av Lennox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må holde oss oppdatert!

 

Har sett så mange tråder her inne der det bes om tolkning av billige el-strimler, så bra du har fått med deg noen som er lette å lese.

 

Ja det heter innsett. Nå skal det ha blitt en bladtocyst, dvs at egg/sæd har delt seg til va 100 celler. Venter spent på telefon. Har testdag om ni dager.

 

Virker som du har ganske god kontroll på el da. Jeg tenker at for de fleste vil det være nok å time inseminering til el ( jeg har litt andre utfordringer som gjør graviditet vanskelig).

 

Bare hør på Lennox her, satt på 3.forsøk, sånutrolig gøy!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Difference! Jeg ble gravid på 3. inseminasjon i danmark nå i oktober/november. Første gangen brukte jeg kun eggløsningstest. Da var jeg i danmark i en uke, passet på at jeg hadde el den uken jeg var der (hadde statistikk fra 1 år tilbakle). de to siste gangene brukte jeg hormoner og tok ultralyd i norge for å vite når jeg skal sette ovitrelle. tok ovitrelle når egg var 17mm. så bestilte jeg fly samme dag som jeg tok ovitrelle. ovitrelle 36 timer før inseminasjon.

 

(grunn til at jeg tok hormoner andre gang var pga at jeg har veldig høy AMH, målte ikke AMH før etter første forsøk)

 

Masse lykke til :) :) :)

Så hyggelig å høre at det har lykkes for deg og du har blitt gravid. Gratulere så mye :blomst: 

Og tusen takk :-) Fikk eggløsning i dag, tok Ovitrelle og er akkurat hjemme fra Sverige. Blir så utrolig spennende å se hva som skjer videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må holde oss oppdatert!

 

Har sett så mange tråder her inne der det bes om tolkning av billige el-strimler, så bra du har fått med deg noen som er lette å lese.

 

Ja det heter innsett. Nå skal det ha blitt en bladtocyst, dvs at egg/sæd har delt seg til va 100 celler. Venter spent på telefon. Har testdag om ni dager.

 

Virker som du har ganske god kontroll på el da. Jeg tenker at for de fleste vil det være nok å time inseminering til el ( jeg har litt andre utfordringer som gjør graviditet vanskelig).

 

Bare hør på Lennox her, satt på 3.forsøk, sånutrolig gøy!!!!!!

Hei igjen

Jeg fikk eggløsning i dag, så da var det bare å ta Ovitrelle og sette seg i bilen. Jeg har sprøyteskrekk, så ganske stolt over at jeg klarte å sette den selv! Så nå er det bare å vente noen uker for å sjekke resultatet. Forberedt på en ny tur, men håper aller mest på tidenes julegave <3

For en utrolig, merkelig, unik, fantastisk, rar og magisk greie dette er altså! At det faktisk finnes muligheter for inseminasjon og IVF er bare så bra!!

(beklager, men bare litt gira nå)

 

Du, jeg skal absolutt krysse fingrene for at den telefonsamtalen bli hyggelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når har du testdag?

 

Sitter her og leser om clear blue early detection, den måler svært lave doser HCG, jeg begynner å bli veldig ivrig på p teste snart.

 

Jeg har 14., ut fra eggløsning, men siden innsett var noen dager senere skal jeg ha blodprøve den 16. Usikker på om jeg får tatt på en fredag, må evt vente til mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har du testdag?

 

Sitter her og leser om clear blue early detection, den måler svært lave doser HCG, jeg begynner å bli veldig ivrig på p teste snart.

 

Jeg har 14., ut fra eggløsning, men siden innsett var noen dager senere skal jeg ha blodprøve den 16. Usikker på om jeg får tatt på en fredag, må evt vente til mandag.

Jeg har ikke testdag før 22. Så noen en lang uke foran meg. Våger ikke å teste for tidlig heller, da det kan vise feil resultat.

 

Så spennende det blir for deg å teste! Håper virkelig at du får til å ta blodprøven på fredag!! *krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 er jo allerede neste uke. Til vanlig går dagene og ukene så fort, men når en venter på dette så går det så ufattelig tregt. Får tid til alle mulige tanker i begge retninger. Og det er rart hvor utrolig mange tankebaner det finnes... 

 

Ja, føler liksom det er blodprøven som har det endelige svaret da. I morgen er det 14 DPO. Gleder meg til å få testa i morgen tidlig, det er så lenge mellom hver morgen og mulige testing ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 14 DPO og jeg har testet positivt!!! 

 

1: Tror ikke helt på det før jeg får bekrefta av blodprøven jeg skal ta på fredag

2: Hver morgen tenker jeg det var bare en feil, og MÅ teste på ny... Har testa pos siden søndag...

3: Har så sykt problemer med fordøyelsen nå, det har jeg aldri... 

 

 

Dette har jeg lyst til å hyle ut til alle, men og holde det hemmelig til jeg vet at alt er i orden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 14 DPO og jeg har testet positivt!!! 

 

1: Tror ikke helt på det før jeg får bekrefta av blodprøven jeg skal ta på fredag

2: Hver morgen tenker jeg det var bare en feil, og MÅ teste på ny... Har testa pos siden søndag...

3: Har så sykt problemer med fordøyelsen nå, det har jeg aldri... 

 

 

Dette har jeg lyst til å hyle ut til alle, men og holde det hemmelig til jeg vet at alt er i orden. 

Åhhhh, så stas!!!!! Så glad på dine vegne!!!

Herlighet, så artig å høre at du tester positivt <3 Gratulerer

Det går sikkert veldig fint å ta blodprøver i morgen. Ønsker deg lykke til :-)

 

Oh, yes, fordøyelsen er ikke bare bare.. Forsøk å spise svisker, det skal vist hjelpe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 14 DPO og jeg har testet positivt!!! 

 

1: Tror ikke helt på det før jeg får bekrefta av blodprøven jeg skal ta på fredag

2: Hver morgen tenker jeg det var bare en feil, og MÅ teste på ny... Har testa pos siden søndag...

3: Har så sykt problemer med fordøyelsen nå, det har jeg aldri... 

 

 

Dette har jeg lyst til å hyle ut til alle, men og holde det hemmelig til jeg vet at alt er i orden. 

Hei igjen

Håper det går bra med deg :-)

 

Jeg testet negativ i går og i dag (18 dpo), så jeg ble ikke gravid denne gangen.

Litt trist, men trøster meg med at jeg skal forsøke igjen i februar.

Menstruasjonen er ikke kommet enda (2 dager over), og det er litt irriterende.. Det hadde vært det "beste" tegnet på at jeg ikke var gravid, om du skjønner.

 

Ønsker deg ei fin jul og håper som sagt at alt står bra til meg deg og ditt lille frø <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off :( det var dumt Difference! Men det er bare til å prøve igjen.  jeg fikk plutselig 44 og 38 dagers syklus etter jeg hadde forsøkt å inseminere og da fant de ut at jeg måtte bruke pergotime (hormon) fordi jeg har veldig høy AMH, og de har vel konstantert med at jeg har PCOS. Så når jeg tar pergotime så får jeg vanlige sykluser. og ble gravid på andre forsøk med Pergotime (tredje inseminasjon).

 

Du er sikkert kjempetrist nå :( jeg var helt knust når jeg fikk negativ første gangen. Men er det en ting som er sikkert så er det at en gang så kommer du til å lykkes så sant du ikke gir opp!

 

Stå på jeg heier på deg!!! Håper du får en så bra jul som du kan!

 

Gode klemmer!!!

 

God Jul til LennyPenny også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vondt og skuffende hver gang det ikke går, men nye muligheter kommer. Noen er heldige og lykkes på første forsøk, men ofte blir mange (i hvert fall jeg) litt stresset av å starte hele prosessen, så det kan jo påvirke litt. 

 

Nå får du nyte roastbeef i julen (det er jeg så skuffet over at jeg ikke kan spise nå, haha) og lage opp til neste forsøk i februar :) 

 

God jul :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off :( det var dumt Difference! Men det er bare til å prøve igjen.  jeg fikk plutselig 44 og 38 dagers syklus etter jeg hadde forsøkt å inseminere og da fant de ut at jeg måtte bruke pergotime (hormon) fordi jeg har veldig høy AMH, og de har vel konstantert med at jeg har PCOS. Så når jeg tar pergotime så får jeg vanlige sykluser. og ble gravid på andre forsøk med Pergotime (tredje inseminasjon).

 

Du er sikkert kjempetrist nå :( jeg var helt knust når jeg fikk negativ første gangen. Men er det en ting som er sikkert så er det at en gang så kommer du til å lykkes så sant du ikke gir opp!

 

Stå på jeg heier på deg!!! Håper du får en så bra jul som du kan!

 

Gode klemmer!!!

 

God Jul til LennyPenny også! 

Ja, det var ikke hyggelig at det ikke gikk denne gangen. Det er veldig trist, men jeg må bare tenke positivt nå! Får jo ikke gjort noe noe med resultatet, og trøster meg med at det ikke er så vanlig å få det til på 1. forsøk, ref. statistikken.

Så er ved godt mot, på juleferie med familien og vet at jeg skal få det til i 2017 <3

Jeg har allerede avtalt med klinikken at jeg skal insemineres igjen i starten av februar (blir så knapt med tid i starten av januar grunnet juleferie), så ser frem til det!

Tror jeg skal ta Ovitrelle også den gangen. Vurderer pergotime, men må høre mer med dem om det kan være noe. Om jeg ikke husker feil så er min AMH på 6, så litt usikker på om jeg får pergotime allerede på 2. forsøk.

Kan jeg spørre om en ting? Hadde du oppfølging av klinikk/gynekolog i Norge i tillegg til Danmark?

 

At du (og LennyPenny) har klart bli gravid hjelper veldig å vite, og jeg er så glad for at dere har lykkes!!

Håper virkelig at du får ei god jul, samlet kreftene og at formen er bra :-)

 

Gode jule klemmer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vondt og skuffende hver gang det ikke går, men nye muligheter kommer. Noen er heldige og lykkes på første forsøk, men ofte blir mange (i hvert fall jeg) litt stresset av å starte hele prosessen, så det kan jo påvirke litt. 

 

Nå får du nyte roastbeef i julen (det er jeg så skuffet over at jeg ikke kan spise nå, haha) og lage opp til neste forsøk i februar :)

 

God jul :)

Ja, det er trist. Men (som jeg også skrev til Lennox),  må jeg må bare tenke positivt! Får jo ikke gjort noe noe med resultatet, og trøster meg med at det ikke er så vanlig å få det til på 1. forsøk, ref. statistikken.

Så er ved godt mot, på juleferie med familien og vet at jeg skal få det til i 2017 <3

 

Ja, nå skal alt som jeg ikke kan nyte under en graviditet nytes, har også kjøpt meg litt snus som jeg skal kose meg med i jula. For snus er NO NO for meg under prøvingen ;-)

 

Ønsker deg ei riktig god jul og håpre at formen er bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var ikke hyggelig at det ikke gikk denne gangen. Det er veldig trist, men jeg må bare tenke positivt nå! Får jo ikke gjort noe noe med resultatet, og trøster meg med at det ikke er så vanlig å få det til på 1. forsøk, ref. statistikken.

Så er ved godt mot, på juleferie med familien og vet at jeg skal få det til i 2017 <3

Jeg har allerede avtalt med klinikken at jeg skal insemineres igjen i starten av februar (blir så knapt med tid i starten av januar grunnet juleferie), så ser frem til det!

Tror jeg skal ta Ovitrelle også den gangen. Vurderer pergotime, men må høre mer med dem om det kan være noe. Om jeg ikke husker feil så er min AMH på 6, så litt usikker på om jeg får pergotime allerede på 2. forsøk.

Kan jeg spørre om en ting? Hadde du oppfølging av klinikk/gynekolog i Norge i tillegg til Danmark?

 

At du (og LennyPenny) har klart bli gravid hjelper veldig å vite, og jeg er så glad for at dere har lykkes!!

Håper virkelig at du får ei god jul, samlet kreftene og at formen er bra :-)

 

Gode jule klemmer :-)

Ja, du klarer det i 2017. Det er sikkert og tvist! Og så heldig du er som er så positiv! Jeg er veldig pessimistisk av natur så jeg drar meg nok litt ekstra ned når ting ikke går som det skal-så du er veldig heldig med det !!!

 

Du må bare gjøre som de anbefaler på klinikken-de vet best i din situasjon. Er ikke sikkert du trenger pergotime. Det du kan gjøre for å bli litt sikrere er å ha oppfølging av gynekolog i nærheten av deg. slik at du går dit for ultralyd fra ca. CD10 og ser hvor mange egg-folikkler du har og måler str. Når det er nådd ca 17mm så tar du ovitrelle. da har du bedre kontroll på  når eggløsningen faktisk blir.

 

så slik jeg gjorde det med anbefaling og oppfølging fra klilnlikk i danmark:

1. ultralyd hos gyn i norge på CD3 (ja, med full mens). for å sjekke at det ikke er noen cyster (denne undersøkelse trengtes kun dersom man skal ta pergotime)

2. Pergotime for å stimulere eggfolikkelvekst. tok 1 tablett fra CD5-CD9

3. Ny ultralyd CD10 for å sjekke størrelse (og evt.antall) på eggfolikkel (denne gang var den 16mm allerede på CD 10 og klinikk ba med ta ovitrelle neste dag CD11-da de regner med at eggfolikkel vokser ca 1-2mm i døgnet)

4. dro ned på dagstur for inseminasjon på CD 13

 

Ahhh,,, da kan du kose deg med snus i jula og på nyttår :) 

 

Takk! Formen er ok, men gleder meg til kvalmen gir seg forhåpentligvis snart !!! :P

 

Godt nytt år! Kos deg og så krysser jeg fingre, armer, tær og alt jeg kan for at spira sitter på neste forsøk  :gave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du klarer det i 2017. Det er sikkert og tvist! Og så heldig du er som er så positiv! Jeg er veldig pessimistisk av natur så jeg drar meg nok litt ekstra ned når ting ikke går som det skal-så du er veldig heldig med det !!!

 

Du må bare gjøre som de anbefaler på klinikken-de vet best i din situasjon. Er ikke sikkert du trenger pergotime. Det du kan gjøre for å bli litt sikrere er å ha oppfølging av gynekolog i nærheten av deg. slik at du går dit for ultralyd fra ca. CD10 og ser hvor mange egg-folikkler du har og måler str. Når det er nådd ca 17mm så tar du ovitrelle. da har du bedre kontroll på  når eggløsningen faktisk blir.

 

så slik jeg gjorde det med anbefaling og oppfølging fra klilnlikk i danmark:

1. ultralyd hos gyn i norge på CD3 (ja, med full mens). for å sjekke at det ikke er noen cyster (denne undersøkelse trengtes kun dersom man skal ta pergotime)

2. Pergotime for å stimulere eggfolikkelvekst. tok 1 tablett fra CD5-CD9

3. Ny ultralyd CD10 for å sjekke størrelse (og evt.antall) på eggfolikkel (denne gang var den 16mm allerede på CD 10 og klinikk ba med ta ovitrelle neste dag CD11-da de regner med at eggfolikkel vokser ca 1-2mm i døgnet)

4. dro ned på dagstur for inseminasjon på CD 13

 

Ahhh,,, da kan du kose deg med snus i jula og på nyttår :)

 

Takk! Formen er ok, men gleder meg til kvalmen gir seg forhåpentligvis snart !!! :P

 

Godt nytt år! Kos deg og så krysser jeg fingre, armer, tær og alt jeg kan for at spira sitter på neste forsøk  :gave:

Tusen takk for lykkeønskninger :blomst:

Jeg er nødt til å tenke positivt, ellers klarer jeg ikke å fullføre dette ;-)

 

Jeg skal sende klinikken i Sverige en e-post over nyttår, samt gynekologen min, for å høre hva jeg skal gjøre på 2. forsøk.

 

Da jeg forsøkte i desember var jeg hos gynekolog CD9. Fikk da beskjed at jeg hadde en dominant follikkel på 18 mm (samt endometrium 8,5 mm, tresjiktet). Hun sa at jeg da skulle følge med på eggløsningstest. CD12 fikk jeg «smilefjes», tok Ovitrelle og ble inseminert på ettermiddagen, samme dag.

 

Da jeg var gravid for et år siden (MA i uke 15) var jeg veldig kvalm, så vet litt av hva du går igjennom nå. Håper det går over etter hvert! Krysser fingrene!!

 

Riktig godt nytt år til deg også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...