Gå til innhold

Januar-schnuppene (nytt år, nye muligheter)


sunfly

Anbefalte innlegg

Da er vi en del som ligger likt i løypa. Her er det spraystart førstkommende lørdag....

 

Føles litt kjipt å skulle starte på scratch igjen, men håpet om en siste baby er i enden av tunellen.

 

Er der noen av dere som vurderer ang det å sette inn ett eller to egg?

 

Vi satt inn to egg forrige vellykkede forsøk og fikk ei fantastisk jente. Øker jo oddsen noe....men så er det jo risiko ved et evt tvillingsvangerskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakket med klinikken i dag, å de fortalte at noen leger har stor tro på scratching, menst andre ikke har det. Men de mente at det skadet ikke å prøve, å at de har hatt flere det har klaffet for etter å ha gjort det :) så dette blir spennende, krysser alt jeg har for det går denne gangen! Starter med spray på søndag, så sprøytestart i romjula :) har fått mye bivirkninger de andre forsøkene så er spent på om jeg vil reagere noe på synarela.

Ja håper det ikke blir så mye bivirkninger denne gangen da!! 👌🏻

Jeg har ikke hatt noen bivirkninger av verken spray eller sprøyter, bare av Progynova (som jeg tror du og jeg snakket om på en annen tråd) 😃 Ble skikkelig sint 😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi en del som ligger likt i løypa. Her er det spraystart førstkommende lørdag....

 

Føles litt kjipt å skulle starte på scratch igjen, men håpet om en siste baby er i enden av tunellen.

 

Er der noen av dere som vurderer ang det å sette inn ett eller to egg?

 

Vi satt inn to egg forrige vellykkede forsøk og fikk ei fantastisk jente. Øker jo oddsen noe....men så er det jo risiko ved et evt tvillingsvangerskap

Tror ikke vi får velge mht å sette inn mer enn ett, det fikk vi ikke sist heller.. også sier de også at det er større sjanse totalt sett å bli gravid på ett uttak dersom man fryser ned overskuddsegg og setter inn de senere. Men hadde jeg fått velge tror jeg at keg ville satt inn to. Selv om det er litt større risiko ønsker jeg meg tvillinger 💗 også ville det gjort familien komplett, da trengte jeg ikke stresset med alder mht hvis vi skal håpe på å få nr. 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på samtale på fs i går! Starter med spray 23/12 og beregnet uttak i uke 4:-) Spennende start på 2017!

Spennende mammadrøm! Jeg satser også på uttak rundt uke 4 💗🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja håper det ikke blir så mye bivirkninger denne gangen da!! 👌🏻

Jeg har ikke hatt noen bivirkninger av verken spray eller sprøyter, bare av Progynova (som jeg tror du og jeg snakket om på en annen tråd) 😃 Ble skikkelig sint 😡

Ja det stemmer, fryseforsøket var noe herk, for da var jeg rasende 😮 denne runden har jeg å sambo bestemt oss for å prøve å gjøre mye hyggelige ting sammen, slik at tiden går fortere. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi en del som ligger likt i løypa. Her er det spraystart førstkommende lørdag....

 

Føles litt kjipt å skulle starte på scratch igjen, men håpet om en siste baby er i enden av tunellen.

 

Er der noen av dere som vurderer ang det å sette inn ett eller to egg?

 

Vi satt inn to egg forrige vellykkede forsøk og fikk ei fantastisk jente. Øker jo oddsen noe....men så er det jo risiko ved et evt tvillingsvangerskap

Da ligger vi to meget likt i løypen, starter dagen etter deg. Vi har ikke fått satt inn to egg på det ene fersk forsøket vi har hatt, men på fryseforsøket fikk vi to inn. Begge endte i negativ test. Har jo tenkt tanken om å få satt inn to hvis det er mulig, men tenker det er greit å se an hvor mange egg som blir befruktet siden det er greit å få noen på frys og. Har hatt meget dårlig befruktning på de to tidligere uttakene jeg har hatt, så det ene forsøket ble avbrutt for å øke oddsen for en graviditet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melder meg inn her. Fryseforsøk i januar i kontrollert syklus. Har bare et egg på frys så krysser fingrer og tær for at det overlever opptining. Veldig nervepirrende.  :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på spraydag nr 6, sliten å trøtt både av sprayen å mørketid. Planlagt sprøytestart den 28, så framst jeg får mens innen den 26 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfly: huff, håper du blir frisk igjen snart! 💗

 

Mosste: jeg krysser også fingre og tær for at egget ditt overlever! Jeg har troen på fryseegg, har blitt gravid 2 av 2 fryseforsøk som jeg har hatt 👍🏻

 

Nordinor: huff ja, ikke bare bare disse hormonene! Da starter du på sprøyter når jeg starter på spray, det er visst også den 28.! 👍🏻

 

Er alle ferdig med juleforberedelser da? Vi skal feire ettårsdag for lille gullet vårt i morgen, det blir juletema for festen 🎅🏻🎄❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ett års dag til gullet ditt J'espere.

 

I dag fikk jeg mens og de siste dagene har jeg vært et hormontroll uten like. Vet ikke om det er pms, spray eller jula som tar knekken på meg om dagen. Føler det er rot over alt og går til tider helt av hengslene.

 

Nå gleder jeg meg til nytt år og til å få en avklaring på hvorvidt det blir et nurk til eller ikke....

 

Vi prøver frem til mai/juni og så er det slutt. Man blir vitterlig helt gal av å leve et "ivf-liv"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med ettåringen, J'espere:-)

Her er huset julepyntet og gavene kjøpt inn. Gleder meg til jul og moro nå som 2-åringen skjønner littegrann av det! Samtidig gleder jeg meg veldig til januar med forsøket på fertilitetssenteret! Er Såå babysyk og klar for å bli gravid igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Hun har egentlig bursdag 21., men vi feiret i dag! 🎂🎁

Såå koselig med både bursdagsfeiring og jul med barn i huset ❤️❤️

 

Jeg er også skikkelig babysyk. Driver og tester eggløsning, vi tenkte å prøve oss på en hjemmesnekret en denne siste syklusen før vi begynner med spray..hvem vet, rarere ting har skjedd 🎅🏻 Kanskje vi får til et lite julemirakel! ❤️

 

Uff kjenner meg igjen i hormonhelvete og irritasjon over rot Sunfly.. hva med å gi dere selv en julegave i går og koste på dere en vaskehjelp nå før jul, så slipper du julevask nå midt oppi alt? ❤️ det har vi gjort, såååå deilig å komme hkem til nyvasket hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Da melder jeg meg også inn her. Dessverre ser jeg en del kjente nick her inne.. men 
håper virkelig starten på 2017 byr på mange mirakler!! 
Etter ett års pause er vi endelig klar for å se om eggene vi har i fryseren vil
være med på gamet denne gangen:)
Ønsker dere alle ei fin førjulstid, jul og nyttår!=D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hubro,

 

Ja, her er det mange kjente nick....

Men det er vel sånn i dette gamet..?

 

I dag skal jeg inn på kontroll på Fertilitetssenteret. Regner med sprøytestart 29.12.2016 og med litt høyere dose denne gangen.

Kjenner mye på dette med jobb om dagen. Er i en jobb jeg ikke trives, men føler det er svært vanskelig å skulle bytte jobb samtidig som man er i denne prosessen. Tvinger seg allikevel frem snart. Blir jo gal av at man skal grue seg til å dra på jobb også.

 

Håper alle får en God Jul og så satser vi på et særdeles godt og fruktbart nytt år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg igang med medisiner igjen. Progynova 6 mg om dagen frem til ultralyd 2 januar. Er alt bra der så tar de opp ett av eggene til tining. Det er veldig "tilbake til start følelse"... :-( Hadde jo kommet til uke 12 i hodet mitt.

 

Håpe på at egget overlever

Håpe på at det fester seg

Håpe på at hjertet banker i uke 8

Håpe på at det spreller på ul i uke 12

Håpe på at den holder seg inn til uke 32

 

Var liksom allerede på steg 4. Trodde jeg.

 

bittelitt klaging. Skal holde kjeft. Har allerede 2 fantastiske!!Men ønsket om tredjemann er så overraskende stort.   :babysmokk:  :hjerte:  Ble ikke mindre av å ha mistet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det sprøytestart 29.desember på meg.

 

Vi4+1.....Vet hvordan du har det...jeg hadde MA i det jeg trodde var uke 13....baby død i uke 10+5

 

Hadde ikke hatt noe blødning eller noe forvarsel i det hele tatt og ble helt tatt på sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Da melder jeg meg også inn her. Dessverre ser jeg en del kjente nick her inne.. men

håper virkelig starten på 2017 byr på mange mirakler!!

Etter ett års pause er vi endelig klar for å se om eggene vi har i fryseren vil

være med på gamet denne gangen:)

Ønsker dere alle ei fin førjulstid, jul og nyttår!=D

Så spennende Hubro, masse lykke til! Har du fått noen datoer for hormonstart ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg igang med medisiner igjen. Progynova 6 mg om dagen frem til ultralyd 2 januar. Er alt bra der så tar de opp ett av eggene til tining. Det er veldig "tilbake til start følelse"... :-( Hadde jo kommet til uke 12 i hodet mitt.

 

Håpe på at egget overlever

Håpe på at det fester seg

Håpe på at hjertet banker i uke 8

Håpe på at det spreller på ul i uke 12

Håpe på at den holder seg inn til uke 32

 

Var liksom allerede på steg 4. Trodde jeg.

 

bittelitt klaging. Skal holde kjeft. Har allerede 2 fantastiske!!Men ønsket om tredjemann er så overraskende stort. :babysmokk::hjerte: Ble ikke mindre av å ha mistet.

Så koselig å se deg her inne Vi4+1?:) selvfølgelig skal du få klage over den du mistet, det er jo derfor vi er her! Jeg kjenner selv på savnet etter min lille fortsatt, og det blir ikke bedre av at jeg har ikke mindre enn tre venninner med termin i mai/juni, samme som jeg skulle hatt 😔 Vi får håpe januar er lykkemåneden vår, og krysse fingre og tær for at det blir en liten oktober/novembertass på oss! 💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...