Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #1 Skrevet 21. november 2016 Jeg får det ikke til, jeg glemmer ting. Roter bort ting. Det går ikke, jeg får det rett og slett ikke til. Hver dag og hver uke er en kamp for å forsøke å få det til, men det går ikke. For mye mas og stress. For mye ROT.. Hva er dine beste tips: - Til å holde gangen ryddig? - Til å holde orden på luer, votter, sokker? (har et digert "sokkenett" alle single sokker ender opp i..) - Til å huske på å få med alt opp i barnehagen om morgenen? (Pakker dagen før, glemmer likevel) - Til å holde stua ryddig? - Til å holde badet ryddig? - Til å ikke ha mer tøy enn man faktisk behøver? HJELP Anonymous poster hash: 3788b...b66
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #2 Skrevet 21. november 2016 I gangen har hver unge (har 4 stykker) hver sin litt store kurv med votter, luer o.l. Har en liten stumtjener fra Ikea i barnestørrelse som de to minste henger sine jakker på, de to eldste har sin egen knaggerekke til sine jakker. Vi voksne har også en egen knaggerekke til våre jakker. Har to ganske store skohyller som alle setter skoene sine i. Gangen er som regel ryddig når alt har sin faste plass og alle har ansvar for å legge sine ting der de hører hjemme. I stua har vi et eget hjørne til barna og regelen om at vi rydder bort en ting før vi roter frem en ny. I barnehjørnet har vi da en kommode med tre store skuffer, en til tegnesaker osv. Her står også tre kasser med lokk oppå hverandre, en til lego, en til briotog og en med små dyr o.l. i. Jeg rydder stua hver kveld, men det er sjelden veldig mye rot. På badet har vi en skikkelig stor skittentøykurv, og alle har hver sin knagg til håndkle. På innsiden av døren har jeg en knaggerekke hvor de to eldste henger fotballtøyet sitt. Har i tillegg mye skapplass og en stor kommode. Alle har hver sin hylle i skapet. Anonymous poster hash: 1235f...47a
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #3 Skrevet 21. november 2016 Hvis du kjører bil til barnehagen, legg alt klart i bilen kvelden før, uten stress og ungemas Anonymous poster hash: 900d9...4f2
Giss Skrevet 21. november 2016 #4 Skrevet 21. november 2016 Få nok søvn. Skriv lister når ting skal huskes. (F eks klær som skal med i barnehagen) Grovkategoriser i store bokser. (Dvs f eks alt med hjul i samme kasse. Ikke små biler for seg, store biler for seg, motorsykler for seg, fly for seg osv.) Det samme med "småklær" (lue, votter, ullsokker osv.) En skuff/boks pr barn, og så grovsorteres det der. Jeg bruker ikke tid på å stable tingene pent oppi der. Oppi med det og lukk igjen. Ferdig, og man vet hvor ting er. Ikke så pertentlig men det fungerer i en travel hverdag.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #5 Skrevet 21. november 2016 Jeg får det ikke til, jeg glemmer ting. Roter bort ting. Det går ikke, jeg får det rett og slett ikke til. Hver dag og hver uke er en kamp for å forsøke å få det til, men det går ikke. For mye mas og stress. For mye ROT.. Hva er dine beste tips: - Til å holde gangen ryddig? - Til å holde orden på luer, votter, sokker? (har et digert "sokkenett" alle single sokker ender opp i..) - Til å huske på å få med alt opp i barnehagen om morgenen? (Pakker dagen før, glemmer likevel) - Til å holde stua ryddig? - Til å holde badet ryddig? - Til å ikke ha mer tøy enn man faktisk behøver? HJELP Anonymous poster hash: 3788b...b66 Ingen vindfanget har vi 2 skoskap,og en dobbel hylle med 6 kurver hvor hver og en har luer,votter osv. Knaggrekke til de jakkene som blir brukt. I trappegangen har vi skyvedørsgarderobe hvor annet utetøy og sesongklær oppbevares. Har alt barnet trenger liggende i bhg,tar kun med drikkeflaske og sekk. Har barnet skiftet klær i bhg,legger jeg nytt skiftetøy i sekken med en gang vi kommer hjem. På badene har ting sin faste plass. Alle har toalettpapir til sine ting,og disse står i skapene. Alle har ansvar for å rydde etter seg på badet,og forøvrig gjelder det i hele huset. Ungene her hadde også altfor mye klær,så tok en skikkelig rydderunde og solgte unna en god del. Rydder i garderoben til alle ordentlig ca hver annen mnd. Rydder kjøkken og stue før vi legger oss. Anonymous poster hash: c3544...5d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå