Gå til innhold

Termin JULI 2017


Løkkababy2017

Anbefalte innlegg

Når ringer dere til legen og avtale time? Jeg et så usikker på om jeg skal gjøre det nå eller vente noen uker til 😅

Jeg har allerede bestilt time hos lege med time i neste uke. Jeg ønsker å få bekreftet graviditeten, tatt de nødvendige blodprøvene og bestilt ultralydtime. Jeg har også bestilt privat ultralyd i uke 11/12 for å sjekke at alt er ok og at det ikke er noen avvik. Har forstått det slik at man mellom uke 11 og 13 lettest kan se f.eks. Downs og liknende.

Etter legetimen i neste uke kommer jeg til å bestille time hos jordmor. Jeg var veldig fornøyd med oppfølgingen der sist. Husker at de først satte meg opp på time i uke 16 da man først måtte til legen og det er da de begynner oppfølgingen, i hvertfall i vår kommune.

 

Siden jeg hadde IVF i forrige runde hadde jeg innvendig ultralyd i uke 7 (tror det er eneste alternativ så tidlig). Da så vi en liten klump med et blinkende hjerte. Helt fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med det var mer å se i uke 12 enn i uke 7?

ja, en bitteliten sprellemann i uke 12 <3

I uke 7 såg vi kun hjeret slå, men en helt fantastisk følelse det også når man tidligere har opplevd å ikke se hjerte slå ved ul :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisøren min er den første som vet om graviditeten nå,haha :) jeg måtte høre om det var greit å farge håret og stripe det, måtte jo si hvorfor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, en bitteliten sprellemann i uke 12 <3

I uke 7 såg vi kun hjeret slå, men en helt fantastisk følelse det også når man tidligere har opplevd å ikke se hjerte slå ved ul :(

Bare det å se et blinkene hjerte blir stort for oss ettersom det er første barnet for begge, så tror vi bestiller tidlig UL 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det å se et blinkene hjerte blir stort for oss ettersom det er første barnet for begge, så tror vi bestiller tidlig UL

ja, det er veldig spesielt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir helt tussete når det er slik, men det er dessverre ikke så mye man får gjort med dette, det må gå sin gang! Lettere sagt enn gjort dog :P

Ja, det hjelper jo lite å gå rundt og være redd... dette skal jo være en hyggelig tid.... likevel, når jeg ikke kjenner noe, er det værre.. skulle ønske jeg hadde litt symptomer så jeg ihvertfall følte det var noe der... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, føler at alle opplever SA er og MA`er- så det er vanskelig å tenke at det ikke skal skje en selv... blir så redd... når det står at det er 30% sjanse er jo det veldig veldig mye!! :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, føler at alle opplever SA er og MA`er- så det er vanskelig å tenke at det ikke skal skje en selv... blir så redd... når det står at det er 30% sjanse er jo det veldig veldig mye!! :(

 

kjenner til den følelsen og er man inne på forum som dette så hører man iallefall mye om sa og ma!

30 % er en del ja, og det er selvsagt forferdelig trist hvis man opplever det men jeg prøver å tenke at det er jo en grunn til at man evt mister, da er det ikke liv laga, utviklingen av spiren stopper opp av en grunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har rekna meg fram til at eg har termin 7.7-17. Har aldri vore gravid før så sluker til meg kvart eit symptom. Det eg kjenner mest til er at eg kan bli veldig svimmel etter å ha bøyd hovudet ned, følelsen av å nesten svime av. Ellers er eg litt småkvalm gjerne når eg er svolten eller nett har ete. Nokon som kjenner seg igjen med svimmelheiten?

Endret av Frøken Johnsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt egostisk å tenke slik, men var godt å høyra at det var fleire som hadde opplevd det 😊 Tenkte med ein gong at det kanskje kunne vere jernmangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er på tur utenlands nå, mye fristelser blant ost og spekemat som jeg prøver å avstå 😐 Men deg går fint. Jeg er nå 4+5 og kjenner svimmelhet, og etter 3 timer med gående guiding så kjente jeg det i korsryggen.. brystene vokser og vokser som er et godt tegn 😜

 

Jeg var hos legen tidligere denne uken pga forkjølelse, og han satte opp første time hos han allerede neste uke. Jeg er sååå spent. Han har fått UL-apparat og sa at han heller bruke det enn å lytte på babyen 😊 Så da får jeg full skanning ved hver oppfølging som jeg liker godt. Går nok i tillegg litt tett oppfølging da jeg har litt forhøyede celleprøver (HPV). Håper alt går fint, men hadde ikke noe trøbbel sist graviditet utenom bekkenløsning fra 3-4 mnd 😳 Satser på at den ikke kommer så sterkt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Herognå og Frøken Johnsen, gratulerer så masse :)

Får noen svimmelbyger innimellom jeg også, veldig ubehagelig,i allefall på jobb :0 Ellers så er det så som så med symptomene,noe ømme pupper og tissing på natten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på tur utenlands nå, mye fristelser blant ost og spekemat som jeg prøver å avstå Men deg går fint. Jeg er nå 4+5 og kjenner svimmelhet, og etter 3 timer med gående guiding så kjente jeg det i korsryggen.. brystene vokser og vokser som er et godt tegn

Jeg var hos legen tidligere denne uken pga forkjølelse, og han satte opp første time hos han allerede neste uke. Jeg er sååå spent. Han har fått UL-apparat og sa at han heller bruke det enn å lytte på babyen Så da får jeg full skanning ved hver oppfølging som jeg liker godt. Går nok i tillegg litt tett oppfølging da jeg har litt forhøyede celleprøver (HPV). Håper alt går fint, men hadde ikke noe trøbbel sist graviditet utenom bekkenløsning fra 3-4 mnd Satser på at den ikke kommer så sterkt nå.

kos dere videre på tur,høres herlig ut tross alle fristelsene rundt ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer enda et nytt medlem i klubben... :)

 

I dag er jeg 4+5, beregnet etter siste menstruasjon. IKM var nå på mandag, og uka startet med det jeg først trodde var menssmerter. Den gang ei; testet positivt onsdag og torsdag. Har hatt menslignende smerter i bølger hver dag, men føler disse har roet seg litt. I dag var jeg imidlertid ekstremt svimmel da jeg sto opp, så frokosten var etterlengtet! Ellers ingen spesielle symptomer - regner med disse kommer på løpende bånd etter hvert.

 

Er normalt veldig aktiv med styrke- eller kondisjonstrening hver dag, og målet er å fortsette med dette i så stor grad som mulig, dog med litt lavere intensitet når det gjelder puls. Har bestilt legetime helt i slutten av november (uke 9).

 

Dette er helt nytt for meg, så det er veldig fint å kunne lese og dele litt erfaringer her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer enda et nytt medlem i klubben... :)

 

I dag er jeg 4+5, beregnet etter siste menstruasjon. IKM var nå på mandag, og uka startet med det jeg først trodde var menssmerter. Den gang ei; testet positivt onsdag og torsdag. Har hatt menslignende smerter i bølger hver dag, men føler disse har roet seg litt. I dag var jeg imidlertid ekstremt svimmel da jeg sto opp, så frokosten var etterlengtet! Ellers ingen spesielle symptomer - regner med disse kommer på løpende bånd etter hvert.

 

Er normalt veldig aktiv med styrke- eller kondisjonstrening hver dag, og målet er å fortsette med dette i så stor grad som mulig, dog med litt lavere intensitet når det gjelder puls. Har bestilt legetime helt i slutten av november (uke 9).

 

Dette er helt nytt for meg, så det er veldig fint å kunne lese og dele litt erfaringer her inne :)

Gratulerer så mye! 💝 Og velkommen hit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...