Gå til innhold

Hva slags jobber er lønnet 700 000+, uten spesial utdanning.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har lyst til å skifte jobb og helt fagmiljø, prøve noe helt annet. Men vil ikke gå ned i lønn heller. Tjener over 700 000 pluss bonus og goder i dag.. Finnes det jobber i det lønnsnivået en kan få uten spesialutdannelse? Altså ikke lege, advokat osv som en må ha studert akkurat det for å kunne jobbe med. Jeg jober i dag ikke egentlig med det jeg er utdannet i, har avansert til en type leder/konsulentstilling, men er jo innen det fagfeltet jeg begynte i.

 

Anonymous poster hash: 1c1f8...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følger denne jeg. Ønsker også å bytte beite, tjener rundt 600 tusen. Har da også lån etc i forhold til lønn, og ønsker ikke å flytte på familien.

Bør derfor tjene over 500 000, da kan jeg stramme inn forbruk, men klare å beholde hus.

 

Anonymous poster hash: c396f...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du kan forvente å gå rett inn på en begynnerlønn på 700.000 uten at du har spesialkompetanse innen feltet.

 

Anonymous poster hash: 9840c...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann jobber som mellomleder i renholds-/servicebransjen. Han vasker ikke selv, men følger opp de som gjør det, som jobber i kantine, osv.

 

Tjener +/- 1 mill.

 

Anonymous poster hash: a048c...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann jobber som mellomleder i renholds-/servicebransjen. Han vasker ikke selv, men følger opp de som gjør det, som jobber i kantine, osv.

 

Tjener +/- 1 mill.

 

Anonymous poster hash: a048c...d56

Hvilket firma er det?

 

Anonymous poster hash: 3baa5...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ingen som har sånn lønn uten å ga jobbet seg opp internt, fått mer og mer ansvar og kompetanse og endt opp på en høy lønn?

 

Du kan ikke sil ufaglært gå inn i et helt nytt yrke og forvente en slik startlønn uten utdanning

 

Jeg tjener ganske greit som butikksjef, men jeg startet jo som ekstrahjelp og har gått alle stegene. Jeg har 24 års erfaring fra butikk, siste 15 som butikksjef. Jeg har mange kurs og har lært masse på disse årene, jeg kan butikk, og jeg er flink

 

Anonymous poster hash: 1e169...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som regnskapsmedarbeider og har ingen utdannelse eller spesielt ansvar. Tjener godt over 700.000,-. Bedrift med ca 35 ansatte. Har mange års erfaring da men gjør ingen spesielt krevende oppgaver. For litt over et år siden hadde jeg en tilsvarende jobb med personalansvar i en bedrift med ca 15 ansatte. Da tjente jeg ca 1,1 mill. Ingen overtid, rakk alt innenfor arbeidstid både da og nå. Jobber i en mannsdominert bransje og merker at lønningene er høyere her.

 

Anonymous poster hash: ce19e...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som regnskapsmedarbeider og har ingen utdannelse eller spesielt ansvar. Tjener godt over 700.000,-. Bedrift med ca 35 ansatte. Har mange års erfaring da men gjør ingen spesielt krevende oppgaver. For litt over et år siden hadde jeg en tilsvarende jobb med personalansvar i en bedrift med ca 15 ansatte. Da tjente jeg ca 1,1 mill. Ingen overtid, rakk alt innenfor arbeidstid både da og nå. Jobber i en mannsdominert bransje og merker at lønningene er høyere her.

 

Anonymous poster hash: ce19e...829

Å guri malla, la en sånn jobb komme ramlende min vei, takk! 😄 Heldig du er! ☺

 

Anonymous poster hash: f1ecd...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å guri malla, la en sånn jobb komme ramlende min vei, takk! 😄 Heldig du er! ☺

 

Anonymous poster hash: f1ecd...109

Eller dyktig, kanskje?

 

Anonymous poster hash: 9840c...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller dyktig, kanskje?

 

Anonymous poster hash: 9840c...95b

Klart det, men heldig som i heldig at hun har fått en sånn jobb, heldig at hun tydeligvis er så flink at hun har fått jobben osv, osv.

 

Anonymous poster hash: f1ecd...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist samfunnet fungerer. Latterlig høy betaling for å sitte på kontor og trykke på noen knapper og utføre hjernedøde handlinger. Dyktig my ass.

MIsunnelig? Nei, dette dreier seg om at de som tar lang utdannelse burde ha høyere lønn enn de som ikke har en slik utdannelse.... Livet er virkelig urettferdig! 

Kjenner ei som ikke har noen utdannelse utover videregående skole. Hun er veldig utadvendt, og fikk sekretærjobb med ansvar for lønnsutbetalinger på en stor bedrift og gikk foran mange med lang utdannelse. Mennene som jobbet der sa "alle" at hun hadde fått jobben på grunn av utseendet, og hun har blitt latterliggjort og baksnakket som ei "hjernedød" blondine i alle år. Men - hun har nå tjent så mye penger at det er det nok verdt! Hun har kunnet betale for leiligheter og hus som hun har solgt med god fortjeneste. 



Anonymous poster hash: 6a7e5...f6b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så utrolig trist samfunnet fungerer. Latterlig høy betaling for å sitte på kontor og trykke på noen knapper og utføre hjernedøde handlinger. Dyktig my ass.

MIsunnelig? Nei, dette dreier seg om at de som tar lang utdannelse burde ha høyere lønn enn de som ikke har en slik utdannelse.... Livet er virkelig urettferdig!

Kjenner ei som ikke har noen utdannelse utover videregående skole. Hun er veldig utadvendt, og fikk sekretærjobb med ansvar for lønnsutbetalinger på en stor bedrift og gikk foran mange med lang utdannelse. Mennene som jobbet der sa "alle" at hun hadde fått jobben på grunn av utseendet, og hun har blitt latterliggjort og baksnakket som ei "hjernedød" blondine i alle år. Men - hun har nå tjent så mye penger at det er det nok verdt! Hun har kunnet betale for leiligheter og hus som hun har solgt med god fortjeneste.

 

Anonymous poster hash: 6a7e5...f6b

Da var hun vel ikke riktig så hjernedød da.

 

Anonymous poster hash: 9840c...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var hun vel ikke riktig så hjernedød da.

 

Anonymous poster hash: 9840c...95b

 

Hun var ikke hjernedød, men ikke spesielt dyktig heller. Hun hadde bare flaks. Uten denne bedriften i byen hadde hun vel jobbet på et annet kontor som sekretær med halve lønna. 

 

Anonymous poster hash: 6a7e5...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt at å jobbe i søpla er gode penger!

 

Jeg hadde startlønn på over 800.000, men har bachelor da. Ellers tror jeg det er vanskelig å komme opp i den lønna du ønsker hi.

 

Anonymous poster hash: b9dfc...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt at å jobbe i søpla er gode penger!

 

Jeg hadde startlønn på over 800.000, men har bachelor da. Ellers tror jeg det er vanskelig å komme opp i den lønna du ønsker hi.

 

Anonymous poster hash: b9dfc...d4b

Stsrtlønn på 800000 med Bachelor? Jeg har Norges mest ettertraktede masterutdanning og heretur er gjennomsnittlig Stsrtlønn 700000kr, så du må ha vært ekstremt heldig/dyktig

 

 

 

Anonymous poster hash: 9a04d...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo mastergrad i mitt felt da og 15 års erfaring i ulike yrker innen det. Blandet annet som leder med personalansvar. Leder er leder er det ikke selv om det er ulike bransjer? Noe må da det jeg har som baggasje telle?

 

Anonymous poster hash: 1c1f8...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stsrtlønn på 800000 med Bachelor? Jeg har Norges mest ettertraktede masterutdanning og heretur er gjennomsnittlig Stsrtlønn 700000kr, så du må ha vært ekstremt heldig/dyktig

 

 

 

Anonymous poster hash: 9a04d...9fd

Hva er Norges mest ettertraktede masterutdanning? ☺

 

 

 

Anonymous poster hash: cde67...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så utrolig trist samfunnet fungerer. Latterlig høy betaling for å sitte på kontor og trykke på noen knapper og utføre hjernedøde handlinger. Dyktig my ass.

MIsunnelig? Nei, dette dreier seg om at de som tar lang utdannelse burde ha høyere lønn enn de som ikke har en slik utdannelse.... Livet er virkelig urettferdig!

Kjenner ei som ikke har noen utdannelse utover videregående skole. Hun er veldig utadvendt, og fikk sekretærjobb med ansvar for lønnsutbetalinger på en stor bedrift og gikk foran mange med lang utdannelse. Mennene som jobbet der sa "alle" at hun hadde fått jobben på grunn av utseendet, og hun har blitt latterliggjort og baksnakket som ei "hjernedød" blondine i alle år. Men - hun har nå tjent så mye penger at det er det nok verdt! Hun har kunnet betale for leiligheter og hus som hun har solgt med god fortjeneste.

 

Anonymous poster hash: 6a7e5...f6b

For en vanvittig generalisering og utidig bagatellisering av alle som jobber på kontor. Tenkte du deg i det hele tatt om når du skrev dette? Jeg håper ikke det, for hvis du virkelig har høy utdannelse, slik på antyder at du har, så burde du vite bedre.

 

Anonymous poster hash: b2814...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så utrolig trist samfunnet fungerer. Latterlig høy betaling for å sitte på kontor og trykke på noen knapper og utføre hjernedøde handlinger. Dyktig my ass.

MIsunnelig? Nei, dette dreier seg om at de som tar lang utdannelse burde ha høyere lønn enn de som ikke har en slik utdannelse.... Livet er virkelig urettferdig! 

Kjenner ei som ikke har noen utdannelse utover videregående skole. Hun er veldig utadvendt, og fikk sekretærjobb med ansvar for lønnsutbetalinger på en stor bedrift og gikk foran mange med lang utdannelse. Mennene som jobbet der sa "alle" at hun hadde fått jobben på grunn av utseendet, og hun har blitt latterliggjort og baksnakket som ei "hjernedød" blondine i alle år. Men - hun har nå tjent så mye penger at det er det nok verdt! Hun har kunnet betale for leiligheter og hus som hun har solgt med god fortjeneste. 

 

Anonymous poster hash: 6a7e5...f6b

 

eeeeeh..... ja, jeg gjør nok bare hjernedøde ting. Trykker på knapper og sånt. Skal vi bytte? Jeg tjener forresten 860 000 i året, har fleksitid så jobber når det passer meg.

 

Du hadde ikke overlevd 1 time en gang! Jeg har brukt 20 år på praktisk læring og lærer fortsatt! Ingen utdannelse i denne verden kan gi den samme HØYE kompetansen som jeg har!

 

Anonymous poster hash: 20385...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så utrolig trist samfunnet fungerer. Latterlig høy betaling for å sitte på kontor og trykke på noen knapper og utføre hjernedøde handlinger. Dyktig my ass.

MIsunnelig? Nei, dette dreier seg om at de som tar lang utdannelse burde ha høyere lønn enn de som ikke har en slik utdannelse.... Livet er virkelig urettferdig! 

Kjenner ei som ikke har noen utdannelse utover videregående skole. Hun er veldig utadvendt, og fikk sekretærjobb med ansvar for lønnsutbetalinger på en stor bedrift og gikk foran mange med lang utdannelse. Mennene som jobbet der sa "alle" at hun hadde fått jobben på grunn av utseendet, og hun har blitt latterliggjort og baksnakket som ei "hjernedød" blondine i alle år. Men - hun har nå tjent så mye penger at det er det nok verdt! Hun har kunnet betale for leiligheter og hus som hun har solgt med god fortjeneste. 

 

Anonymous poster hash: 6a7e5...f6b

 

 

 

Oi! Bare... Oi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikkje unnskylde noen, men.. For min del er det rart at lønna er så høy når en arbeider på kontor, og så latterlig lav når en arbeider som helsefagarbeider, sykepleier o.l. Sykepleie PG vernepleie er bachelor med høyskoleutdanning, og ofte med langt dårligere betaling enn det som nevnes her. Og gjerne med ansvar for liv og helse.

 

Anonymous poster hash: cbff1...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikkje unnskylde noen, men.. For min del er det rart at lønna er så høy når en arbeider på kontor, og så latterlig lav når en arbeider som helsefagarbeider, sykepleier o.l. Sykepleie PG vernepleie er bachelor med høyskoleutdanning, og ofte med langt dårligere betaling enn det som nevnes her. Og gjerne med ansvar for liv og helse.

 

Anonymous poster hash: cbff1...8c4

 

Du vet at en som jobber "på kontor" også kan ha ansvar for liv og helse?

 

Hvordan mener du man skal verdisette det arbeidet som blir gjort "på kontor" egentlig? På hvilken måte skal man bestemme hvilke arbeid som er mer viktig og hva som er verdt hvilken lønn?

 

Anonymous poster hash: b2814...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
På 6.9.2016 den 2.19, Anonym bruker skrev:

Min mann jobber som mellomleder i renholds-/servicebransjen. Han vasker ikke selv, men følger opp de som gjør det, som jobber i kantine, osv.

 

Tjener +/- 1 mill.

 

Anonymous poster hash: a048c...d56

Hvordan har han ordnet seg denne stillingen? Åssen erfaring/bakgrunn har han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Hvor jobber du og hvordan fikk du jobb der?
2) hva er det som kreves av erfaring, skole, kunnskapet/egenskaper? Mye mattekunnskaper?
3) hva er arbeidsoppgabene dine? 
Beklager mange spørsmål, men føler mange svarer litt halvveis her uten å fortelle oss hvordan faktisk få oss disse yrkene i praksis :)   *Litt desp her! :P  *  

Anonymkode: 1e00c...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...