Gå til innhold

Triks til å få paracet i en 10 åring???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som noen har veldig imot stikkpiller her inne. Selvsagt har de lov til det, men for noen av oss så er det ikke noe problem, og da er det et greit alternativ. 

Anonymous poster hash: 378be...456
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter selv med tabletter, og vanlig paracet er en versting. De er store, "tørre" (suger til seg fukt og oppleves tørre i munnen), smaker ekkelt og glir dårlig. De avlange er bedre, de har glattere overflate og glir derfor lettere ned uten å gi så mye smak.

I siste svangerskap måtte jeg ta masse tabletter (9 hver dag 😨), langt over min tålegrense. Det kommer til et punkt hvor jeg brekker meg bare jeg tar fram pilleeska... det som (utrolig nok) funka, var å sette en finger på nesa mens jeg svelget samtidig som jeg iherdig overbeviste meg selv om at det ville virke. Selv om jeg vet det bare er noe bullshit jeg fant på selv, greide jeg å lure hjernen til å tro at finger på nesa forhindrer brekninger. Man skal ikke tulle med placeboeffekten! 😂

Finn på et tøyseritual som man må fokusere på mens man svelger, og overbevis ungen om at det funker. Hvis hun tror deg, skal du se at det faktisk gjør det også 😛

Ut over det ville jeg ikke sett mørkt på stikkpille til tiåring hvis alt annet feiler. Med litt opplæring får hun sikkert til å sette selv også (husk: den butte enden først!)

Skrevet

Pamol smeltetabletter med solbærsmak ble redningen her. Paracet smeltetabl. funka ikke.

Anonymous poster hash: e5d7f...1ae

Skrevet

hvorfor kan hun ikke ta stikkpiller selv? 

Anonymous poster hash: e8401...bf1
Skrevet

Pines granulat tar min datter som også sliter med å svelge tabletter.

Jeg trodde det skulle være ekkelt, men det e det ikke. Pulver som man spise uten vann, veldig enkelt å ta. Finnes i flere styrker, til barn og voksen

https://www.komplettapotek.no/product/860088/smerte/hodepine/pinex-granulat-jordbaer-500-mg

Anonymous poster hash: bd8a2...e8a

Støtter denne. Vi har gitt denne til vår datter som ikke klarer å svelge piller. Men den kan være vanskelig å få tak i.  

Anonymous poster hash: 4fab3...c5a

Skrevet

Selvsagt. Det er mye man ikke kan få syte seg fra her i verden.

Hvorfor syter du og rapporterer brukere her inne da, om du er så "tøff" med ungan?

Anonymous poster hash: 54004...a6e

Skrevet

Opp med munnen, svelg! "Klarer ikke" er bare tåpeligheter fra en stor unge.

Er ikke du lærer? Eller blander jeg med en annen? Synes dette høres ut som gammeldagse og litt for enkle holdninger når det gjelder barn og pedagogikk. Enig i at man ikke skal dille og dulle for mye, men dette sliter mange med. Kanskje må man for noen bare øve litt og godta litt ubehag/brekninger, men "tåpeligheter" trenger man ikke kalle det. Ikke en god måte å snakke med/om barna på.

Jeg trenger flere slurker med vann for å få den bittelille prikken av en p-pille helt ned;) Klarer det fint, men forstår at det kan være vanskelig for noen å få ned tabletter.

Anonymous poster hash: 6776e...0ce

Skrevet

En 10 åring kan sette egen stikkpille, de vet hvor rompa og rompehullet er så er jo ikke akkurat lett å gjøre feil.

Og til Sug Lut: dette er et sykt barn som fortviler over at tablettene ikke går ned, og det går ikke bare på vilje. Jeg synes at du som voksen bør skamme deg over å latterliggjøre og håne et barn, uansett om du synes grunnen er " feil" i dine øyne.

Anonymous poster hash: 10bdf...d20

Men de vet ikke hvordan man svelger syltetøy....?

Dette er bare bæsing.

Anonymous poster hash: cb99e...16e

Skrevet

Bare husk at det ikke er alle tabletter som kan knuses. Noen må svelges hele.

Anonymous poster hash: 34fb1...064

Skrevet

Hvorfor syter du og rapporterer brukere her inne da, om du er så "tøff" med ungan?

Anonymous poster hash: 54004...a6e

Har du røyka?

Skrevet

sug lut, ser at du har 16474 innlegg på ca 3 år, dvs ca 15-16 innlegg daglig, 365 dager i året... Stemmer det? Blir du ikke lei?

Anonymous poster hash: 378be...456

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...