Gå til innhold

👶🏻Jeg liker ikke at noen som har mistet sitt barn til BV skal.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis du ikke evner å se forskjellen på det å ha omsorg for eget barn og det å jobbe i barnehage er du vel ikke videre reflektert.

 

Anonymous poster hash: e3a1d...031

Barn i barnehage har krav på empati, forståelse, omsorg, kjærlighet, stabilitet og ryddighet. Har du evnen til alle disse, og greier å utøve dem, da greier du fint å ta vare på egne barn også. Har du ikke disse evnene... bør du heller ikke jobbe i barnehage.

 

Anonymous poster hash: ca038...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barn i barnehage har krav på empati, forståelse, omsorg, kjærlighet, stabilitet og ryddighet. Har du evnen til alle disse, og greier å utøve dem, da greier du fint å ta vare på egne barn også. Har du ikke disse evnene... bør du heller ikke jobbe i barnehage.

 

Anonymous poster hash: ca038...8c0

 

Hun jeg nevnte har plenty av alt dette. Men barna hennes får aldri nei til noe, de får spise hva de vil (gjerne godteri hver dag), se på tv når de vil og sitte oppe hele natten. Ikke noe av dette er en problemstilling i en barnehage.

 

Og det er ikke sånn med alle evner at du enten har dem eller ikke. Hun har evnen til å sette grenser for andres barn, men ikke egne.

 

Anonymous poster hash: 0ee70...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hun jeg nevnte har plenty av alt dette. Men barna hennes får aldri nei til noe, de får spise hva de vil (gjerne godteri hver dag), se på tv når de vil og sitte oppe hele natten. Ikke noe av dette er en problemstilling i en barnehage.

 

Og det er ikke sånn med alle evner at du enten har dem eller ikke. Hun har evnen til å sette grenser for andres barn, men ikke egne.

 

Anonymous poster hash: 0ee70...680

Da mangler hun jo flere av de tingene jeg nevner. Empati, stabilitet og ryddighet, f ex. At det står en leder, et kollegium og et regelverk rundt henne og hjelper henne med å utøve ting hun ikke kan er jo bare et sikkerhetsnett. I en pressa situasjon ville hun nok ikke kunne løse tingene slik hun burde.

 

Anonymous poster hash: ca038...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mangler hun jo flere av de tingene jeg nevner. Empati, stabilitet og ryddighet, f ex. At det står en leder, et kollegium og et regelverk rundt henne og hjelper henne med å utøve ting hun ikke kan er jo bare et sikkerhetsnett. I en pressa situasjon ville hun nok ikke kunne løse tingene slik hun burde.

 

Anonymous poster hash: ca038...8c0

 

Nei hun mangler ikke disse tingene, ikke når hun er på jobb. Hun klarer bare ikke å utøve dem hjemme med egne barn. Som sagt, hun blir for svak når det blir for mye følelser inne i bildet.

 

Anonymous poster hash: 0ee70...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei hun mangler ikke disse tingene, ikke når hun er på jobb. Hun klarer bare ikke å utøve dem hjemme med egne barn. Som sagt, hun blir for svak når det blir for mye følelser inne i bildet.

 

Anonymous poster hash: 0ee70...680

Hun mangler dem jo inni seg.

At regelverket og kollegene står rundt og "disiplinerer" henne (fungerer som sikkerhetsnett) er jo fint, men er det slike folk som skal ha ansvar for barna våre?

 

Anonymous poster hash: ca038...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mangler dem jo inni seg.

At regelverket og kollegene står rundt og "disiplinerer" henne (fungerer som sikkerhetsnett) er jo fint, men er det slike folk som skal ha ansvar for barna våre?

 

Anonymous poster hash: ca038...8c0

 

Fortsatt ikke enig i dette. Hun har vært dagmamma også, da uten kollegaer til å "passe på", og hun klarte fint å sette grenser og ha rutiner da også. Det er bare med egne barn at trangen til å være "snill" blir så sterk at den overskygger alt det hun egentlig kan og vet og mener er riktig.

 

Jeg vet godt hvordan hun fungerer fordi vi har barn på samme alder og har vært mye sammen. Jeg vet at hun er fantastisk med andres barn, men jeg ville ikke latt henne passe mitt barn til daglig fordi vi som sagt er i familie, og det kan fort bli for nært sånn at de samme mekanismene som med egne barn slår inn. Men en helg i ny og ned har jeg null problemer med.

 

Når det er sagt er jeg enig i at de som har mistet barna til bv ikke bør få jobbe i barnehage. Ikke fordi de automatisk er uskikket, men fordi det blir for utrygt for foreldrene siden vi ikke kan vite hva grunnlaget er. Jeg var bare uenig i påstanden om at det at man ikke klarer å ta seg godt nok av egne barn 24/7 automatisk betyr at man ikke klarer å være en god omsorgsperson for andres barn 8 timer om dagen.

 

Anonymous poster hash: 0ee70...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Fortsatt ikke enig i dette. Hun har vært dagmamma også, da uten kollegaer til å "passe på", og hun klarte fint å sette grenser og ha rutiner da også. Det er bare med egne barn at trangen til å være "snill" blir så sterk at den overskygger alt det hun egentlig kan og vet og mener er riktig.

 

Jeg vet godt hvordan hun fungerer fordi vi har barn på samme alder og har vært mye sammen. Jeg vet at hun er fantastisk med andres barn, men jeg ville ikke latt henne passe mitt barn til daglig fordi vi som sagt er i familie, og det kan fort bli for nært sånn at de samme mekanismene som med egne barn slår inn. Men en helg i ny og ned har jeg null problemer med.

 

Når det er sagt er jeg enig i at de som har mistet barna til bv ikke bør få jobbe i barnehage. Ikke fordi de automatisk er uskikket, men fordi det blir for utrygt for foreldrene siden vi ikke kan vite hva grunnlaget er. Jeg var bare uenig i påstanden om at det at man ikke klarer å ta seg godt nok av egne barn 24/7 automatisk betyr at man ikke klarer å være en god omsorgsperson for andres barn 8 timer om dagen.

 

Anonymous poster hash: 0ee70...680

Jeg er sikkert fordomsfull. Jeg kjenner også en sånn, skjønner du, som gradvis har mistet omsorgen for 5 (!) barn, en etter en. Noen av barna har flyttet til faren, i andre tilfeller var det BV som overtok omsorgen.

 

Grunnen var det samme som du sier, ikke i stand til å ha faste rammer, si nei, regulere døgnrytmen, gi faste måltider, gi annen mat enn de søtsakene ungene hadde mest lyst på, huske å pusse tenner, bestemme tv-tid, leggetid og alt det der; i det hele tatt bestemme ting og være den voksne.

 

Og hun er søt og vennlig og alt det der...men hennes manglende evne til å følge opp ungene skyldes dypest sett en nokså lav intelligens, slik jeg kjenner henne. Nesten i retning av undermåler. Hun er rett og slett ikke så høytfungerende at hun ser følgene av sine valg. Å få barn var for henne bare ett steg opp fra å ha en bamse å kose med (for å si det litt slemt.) Og av den grunn ville jeg ALDRI ha ansatt henne i en barnehage.

 

Men jeg innser at andre kan være like slepphendte med oppdragelsen uten å ha lav intelligens. Så mitt eksempel er nok ikke helt rettferdig.

 

Anonymous poster hash: ca038...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn i barnehage har krav på empati, forståelse, omsorg, kjærlighet, stabilitet og ryddighet. Har du evnen til alle disse, og greier å utøve dem, da greier du fint å ta vare på egne barn også. Har du ikke disse evnene... bør du heller ikke jobbe i barnehage.

 

Anonymous poster hash: ca038...8c0

Nei, du tar feil.

 

Anonymous poster hash: e3a1d...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mangler dem jo inni seg.

At regelverket og kollegene står rundt og "disiplinerer" henne (fungerer som sikkerhetsnett) er jo fint, men er det slike folk som skal ha ansvar for barna våre?

 

Anonymous poster hash: ca038...8c0

Tuller du? Skal hun nektes å jobbe i barnehage fordi barna hennes får aldri nei til noe, de får spise hva de vil (gjerne godteri hver dag), se på tv når de vil og sitte oppe hele natten?

 

Anonymous poster hash: 8816e...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tuller du? Skal hun nektes å jobbe i barnehage fordi barna hennes får aldri nei til noe, de får spise hva de vil (gjerne godteri hver dag), se på tv når de vil og sitte oppe hele natten?

 

Anonymous poster hash: 8816e...fd7

Les hele tråden.

Dette er ikke VGs kommentarfelt.

 

Anonymous poster hash: ca038...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hele tråden.

Dette er ikke VGs kommentarfelt.

 

Anonymous poster hash: ca038...8c0

?? Har lest hele tråden. Hva er problemet ditt?

 

Anonymous poster hash: 8816e...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

?? Har lest hele tråden. Hva er problemet ditt?

 

Anonymous poster hash: 8816e...fd7

At jeg svarer mer utfyllende på det i et svar til en annen bruker, kanskje?

 

Hvis du absolutt vil ha et svar spesielt til deg, så kan du legge inn nicket ditt, så skal jeg gjerne klippe og lime det inn, og sende det på innboksen.

 

Anonymous poster hash: ca038...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At jeg svarer mer utfyllende på det i et svar til en annen bruker, kanskje?

 

Hvis du absolutt vil ha et svar spesielt til deg, så kan du legge inn nicket ditt, så skal jeg gjerne klippe og lime det inn, og sende det på innboksen.

 

Anonymous poster hash: ca038...8c0

Er du alltid så sjarmerende??

Herregud, for en drittkjerring du er

 

Anonymous poster hash: 8816e...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er du alltid så sjarmerende??

Herregud, for en drittkjerring du er

 

Anonymous poster hash: 8816e...fd7

Hva var nicket, sa du?

 

Anonymous poster hash: ca038...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da har du det igjen at hvis noen er tidligere rusmisbruker og får livet på stell igjen, er de da aldri skikket til å fungere normalt i samfunnet? Rus og psykiatri går jo hånd i hånd, man kan heldigvis behandles og bli frisk fra begge deler.

 

Jeg har sett mange tilfeller der det har gått bra, de har klart å snudd livet sitt tilbake fra den møkka de sto fast i, selv med barn og barnevern inni bildet. Og de har nå normale jobber og normale liv, men de skal ikke få jobbe i barnehage?

 

 

Anonymous poster hash: b541d...8d2

Jo de bør få en ny sjanse til å jobbe og forsørge seg. Men du plasserer ikke en tidligere rusmisbruker på et sykehus med tilgang til medisiner.

 

Derfor kan jeg skjønne den andre anonyme som stusser over hun som får jobb i barnehage når hun har mistet egne barn. Tusenvis av andre jobber som hadde passet bedre.

 

Anonymous poster hash: e5d7b...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de som støtter den siden på Facebook, ville jo aldri kontaktet barnevernet i en situasjon i barnehagen hvor dette kanskje ville ha vært nødvendig. Så da risikerer man jo å ha en ansatt som har lagt barnevernet for hat. Og det kan jo faktisk være ganske alvorlig hvis et barn i denne barnehagen blir utsatt for omsorgssvikt og ingen melder det. Jeg vil tro at det ofte er i barnehagen man fanger opp tilfeller som burde meldes til barnevernet?

 

I tillegg til at en del av disse folka på den siden totalt mangler gangsyn mht hva de legger ut om seg selv og barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil i hvilket punkt?

 

Anonymous poster hash: ca038...8c0

Konklusjonen din er feil. Den er ensidig, mangler kunnskap og er generaliserende.

 

Anonymous poster hash: e3a1d...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjonen din er feil. Den er ensidig, mangler kunnskap og er generaliserende.

 

Anonymous poster hash: e3a1d...031

Utdyp det?

 

Anonymous poster hash: ca038...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle som er medlem i denne gruppa har mistet sine barn til barnevern.

Noen vil bare ha gransking fordi det finnes faktisk mange problemer med tjenesten.

 

Jeg er medlem men min familie har aldri vært i barnevernssak.

Dette hadde skjedd med en vennefamilien og konsekvensene var helt grusomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mangler hun jo flere av de tingene jeg nevner. Empati, stabilitet og ryddighet, f ex. At det står en leder, et kollegium og et regelverk rundt henne og hjelper henne med å utøve ting hun ikke kan er jo bare et sikkerhetsnett. I en pressa situasjon ville hun nok ikke kunne løse tingene slik hun burde.

 

Anonymous poster hash: ca038...8c0

 

Hvordan er begrepsforståelsen?

Hun nevner ingenting som har noe som helst med empati eller ryddighet å gjøre. (Og nei, jeg tar ikke ryddighet bokstavelig).

Det hun nevner er heller ikke det du har nevnt, slik du påstår.

 

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: b052e...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan er begrepsforståelsen?

Hun nevner ingenting som har noe som helst med empati eller ryddighet å gjøre. (Og nei, jeg tar ikke ryddighet bokstavelig).

Det hun nevner er heller ikke det du har nevnt, slik du påstår.

 

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: b052e...488

Å skjønne at et barn blir uvel av bare godteri i stedet for mat; eller trøtt etter en helaften med rangling foran tv = empati, å kunne leve seg inn i andres erfaring.

Å ikke skjønne det, og dermed ikke ta konsekvensene og velge annerledes = manglende empati. Sånn i kortversjon.

 

Anonymous poster hash: ca038...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle som er medlem i denne gruppa har mistet sine barn til barnevern.

Noen vil bare ha gransking fordi det finnes faktisk mange problemer med tjenesten.

 

Jeg er medlem men min familie har aldri vært i barnevernssak.

Dette hadde skjedd med en vennefamilien og konsekvensene var helt grusomme.

For foreldrene, sikkert.

Men hvordan ville det ha gått med barna hvis ingen hadde tatt affære, da? Vet du noe om det?

 

Anonymous poster hash: ca038...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For foreldrene, sikkert.

Men hvordan ville det ha gått med barna hvis ingen hadde tatt affære, da? Vet du noe om det?

 

Anonymous poster hash: ca038...8c0

For barnet først og fremst!!!

 

Kort sagt, 

På grunn av misforståelse mellom mor med utenlandsk bakgrunn og lærerinne ble en 14 (eller 15?) år gammel gutt akuttplassert på institusjon med narkomaner. Ble returnert etter noen uker som rusavhengig. 

Ingen som tok ansvar for dette.

Og alt dette hadde skjedd fordi mor ville ikke at han skulle gå på skole fest.

Fordi hun fikk vite at ungene drakk alkohol der.

Ville ikke ha konflikt med læreren (var usikker som utlendingen). Og sån hadde skjedd. Ingen håp at sønnen hennes blir nå et normalt menneske. 

 

Vet også en annen sak hvor mor fikk spontanabort på grunn av stress situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...