Gå til innhold

👶🏻Jeg liker ikke at noen som har mistet sitt barn til BV skal.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

ta vare på mitt barn i 8t hver dag i ukedagene. Jeg har fulgt med på Facebook gruppen "vi som ønsker gransking av barnevernet" og jeg har snoket på profilen til flere av de som skriver der inne. Overraskende nok har jeg funnet ut at flere av disse som påstår å ha blitt frastjålet sitt barn uten grunn jobber i barnehager. Folk som tydeligvis ikke klarer å ta vare på sitt eget barn skal ta vare på andres barn. Folk som skriver at de fraråder andre til å melde til BV da de mener barn har det best hos foreldre uansett grunn. Tenker med grøss at de lar være å melde foreldre i bhg som burde vært meldt til bv. Mange av de i denne gruppen er jo gale også skal Vi måtte levere fra oss ungen vår til disse menneskene.

 

Hva tenker dere?

 

Anonymous poster hash: b99b7...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber noen av disse som skriver på den sinnsyke siden i den barnehagen du har barn?

Isåfall kan du jo lufte det for styrer i barnehagen at det bekymrer deg og er veldig uprofesjonelt da bhg og barnevern har et samarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med der jeg og. Er ingen som har gjort noe galt der. Absolutt ingen. BV selger barna deres til andre nordmenn. De er vel litt gale hele gjengen. Er sjokkert innimellom. Sier ikke at BV aldri gjør feil, for det gjør de. Jeg ville sagt fra til styrer ja. Evt tatt med utskrift av hva vedkommende skriver på den FB sida.

 

Anonymous poster hash: 9fe36...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stor forskjell på å ha omsorg for egne barn og det å jobbe i barnehage.

Det er ingen automatikk i at et menneske som ikke klarer å være forelder ikke er skikket til å jobbe i barnehage.

 

Anonymous poster hash: e3a1d...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stor forskjell på å ha omsorg for egne barn og det å jobbe i barnehage.

Det er ingen automatikk i at et menneske som ikke klarer å være forelder ikke er skikket til å jobbe i barnehage.

 

Anonymous poster hash: e3a1d...031

 

Det er sant, men når du mener at ingen burde melde noen til barnevernet noen gang og at alle barn har det best hos sine foreldre uansett. Og du jobber på det stedet som har mest kontakt med barna utenom foreldrene og størst mulighet for å fange opp hvis det er noe galt... Da er det vel ikke helt forenlig?

 

Anonymous poster hash: 0ee70...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er sant, men når du mener at ingen burde melde noen til barnevernet noen gang og at alle barn har det best hos sine foreldre uansett. Og du jobber på det stedet som har mest kontakt med barna utenom foreldrene og størst mulighet for å fange opp hvis det er noe galt... Da er det vel ikke helt forenlig?

 

Anonymous poster hash: 0ee70...680

Nei, det høres ikke optimalt ut. Styrer i barnehagen burde nok gjøres oppmerksom på vedkommendes offentlige standpunkt.

 

Anonymous poster hash: e3a1d...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal MYE til før man mister barnet sitt i Norge. Så mye at jeg mener de aldri skal ha ansvar for andres barn.

 

Anonymous poster hash: 23efd...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei som mistet begge barna sine pga. rus og psykiatri. Hun fikk jobb i barnehage😱😱

 

Anonymous poster hash: 777a7...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei som mistet begge barna sine pga. rus og psykiatri. Hun fikk jobb i barnehage😱😱

 

Anonymous poster hash: 777a7...425

Men da har du det igjen at hvis noen er tidligere rusmisbruker og får livet på stell igjen, er de da aldri skikket til å fungere normalt i samfunnet? Rus og psykiatri går jo hånd i hånd, man kan heldigvis behandles og bli frisk fra begge deler.

 

Jeg har sett mange tilfeller der det har gått bra, de har klart å snudd livet sitt tilbake fra den møkka de sto fast i, selv med barn og barnevern inni bildet. Og de har nå normale jobber og normale liv, men de skal ikke få jobbe i barnehage?

 

 

Anonymous poster hash: b541d...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stor forskjell på å ha omsorg for egne barn og det å jobbe i barnehage.

Det er ingen automatikk i at et menneske som ikke klarer å være forelder ikke er skikket til å jobbe i barnehage.

 

Anonymous poster hash: e3a1d...031

Det er det dummeste jeg har hørt på lenge! Det skal mye til å miste omsorgen for sitt eget barn, og klarer du ikke å vise omsorg for ditt eget barn klarer du det iallefall ikke for andres. Jeg hadde i allfall ikke følt meg trygg på at barnet mitt ble ivaretatt godt nok i barnehagen

 

 

Anonymous poster hash: d34f0...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det dummeste jeg har hørt på lenge! Det skal mye til å miste omsorgen for sitt eget barn, og klarer du ikke å vise omsorg for ditt eget barn klarer du det iallefall ikke for andres. Jeg hadde i allfall ikke følt meg trygg på at barnet mitt ble ivaretatt godt nok i barnehagen

 

 

Anonymous poster hash: d34f0...70a

 

Det er ingen absolutt sannhet. Noen er mye flinkere med andres barn enn egne.

 

Men hadde ikke følt meg trygg jeg heller, for man kan jo ikke vite hva som er grunnlaget for avgjørelsen.

 

Anonymous poster hash: 0ee70...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det dummeste jeg har hørt på lenge! Det skal mye til å miste omsorgen for sitt eget barn, og klarer du ikke å vise omsorg for ditt eget barn klarer du det iallefall ikke for andres. Jeg hadde i allfall ikke følt meg trygg på at barnet mitt ble ivaretatt godt nok i barnehagen

 

 

Anonymous poster hash: d34f0...70a

Jeg kjenner 2 pedledere med barn, begge er helt håpløse med egne unger. Bare så det er sagt 😅

 

 

Anonymous poster hash: b541d...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner 2 pedledere med barn, begge er helt håpløse med egne unger. Bare så det er sagt 😅

 

 

Anonymous poster hash: b541d...8d2

Men de viser vel omsorg for egne unger?

 

Anonymous poster hash: d34f0...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det er ingen absolutt sannhet. Noen er mye flinkere med andres barn enn egne.

 

Men hadde ikke følt meg trygg jeg heller, for man kan jo ikke vite hva som er grunnlaget for avgjørelsen.

 

Anonymous poster hash: 0ee70...680

Det er i såfall veldig rart.

 

Anonymous poster hash: d34f0...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de viser vel omsorg for egne unger?

 

Anonymous poster hash: d34f0...70a

Ja, og de som jobber i barnehage som har mistet egne barn, viser jo også omsorg for barna i barnehagen?

 

Anonymous poster hash: b541d...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i såfall veldig rart.

 

Anonymous poster hash: d34f0...70a

 

Egentlig ikke. Ei i familien min gjør en helt fantastisk jobb i barnehage, der det er rutiner, regler og grenser. Men hun klarer ikke å gjennomføre hverken rutiner eller grenser med egne barn, hun blir for svak når det blir for mye følelser inne i bildet. Det er ikke mangel på omsorg i form av kjærlighet, mat, klær osv, men barn trenger mer enn det.

 

Anonymous poster hash: 0ee70...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Prøvde å søke opp gruppa, men fikk ingen treff.. Er den hemmelig?

 

Anonymous poster hash: a2ed7...fce

 

Fant den nå. Var bare litt annen formulering på gruppenavnet.

 

Anonymous poster hash: a2ed7...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og de som jobber i barnehage som har mistet egne barn, viser jo også omsorg for barna i barnehagen?

 

Anonymous poster hash: b541d...8d2

Den var tatt ut fra sammenhengen, smartass!

 

 

Anonymous poster hash: d34f0...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Egentlig ikke. Ei i familien min gjør en helt fantastisk jobb i barnehage, der det er rutiner, regler og grenser. Men hun klarer ikke å gjennomføre hverken rutiner eller grenser med egne barn, hun blir for svak når det blir for mye følelser inne i bildet. Det er ikke mangel på omsorg i form av kjærlighet, mat, klær osv, men barn trenger mer enn det.

 

Anonymous poster hash: 0ee70...680

Dette!

 

 

 

 

Anonymous poster hash: b541d...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var tatt ut fra sammenhengen, smartass!

 

 

Anonymous poster hash: d34f0...70a

Det er jo du som er firkanta her.. Bruker du å kalle folk til vanlig også eller?

 

 

Anonymous poster hash: b541d...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det dummeste jeg har hørt på lenge! Det skal mye til å miste omsorgen for sitt eget barn, og klarer du ikke å vise omsorg for ditt eget barn klarer du det iallefall ikke for andres. Jeg hadde i allfall ikke følt meg trygg på at barnet mitt ble ivaretatt godt nok i barnehagen

 

 

Anonymous poster hash: d34f0...70a

Hvis du ikke evner å se forskjellen på det å ha omsorg for eget barn og det å jobbe i barnehage er du vel ikke videre reflektert.

 

Anonymous poster hash: e3a1d...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal MYE til før man mister barnet sitt i Norge. Så mye at jeg mener de aldri skal ha ansvar for andres barn.

 

Anonymous poster hash: 23efd...a4a

Dessverre er jeg enig. Trist, men sant.

 

Ofte handler det jo om en manglende empati, en manglende evne til å ta barnets perspektiv, svakere inntrykksvarhet, svak evne til å lese barnets signaler, til å være den voksne som hjelper barnet å tolke egne følelser og finne adekvate strategier for å håndtere følelser... Alt dette bør folk i barnehager kunne, og de bør ha mye kunnskap om det!

 

 

Anonymous poster hash: ca038...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og de som jobber i barnehage som har mistet egne barn, viser jo også omsorg for barna i barnehagen?

 

Anonymous poster hash: b541d...8d2

Det er da slett ikke sikkert.

 

Anonymous poster hash: ca038...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...