Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #1 Skrevet 24. august 2016 Gutten på 11 fikk være hjemme fra skolen i dag fordi han påsto at han hadde så vondt i halsen. Jeg kikket, og den så veldig rød ut. Han hadde ikke feber, og har tidligere innimellom prøvd å spille syk for å få slippe skolen. Men begge søsknene har akkurat blitt friske av halsbetennelse. De var skikkelig dårlige og elendige lenge, og den ene måtte få antibiotika fordi han hadde streptokokk-infeksjon.en for dem kom det også gradvis, Så derfor tenkte jeg det var best å ta ham på alvor denne gangen, også med tanke på mulig smitte av klassekameratene. Hadde dere trodd ham og latt ham bli hjemme sånn som jeg? Anonymous poster hash: f0f6d...124
Gjest Minnieropptatt Skrevet 24. august 2016 #2 Skrevet 24. august 2016 Nja, rød og sår hals uten feber kvalifiserer ikke til å være hjemme fra skolen. Hvor lenge skal han få være hjemme tenker du? Til halsen ikke er rød? Til han selv sier at han vil på skolen? Selvfølgelig kan dette være starten på en halsbetennelse, men jeg ville sendt han på skolen så lenge det ikke er mer enn disse symptomene.
Musemora Skrevet 24. august 2016 #3 Skrevet 24. august 2016 Nja, rød og sår hals uten feber kvalifiserer ikke til å være hjemme fra skolen. Hvor lenge skal han få være hjemme tenker du? Til halsen ikke er rød? Til han selv sier at han vil på skolen? Selvfølgelig kan dette være starten på en halsbetennelse, men jeg ville sendt han på skolen så lenge det ikke er mer enn disse symptomene. Enig. Får være måte på hva de får være hjemme fra skolen med.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #4 Skrevet 24. august 2016 Nei. God arbeidsmoral må trenes opp, om man kan skulke hver gang man ikke er 100% gjennom skoletiden lærer man det motsatte. Anonymous poster hash: af17c...a63
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #5 Skrevet 24. august 2016 Man er ikke hjemme fra skolen pga sår hals altså, det hadde aldri gått gjennom her ihvertfall. Er de sause forkjølet, hodepine, vond hals, slapp og i elendig form, selvfølgelig, men sår hals og ellers god allmenntilstand, aldri verden. Hadde evt gitt han en paracet og sendt han på skolen, så fikk han heller gå til læreren sin eller helsesøster om han ble sykere utover dagen. Ikke rart vi har mye fravær i dette landet når ungene lærer at de han være hjemme fra skolen ved minste lille ubehag. Anonymous poster hash: c6b4a...ad2
Honningmelon Skrevet 24. august 2016 #6 Skrevet 24. august 2016 Mine barn hadde aldri fått lov til å være hjemme pga det du beskriver. Blir de dårlige i løpet av dagen så får de dra hjem da. Kun sår hals uten feber kan man gå på skolen med.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #7 Skrevet 24. august 2016 Sender mine på skolen om de ikke har diare, oppkast eller feber. Forkjølelse og sår hals overlever man og ungene bør lære at man ikke kan skulle unna pga slike milde plager. Anonymous poster hash: c5b7c...2a1
soleia Skrevet 24. august 2016 #8 Skrevet 24. august 2016 Normalt sett hadde eg ikkje halde ungane heime frå skulen pga vond hals, men forstår at du gjorde det med bakgrunn i at søskena akkurat har hatt halsbetennelse, og at du difor trudde han og var på veg med det.
Gjest Minnieropptatt Skrevet 24. august 2016 #9 Skrevet 24. august 2016 Normalt sett hadde eg ikkje halde ungane heime frå skulen pga vond hals, men forstår at du gjorde det med bakgrunn i at søskena akkurat har hatt halsbetennelse, og at du difor trudde han og var på veg med det.Med den holdningen vil jo barnet bli hjemme unødvendig. Noen har bedre immunforsvar enn andre. At gutten har sår hals betyr ikke at han får halsbetennelse. Da er det lurere å ta en kikk i halsen igjen på kvelden. Det ene barnet mitt har hatt streptokokker, det vil ikke automatisk gi rett til å være hjemme neste gang hun har sår hals.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #10 Skrevet 24. august 2016 Hi her. Jeg angrer litt på at jeg lot han være hjemme da jeg leste svarene, for jeg er egentlig enig med de som sier det ikke et nok til å være hjemme. Men nå har han fått feber, mistet stemmen og orker ikke mat og føler seg dårlig. Så da var magefølelsen riktig denne gangen. Det er ikke sikkert der er streptokokker, for det var bare én av søsknene don hadde det. Anonymous poster hash: f0f6d...124
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå