Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #1 Skrevet 19. august 2016 Våre arbeidsgivere betaler jo rommet. Jeg har fått stor dobbeltseng. Kan han sove over? Vil de på hotellet oppdage det? Vi gidder ikke betale ekstra for det, så om å gjøre er det tross alt ikke Han går da tlbake til sitt hotell for å spise frokost, så blir ingen ekstra kostnad for hotellet. Anonymous poster hash: 25394...427
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #2 Skrevet 19. august 2016 Nei, det vil ikke hotellet oppdage. Med mindre dere kommer hjem veldig sent når det ikke er noen andre i resepsjonen. Anonymous poster hash: b021f...5b5
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #3 Skrevet 19. august 2016 Selvfølgelig. Tror du aldri gjestene tar med seg noen ekstra til sengs? Anonymous poster hash: 30140...dbd
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #4 Skrevet 19. august 2016 Dere må si fra ja. Ved en evnt brann/evakuering må hotellet vite hvem som er på de respektive rommene. Anonymous poster hash: 2fe32...9af
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #5 Skrevet 19. august 2016 Nei, du kan ikke ta med gjester på hotellrommet uten å informere i resepsjonen. Dette handler ikke nødvendigvis om kos ader, men om sikkerhet. Hoteller skal hvite hvem og hvor mange som oppholder seg på hotelle i tilfelle brann, evakuering o.l. Tenk deg om gjester skulle begynne å ta med seg uregistrerte folk på rommene og det oppstår en brann. Hvordan skal man sa vite om man har evakuert alle? Anonymous poster hash: ca8f2...c2c
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #6 Skrevet 19. august 2016 De fleste hotell registrerer vel frokost-gjester Anonymous poster hash: e8fe7...06e
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #7 Skrevet 19. august 2016 Ehhh sier dere ifra når dere går ut av hotellet for å finne på noe? Det har aldri falt meg inn at jeg har meldeplikt på hotellet. Anonymous poster hash: 37e5b...93a
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #8 Skrevet 19. august 2016 Ehhh sier dere ifra når dere går ut av hotellet for å finne på noe? Det har aldri falt meg inn at jeg har meldeplikt på hotellet. Anonymous poster hash: 37e5b...93a Nei, men poenget er at hotellet skal vite hvem som potensielt er på hotellet, altså hvem de skal redegjøre for/lete etter/etterlyse ved eventuell brann og evakuering. Dersom det oppholder seg folk på rommene som potensielt ikke skal være der, kan man risikere at de ikke blir søkt etter. Anonymous poster hash: ca8f2...c2c
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #9 Skrevet 19. august 2016 Noen som har jobbet på hotell da? Legger man merke til at det kommer en person som ikke bor der inn og tar heisen opp til rommet? Han kommer vel rundt 21 vil jeg tro. Hi Anonymous poster hash: 25394...427
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #10 Skrevet 19. august 2016 Vi legger stort sett merke til det - mellomstort hotell med 110 rom. Merkelig nok har vi ganske god oversikt. Det er prisforskjell for 1 person på dobbeltrom og 2 personer på dobbeltrom - man betaler (nesten alltid) per person per rom. Anonymous poster hash: 8a77b...e0f
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #11 Skrevet 19. august 2016 Vi sa fra til hotellet, og mannen min betalte det lille mellomlegget (et par hundre kroner) selv. Man har bestilt rom til en person, ikke to. Anonymous poster hash: 7ed17...5a3
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #12 Skrevet 19. august 2016 Haper da virkelig de ansatte legger merke til om det kommer en person inn på hotelet og går opp til rommene når personen ikke skal bo der. Jeg liker best de hotellene der man må bruke nøkkelkortet for å få tatt heisen opp . Føles tryggere. Anonymous poster hash: 7bcf8...e16
Leeloo76 Skrevet 19. august 2016 #13 Skrevet 19. august 2016 Har vært med (og hatt med meg uregistrerte personer) på flere hotell, aldri blitt stoppet og spurt. En gang var det et enkeltrom, de andre var dobbeltrom (ingen prisforskjell på de jeg selv hadde booket i hvert fall). Jeg vet enkelte ble stoppet da jeg selv jobbet som resepsjonist, men da var det åpenbart prostisuerte de prøvde å ta med seg (mulig vi var forutinntatte, men det var gjerne gubbe på 60+ som kom med en ung, afrikansk snuppe med korte skjørt)..
aanonym Skrevet 19. august 2016 #14 Skrevet 19. august 2016 Noen som har jobbet på hotell da? Legger man merke til at det kommer en person som ikke bor der inn og tar heisen opp til rommet? Han kommer vel rundt 21 vil jeg tro. Hi Anonymous poster hash: 25394...427 Jeg har jobbet i resepsjon på hotell. Vi har selvsagt ikke oversikt over slle spm til enhver tid befinner seg på hotellet. Det blir noe annet med em bor til havs.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #15 Skrevet 19. august 2016 Bare jeg som hadde latt mannen sove på sitt eget hotell?? Endelig hotell og alenetid liksom 😀 Anonymous poster hash: b7349...d6a
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #16 Skrevet 19. august 2016 Har hendt at jeg har møtt menn på hotell kun for sex. Burde jeg strengt tatt ha meldt meg i resepsjonen? Hehe, det hadde jeg aldri fått meg til og gjort altså.. 🙈 Anonymous poster hash: 69db7...2e0
Mamma_til_2 Skrevet 19. august 2016 #17 Skrevet 19. august 2016 Altså sikkerhetsmessig så skal gjester på hotellet melde inn besøk de skal ha på rommet slik at de ansatte vet hvor mange de skal ha i en eventuell evakusjon. Jeg har jobbet i resepsjonen på hotell og vi får med oss mye men ikke alt. Er det ett problem og si fra om mannen din?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #18 Skrevet 19. august 2016 Kjør på og ha masse sex! Anonymous poster hash: c02f8...93d
Anonym bruker Skrevet 19. august 2016 #19 Skrevet 19. august 2016 Har vært med (og hatt med meg uregistrerte personer) på flere hotell, aldri blitt stoppet og spurt. En gang var det et enkeltrom, de andre var dobbeltrom (ingen prisforskjell på de jeg selv hadde booket i hvert fall). Jeg vet enkelte ble stoppet da jeg selv jobbet som resepsjonist, men da var det åpenbart prostisuerte de prøvde å ta med seg (mulig vi var forutinntatte, men det var gjerne gubbe på 60+ som kom med en ung, afrikansk snuppe med korte skjørt).. Men selv om det er lettere å oppdage når det er typisk prostitusjon så koster det jo ikke hotellet mer om det er en prostituert enn en ektefelle. Anonymous poster hash: 9af5b...112
Leeloo76 Skrevet 22. august 2016 #20 Skrevet 22. august 2016 Men selv om det er lettere å oppdage når det er typisk prostitusjon så koster det jo ikke hotellet mer om det er en prostituert enn en ektefelle. Anonymous poster hash: 9af5b...112 Jeg vet, og vi hadde jo egentlig ikke lov til å la noen komme opp på rommet som ikke var registrert på listene våre (ref. brannvern), men det var mye lettere å spotte de som hadde plukket med seg noen på vei gjennom Karl Johan enn de som ev. tok med kona (som ikke var sjekket inn) opp på rommet. I tillegg kommer vel utleie til prostituerte, selv om det ikke er de som betaler for rommet, muligens inn under hallikparagrafen, så av den grunn hadde vi uansett ikke lov til å slippe dem inn. Så fremt det ikke var vi selv som hadde sjekket inn gjesten og husket dem, og ev. husket at de egentlig var sjekket inn alene på rommet, visste vi jo egentlig ikke om det var en reell gjest som gikk inn i heisen engang - et under at ikke fler blir funnet sovende rundt i ganger på hotellene i byen egentlig. Om man mister siste buss hjem og ikke har råd til taxi er det jo et varmt sted å sove i det minste (uteliggere ol. vil jo bli stoppet som regel, men en vanlig person som har vært på byen er det jo ikke sikkert bli oppdaget). Fler og fler hoteller har vel heldigvis kortleser på ytterdøra nå slik at man i det minste må være én gjest med nøkkel for å komme inn.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #21 Skrevet 22. august 2016 Jeg vet, og vi hadde jo egentlig ikke lov til å la noen komme opp på rommet som ikke var registrert på listene våre (ref. brannvern), men det var mye lettere å spotte de som hadde plukket med seg noen på vei gjennom Karl Johan enn de som ev. tok med kona (som ikke var sjekket inn) opp på rommet. I tillegg kommer vel utleie til prostituerte, selv om det ikke er de som betaler for rommet, muligens inn under hallikparagrafen, så av den grunn hadde vi uansett ikke lov til å slippe dem inn. Så fremt det ikke var vi selv som hadde sjekket inn gjesten og husket dem, og ev. husket at de egentlig var sjekket inn alene på rommet, visste vi jo egentlig ikke om det var en reell gjest som gikk inn i heisen engang - et under at ikke fler blir funnet sovende rundt i ganger på hotellene i byen egentlig. Om man mister siste buss hjem og ikke har råd til taxi er det jo et varmt sted å sove i det minste (uteliggere ol. vil jo bli stoppet som regel, men en vanlig person som har vært på byen er det jo ikke sikkert bli oppdaget). Fler og fler hoteller har vel heldigvis kortleser på ytterdøra nå slik at man i det minste må være én gjest med nøkkel for å komme inn. Er det ikke lov å ha besøk på hotellrommet? Altså uten å overnatte? Anonymous poster hash: 6d16b...5c6
Leeloo76 Skrevet 22. august 2016 #22 Skrevet 22. august 2016 Er det ikke lov å ha besøk på hotellrommet? Altså uten å overnatte? Anonymous poster hash: 6d16b...5c6 Besøk er vel lov, men om man kommer surrende inn sammen med noen kl 0230 er det jo som regel ikke for at gjesten skal dra igjen før utpå morrakvisten. Har hørt at noen hoteller har regler for besøk etter kl 2300, men husker ærlig talt ikke hva vi praktiserte (annet enn at besøk på dagtid var ok). Det kan jo også være greit med regler på nattestid for andre gjesters del for å unngå nachspiel ol. Uansett regler tror jeg generelt det er dårlig kontroll om man ikke kommer ramlende inn en hel gjeng i feststemning. Bestiller man dobbeltrom, betaler vanlig pris for dette (dvs. at det ikke er tillegg for ekstra person på rommet) og vil ha kona/mannen på besøk er det jo ikke verre enn å registre vedkommende, så slipper man trøbbel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå