Gå til innhold

Jeg er gravid!!!!! På hormonspiral!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så i sjokk. Jeg har hormonspiral for at vi ikke skal ha flere barn. Og har ikke helse til det. Har en alvorlig sykdom.

 

Mannen skal sterilisere om en mnd for de ville ikke gjøre det på meg pga narkosen og min sykdom. Vil være en risiko.

 

For to uker siden syntes jeg at jeg kjente tydelig spark. Men sko det fra meg pga spiralen. Har også vært mye oppblåst og regnet med det var derfor magen var blitt større.

Men i går var jeg i et prøverommet og ble sjokkert da jeg så magen. Den var tydlig gravid rund. Så kjøpte en test i går som jeg tok i kveld. Jeg er gravid. Ikke noe tvil.

 

Hadde en periode med spiralen der jeg startet å blø mye. Så var på to ultralyden for å se den satt der den skulle. Og det gjorde den. I mars sluttet jeg å blø. Dro så til legen i april og han forsikret meg om at det var normalt med spiral.

 

Så i verste fall ble jeg gravid i mars/april. Jeg er helt i sjokk.

 

Vet ikke hva jeg vil. Må bare få sagt det.

 

Men dette forklarer den dårlige formen jeg har vært i. Har vært inn og ut av lege og sykehusoppholdene. Ingen har tenkt tanken at jeg er gravid da alle symptomer har pekt på sykdommen min. Men det sier seg selv nå at det er graviditeten som har forverret sykdommen.

 

Herregud. Dette er et høy risiko svangerskap. Er jeg halvveis blir jeg sikkert lagt inn. Er jeg under vil de nok jeg skal ta abort.

 

 

Anonymous poster hash: 64bff...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jeg hva jeg vil. Er det noen andre som har blitt gravid på hormonspiral. Hvor langt var dere på vei da dere fant det ut?

 

Anonymous poster hash: 64bff...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke spiral, men p-stav. Jeg har valgt p-stav fordi jeg har følt at det er mindre sårbart enn prevensjon man må huske å ta. Jeg ble gravid da den hadde sitte i armen i nesten 2,5 år. Svangerskapet endte i en spontanabort. Men likevel. Forstår godt at man får sjokk når man har valgt en type prevensjon som liksom føles så sikker.

 

Håper ting ordner seg for deg. God bedring og lykke til. Og gratulerer med graviditeten.

 

Anonymous poster hash: be0cc...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid med spiral.. endte med abort fordi fosteret var ikke levedyktig. Oppdaget det rundt uke 9..

 

Anonymous poster hash: e9488...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Kom til å tenke på en annen ting. Jeg tar jo medisiner pga sykdommen min. Åhh. Må sjekke om de er skadelige for fosteret.

 

Nå vet jeg ikke hva jeg ønsker meg. Og ikke vet jeg om jeg vil overleve en graviditet. Kanskje det ender med et prematurt barn. Hvordan kunne dette skje.

 

Jeg tror nok jeg er ganske langt på vei. Da jeg tydlig har mage og jeg kjenner godt livmoren. Den er kommet godt over navlen. Ca 5 cm over.

 

Både jeg og legen har trodd jeg var oppblåst. Herregud.

 

Anonymous poster hash: 64bff...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff tenker det må være et sjokk for deg! Hvordan har de andre graviditetene gått? Er det stor fare for ditt og barnets liv?

Slik du forklarer at magen er rund og livmoren er godt over navlen så må du nok være over halvveis. Få deg en hastetime hos legen og haste ul på sykehuset.

 

Jeg ønsker deg masse lykke til og håper alt går fint! Husk at man får mye hjelp og oppfølging ved risikosvangerskap, jeg hadde det, men ikke høyrisiko, og fikk masse UL'er og oppfølging hele veien. Min tilstand er også forverret og jeg er frarådet å få flere barn, hadde nok blitt engstelig selv dersom jeg hadde blitt uplanlagt gravid nå.



Anonymous poster hash: bd18c...0df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica

Oj! Dette må jo være et sjokk - man vet ikke helt om man tør si gratulerer engang?

 

Men lykke til, hvordan det nå blir, med helsa først og fremst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Huff tenker det må være et sjokk for deg! Hvordan har de andre graviditetene gått? Er det stor fare for ditt og barnets liv?

Slik du forklarer at magen er rund og livmoren er godt over navlen så må du nok være over halvveis. Få deg en hastetime hos legen og haste ul på sykehuset.

 

Jeg ønsker deg masse lykke til og håper alt går fint! Husk at man får mye hjelp og oppfølging ved risikosvangerskap, jeg hadde det, men ikke høyrisiko, og fikk masse UL'er og oppfølging hele veien. Min tilstand er også forverret og jeg er frarådet å få flere barn, hadde nok blitt engstelig selv dersom jeg hadde blitt uplanlagt gravid nå.

 

Anonymous poster hash: bd18c...0df

Takk for svar. Jeg er litt redd for å bli kjent igjen. Så er litt forsiktig med detaljer. De andre svangerskapets var vanskelig. Men da jeg fikk mine første barn viste vi ikke om den sykdommen jeg har. Så det kunne blitt fatalt. Det at jeg har fått barn har vært med på å forverre tilstanden min. Så jeg har fått beskjed om at jeg ikke kan få flere barn. Da det er altfor farlig for meg.

 

Så ba derfor om og bli sterilisert. Noe spesialistene frarådet da det var en unødvendig risiko. Mannen sa han kunne sterilisere seg. Så vi valgte i samråd med lege å sette inn hormonspiral. De første mnd mistet jeg mensen helt. Så fikk jeg plutselig monster blødninger. Så har vært på to ultralyden for å sjekke at den sitter der den skal. Sluttet plutselig å blø. Dro til lege og han sa det var vanlig og at man kunne oppleve å miste mensen igjen. Hadde jo vært på ultralyd noen mnd før å sett den satt der den skulle. Slo meg til ro med at jeg ikke hadde noe å bekymre meg for. Og var glad for at blødningene var borte.

 

Ja tror nok selv jeg er 4-5 mnd på vei.

 

Jeg sjekket medisinene mine. Og det står at de kan påvirke fosteret. Så nå er jeg redd.

Det er så rart. Jeg håper jeg er under 3 mnd på vei så jeg kan ta abort samtidig som jeg er redd for at fosteret har tatt skade av mine medisiner.

I sted hadde jeg forvillet meg inne på en nettbutikk med babyutstyr og satt og så på vogner. Bestilte nesten også da det var et så godt tilbud. Herregud.

 

Så er jeg livredd for meg selv. Og hva det vil si for helsen min. Barna er så store at de er selvstendig. Ferdig med alt fra småbarn tiden. Nettopp kjøpt ny bil som ikke egner seg hvis vi skal få enda et barn.

 

Jeg vil ikke ha flere barn. Ikke tillater helsen min det heller. Men nå er jeg redd vi ikke har noe valg. Frykter jeg er for langt på vei.

 

Anonymous poster hash: 64bff...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva hvis spiralen enda er der. Kan den gjøre noen skade?

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 64bff...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Selvsagt ønsker du at barnet skal være friskt, hvis det er så langt kommet at du må fullføre. Ikke noe rart i det. Og det vil likevel være en lettelse hvis du slipper å fullføre... Så ingen klandrer deg for å være litt delt i spørsmålet nå.

 

Er sykdommen dødelig?

 

Edit; dårlig formulering. Kan du dø av sykdommen hvis den er ubehandlet?

Endret av Pashla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Og hva hvis spiralen enda er der. Kan den gjøre noen skade?

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 64bff...64a

Trenger ikke gjøre skade hvis den bare ligger der. Men de må jo finne ut hvor den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare sende deg en varm klem og ønske deg lykke til uansett om det blir et barn til på deg eller ikke.

 

Jeg vil tro du får hastetime på sykehuset?

Inntil da, prøv å roe ned. Det hjelper ikke å spekulere for mye ene eller andre veien (selv om jeg forstår du gjør det). Men når du kommer på sykehuset, får vite hvor langt du er kommet og sjekket hvordan det er med fosteret, da kan du sammen med legene ang. hva som skjer videre.

 

Jeg tror også at den følelseskrasjen du nå har er helt naturlig, for i øyeblikket - før du vet noe mer - så forbereder du deg på alle mulige veier dette kan ta.

 

Håper det går bra med deg uansett hva som skjer fremover! <3



Anonymous poster hash: fb7d7...bb0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ønsker du at barnet skal være friskt, hvis det er så langt kommet at du må fullføre. Ikke noe rart i det. Og det vil likevel være en lettelse hvis du slipper å fullføre... Så ingen klandrer deg for å være litt delt i spørsmålet nå.

 

Er sykdommen dødelig?

 

Edit; dårlig formulering. Kan du dø av sykdommen hvis den er ubehandlet?

Ja den kan være dødelig. Så dette er ikke en bra situasjon vi befinner oss i. Jeg går til kontroll 1 til 2 ganger i året.

 

Mannen min har tatt dette tyngre enn meg. Sjelden han tar til tårer. Men i kveld gråt han. Han er veldig redd for meg. Jeg klarer ikke sove. Så sitter våken. Hørte han gråt litt mer etter han gikk opp å la seg.

 

Kroppen min viser jo allerede tegn på at den ikke er fornøyd. Var nettopp hos spesialist på kontroll pga plagene jeg har.

Nå må jeg ringe han i morgen å fortelle dette.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 64bff...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt gravid på prevensjon fire ganger (to ganger ppiller, en gang pstav og en gang kobberspiral), så det finnes "dessverre" nok av oss prevensjon svikter på. Jeg skjønner at du er i sjokk. Jeg ble informert om at kobberspiralen ville bli fjernet dersom jeg ønsket å fortsette svangerskapet. Lykke til.

 

Anonymous poster hash: 93d3b...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Ja den kan være dødelig. Så dette er ikke en bra situasjon vi befinner oss i. Jeg går til kontroll 1 til 2 ganger i året.

 

Mannen min har tatt dette tyngre enn meg. Sjelden han tar til tårer. Men i kveld gråt han. Han er veldig redd for meg. Jeg klarer ikke sove. Så sitter våken. Hørte han gråt litt mer etter han gikk opp å la seg.

 

Kroppen min viser jo allerede tegn på at den ikke er fornøyd. Var nettopp hos spesialist på kontroll pga plagene jeg har.

Nå må jeg ringe han i morgen å fortelle dette.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 64bff...64a

Huff a meg.

 

Hvis du kan holde ut tanken: ditt tilfelle er blant de tilfeller der man får innvilget senabort. Ikke at det er noe å trakte etter, men man må jo vurdere hva som er det minste av to onder.

 

Lykke til i massevis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff a meg.

 

Hvis du kan holde ut tanken: ditt tilfelle er blant de tilfeller der man får innvilget senabort. Ikke at det er noe å trakte etter, men man må jo vurdere hva som er det minste av to onder.

 

Lykke til i massevis!

Ja jeg vet det. Men tror ikke jeg klarer det. Og jeg vet jo at det er det de vil anbefale. Mannen min sier han vil det. For han klarer ikke tanken på at kanskje mister både meg og barnet.

Jeg vet at hvis jeg sier nei til senabort vil jeg bli fulgt veldig nøye opp. Og blir nok sikkert innlagt på sykehuset en stund før og det er fare for at barnet må ut prematurt.

 

Kanskje allerede nå. Pga symptomene jeg har. Jeg har blant annet dårligere oksygen opptak.

 

Jeg skal prøve å sove nå. Setter på vekking så jeg får bestilt meg time til lege med en gang de åpner.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 64bff...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for en trist situasjon. Vil bare sende en klem og si lykke til! Håper det ordner seg ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for en trist situasjon. Vil bare sende en klem og si lykke til! Håper det ordner seg ❤

Takk for det. Det verste er og ikke vite hvor langt jeg er på vei.

 

Og ikke får jeg sove mer heller. Våknet nå etter bare 4 timer med søvn. Så nå blir det lange 2 timer å vente til tlf til legen åpner.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 64bff...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ringe avdelingen du tilhører med en gang de åpner. Siden dette er så kritisk så håper jeg virkelig du tas inn med en gang.

 

Med fare for mors liv vil det innvilges senabort. Jeg forstår godt at det er noe du ikke ønsker (hvem vil ønske det?), men ditt liv er også viktig og din mann og de barna du allerede har.

 

Jeg vil til slutt gi deg en cyber-klem og håper at du får litt svar i dag.

 

Anonymous poster hash: 86fb1...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet det. Men tror ikke jeg klarer det. Og jeg vet jo at det er det de vil anbefale. Mannen min sier han vil det. For han klarer ikke tanken på at kanskje mister både meg og barnet.

Jeg vet at hvis jeg sier nei til senabort vil jeg bli fulgt veldig nøye opp. Og blir nok sikkert innlagt på sykehuset en stund før og det er fare for at barnet må ut prematurt.

 

Kanskje allerede nå. Pga symptomene jeg har. Jeg har blant annet dårligere oksygen opptak.

 

Jeg skal prøve å sove nå. Setter på vekking så jeg får bestilt meg time til lege med en gang de åpner.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 64bff...64a

Jeg har vært igjennom en senabort. Det er tøft, men du har andre barn å tenke på også. Nå kjenner jeg ikke hele din helsesituasjon, men om det er fare for ditt liv så må du tenke på at dine andre barn trenger en mor mer enn et nytt søsken.

 

Som andre over her sier ta kontakt med lege eller din spesialist på sykehuset.

Dette er en hjerteskjærende situasjon og jeg håper du kommer igjennom den på en grei måte.

 

Masse klem og lykke til

 

Anonymous poster hash: 096a6...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gjennom en senabort i uke 16.

 

Det var tøft psykisk, men jeg var trygg på valget og ble tatt svært godt vare på av lege og jordmor. Selve aborten gikk fort og jeg valgte å ikke se fosteret.

 

Når det er sagt, så vil jo ting helst gå bra og selv om det er anbefalt å ikke bruke medisinene dine i et svangerskap er det slett ikke sikkert de har gjort noen skade.

 

Jeg ønsker deg lykke til og håper dere får den beste løsningen for dere!

 

Anonymous poster hash: 5fbf9...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh gode Gud.. Håper du får komme inn til legen i dag ❤️ Sender deg mange klemmer ❤️

 

Anonymous poster hash: 11174...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh gode Gud.. Håper du får komme inn til legen i dag ❤️ Sender deg mange klemmer ❤️

 

Anonymous poster hash: 11174...cef

Tusen takk for fine svar. Har fått time 9.20. Jeg var litt redd da jeg postet dette innlegget. Redd for at det skulle komme en del ufine tilbakemeldinger.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 64bff...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var tung lesning, masse lykke til HI! Ønsker deg alt det beste i en fryktelig situasjon. Skal sende deg gode tanker idag.

Endret av Mumua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...