TPK Skrevet 26. juli 2016 #1 Skrevet 26. juli 2016 Jeg har sølt en dråpe rødvin på en benkeplate i ubehandlet tre. Hvordan få den vekk? Det er ikke mitt kjøkken... Har tørket med papir, det skjedde ingenting. Det er trekt nedi treverket. Drysset på salt og lot det virke før jeg tørket av, ingen forskjell. Så er det noen som har andre tips?
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #2 Skrevet 26. juli 2016 Jeg har sittet og grublet en stund, for jeg fikk bort slike flekker et sted jeg bodde for noen år siden, men trengte litt tid til å spole tilbake. Jeg mener jeg fikk bort flekken ved å ha en dråpe sitron på flekken. Fikk den bort. Ellers har jeg hørt at andre har fått bort rødvin fra tre med klorin, men det kommer kanskje an på hvor mørkt/lyst treet er? Jeg ville vært litt forsiktig med det, og i hvert fall hatt klorin kun på flekken (bruk f.eks. q-tips) og så ha rene kluter med vann så du kan tørke det bort med det samme klorinen har gjort nytten. Ikke gå fra, for tror det bare går noen sekunder før flekken er bleket. Håper du får fiksen det! Anonymous poster hash: 24fa5...519
Mamma_til_2 Skrevet 27. juli 2016 #3 Skrevet 27. juli 2016 Jeg har en supersvamp kjøpt på coop ekstra men de har den overalt ( Nilsen europris andre matbutikker.) Den tar det meste uten ta det blir en treningsøkt ut av det, tror den koster 40 kr. Prøv den.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2016 #4 Skrevet 27. juli 2016 Vær forsiktig med å bruke div midler på tre, sjekk ut Liberon. De har produkter som kan fikse slike ting. Veldig glad jeg har fått olja min nå, for hadde utsatt det en stund og var selvfølgelig redd for slike uhell som du har hatt. Har forresten fått noen flekker selv opp gjennom årene når jeg har vært sløv med vedlikehold og alle flekkene har blitt borte etter hvert... Anonymous poster hash: 24e8a...3c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå