Gå til innhold

👶🏻👶🏻Er det greit å be mannen være hjemme fra jobb i dag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

All ære til deg som har tvillinger! Men ærlig talt, sånn er det innimellom. Har selv vært hjemme i permisjon med baby, bortreist mann og storebror fikk vannkopper og gråt hele natten over flere døgn. Det er slitsomt, men man overlever. Jeg har aldri bedt mannen være hjemme med mindre jeg var skikkelig syk (og selv da kunne han ikke alltid pga jobb, har feks vært hjemme med to barn mens jeg hadde skikkelig omgangssyke) Har fire tette.

 

Anonymous poster hash: 72bb0...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI har EN natt uten nok søvn. Om mannen jobber 12-23 kan hun sove før han går på jobb og sove om natten når mannen er hjemme (mannen bør ikke være 100 fritatt for nattevåk når han ikke har permisjon, spesielt når barna er syke) hvorfor var ikke mannen våken deler av natten slik at du også fikk sove noen timer?

 

Anonymous poster hash: 30237...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange små barn sover lite det første året. Jeg er heldig om jeg får 3 timer søvn sammenhengende uten baby oppå meg iløpet av natta. Mannen går på jobb hver dag allikevel. Jeg har riktignok bare en å ta meg av, men har hatt det sånn i 7 mnd så det tar på over så lang tid. Ikke får jeg tatt det i gjen på dagen hellerf or da må jeg ut å trille for å sørge for at babyen får nok søvn på dagen.

 

Anonymous poster hash: 4129b...724

Men 3 timer sammenhengende søvn er jo veldig bra. Det er det ikke mange som får med små barn. Kan ikke sammenlignes med ingen søvn, eller en time uten sammenheng

 

Anonymous poster hash: b287c...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her.

 

Jeg sliter dessverre med å sove så fikk ikke sovet fra mannen sto opp i 8tiden. Jeg fikk slappet av ett par timer da før han reiste på jobb. Da jeg skrev innlegget var jeg helt ferdig, trøtt som fy med øyne som nesten ikke ville åpne seg 😉.Ut over morgenen fikk jeg litt mer energi å det gikk greit tross alt. Ungene var heldigvis snille med mammaen sin i går😉.Mannen reiste på jobb som vanlig 😊.

 

Anonymous poster hash: fd698...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt overraska av at flere synes dette er greit når mor selv er frisk, samtidig som så mange mener at gravide som har helseproblemer som ugravide sykemeldes, ikkje skal sykemeldes fordi helseproblemene kan knyttes til graviditet- som ikke er en sykdom. Det var helt i orden at gravide gikk uten søvn i flere måneder, men altså ikke i orden at en frisk mor uten baby i magen å ta hensyn til går uten søvn gjennom en kort sykdomsperiode på noen døgn.dette skjønner jeg ikke.

 

Anonymous poster hash: 9b312...6eb

 

 

Det er vel ikke så veldig mange seriøse personer som mener at man ikke skal sykemeldes på grunn av helseplager som skyldes graviditet, fordi graviditet i seg selv ikke er en sykdom. Det er det ikke, men det er en tilstand som kan gjøre en veldig syk - i likhet med for eksempel alderdom.

 

Anonymous poster hash: 1531b...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nettopp en tråd her inne som handlet om terskel for sykemelding i graviditet. Noen av svarene hi fikk var at dersom det ikke var fare for livet til mor eller barn måtte mor ikke sykemeldes. Og det at mor mente at det er forskjell på å gå gjennom et svangerskap med andre barn som krever deg etter jobb og på natt slik at en ikke får hvile og å være dårlig på jobb men komme hjem til ingen barn og sofaen resulterte i kommentarer om at hun ikke burde fått flere barn, samt harselering og beskyldninger om å være årsak til at folk så ned på gravide. Hi beskrev alvorlige helseplager som kvalme, kronisk hodepine, rygg/ bekken og tidligere fødselsdepresjon hvor tidligere tøft svangerskap var utløsende faktor...

 

Anonymous poster hash: 9b312...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nettopp en tråd her inne som handlet om terskel for sykemelding i graviditet. Noen av svarene hi fikk var at dersom det ikke var fare for livet til mor eller barn måtte mor ikke sykemeldes. Og det at mor mente at det er forskjell på å gå gjennom et svangerskap med andre barn som krever deg etter jobb og på natt slik at en ikke får hvile og å være dårlig på jobb men komme hjem til ingen barn og sofaen resulterte i kommentarer om at hun ikke burde fått flere barn, samt harselering og beskyldninger om å være årsak til at folk så ned på gravide. Hi beskrev alvorlige helseplager som kvalme, kronisk hodepine, rygg/ bekken og tidligere fødselsdepresjon hvor tidligere tøft svangerskap var utløsende faktor...

 

Anonymous poster hash: 9b312...6eb

 

 

Vet du, det er så dumt at jeg ikke tar de som sier noe slikt på alvor. Regner med at de bare var ute etter en opphetet debatt. Spiller liten rolle om årsaken er matforgiftning, omgangssyke eller graviditet når symptomet er at du ligger i fosterstilling foran doen. 

 

Anonymous poster hash: 1531b...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...