GĂ„ til innhold

đŸ‘¶đŸ»đŸ‘¶đŸ»Er det greit Ă„ be mannen vĂŠre hjemme fra jobb i dag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i permisjon med tvillingene vÄre pÄ 10mnd. NÄ har det ene barnet blitt syk. Jeg sitter oppe med dette barnet i natt da han hoster konstant, er urolig og nekter Ä sove. Lurer pÄ om barnet har bronkitt /RS virus faktisk, mye som tyder pÄ det.

 

Mannen sover og skal jobbe kveld i morgen. Jeg vet dette blir en lang natt uten sÞvn pÄ meg da ingeting tilsier at dette vil roe seg enda. Er det greit Ä be mannen ta syktbarn dag i morgen? Det blir hardt for meg Ä ikke fÄ sove noe pÄ nesten to dÞgn. Mannen jobber fra 12-23.

 

Begge barna sover bare 20min her og der pÄ dagen, aldri samtidig sÄ null sjanse for meg Ä sove pÄ dagen.

 

Eller kan ikke/bĂžr ikke far bruke sykt barn dag da mor er hjemme?

 

Anonymous poster hash: fd698...396

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke greier Ä ta deg av barna sÄ kan han vel ta sykt barn dag, spesielt med tanke pÄ at dere har tvillinger.

 

Men om jeg var deg ville jeg vekket ham kl. fire og latt ham ta barna frem til han skal dra pÄ jobb. Da har han fÄtt noen timer med sÞvn, du fÄr noen timer med sÞvn, og dere stiller omtrent likt + at han kan jobbe i morgen. SÄ kan dere dele morgennatten omtrent likt mellom dere.

 

God bedring til lille :)



Anonymous poster hash: b69e4...704
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg ville aldri ha gjort det. Mannen kan vel ta tvillingene fra 7 til han skal pÄ jobb, sÄ kan du sove den tiden.

 

 

 

 



Anonymous poster hash: 6dc87...2a8
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg vil si nei, men at du kan forvente av ham at han tar seg av barna fÞr han gÄr pÄ jobb i en del timer slik at du kan sove da.

 

Anonymous poster hash: 1b12d...435

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Han burde kunne stÄ opp tidlig (burde altsÄ stÄtt opp til nÄ) og avlaste deg sÄ du kan sove til han drar.

 

Anonymous poster hash: 79c28...360

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Mannen skal jo jobbe kveld sÄ dere er jo hjemme begge to hele dagen. Da fÄr du legge deg og sove noen timer mens mannen tar barna. Hva tenkte du mannen skulle gjÞre hele dagen siden du sier du ikke fÄr sovet pÄ dagtid?

 

Om mannen jobber dagtid sÄ tar han barna rett etter jobb mens du fÄr sovet.

 

Synes ikke det er grunn til at mannen tar fri.

 

Anonymous poster hash: ef2eb...698

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Han har faktisk ikke lov Ä ta sykt barn dag for barn du er hjemme i permisjon med. Øvrige sÞsken er greit. SlÄr jo litt feil ut nÄr det er snakk om tvillinger...

 

Anonymous poster hash: 8b5c3...fdc

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Min mann hadde vĂŠrt hjemme uten Ă„ nĂžle, han tenker alltid de beste for alle. SĂ„ han hadde kansje brukt en egenmelding 😉

 

Anonymous poster hash: fec33...f7a

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Siden han ikke begynner Ä jobbe fÞr kl. 12 sÄ kunne jo han tatt barna frem til det. Da fÄr jo du og hvilt deg litt.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Han har faktisk ikke lov Ä ta sykt barn dag for barn du er hjemme i permisjon med. Øvrige sÞsken er greit. SlÄr jo litt feil ut nÄr det er snakk om tvillinger...

 

Anonymous poster hash: 8b5c3...fdc

Jo han kan faktisk det, men det kalles syk barnepasserdag.

Det vet jeg for det er det sambo tar nÄr jeg ligger flatt ut med influensa eller med hue ned i do og helt ute av stand til Ä ta vare pÄ barna.

 

Anonymous poster hash: 2c036...774

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jo han kan faktisk det, men det kalles syk barnepasserdag.

Det vet jeg for det er det sambo tar nÄr jeg ligger flatt ut med influensa eller med hue ned i do og helt ute av stand til Ä ta vare pÄ barna.

 

Anonymous poster hash: 2c036...774

Men her er det jo ikke barnepasser som er syk. Det er barnet og barnet har allerede mor hjemme pÄ statens regning gÄr for Ä passe det.

 

Anonymous poster hash: 1b12d...435

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Men her er det jo ikke barnepasser som er syk. Det er barnet og barnet har allerede mor hjemme pÄ statens regning gÄr for Ä passe det.

 

Anonymous poster hash: 1b12d...435

NÄr mor gÄr helt uten sÞvn over tid og har flere barn Ä ta seg av i tillegg til det syke barnet og ikke fÄr sove, sÄ er det innafor at far blir hjemme for Ä avlaste mor. SÄ slipper kanskje mor ogsÄ Ä bli sjuk - da mÄ far vÊre hjemme i flere dager.

 

Anonymous poster hash: 553c6...cf2

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Litt overraska av at flere synes dette er greit nÄr mor selv er frisk, samtidig som sÄ mange mener at gravide som har helseproblemer som ugravide sykemeldes, ikkje skal sykemeldes fordi helseproblemene kan knyttes til graviditet- som ikke er en sykdom. Det var helt i orden at gravide gikk uten sÞvn i flere mÄneder, men altsÄ ikke i orden at en frisk mor uten baby i magen Ä ta hensyn til gÄr uten sÞvn gjennom en kort sykdomsperiode pÄ noen dÞgn.dette skjÞnner jeg ikke.

 

Anonymous poster hash: 9b312...6eb

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

*som ugravide sykemeldes for/ tar egenmelding for.

 

Anonymous poster hash: 9b312...6eb

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Litt overraska av at flere synes dette er greit nÄr mor selv er frisk, samtidig som sÄ mange mener at gravide som har helseproblemer som ugravide sykemeldes, ikkje skal sykemeldes fordi helseproblemene kan knyttes til graviditet- som ikke er en sykdom. Det var helt i orden at gravide gikk uten sÞvn i flere mÄneder, men altsÄ ikke i orden at en frisk mor uten baby i magen Ä ta hensyn til gÄr uten sÞvn gjennom en kort sykdomsperiode pÄ noen dÞgn.dette skjÞnner jeg ikke.

 

Anonymous poster hash: 9b312...6eb

Litt usikker pÄ om jeg forstod helt hva du skrev.

 

Men jeg hadde mye hĂžyere terskel for egenmelding som gravid fordi jeg ikke hadde barn Ă„ ta meg av.

 

Jeg synes far kan ta syk barnepasser-dag for at mor OG barn skal ha det greit. En utslitt mor er ikke en god omsorgsperson

 

 

Anonymous poster hash: f8d9e...2b3

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg er uenig. Jeg synes ogsÄ at det er uheldig med utslitt mor ift omsorg for barn, men nÄr det pÄgÄr over sÄ kort tid sÄ mener jeg mor mÄ klare Ä mobilisere krefter og "ta seg sammen" slik at dette ikke gÄr utover barna. Om hun ikke klarer det er det heldigvis kort tid barna blir "utsatt for" en utslitt mor. Synes det er noe annet med gravide som er syke og likevel gÄr pÄ jobb der barna blir utsatt for en utslitt mor i et halvt Är eller mer.

 

Anonymous poster hash: 9b312...6eb

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

NÄr mor gÄr helt uten sÞvn over tid og har flere barn Ä ta seg av i tillegg til det syke barnet og ikke fÄr sove, sÄ er det innafor at far blir hjemme for Ä avlaste mor. SÄ slipper kanskje mor ogsÄ Ä bli sjuk - da mÄ far vÊre hjemme i flere dager.

 

Anonymous poster hash: 553c6...cf2

Men her trenger jo ikke mor gÄ lang tid uten Ä sove. Hun kan sove nÄr far er hjemme. Dette blir som om begge foreldrene skulle ta seg fri fra jobb samtidig forde barna var syke nÄr barna gÄr i barnehagen.

 

 

Anonymous poster hash: 1b12d...435

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Men her trenger jo ikke mor gÄ lang tid uten Ä sove. Hun kan sove nÄr far er hjemme. Dette blir som om begge foreldrene skulle ta seg fri fra jobb samtidig forde barna var syke nÄr barna gÄr i barnehagen.

 

 

Anonymous poster hash: 1b12d...435

Har du lest Hi? To dÞgn uten sÞvn og gudene vet hvor mye lengre uten sÞvn det blir pÄ mor. Uten sÞvn innabords er en ikke en god omsorgsperson for et sykt barn pÄ 10 mnd. Og i tillegg har dette barnet en tvilling.

 

Anonymous poster hash: 553c6...cf2

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Har du lest Hi? To dÞgn uten sÞvn og gudene vet hvor mye lengre uten sÞvn det blir pÄ mor. Uten sÞvn innabords er en ikke en god omsorgsperson for et sykt barn pÄ 10 mnd. Og i tillegg har dette barnet en tvilling.

 

Anonymous poster hash: 553c6...cf2

Men hun trenger jo ikke gÄ uten sÞvn. Hun kan sove nÄr far ikke jobber. Hvis hun ikke vil legge seg om dagen eller om far nekter Ä bruke av sin fritid pÄ Ä passe sine egne barn bÞr ikke gÄ ut over arbeidsgiver.

 

 

Anonymous poster hash: 1b12d...435

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Men hun trenger jo ikke gÄ uten sÞvn. Hun kan sove nÄr far ikke jobber. Hvis hun ikke vil legge seg om dagen eller om far nekter Ä bruke av sin fritid pÄ Ä passe sine egne barn bÞr ikke gÄ ut over arbeidsgiver.

 

 

Anonymous poster hash: 1b12d...435

Far jobber 12-23. NÄr pÄ dagen skal hun sove?

 

 

Anonymous poster hash: 553c6...cf2

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Far jobber 12-23. NÄr pÄ dagen skal hun sove?

 

 

Anonymous poster hash: 553c6...cf2

Fra 5 til 12 for eksempel. Det er 7 timer.

 

 

Anonymous poster hash: 1b12d...435

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Far jobber 12-23. NÄr pÄ dagen skal hun sove?

 

 

Anonymous poster hash: 553c6...cf2

07 til 12. I tillegg sover nok barna NOE, de er sannsynligvis ikke vÄken 24 timer i dÞgnet.

 

Anonymous poster hash: 8b5c3...fdc

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Siden faren sov om natten og ikke skulle pÄ jobb fÞr 12, da er det ikke verre enn Ä stÄ opp 6. Mor kunne da sove fra 6 til han gikk pÄ jobb. Fra 6 til 11 blir da totalt 5 timers sÞvn, som er nok for at hun skal klare dagen alene med tvillingene. Det hadde vÊrt noe annet hvis faren skulle jobbe tidlig.

 

 

Anonymous poster hash: e93e8...233

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Mange smÄ barn sover lite det fÞrste Äret. Jeg er heldig om jeg fÄr 3 timer sÞvn sammenhengende uten baby oppÄ meg ilÞpet av natta. Mannen gÄr pÄ jobb hver dag allikevel. Jeg har riktignok bare en Ä ta meg av, men har hatt det sÄnn i 7 mnd sÄ det tar pÄ over sÄ lang tid. Ikke fÄr jeg tatt det i gjen pÄ dagen hellerf or da mÄ jeg ut Ä trille for Ä sÞrge for at babyen fÄr nok sÞvn pÄ dagen.

 

Anonymous poster hash: 4129b...724

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Far kan ev ta egenmelding. For Ä forebygge sykdom hos mor. Jeg mener dette er helt innafor, har selv tvillinger, men de er store nÄ. Husker godt Ässen det var.

Tvillingforeldre fÄr bare noen uker lenger permisjon enn de som kun fÄr en i gangen.SÄ man kan godt si at det Ä fÄ tvillinger er besparende for fellesskapet.

Leste nylig pÄ nett om tvillingforeldre. Forekomsten av fÞdselsdepresjon er ikke stÞrre enn hos enkeltfÞdende, men etter noen Är skjer det noe. Da har plutselig tvillingmÞdre signifikant hÞyere forekomst av depresjon enn andre mÞdre. En teori er at dette skyldes stress.

Derfor jobber nÄ tvillingoreldreforeningen opp mot myndighetene for Ä styrke tvillingforeldres rettigheter. Bla gÄr dette pÄ lengre permisjon.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...