GÃ¥ til innhold

👞👚Når startet barna dine å kle av og på seg klærne?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så smått begynt med at gutten skal kle av seg jakke, bukser og sko nå. Han blir fort irritert da han ikke alltid klarer å dra av seg buksa f.eks eller da hendene blir sittende fast inni jakka.

 

Hva er normalt i forhold til alder på å kle av og på seg klær?

 

Anonymous poster hash: ef8ee...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den sommeren min ble to år kledde hun på seg selv, med hjelp til yttertøy og sko. Nå blir hun snart 3 og gjør alt selv, men trenger litt hjelp til glidelåser og knapper

 

Anonymous poster hash: 85a9b...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hercule Poirot

Begge fyller år om våren, og den sommeren de var to år, kledde de stort sett på seg selv. Da høsten kom, var det av og til ok å få litt hjelp når det ble nødvendig med mer klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 2,5 år og jeg gjør det meste av påkledning/avkledning. Han har så smått begynt å vise interesse.

 

Anonymous poster hash: d99f7...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er litt over to år nå, og strever med å kle på seg skoene og slikt selv nå. 



Anonymous poster hash: f5e43...31b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentene var vel rundt 2 år når dei begynte å kle på/av seg sjølv. Trong hjelp med glidelås o.l ein stund. Gutten meir bedageleg anlagt og var ikkje så interessert i å lære seg påkledningskunsten, så han var nok ein del eldre

 

Anonymous poster hash: 57e65...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min nektet til hun var tre år, og fremdeles, etter fylte fire, kan hun plutselig hevde at hun ikke klarer å kle på seg en genser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min førstemann var nettopp fylt to da hun skulle gjøre alt selv. Trengte hjelp til å få dressen over sko og hjelp til votter. Ellers var hun sjøvdreven.

 

Var helt barnehagens fortjeneste. Der skulle barna kle på seg selv i størst mulig grad. Så hun var vel 20 mnd da hun endelig klarte å få på seg regnbuksa helt uten hjelp.

 

Min nr 2 går i en annen barnehage. Han er nå 19mnd, og tar vel på seg solhatten. Men kun det..

 

Anonymous poster hash: 55e4b...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett over 2 år og gjør alt selv. Skifter klær tusen ganger til dagen, fordi hun synes er gøy ☺

 

Anonymous poster hash: f2b53...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...