GĂ„ til innhold

Smerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer :) Har styrt endel i hele gÄr..(vasket, handlet, bÊrt en tung sekk med for osv). Utover kvelden fikk jeg tiltakende vondt i ryggen og iling frem i magen, og det ble sÄ ille at jeg enda ikke har klart Ä sove. Har holdt meg helt i ro etter jeg begynte Ä kjenne smertene. Er sÄ fryktelig redd for at noe er galt. Blei lite sÞvn pÄ mannen min ogsÄ i natt, for jeg vekte han og ble sittende i armkroken hans Ä skrike leeenge fÞr han gudsjelov klarte Ä roe meg litt ned. Er sÄ redd for at jeg har gjort noe for Ä skade lille, selv om jeg vet at det er liten sansynlighet for det. Huff..bare et lite hjertesukk fra en fryktelig bekymret gravid

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff, stakkars deg :(

om du ikke har hatt blĂždning er mest sannsynlig alt fint! Men om du er veldig redd for smertene du hadde ville jeg dratt til lege og fortalt om det. Jeg skal til lege fordi jeg er bekymret for HCG stigning. Ikke bra Ă„ vĂŠre bekymret..

Skrevet (endret)

Ja, jeg skal pÄ mandagsmorgen og ta blodprÞver uansett, da jeg har lavt stoffskifte vi mÄ fÞlge med pÄ mens jeg er gravid. Skal spÞrre om jeg fÄr komme et par dager senere og ta ny hcg for Ä se om det stiger bra. Har hatt fryktelig hard mage den siste uka, og mye luft. Lurer pÄ om det var litt medvirkende i natt. Lest meg frem til at laktulose er trygt, sÄ har fÄtt i meg det nÄ. Har du tatt noen prÞver siden du er bekymret? Krysser fingrene for deg :)

Endret av Lillegullet2017
Skrevet (endret)

SÄ bra, da fÄr du vite at alt er bra:)

Nei har ikke det, men nÄr jeg tok test pÄ tirsdag viste den gravid 1-2 sant, sÄ mÄtte jeg absolutt ta en til pÄ fredag.. Og den viste det samme sÄ da ble jeg bekymret.. Skal be om HCG prÞve pÄ fredag.. Sikkert ikke rett mÄte Ä skulle se om HCG stiger pÄ, men blir bekymra allikevel da sist graviditet for tre Är siden viste den 2-3 ene dagen og 3+ allerede dagen etter. SÄ nÄ tÞrr jeg ikke Ä ta enda en uansett om jeg har en til. Sist var jeg ogsÄ pÄ tidlig ultralyd og da slappa jeg mye mer av etter det! Men da bodde vi i Oslo og der er nok Ä velge i men her finner jeg ingen steder sÄ skal spÞrre legen om det ogsÄ.. Men tviler pÄ man fÄr det bare for man er bekymret, mÄ vel ha blÞdninger..

Endret av mamma95
Skrevet

Ahh, ja da har vi samme bekymringa nÄ! Jeg tok en som viste 2-3 18 mai, i dag mÄtte jeg jo vÊre sÄ stressa at d

Jeg tok en ny, og den viste enda 2-3. Jeg tok hcg i gĂ„r, og skal ta i morgen, sĂ„ da fĂ„r jeg vite om det er stigning. FĂ„r brev med begge svarene, men nĂ„ angrer jeg pĂ„ at jeg ikke ringte og spurte i dag. Har du tatt en ny test nĂ„ da? Godt vi kan ha et forum Ă„ fĂ„ ut litt tanker..bĂ„de som prĂžver og nĂ„ som gravid. Gadde gjort mannen gal om jeg skulle mast pĂ„ han hele tidenđŸ˜„

Skrevet

Man fĂ„r ta HCG sĂ„ lenge man er bekymret? skal ihverfall be om det pĂ„ fredag.. Nei jeg tĂžrr ikke Ă„ ta den digitale enda đŸ˜© Men tok en RFSU test ofte strimmel igĂ„r og idag og var mye sterkere idag enn igĂ„r. Men venter litt til med den digitale.. Hvor langt var du pĂ„ vei nĂ„r den viste 2-3?

Ja, det er utrolig godt! Akkurat samme her, prÞver Ä ikke mase sÄ mye pÄ han om det!

Skrevet

4+4 da jeg tok den forrige. 5+2 nĂ„. Den skulle jo gĂ„tt opp til 3+. Hvor langt var du nĂ„ bĂ„r den viste 1-2? Aaah, jeg blir gal av Ă„ bekymre megđŸ˜Č tror faktisk jeg blir Ă„ ringe legekontoret i morgen formiddag og hĂžre. Hadde jo disse smertene i helga ogsĂ„..sĂ„ pulsen er skyhĂžy og jeg klarer ikke tenke pĂ„ annet.

Skrevet

Var 4+3 fÞrste gang og 4+6 andre gang den viste det.. Jeg er ogsÄ 5+2 idag:) men da regner jeg utifra siste mens. Vet at el var litt senere enn forventet men akkurat nÄr vet jeg jo ikke.. SÄ mÄ jo bare gÄ utifra siste mens frem til oul, da blir jeg sikkert flyttet litt tilbake tenker jeg..

Ja det blir jeg ogsĂ„!😱 Men har lest at de testene med uke indikator ikke er sÄÄ sikre og nĂžyaktige.. Til Ă„ mĂ„le HCG liksom, kan variere sĂ„ veldig.. best Ă„ holde seg unna de kanskje.. Men vanskelig Ă„ la vĂŠre😔

Skrevet

Ja, samme tenker jeg..mĂ„ prÞÞÞve Ă„ holde meg unna nĂ„. Har ingenting godt for seg nĂ„r det gjĂžr oss sĂ„ stresset. Jeg gĂ„r ut i fra el. I fĂžlge mens er jeg 5+4, men pga testing over et helt Ă„r vet jeg at syklusen min er pĂ„ 30 dager, og nĂžyaktig nĂ„r den var denne runden. Alt skal jo testes, hahah😂

Skrevet

Nei det er helt sant.. Vi fÄr bare slappe av. SÄ lenge det ikke er sterke smerter OG blÞdninger er mest sannsynlig alt fint!

Ja da er du nok veldig kjent med syklusen din, vi prĂžvde bare i 5 mnd sĂ„ er ikke heelt sikker, altsĂ„ jeg vet jeg fikk positiv el test 2.mai men nĂ„r el skjedde er jo vanskelig Ă„ vite? Mest sannsynlig 3.mai.. Men vet jo at legen regner utifra siste mens, sĂ„ derfor gjĂžr jeg bare det frem til oul, sĂ„ blir det riktig da.. NĂ„ gĂ„r det like treigt om jeg er 4+6 eller 5+3😂 Gleder meg sÄÄ til den tiden hvor det er oul og nĂ„r magen kommer, savner den utrolig mye fra sist sĂ„ hĂ„per den blir minst like stor nĂ„đŸ˜‚(Hadde ingen plager sist, men det kan jo skje nĂ„:P)

Skrevet

Jippiii! Ringte legesenteret i dag, prĂžven pĂ„ mandag var pĂ„ 1400. Tok en ny med ukeindikator i dag og den viser 3+. PĂ„ tide Ă„ slutte Ă„ bekymre meg sĂ„ fryktelig og heller nyte! Jeg mĂ„ fĂ„ hĂžre nĂ„r du har testet/tatt blodprĂžve😁

Skrevet

ÅÄÄh sĂ„ bra!!!! Heldig som kan begynne Ă„ slappe av! Like fĂžr jeg tar en digital NÅÅ.. men har bare en igjen😂 Viser den 2-3 mĂ„ jeg jo kjĂžpe en til..

Skal si fra nĂ„r jeg enten har testet eller tatt blodprĂžve 😃

Skrevet

DEN VISTE 2-3!! Takk Gud!!😄😄

Skrevet

Og det var pĂ„ noen drĂ„per jeg mĂ„tte presse ut 😂 Men da skjer det ihverfall noe! SĂ„ tar jeg en til om en uke og den skal vise 3+! Kanskje jeg blir fornĂžyd nok av bare blodprĂžven men kommer ikke til Ă„ klare Ă„ la vĂŠre. Å spĂžrs nĂ„r jeg fĂ„r svar pĂ„ den.

NÄ er jeg 9 dager over IKM, og 9 dager over IKM for tre Är siden fikk jeg ogsÄ 2-3, sÄ fikk jeg 3+ dagen etter men venter en uke til for sikkerhetsskyld!

Men nĂ„ mĂ„ jeg slappe av 😄

Skrevet

Wihii!😃😃 Fantastisk! Da gĂ„r det fremover med begge knĂžttene. Jeg har bestilt privat ul til uke 9(8+4) ogsĂ„ fordi jeg da fĂ„r samtale med gynekolog, noe jeg tror vil kunne roe meg litt. MĂ„tte tia fly frem til da!

Skrevet

Ja, det er sĂ„ godt Ă„ vite!😃

ÅÄÄ sĂ„ heldig! Har sÄÄ lyst pĂ„ tidlig ul selv...

Var i 6+2 sist, trodde jeg var 7+4 da.. er bare en liten prikk da men sÄ deilig Ä fÄ hÞre hjertelyd. I uke 9 ser man kanskje litt mer! Skal spÞr legen pÄ fredag om det er en plass her det er mulig Ä fÄ privat..

Skrevet

HÞrt rykter om at de har ultralyd pÄ legekontoret her.. SÄ hÄper det er sÄnn man kan betale for da og ikke bare om man har hatt en blÞdning osv

Skrevet

Hmm..ja bor dere pĂ„ en liten plass da? I forhold til at det hĂžres ut som mulighete er begrenset? Jeg ante ikke at det var privat ul her jeg bor fĂžr jeg finleste pĂ„ hjemmesia til en privat klinikk og fant ut at de har gynekolog som tar utfĂžrer ul en dag i mnd. Jeg mĂ„ fĂ„ hĂžre pĂ„ fredag nĂ„r du har vĂŠrt hos legen! Blir jo like spent pĂ„ din spire, hihi 😂

Skrevet

Ja, er en liten plass:) liteen "by" i MĂžre og Romsdal. men jeg ga meg ikke ista sĂ„ jeg googlet og googlet og fant til slutt en nettside der de har ultralyd for hjerte osv. SĂ„ tenkte at det er vel ikke ultralyd for gravide de tar.. Men mĂ„tte bare sende mail Ă„ sjekke! Og det har de og jeg skal 16.juni nĂ„r jeg er 8+5 😃😃 sĂ„ nĂ„ fĂ„r vi telle ned!😊

Skrevet

Wihi! Supert :D da er det jo samme uka vi skal! Spennende :D

Skrevet

Jaa! 😃

Det ble 17.juni siden klokkeslettet 16.juni ikke passet helt siden mannen har senvakt. SĂ„ mĂ„tte bare sjekke om de hadde noe pĂ„ dagtid rundt samme dato! SĂ„ ble heldigvis ikke sĂ„ mye lenger Ă„ vente😃

Skrevet

Hvorfor mĂ„ man komme med full urinblĂŠre?😝

Skrevet

Hmm..hun sa ingenting til meg om detđŸ€” prĂžv Ă„ google det. Jeg googlet hva man ser pĂ„ en sĂ„ tidlig ultralyd, og det ser ut som man fĂ„r se en kropp med fire stubber, og et hjerte😁

Skrevet

aaaww😍 Det blir helt fantastisk.. HĂ„per tiden gĂ„r foort!!

Jeg googler men finner ikke noe konkret om det, annet enn at de ser bedre da? Men aner ikke hvorfor. Noe med at blĂŠra skal dytte livmora lenger opp

GĂžy Ă„ ligge der i en gynekolog stol Ă„ mĂ„tte tisse da?!đŸ˜©

Skrevet

Jeg synes nesteb det kan virke som de vil man skal ha full blĂŠre om de ytfĂžrer ul utvendig fĂžr uke 12?! Og at dersom de tar innvendig er det ikke nĂždvendig med full blĂŠre. Hmm..vi fĂ„r drikke oss litt opp fĂžr vi drar😂 ja, hĂžres veldig ubehagelig ut! Skal jo ligge i en halvtimes tid og nyte bildene samtidig😂

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...