Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #26 Skrevet 15. mai 2016 Heller campingvogn. Slitsomt å reise med bobilen hele ferien. Vanskeligere å finne parkering i byer. Bedre å sette igjen campingvognen og ha vanlig bil. Anonymous poster hash: 4517b...257
Gjest Stjerneklart Skrevet 15. mai 2016 #27 Skrevet 15. mai 2016 Må det være enten eller? Jeg har aldri tenkt på bobil som verken hot eller not, men som en fin måte å ha med seg "huset" på ferie. Man kan reise hvor man vil uten å måtte tenke på hvor man skal bo eller sove. Syns det virker flott, jeg. Har ikke bobil selv, men når jeg blir pensjonist kunne jeg godt tenke meg en bobil, og reise rundt på både Norges-ferie og Europa-ferie. Ah, herlig!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #28 Skrevet 15. mai 2016 Jeg har akkurat kjøpt båt, men kjenner ingen båtfolk. Kan du beskrive dem for meg, så jeg vet om jeg passer inn? 😃😉 Båtfolk er rause folk, en type livsnytere som liker både stemningen, følesen og stillheten. De legger ned mye arbeid i båten og har en visjon om hvordan båtlivet er. De fleste nybegynnere iallfall. De som er født og oppvokst med båt har gode minner fra båtlivet og vet man må ta i et tak for å få det slik som man vil ha det Anonymous poster hash: 702f5...77c
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #29 Skrevet 15. mai 2016 Forskjellige svar her hi, så dere må jo bare prøve det ut. Kjempelurt å leie en så får dere erfare selv hvordan det er. Har kjempelyst til det selv, men vi har ikke økonomi til det, samt at jeg vet ikke om jeg tør å kjøre så stor bil. Mannen min har ikke sertifikat. Anonymous poster hash: 314a8...34a
TPK Skrevet 15. mai 2016 #30 Skrevet 15. mai 2016 Hot er det uansett ikke! Men sikkert praktisk og koselig 😃
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #31 Skrevet 15. mai 2016 Etter å ha teltet norge rundt, og sett alle med bobil som koser seg i fergekø, bare parkerer på campingplassene osv osv, så HOT! Kunne tenkt meg det på neste norgesferie med barna. Ser utrolig praktisk ut på mange måter! Vel og merke som alternativ til telt og vanlig bil på rundreise Anonymous poster hash: 305c1...9ec
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #32 Skrevet 15. mai 2016 Anonymous poster hash: e4495...30a Kan en bobil noengang bli hot?!😂😂😂 Anonymous poster hash: 5a607...e61
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #33 Skrevet 15. mai 2016 Det finnes tre typer Hyttefolk Båtfolk Bobilfolk - jeg synes hyttefolk er mest normale, sikkert fordi jeg er en av de selv De med bobil synes jeg er fantastiske ! De tror jeg ler med og deler deres entusiasme men inne meg ler jeg av, men på en god måte for jeg synes det er spennende at folk er forskjellige - men fatter ikke eller begriper at bobil er så fantastisk!!! Praktisk tror jeg det er, lett, gode løsninger og man kan oppleve nye steder og roadtrippe rundt i ferien. Anonymous poster hash: 702f5...77c Det finnes en fjerde type folk også: de som verken er hyttefolk, bobilfolk eller båtfolk, og som aldri kunne tenke seg å ha noen av delene. Sånne som oss, som aldri kunne tenke seg å bruke penger på noe som gjør en "forpliktet" til å gjøre "det samme" hver gang man har fri, og som heller vil bruke pengene på å reise rundt i verden og Norge: globetrotterfolket! 😁👍😬 Anonymous poster hash: bdaa3...f04
Chupa chups Skrevet 15. mai 2016 #34 Skrevet 15. mai 2016 Campingliv er generelt dritkjipt. Trangt, stusselig, for ikke å snakke om matlaging dersom man skal lage maten selv. Jeg ser verken at det er koselig eller hot. Jeg er ingen snobb. Men jeg vil ha ferie når jeg er på ferie. Ikke ha det trangt, ikke vaske opp selv, ikke forholde meg til Vikingarna på full guffe fra nabovogna. Gi meg heller 500 netter på hotell (istedet for å betale 500.000 for en noenlunde bra bobil, altså)!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #35 Skrevet 15. mai 2016 Hot! Jeg har bobil, og det er utrolig praktisk. I denne er det 6 soveplasser, dusj, do, kjøkken og stue. Har også markise med sidevegger så vi sitter godt ute og inne uansett vær. Kan dra hvor vi vil også synes ungene det er kjempegøy å sitte i sofa med bord mens vi kjører. Ikke noe stress, lager den maten vi vil ha selv. Skjønner ikke at dere er så negative. Skulle nesten tro folk var for "gode" til å ha bobil, men det er neimen ikke billig med en så pengemessig er vel vi bobileiere like "gode" som andre. Nå liker jeg hytte og hotell også, men den friheten med bobil er god å ha på ferie. Anonymous poster hash: a9593...a62 Er det bilbelter i sofaen altså? Anonymous poster hash: bdaa3...f04
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #36 Skrevet 15. mai 2016 Det finnes en fjerde type folk også: de som verken er hyttefolk, bobilfolk eller båtfolk, og som aldri kunne tenke seg å ha noen av delene. Sånne som oss, som aldri kunne tenke seg å bruke penger på noe som gjør en "forpliktet" til å gjøre "det samme" hver gang man har fri, og som heller vil bruke pengene på å reise rundt i verden og Norge: globetrotterfolket! 😁👍😬 Anonymous poster hash: bdaa3...f04 Det finnes et femte folk og! Sofafolket. De sol verken vil reise til/med utlandet, resten av Norge, hytte, båt eller bobil, og foretrekker å være hjemme i sin egen stue eller hage. 😊👍 Anonymous poster hash: bdaa3...f04
thricane Skrevet 15. mai 2016 #37 Skrevet 15. mai 2016 Har testet ut litt forskjellige ferieformer. Fly og lett pakking med mye forflytting liker jeg godt. Svigers har hytte, da er jeg rastløs etter 4 dager. Hotell er behagelig, men i høysesong på hoteller som er populære blant barnefamilier er det verre enn camping hva gjelder bråk. Ligge vegg i vegg med frostsangen på repeat fra 05.00 og folk som kaprer solsenger er ikke moro. Fastboende camping er som hytte. Forsøkte båt, men det er så væravhengig og så mye styr m å finne rett plass, passe på båten, vakter osv. Bobil elsker jeg. Vi har camp-let nå, pga økonomi og plass. Når ungene er voksne skal vi ha en marco polo eller tilsvarende. Elsker friheten med å bare se hvor sola er og så kjøre den veien. I Norge er det så mange muligheter hva gjelder overnatting at man kan fint campe uten å ligge telt i telt med vikingarne på naboradio.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #38 Skrevet 15. mai 2016 Det finnes tre typer Hyttefolk Båtfolk Bobilfolk - jeg synes hyttefolk er mest normale, sikkert fordi jeg er en av de selv De med bobil synes jeg er fantastiske ! De tror jeg ler med og deler deres entusiasme men inne meg ler jeg av, men på en god måte for jeg synes det er spennende at folk er forskjellige - men fatter ikke eller begriper at bobil er så fantastisk!!! Praktisk tror jeg det er, lett, gode løsninger og man kan oppleve nye steder og roadtrippe rundt i ferien. Anonymous poster hash: 702f5...77c Ha ha, vi er tydeligvis ikke folk, siden vi hverken har hytte, båt eller bobil. Pengene vi sparer bruker vi på å leie feriehus eller leilighet i utlandet, nye steder hvert år. Passer meg utmerket :-) Anonymous poster hash: 2a784...da7
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #39 Skrevet 15. mai 2016 Vi har reist rundt i Australia med bobil og barn. Helt genialt og gjør det gjerne igjen. Kan stoppe når man vil, overnatte på fantastiske plasser og får sett så masse. Anonymous poster hash: 82d30...dfa
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #40 Skrevet 15. mai 2016 Bobil betraktes vel som ganske harry, men jeg har en indre drøm om harry campingferie 😅 grillmat hver dag, slike birkenstock sandaler, jeg og mannen i matchende grilldresser. Og ikke minst dansemusikk 💓 Anonymous poster hash: ae46e...a17
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #41 Skrevet 15. mai 2016 Jøsseballa 😂 Voldsomt til engasjement 😂😂😂 Jeg liker å telte og jeg liker å komme meg rundt. Jeg liker å være i en aktivitetspark den ene dagen og ved et vann den neste. Vi er mange, så det er ikke bare å sove på hotell, eller på ei familiehytte hvis det allerede er noen der fra før. Jeg er dritt lei charter! Ser ikke sjarmen. Bare mas. Jeg liker å reise til andre land som Island, England eks, men ønsker nå å ta noen Norges ferier, samt et lengre opphold i Asia. Jeg kan fortsette telte, men synes jeg bruker mye tid på å pakke opp og ned alt stæsj, defor tenker jeg bobil. Trangt er det, men jeg tenker ikke sitte inni den og liksom bo der. Er det shitvær som varer drar man jo bare hjem igjen. Campingvogn er ikke aktuelt å dra med rundt da jeg ikke vil bo på campingplasser hele tiden. Bobilen vil også gjøre det mulig å være på familiehytta sammen med de andre uten og måtte sove i stua eller i telt Meeeeen, så er jeg litt i tvil igjen da, så moro å se hva andre synes. Kjøper jeg er tanken for 3-4 år. Å leie er uaktuelt, da det er sykt dyrt. Hi Anonymous poster hash: e4495...30a
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #42 Skrevet 15. mai 2016 Ja - det er også noe vi bruker bobilen til! Vi er på besøk hos folk, legger barnet i bobilen når de skal sove og fortsetter det sosiale samværet (selvsagt før med babycall, nå med mobil) OG når vi er invitert til festlig lag (40-årslag, bryllup osv), så parkerer vi bare utenfor og legger oss når det passer! (OG våre foreldre på 70+ låner bilen til samme formål). Anonymous poster hash: a2152...aa3
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #43 Skrevet 15. mai 2016 Vi har bobil og bare elsker den. Helger og langfri reiser vi rundt i Norge. Sommerferien reiser vi sørover i Europa. Bruker bobilen ved hver eneste mulighet. Alltid ett nytt sted å se. Både vi voksne og ungene elsker det, sommer som vinter. Anonymous poster hash: 3e3a1...0e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå