Gå til innhold

Vektøkning under amming


DaisyBelle

Anbefalte innlegg

Under graviditeten la jeg på meg 22 kg og 4 mnd etter fødsel hadde jeg gått ned 16 kg av disse. I løpet av de to siste månedene har jeg imidlertid lagt på meg 5 kg og vektøkningen ser ut til å fortsette. Det gjelder særlig rundt mage, lår og rompe. Jeg spiser normalt, går mye og trener annenhver dag, uten at dette har noen som helst effekt. Jeg ammer fortsatt og har tenkt å fortsette med det.

 

Noen som har opplevd liknende?

Endret av DaisyBelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Fortsetter under...

Spiser eller drikker du mye søtt ? Jeg la på meg 11 kilo under svangerskapet og gikk ned 16 bare første uka. Dette med å legge så mye på seg under amming høres rart ut hvis du spiser sundt, går tur og trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det er mange som ikke klarer å gå ned i vekt eller til og med legger på seg mens de ammer. Dette er helt normalt, og det er en myte at alle raser ned i vekt mens de ammer.

Det har både med hormoner å gjøre samt økt matlyst mens man ammer.

Med mitt første barn gikk jeg overhode ikke ned i vekt mens jeg ammet. Gikk ned all svangerskapsvekten innen 2 mnd etter jeg sluttet å amme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Samme her. Har lagt på meg under amming med alle fire, men går ned igjen når vi er ferdig med amminga. Dette er like vanlig som å gå ned i vekt under amming,  i følge overlegen jeg spurte. Men det blir ikke snakket så høyt om det.

Anonymkode: 49de0...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...