Gå til innhold

Uttrykk "mus" og "høne" - er det virkelig noen menn som synes det er sexy uttrykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører mange, både menn og kvinner, omtale kvinnelig underliv som "høne" og "mus". Tenker at når en mann omtaler kjærestens underliv som "høne", er ikke det ordentlig turn-off? Eller mus av alle ting? Et lite skadedyr som gnager på alt, smitter andre dyr med orm  og diverse sykdommer? Ikke ligner underlivet på verken mus eller høne. Hvorfor disse uttrykkene?

Anonymous poster hash: aefaf...af9
Skrevet

"Åååh, jeg skal knulle den våte vaginaen din"

Bedre?

Anonymous poster hash: c760b...320

Skrevet

Omtaler høna som høne, men ikke for å være sexy, mer som jeg ville omtalt arm/ben osv, bedre enn tissen. Mus fikser jeg ikke, men det er sikkert fordi det ble sagt av gutter når jeg vokste opp.

Fitte blir for stygt, skjede/vulva/vagina er i hvertfall ikke aktuelt, så av alle onder er høne greiest.

Anonymous poster hash: 6478b...351

Skrevet

Litt usikker på om du mener hvorvidt det er sexy for ham eller henne. Mitt inntrykk er at mange menn synes "musa" er helt gangbar mynt. Selv synes jeg det er direkte fjollete. "Høna" klarer jeg ikke å forholde meg til en gang, det har jeg aldri hørt noen bruke annet enn flåsete fjortiser og i grove vitser. Hadde en mann omtalt underlivet mitt som "mus" eller "høne" hadde han måttet klare seg uten kjæledyr, for å si det sånn. Bare ekkelt.

Anonymous poster hash: c4252...3df
Skrevet

Bedre?

MÅ man si noe i det hele tatt da? Jeg blir i hvert fall ikke tent av ord "høne" og "mus" brukt i sexsammenheng.

Anonymous poster hash: 55456...1a5

Skrevet

Er det virkelig noen som sier høna :sjokkert: Det har jeg aldri hørt før

Anonymous poster hash: 3605a...5cd
Skrevet

Bedre?

Det er i hvert fall bedre enn å si  "åååh, jeg skal knulle den våte hønen din"

Anonymous poster hash: 3605a...5cd

Skrevet

Fitte er et deilig ord. Tenner når mannen f eks sier at han skal fingre den deilige fitta mi. Mulig jeg er rar. Synes høne er usexy. Mus kan brukes, men foretrekker helt klart fitte.

Anonymous poster hash: e769a...959

Skrevet

Når jeg leser om høner og mus i sexsammenheng så kjenner jeg at det er helt greit at mannen er engelsk. ;)

Engelske ord for både kjønnsorganer og det å ha sex er mye mer opphissende enn norske.

Anonymous poster hash: ed0e0...1a6

Skrevet

Mannen bruker "musa". Synes det er mye bedre en fetta, schura, vagina (Nordlendinger) 

Anonymous poster hash: 403d4...d1a
Skrevet

Jeg hadde ledd meg ihjel hvis mannen min hadde dirty talked med ord som høne og mus! Så utrolig usexy.

Han har aldri brukt det direkte til meg, men han sier også at "bollemus" er positivt ment for menn. Jeg trodde det var noe nærmere en fornærmelse/skjellsord??

Anonymous poster hash: 4fda6...14c

Skrevet

Mannen bruker "musa". Synes det er mye bedre en fetta, schura, vagina (Nordlendinger)

Anonymous poster hash: 403d4...d1a

Det kan ikke være lett å bo i Nord-Norge hvis man heter Sjur. 😂 Iflg mannen min (bodde i Nordland før) var/er det visst en gynekolog i Nordland som heter Sjur. 😂 Fantastisk når gynekologer gjerne kalles for "sjur-doktorn". 😂😂😂

Skrevet

Mus er bare fjollete. Vagina blir liksom fisefint.

Høna er hverdagsordet - "Det gjør vondt i høna".

Fitta er det amorøse ordet - "Jeg liker den våte fitta di".

Anonymous poster hash: 91d6a...984

Skrevet

Mus er innafor her i gården. Ikke høne.

Det verste jeg har hørt noen kalle underlivet til en kvinne var skrævsylte. Som da skulle beskrive at det var vått der.

Anonymous poster hash: 0292e...ac5

Skrevet

Mus er bare fjollete. Vagina blir liksom fisefint.

Høna er hverdagsordet - "Det gjør vondt i høna".

Fitta er det amorøse ordet - "Jeg liker den våte fitta di".

"Fitte" er amorøst?? Det er ganske dårlige tider for romantikken, skjønner jeg!

Anonymous poster hash: 3cd27...714

Skrevet

Det kan ikke være lett å bo i Nord-Norge hvis man heter Sjur. 😂 Iflg mannen min (bodde i Nordland før) var/er det visst en gynekolog i Nordland som heter Sjur. 😂 Fantastisk når gynekologer gjerne kalles for "sjur-doktorn". 😂😂😂

Jeg er født og oppvokst i Nordland (Vesterålen, Lofoten og Helgeland) og studerte i Troms, og kan virkelig ikke bekrefte at "skjura" er noe standardord for fitta.

Skjura er den fuglen som på østlandet heter skjæra, og når man kaller noen ei skjur er det som regel helt uskyldig. Ei tullskjur eller tøvskjur er ei som flirer, tøyser og sladrer.

Men der er masser av uttrykk for kjønnsorganer likevel. I tillegg til fitta (fetta) er det dåsa, kusa, musa, skrævet, hakket, slira, gøssa, gufsa, gøyra, gamla...

Anonymous poster hash: 4763c...697

Skrevet

"Fitte" er amorøst?? Det er ganske dårlige tider for romantikken, skjønner jeg!

Dårlige tider nei! Har snart hatt sex hver eneste dag i 2 måneder med kun pause under menstruasjonen :-)

Skrevet

Dårlige tider nei! Har snart hatt sex hver eneste dag i 2 måneder med kun pause under menstruasjonen :-)

Var ikke det jeg mente. Mente at romantikk ikke er hva det en gang var hvis "fitte" er amorøst.

Skrevet

Var ikke det jeg mente. Mente at romantikk ikke er hva det en gang var hvis "fitte" er amorøst.

Siden du sitter på fasiten, hva er det korrekte amorøse ordet for vagina?

Skrevet

Siden du sitter på fasiten, hva er det korrekte amorøse ordet for vagina?

Jøssda, ikke ta ting så alvorlig, kjære deg! Sier bare at "fitte" ikke er et ord jeg forbinder med romantikk.

Skrevet

Jøssda, ikke ta ting så alvorlig, kjære deg! Sier bare at "fitte" ikke er et ord jeg forbinder med romantikk.

Hva forbinder du med romantikk da?

Skrevet

Hva forbinder du med romantikk da?

Sukk... Du kan synes det er så romantisk du vil. Mulig du forstår noe annet med "amorøst" enn det jeg gjør - virker som om du mener sex, først og fremst. Helt greit. Synes bare det var artig at du oppfatter det som for meg er et skjellsord på dovegger som amorøst. 

Skrevet

Sukk... Du kan synes det er så romantisk du vil. Mulig du forstår noe annet med "amorøst" enn det jeg gjør - virker som om du mener sex, først og fremst. Helt greit. Synes bare det var artig at du oppfatter det som for meg er et skjellsord på dovegger som amorøst.

Hvorfor klarer du ikke å svare på spørsmålet? Er du ei sånn som skal mene så mye, men ikke har meninger likevel?

Skrevet

Hvorfor klarer du ikke å svare på spørsmålet? Er du ei sånn som skal mene så mye, men ikke har meninger likevel?

Jeg mener at "fitte" er et av de styggeste ordene i det norske språket, og hvis en mann hadde brukt det ordet til meg hadde jeg takket for meg. Det mener jeg. Helt greit at du mener noe annet, men jeg må få lov til å synes at det er rart. 

Skrevet

Jeg mener at "fitte" er et av de styggeste ordene i det norske språket, og hvis en mann hadde brukt det ordet til meg hadde jeg takket for meg. Det mener jeg. Helt greit at du mener noe annet, men jeg må få lov til å synes at det er rart.

Ja, det er helt greit. Men hva mener du er greit å si? Hva er sexy, romantisk osv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...