Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #1 Skrevet 25. april 2016 Det er kona til broren min. Kort fortalt: STERK ubehagelig personlighet, skal alltid ha rett, kommanderer, forventer at alle skal danse etter hennes pipe, alle skal beundre henne. Jeg er veldig knyttet til broren min og uten at jeg har sagt noe stygt, har derimot forsvart henne, så sier han også disse tingene om henne.. Innimellom. Jeg anser meg selv som en rund og jovial person som strekker meg langt, men denne dama er virkelig uspiselig. I helgen så brast det for meg og imens hun snakket og kommanderte mine foreldre så ropte jeg høyt: Hold kjeft di forbannede drittkjerring!!! Jeg er så lei den kjeften din! Nå får du holde kjeft og sette deg ned din megge! Ja, jeg vet. Jeg gikk for langt utover den updagogiske streken, men det rant fullstendig over for meg. Nå er det fullstendig splid. Jeg reiste meg opp og dro og har ikke snakket med noen. Hva gjør jeg nå? Anonymous poster hash: 21bc2...fd5
Gjest Antarctica Skrevet 25. april 2016 #2 Skrevet 25. april 2016 Wow! Kanskje du gjorde det riktige? Hvis hun hundser rundt med sin manns foreldre er hun jo ikke helt rett navla...
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #3 Skrevet 26. april 2016 Way to go sier nå jeg. Bra at noen turte å si ifra. Bror din burde,men veldig bra du bare tok tak. Gjorde det samme selv,søstra te mannen. Så ifra at nok er nok. I ikke fullt så vakre ord. Ikke snakket mer enn 2 ord. ( helt bokstavelig ) med merra på 4 år. Og slik kan det gjerne fortsette. Samme med mora hans. Like mother like daughter :/. Anonymous poster hash: c64ae...97a
smiia Skrevet 26. april 2016 #4 Skrevet 26. april 2016 (endret) Sånn kan det gå når man svelger altfor mange kameler over altfor lang tid, da kan det komme noe som blir litt "over the top" istedenfor at man rolig og litt mer saklig tar det opp med personen. Her tror jeg du må ta kontakt og få frem at det rant over for deg. At du lenge har blitt provosert over hvordan hun behandler feks foreldrene dine, men at du skulle ønske du hadde tatt det opp på en roligere og litt mer saklig måte. Ingen er tjent med at familie ligger i åpen strid med hverandre, aller minst barna. Det betyr ikke at man ikke kan si ifra, men man bør nok beklage et utbrudd av det kaliberet. Dersom du prøver å rydde opp, kan du kanskje lappe sammen familien igjen, samt at hun har fått litt mer respekt for deg og begrenser oppførselen sin i fremtiden. Ser også at du ikke har snakket med resten av familien, her bør du absolutt ta kontakt og beklage utbruddet ditt, men samtidig forklare at du i lang tid har hatt problemer med hvordan hun behandler folk. Si at du skal ta kontakt med henne for å rense luften, men at du samtidig står for å si fra til henne om oppførselen hennes (om enn på en litt mer kontrollert måte). Endret 26. april 2016 av smiia
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #5 Skrevet 26. april 2016 Oj Er du syk? Anonymous poster hash: 60d48...747
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #6 Skrevet 26. april 2016 Det er kona til broren min. Kort fortalt: STERK ubehagelig personlighet, skal alltid ha rett, kommanderer, forventer at alle skal danse etter hennes pipe, alle skal beundre henne. Jeg er veldig knyttet til broren min og uten at jeg har sagt noe stygt, har derimot forsvart henne, så sier han også disse tingene om henne.. Innimellom. Jeg anser meg selv som en rund og jovial person som strekker meg langt, men denne dama er virkelig uspiselig. I helgen så brast det for meg og imens hun snakket og kommanderte mine foreldre så ropte jeg høyt: Hold kjeft di forbannede drittkjerring!!! Jeg er så lei den kjeften din! Nå får du holde kjeft og sette deg ned din megge! Ja, jeg vet. Jeg gikk for langt utover den updagogiske streken, men det rant fullstendig over for meg. Nå er det fullstendig splid. Jeg reiste meg opp og dro og har ikke snakket med noen. Hva gjør jeg nå? Anonymous poster hash: 21bc2...fd5 Vel, vanligvis vil man ikke oppføre seg som en ubehøvlet bølle uten folkeskikk. Du må legge deg langflat og gi en uforbeholden og ydmyk unnskyldning. Anonymous poster hash: 1dbc3...5a7
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #7 Skrevet 26. april 2016 Rund og jovial vil jeg nok ikke kalle deg. Du må jo ha skremt hele huset med den ropingen. En rund og jovial person hadde kanskje rolig sagt fra at nå er det nok, du kan ikke holde på sånn. Sånn situasjonen er nå er det jo du som er ute å kjøre her... Men igjen, jeg kjenner noen som din svigerinne, jeg har ikke så lett for å si i fra, eller det vil si, strikken min er lang, så når jeg har fått nok kan jeg også eksplodere som deg, dette taper vi mye på. Det er da vi som framstår som fullstendig ut av kontroll, for "kula" kommer fra ingensteds. Snakk med henne, si beklager, og si hvorfor du nå eksploderte. Hun er kanskje ikke en det er lett å prate med? Men hvem vet, kanskje dere lærer hverandre bedre å kjenne? Kanskje det kommer noe godt ut av det? Uansett lykke til! Og du, skal vi ikke bli bedre begge to til å si fra når noen tråkker oss på tærene? Si at nå er det nok, i stedet for å ende opp som en hund med rabies Anonymous poster hash: 68051...4c7
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #8 Skrevet 26. april 2016 Det var ikke det smarteste dette. Vanskelig å komme seg ut av denne uten å legge deg langflat og be om tilgivelse. Og det sjønner jeg er vanskelig når du ikke tåler dama.. Anonymous poster hash: cc416...16e
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #9 Skrevet 26. april 2016 Jeg legger meg paddeflat for min oppførsel. Det var ikke en fin eller grei måte og håndtere dette på. Men, på mine 32 år er dette det mest uspiselige menneske jeg har vært borte i. Har lett med lupe, men hun er virkelig ikke noe snill eller ok på noen måte. Ordentlig hespetre av ytterste kaliber. Tanken på å beklage meg overfor det der byr meg i mot, men jeg får vel bare ta mot til meg. Anonymous poster hash: 21bc2...fd5
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #10 Skrevet 26. april 2016 Nå har jo du oppført deg enda mer uspiselig enn henne, så du kommer ikke unna å unnskylde utbruddet ditt. Anonymous poster hash: 4991d...3c5
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #11 Skrevet 26. april 2016 Jeg legger meg paddeflat for min oppførsel. Det var ikke en fin eller grei måte og håndtere dette på. Men, på mine 32 år er dette det mest uspiselige menneske jeg har vært borte i. Har lett med lupe, men hun er virkelig ikke noe snill eller ok på noen måte. Ordentlig hespetre av ytterste kaliber. Tanken på å beklage meg overfor det der byr meg i mot, men jeg får vel bare ta mot til meg. Anonymous poster hash: 21bc2...fd5 Sikker på at det ikke er du som er vanskelig og uspiselig? Siden du sier at du har "lett med lupe". Vel, leter du med lupe etter feil, så finner du en haug hos alle mennesker. Hun må jo ha noen gode kvaliteter siden din bror fortsetter å være sammen med henne. Jeg har en slik svigerinne selv - søster til min mann, som forteller alle hvor fæl jeg er, samtidig som hun oppfører seg helt horribelt mot både meg og mannen. Bare at du kaller din svigerinne, et menneske for "det der" sier alt om deg. Det er nok ikke henne det er noe feil med. Anonymous poster hash: 780fc...836
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #12 Skrevet 26. april 2016 Du får begrave stridsøksen og så prøve å ha så lite som mulig å ha med henne å gjøre. Jeg bor ved siden av en forferdelig svigerinne, og prøver rett og slett bare å møte på henne så lite som overhode mulig. Går/kjører til og med andre veier enn forbi huset deres for å unngå og møte på henne. Et og annet bursdagsselskap får man bare tåle Anonymous poster hash: 214e3...d5f
BøllefrøOgBolla Skrevet 26. april 2016 #13 Skrevet 26. april 2016 Ojda, du tok jo virkelig i når det først smalt du 😁 Jeg ville rett og slett beklaget oppførselen min og de unødvendig stygge tingene jeg hadde sagt - lagt meg langflat og sagt unskyld til familien også. Men! Det er jo ingen ting i veien for å si at du fremdeles mener at hennes oppførsel er å gå for langt, og at du virkelig ikke liker måten hun kommanderer familien din rundt. Ærlighet varer fremdeles lengst syntes jeg, og siden du først har sagt hva du mener, kan du jo fortsette - bare på en litt mildere måte 😃 Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #14 Skrevet 26. april 2016 Sikker på at det ikke er du som er vanskelig og uspiselig? Siden du sier at du har "lett med lupe". Vel, leter du med lupe etter feil, så finner du en haug hos alle mennesker. Hun må jo ha noen gode kvaliteter siden din bror fortsetter å være sammen med henne. Jeg har en slik svigerinne selv - søster til min mann, som forteller alle hvor fæl jeg er, samtidig som hun oppfører seg helt horribelt mot både meg og mannen. Bare at du kaller din svigerinne, et menneske for "det der" sier alt om deg. Det er nok ikke henne det er noe feil med. Anonymous poster hash: 780fc...836 HI har vel lett med lupe etter positive ting.. Slik jeg forstod det.. Anonymous poster hash: c878c...637
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #15 Skrevet 26. april 2016 Her inne blir ting forvrengt og anklagelser er det beste forsvar. Jeg har lett med lupe etter positive ting, forsøkt å forsvare henne med at folk er forskjellige når andre baktaler henne. Når min bror er utslitt etter å leve under hennes kommando har jeg sagt at hun kanskje er usikker og at vi burde ha litt takhøyde for menneskelige forskjeller, at han jo falt for noe ved henne en gang. Jeg har ALDRI hengt meg på når andre har vært oppgitte. Vi har vært på mange ferier hvor hun bestemmer hver dag hvor alle skal spise, ellers blir hun sur, jeg har holdt en lav profil for husfredens skyld de gangene vi har vært sammen. Jeg har sagt ifra rolig til henne ved et par andre anledninger at jeg ikke liker måten hun snakker til meg på, men hun turer frem i sitt tempo. Jeg personlig mener det bor noe godt i alle mennesker, og om ikke så er det kanskje en årsak til dette. Men, etter å ha opplevd hennes diktur samme hvor mye man forsøker å heve seg over det, så smalt det! Hun ER virkelig uspiselig. Hun tar bort mat fra tallerken til broren min f.eks fordi hun mener han kun trenger en potet, hun styrer alt og alle og eksemplene er uendelige. Nei, dessverre, jeg har aldri opplevd det før, men hun er verken snill, empatisk, god, hyggelig, vennlig eller grei. Jeg skulle selvsagt aldri ha gjort som jeg gjorde, men det rant over for meg, etter mange år. Det er ingen unnskyldning men en forklaring. Anonymous poster hash: 21bc2...fd5
Gjest Stjerneklart Skrevet 26. april 2016 #16 Skrevet 26. april 2016 Ai ai ai, du holdt ikke akkurat tilbake nei Men det skal sies at jeg skjønner frustrasjonen din. Når man går så lenge uten å si noe, så kan det fort smelle litt ekstra når begeret renner over. Jeg hadde nok beklaget for den stygge ordbruken, men ikke lagt skjul på at jeg likevel står for det som ble sagt (men kanskje på en litt snillere måte?). Og kanskje prøvd å begrense tiden jeg bruker sammen med denne damen. Sette meg langt unna i selskaper, for eksempel. Mulig det vil virke en smule barnslig, men for meg ville det vært nødvendig for å spare meg for mye irritasjon (som til slutt ender i en slik sprekk sm du hadde her).
smiia Skrevet 26. april 2016 #17 Skrevet 26. april 2016 Jeg legger meg paddeflat for min oppførsel. Det var ikke en fin eller grei måte og håndtere dette på. Men, på mine 32 år er dette det mest uspiselige menneske jeg har vært borte i. Har lett med lupe, men hun er virkelig ikke noe snill eller ok på noen måte. Ordentlig hespetre av ytterste kaliber. Tanken på å beklage meg overfor det der byr meg i mot, men jeg får vel bare ta mot til meg. Anonymous poster hash: 21bc2...fd5 Tenk på at du gjør det for storfamiliens skyld, for fellesskapet dere imellom sin skyld - ikke for å krype for henne. I tillegg ville jeg tenkt litt på det flere her nevner, om du kanskje skulle begrense tiden du tilbringer med henne? Ikke droppe familieselskap og slikt, men være litt bevisst på å plassere deg med folk som gir deg mer positivt input i slike settinger, og bruke ignoreringsmuskelen i hennes retning. Dessuten, du kan ikke ta det innover deg hvordan hun behandler broren din, han er et voksent menneske og velger å holde sammen med henne. Jeg tenker også at å planlegge ferier med henne og broren din kanskje ikke er optimalt, ihvertfall ikke langvarige sådanne. En langhelg på hytta i påsken er kanskje greit, men to uker i syden sammen vil jeg si er risikosport.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #18 Skrevet 26. april 2016 Skjønner deg godt, og synes ikke du skal be om unnskyldning. Hva mener foreldrene dine, synes de det er greit å få kjeft av henne? Anonymous poster hash: 6e7a5...294
Gjest Antarctica Skrevet 26. april 2016 #19 Skrevet 26. april 2016 Jeg legger meg paddeflat for min oppførsel. Det var ikke en fin eller grei måte og håndtere dette på. Men, på mine 32 år er dette det mest uspiselige menneske jeg har vært borte i. Har lett med lupe, men hun er virkelig ikke noe snill eller ok på noen måte. Ordentlig hespetre av ytterste kaliber. Tanken på å beklage meg overfor det der byr meg i mot, men jeg får vel bare ta mot til meg. Anonymous poster hash: 21bc2...fd5 For å gi henne ny ammunisjon..? Hadde jeg ikke giddet. Jeg hadde i høyden sagt at jeg angret på ordet megge. Men at hun fortsatt skal få lov å passe munnen sin framover. Hvorfor skal du være lei deg over å ha satt på plass en som er stygg mot foreldrene dine?
Luksusdyret Skrevet 26. april 2016 #20 Skrevet 26. april 2016 For å gi henne ny ammunisjon..? Hadde jeg ikke giddet. Jeg hadde i høyden sagt at jeg angret på ordet megge. Men at hun fortsatt skal få lov å passe munnen sin framover. Hvorfor skal du være lei deg over å ha satt på plass en som er stygg mot foreldrene dine? Man trenger ikke å synke på samme nivå altså. Det eneste man oppnår, er at man blir sett på som like vanskelig som svigerinnen. For man er like uspiselig når man kaller andre megge og drittkjerring, skriker og roper. HI skriver også at mange baksnakker dama, og hun deltar i diskusjonen. Kanskje dama har veldig dårlig selvtillit siden alle baksnakker henne, og tøffer seg? Helt vanlig at folk med ekstremt dårlig selvbilde prøver å hevde seg ved å være tøff, sjefete og kommandere folk. Har noen spurt hva damas problem er? Kanskje hun sliter med noe? Har Tourettes, ADHD eller andre diagnoser som selvfølgelig ikke unnskylder oppførselen, men kan forklare den?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #21 Skrevet 26. april 2016 Her inne blir ting forvrengt og anklagelser er det beste forsvar. Jeg har lett med lupe etter positive ting, forsøkt å forsvare henne med at folk er forskjellige når andre baktaler henne. Når min bror er utslitt etter å leve under hennes kommando har jeg sagt at hun kanskje er usikker og at vi burde ha litt takhøyde for menneskelige forskjeller, at han jo falt for noe ved henne en gang. Jeg har ALDRI hengt meg på når andre har vært oppgitte. Vi har vært på mange ferier hvor hun bestemmer hver dag hvor alle skal spise, ellers blir hun sur, jeg har holdt en lav profil for husfredens skyld de gangene vi har vært sammen. Jeg har sagt ifra rolig til henne ved et par andre anledninger at jeg ikke liker måten hun snakker til meg på, men hun turer frem i sitt tempo. Jeg personlig mener det bor noe godt i alle mennesker, og om ikke så er det kanskje en årsak til dette. Men, etter å ha opplevd hennes diktur samme hvor mye man forsøker å heve seg over det, så smalt det! Hun ER virkelig uspiselig. Hun tar bort mat fra tallerken til broren min f.eks fordi hun mener han kun trenger en potet, hun styrer alt og alle og eksemplene er uendelige. Nei, dessverre, jeg har aldri opplevd det før, men hun er verken snill, empatisk, god, hyggelig, vennlig eller grei. Jeg skulle selvsagt aldri ha gjort som jeg gjorde, men det rant over for meg, etter mange år. Det er ingen unnskyldning men en forklaring. Anonymous poster hash: 21bc2...fd5 Jeg heier på deg Og skjønner hva du mener hun er for en.. Du gjorde helt rett, gav henne inn så ørene flagret! Håper hun kommer til deg og beklager, men det er utopi! Beklag at du brølte. Men ikke trekk tilbake det du sa! Anonymous poster hash: d553e...6d7
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #22 Skrevet 26. april 2016 Nå måtte jeg faktisk le. Beklager men jeg synes faktisk ikke det du gjorde var så galt om hun faktisk er slik du beskriver. På høy tid at noen sa noe. Du synker ikke til hennes nivå forde om du sa ifra på den måten, noen trenger virkelig å høre det sånn som det er. Cudos til deg Anonymous poster hash: 99ea2...b0e
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #23 Skrevet 26. april 2016 For familiens skyld så synes jeg du skal be henne om en oppriktig unnskyldning for at du kalte henne en megge (selv om jeg forstår at det er vanskelig), at du ber om unnskyldning fordi du mener det ikke er akseptabelt å kalle andre for slikt. Men, når du har bedt om unnskyldning for det, så forteller du henne at årsaken til utbruddet ditt var at du fikk nok av å se henne være så ufin mot dine foreldre, og at det ikke på noen måte er akseptabelt heller og at du forventer at hun kommer med en unnskyldning til dine foreldre. Si også at du ikke kommer til å akseptere at hun sjefer med alle rundt seg på en så ufin måte i fremtiden heller. Men gjør det klart at du setter pris på henne hvis hun kan oppføre seg. En hvit løgn skader ikke, og oppfører hun seg i fremtiden så er hun jo også mer spiselig... Og neste gang din bror klager over hvor ille kona hans er, kanskje du heller skal si at du støtter ham uansett hva han velger istedenfor å si ting som får han til å prøve lenger. Han har jo tydeligvis mange ganger prøvd å snakke med deg om ekteskapet og at det ikke fungerer, så kanskje du heller skal støtte ham og gjøre det klart at du forstår det hvis han ikke greier å leve med henne lenger. Og hvis denne svigerinnen tilfeldigvis leser denne tråden - da bør du absolutt skaffe deg hjelp for problemene dine. Det er ikke normalt å føle behov for å kontrollere og bølle med andre på den måten du gjør! Du tråkker på din mann på en nedverdigende og stygg måte, du behandler hans foreldre - dine barns besteforeldre - med komplett mangel på respekt. Du er kanskje forbanna på din svigerinne (Hi) nå, men les hva hun har skrevet, hun har faktisk forsvart deg når så mange har reagert på din uakseptable oppførsel. Men nå har du tydeligvis krysset en grense på hva uakseptabel og stygg oppførsel angår. Skaff deg hjelp for det som plager deg. Det er ikke de rundt deg som er problemet, det er du som må gjøre noe med ditt eget problem. Og det kan du om du får hjelp til det og er villig til det selv. Anonymous poster hash: 0b176...3ed
kristinehufine Skrevet 26. april 2016 #24 Skrevet 26. april 2016 Rund og jovial vil jeg nok ikke kalle deg. Du må jo ha skremt hele huset med den ropingen. En rund og jovial person hadde kanskje rolig sagt fra at nå er det nok, du kan ikke holde på sånn. Sånn situasjonen er nå er det jo du som er ute å kjøre her... Men igjen, jeg kjenner noen som din svigerinne, jeg har ikke så lett for å si i fra, eller det vil si, strikken min er lang, så når jeg har fått nok kan jeg også eksplodere som deg, dette taper vi mye på. Det er da vi som framstår som fullstendig ut av kontroll, for "kula" kommer fra ingensteds. Snakk med henne, si beklager, og si hvorfor du nå eksploderte. Hun er kanskje ikke en det er lett å prate med? Men hvem vet, kanskje dere lærer hverandre bedre å kjenne? Kanskje det kommer noe godt ut av det? Uansett lykke til! Og du, skal vi ikke bli bedre begge to til å si fra når noen tråkker oss på tærene? Si at nå er det nok, i stedet for å ende opp som en hund med rabies Anonymous poster hash: 68051...4c7 Det kan renne over for den beste! Etter 16(!) år har det fortsatt ikke bikket over for meg, men det er ikke langt unna om den personen jeg ikke tåler sier stort nå! Visse personer trykker bare på de riktige knappene dessverre!
Englenemine Skrevet 26. april 2016 #25 Skrevet 26. april 2016 Tommel opp hi , hadde gjort det samme selv, eller mulig jeg hadde sagt ifra før jeg klikka hehe men noen folk må settes på plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå