Gå til innhold

Hva slags system har dere for skittentøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her fungerer det best å ha en liten skittentøyskurv på bad eller soverom, så den ofte må tas med til vaskerommet. Der har vi tre bokser, en til hvitt/lyst, en til mørkt og en til ull/treningstøy/"fint" tøy/spesialtøy. Ideelt skulle vi sortert hvitt og sort på 40 og 60, også, men ikke plass.

Skal flytte til noe uten vaskerom for en periode, lurer litt på hvordan vi bør gjøre det da..

Hva gjør dere? :)

Anonymous poster hash: aeabd...591

Skrevet

Putter alt rett i vaskemaskinen, Har en liten bøtte til ull/ pen klær.

Anonymous poster hash: 68202...0c4

Skrevet

Har ikke system. Alt går i samme skittentøyskurv på vaskerommet, jeg sorterer når jeg skal vaske.

Skrevet

Putter alt rett i vaskemaskinen, Har en liten bøtte til ull/ pen klær.

Anonymous poster hash: 68202...0c4

Det hørtes enkelt og greit ut;) Er dere da to og i tillegg har barn..?

Skrevet

Har ikke system. Alt går i samme skittentøyskurv på vaskerommet, jeg sorterer når jeg skal vaske.

Det funker jo, det også:) Får nok bare bli sånn.

Skrevet

Har en skittentøyskurv, når den er full er det på tide å vaske. Da sorteres alt og det blir som regel 1 vask med 60 grader, 1 med 40 og muligens noe annet, for eksempel ull eller spesialplagg. Funker helt fint.

Anonymous poster hash: 4ecbb...fd6
Skrevet

Vi har vaskemaskina på badet, og har to kurver. I den ene er det alt som skal på 90: håndklær/kluter, truser/boksere, tuer/mopper, og sengetøy. Selv om noe er lyst og noe mørkt så er det jo tøy som tåler en del, derfor finsorterer jeg ikke. Alt går sammen og maskinen settes på straks den er full.

I den andre kurven har vi resten, som er 40 eller 30. Her sorterer jeg den når den er full, og setter på f.eks ei maskin med mørk 40 og gjemmer unna det lyse eller annet tøy som er ull eller annet til neste vask.

Funker fint for oss, som er bare 3 stk.

Skrevet

Har en skittentøyskurv rett ved vaskemaskinen jeg.msorterer når jeg skal vaske.mhar ikke plass til noe mer enn en kurv egentlig

Anonymous poster hash: 6d2c7...4d1

Skrevet

Har sånne poser i stativ fra IKEA på vaskerommet: en før mørkt tøy, en for mørke håndklær, sokker og undertøy, en for hvite håndklær, sokker og undertøy, og en for rødt/gult tøy som jeg vasker litt for seg selv.

Anonymous poster hash: ef7df...710

Skrevet

Har to skittentøyskurver - en til klær på soverommet og en på vaskerommet til alt annet (stort sett håndklær og sengetøy). Sorterer ikke noe mer enn det, med mindre det er nye plagg som farger av. Da vaskes disse for seg selv et par ganger, etter det hives de bare inn med resten. 

Sengetøy vaskes for seg selv, ellers vaskes håndklær sammen med alt annet i kurven, f eks kluter, tepper, osv.

Anonymous poster hash: abd92...cfd
Skrevet

Vasker dere hvitt tøy med farget? Blir så fort misfarget da syns jeg.

Anonymous poster hash: 6d2c7...4d1

Skrevet

Har 4 kurver på badet. En til lys, mørk, rød og annet (ull, bh-er, silke). Fungerer fint.

Skrevet

60 grader, 30 grader mørkt, 30 grader lyst og 30 grader spesialtøy som ikke skal ha skyllemiddel. Altså 4 kurver på vaskerommet. Har i tillegg en skitentøyskurv i en annen etg.

Skrevet

Har kurver på vaskerommet som er merket med hva som skal i, har heldigvis stort vaskerom.

Håndklær/kluter/sengetøy

Ullsokker

Ulltøy

40 grader farget

40 grader hvitt

Sokker/truser

Finvask

Tok litt tid å få alle til å sortere riktig, men gikk til eieren med det som var lagt feil å ba den om å legge det i riktig kurv. De skjøne raskt systemet.

Mye enklere å vaske tøy nå.

Skrevet

Vi har trådkurver på vaskerommet. Hver kveld tar jeg ned alt skitten tøy fra badet og putter i rett trådkurv.

Gjør klar feks en maskin med farget tøy på 60g. Og legger klar feks hvit 40g i kurva. Når jeg kommer fra jobb tar det 10 sekunder å skru på maskinen. Når dette er ferdig legges neste vask klar i maskinen (og ny vask gjøres klar osv)

Anonymous poster hash: c9a4e...f92

Skrevet

Vi har sjakt😀

Men på vaskerommet legges de i 5 kurver.

40 farge

60 farge

40 hvit

60 hvit

Og ull

Anonymous poster hash: e7061...7f5

Skrevet

Mørkt 40

Lyst 40

Mørkt 60

Lyst 60

Finvask/ull

Anonymous poster hash: 306f0...12e

Skrevet

Mørkt 40

Lyst 40

Mørkt 60

Lyst 60

Finvask/ull

Anonymous poster hash: 306f0...12e

Skrevet

Jeg har 3 kurver + en stor bøtte..

1. Hvitt og lyst

2. Mørkt og svart

3. All "spesial"vask som silke, ull, treningstøy + rødt. Gjerne det som skal vaskes med milo, ikke ha skyllemiddel etc..

I bøtta legges sokker, undertøy, håndkler osv.

Har ikke egen til sengetøy, for det går rett i maskinen så fort jeg har skiftet. Har ikke plass til at det skal bli liggende ;)

Anonymous poster hash: d5e5a...ea6

Skrevet

Har én kurv på badet (som er der vi har vaskemaskin). Ungene kler av seg der om kvelden og legger alt i en haug som jeg ser over i løpet av kvelden. Noe kan brukes en dag til. Vi voksne har et hjørne på soverommet hvor vi legger dagens skittentøy, og tar det med til badet neste morgen (ideelt sett i alle fall). Så sorterer jeg i kurven på badet før jeg setter på vask. Jeg har 7 sorteringer: mørkt, lyst eller rødt, 40 grader (vanlige klær). Mørkt, lyst eller rødt 60 grader (sengetøy, håndklær, truser, sokker). Ull, alle farger. Kjører også en finvask en gang i blant. Er det mye i kurven blir det gjerne liggende to hauger i kø foran vaskemaskinen.

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Har én kurv på badet som ligger i samme etasje som soverommene. Når denne er full bæres det ned på vaskerommet hvor det sorteres i tre kurver (lyst tøy, mørkt tøy og ull). Sorterer videre i 40 og 60 før vasking men har ikke plass til egne kurver for dette.

Skrevet

Har en for vanlige klær, en for ullklær og en for håndklær, kluter, sengetøy. Er det spesielle ting,skjorter osv sorteres det før det vaskes

Skrevet

Samme her. Har en dunk på badet også. Den tømmer jeg på vaskerommet når den er full eller jeg skal vaske klær.

Skrevet

Har to kurver på badet. En til 60 og en til resten, 30,40 og ull. Sorterer før jeg vasker.

Fungerer fint.

Skrevet

Har to kurver på badet. En til 60 og en til resten, 30,40 og ull. Sorterer før jeg vasker.

Fungerer fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...