Gå til innhold

Når folk sier at de klarer 80 i benkpress betyr det


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

At de løfter 80 ganger i strekk eller at de løfter 80 kilo? Holder det å løfte 80 kilo en gang liksom? For DET høres ikke så veldig imponerende ut:P

 

Anonymous poster hash: 56659...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd selv å legge deg under stanga for å løfte 80kg? Prøv det, så tenker jeg du blir imponert :)

 

Og ja, er som oftest maks løft x1 det er snakk om.

 

Anonymous poster hash: aca8b...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80 kg en gang.

Det er veldig imponerende for en jente.

 

Anonymous poster hash: 13cfe...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar 30 kg i benkpress (* 10 da), og to runder tik med 6 og 8.

Prøvde for første gang forrige uke.

 

Og jo, 80 kg er imponerende!! Å løfte en voksen mann, liggende på ryggen, rett opp over deg... Virkelig?

Prøv!;)

 

Anonymous poster hash: 6fabe...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke skrevet noe sted at det er en kvinne som tar det:) det er en mann. Hva er normalt for en gjennomsnittlig trent mann da?

 

Anonymous poster hash: 56659...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

80 kg i benkpress er bra. Da jeg var 16 år tok jeg faktisk 50 i benkpress. Var 1,63 m høy og 50 kg. På kampsporttreningen bærte jeg rundt på svære voksne mannfolk, så jeg måtte løfte vekter.

 

Anonymous poster hash: 8c00c...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke skrevet noe sted at det er en kvinne som tar det:) det er en mann. Hva er normalt for en gjennomsnittlig trent mann da?

 

Anonymous poster hash: 56659...896

Aner ikke hva som er normalen. Det finnes også mange varianter av øvelsen, men for de fleste vil 80 kg være tungt!

 

Anonymous poster hash: 13cfe...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Aner ikke hva som er normalen. Det finnes også mange varianter av øvelsen, men for de fleste vil 80 kg være tungt!

 

Anonymous poster hash: 13cfe...68c

Takk for svar:)

 

Anonymous poster hash: 56659...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under styrketesten for opptak til Politihøgskolen må en kvinne ta 32,5kgx4 og en mann må ta 60kgx4 i benkpress :) Personlig har jeg PB på 85kg fra jeg var 17, og det var veldig imponerende tilbake da. Hadde mål om å ta 90kg vinteren jeg var 19, men ble gravid.. Jaja! Kanskje jeg skal ha et mål om å bli god i benkpress igjen :D

 

Anonymous poster hash: aca8b...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva som er normalt ettersom mannen min er kroppsbygger. Han tar 160 kg x5.

 

Jeg er superstolt av mine 20 kg! :P



Anonymous poster hash: fc07d...716
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vet ikke hva som er normalt ettersom mannen min er kroppsbygger. Han tar 160 kg x5.

 

Jeg er superstolt av mine 20 kg! :P

 

Anonymous poster hash: fc07d...716

Får han ikke vondt i armene? 😮

 

Anonymous poster hash: 56659...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den tiden jeg trente hadde jeg maxløft på omtrent 80 kg, husker ikke nøyaktig. Men benkpress har jeg alltid vært god i så er nok disponert for det i tillegg til at jeg trente mye. Synes en mann bør klare minst 80 kg om han er noenlunde trent ja. Min hadde ikke klart det for han har fiskebollearmer 😂 Men han er mer løpe-typen (spesielt hvis jeg nevner husarbeid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får han ikke vondt i armene?

 

Anonymous poster hash: 56659...896

Nei :) Han sier det er gooooodt :P

 

Anonymous poster hash: fc07d...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør ikke være noe problem for en mann å løfte så mye og også i flere repitisjoner. MEN man kan jo ikke begynne på den vekten, man må begynne i det små.



Anonymous poster hash: 463bd...fb7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En normal mann som ikke trener med vekter klarer sjelden å løfte 80 kg i benken. Han trenger ikke trene så veldig mye før han klarer 80, men de som klarer over 100 er sterke.

 

Jeg klarer 5-6 reps med 50 selv og veier +-70 og mannen min trener 8-10 reps på 130 for tiden. Han veier 110 kg. Når det er sagt så driver vi ikke med styrkeløft, men mer bygging. En styrkeløfter vil klare langt mer med tilsvarende kroppsvekt ettersom maksløft er målet og man trener deretter.

 

Hva skader/ vondter angår så er skuldrene utsatte ved benkpress, men dette skyldes som oftest ubalanse i styrken rundt skulderleddet. Stor styrke i brystmuskulaturen vil trekke skuldrene fremover hvis man neglisjerer rygg og bakre del av skuldermuskulaturen. Dette ser man ofte hos ungdommer og nybegynnere, men etter noen runder med vonde skuldre vil de fleste forstå at styrken rundt leddet må balanseres for å holde det stabilt. I tillegg ser det passe teit ut med skuldre som roterer mye forover så for estetikkens (og helsens) del bør man fokusere mye på baksiden av skuldrene.

 

Anonymous poster hash: 156ba...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke 80kg i benk er så veldig mye til tross for at det er jente. Jeg pleier å ta 50x2 hver dag, pluss 120x1 på lørdager.



Anonymous poster hash: a99fd...017
Lenke til kommentar
Del på andre sider

80 kg er bra det😊 Jeg tar 35 à 3 rep på 6-4-4, er fornøyd med det😊

 

Anonymous poster hash: 37bac...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Hei, ser det er et eldre emne men kommenterer uansett. Om du er kvinne og tar 80kg 1 gang, da er du flink. Om du er mann og tar 80kg 1 gang, da suger du. Sorry, men det er sant. Jeg er 15 og er vell '' stor'', jeg har trent i knappe 9 måender og benker 115kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80 i benk for en mann er ikke spesielt mye. For en dame er det mye, mener jeg. Og det er altså 1Rm (repetisjon maksimum) det er snakk om. 
 

Anonymkode: 9ca62...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...