Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? Trenger noen andre's synspunkt! ☺


Sunshine4

Anbefalte innlegg

Jeg har pcos og prøvd i 2 år, nå har jeg gått på femar i 5 dager. Fra syklus dag 5 til 9! Fikk beskjed om at jeg ville få el på dag 14 i syklusen. Jeg har hvert bortreist siden onsdag og har ikke fått testet meg med el test. Det jeg nå lurer på er: jeg tok en test på mandag kveld som viste sånn nogenlunde sterk, (på vei til å bli positivt) så jeg jeg en ny på tirsdag som var svakere, tok en på onsdag morgen som var svakere enn den på mandag. Kom hjem i dag, og tok en test nå som var sterkere enn den på mandag! For i følge gyn skulle jeg ha hatt el i går eller i dag, men den jeg tok i dag var ikke sterk nok til å være positiv. Så litt rein gjetting, tror dere eggløsning har vært eller kommer i de nærmeste dagene? Skal ta en ny test i kveld. Det ble et rotete innlegg men håper noen forstår.

 

Og hvordan kan gyn vite med sikkerhet at jeg har el på dag 14 med femar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tippe at el ikke har vært. Er ikke garantert at en vil få el rundt dag 14. Ser mange får litt senere enn det også. Prøv å test morgen og kveld, kanskje el er rett rundt hjørnet😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe at el ikke har vært. Er ikke garantert at en vil få el rundt dag 14. Ser mange får litt senere enn det også. Prøv å test morgen og kveld, kanskje el er rett rundt hjørnet😊😊

 

Tusen takk for innspill! Da skal jeg teste igjen i kveld. Så får vi se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for innspill! Da skal jeg teste igjen i kveld. Så får vi se hvordan det går.

Bare hyggelig😊 Jeg tester selv morgen og kveld og ser at forskjellen kan være stor! Har denne pp tatt letrozol, så er spent på mine el tester de kommende dagene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig😊 Jeg tester selv morgen og kveld og ser at forskjellen kan være stor! Har denne pp tatt letrozol, så er spent på mine el tester de kommende dagene

 

Det er vel letrozol i femar så det er vel noe av det samme? For vanligvis pleier jeg og ha el på dag 17. Hehe.☺ Får bare fortsette å teste. Hvor lenge holder du deg før du tester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel letrozol i femar så det er vel noe av det samme? For vanligvis pleier jeg og ha el på dag 17. Hehe.☺ Får bare fortsette å teste. Hvor lenge holder du deg før du tester?

Ja femar og letrozol er det samme. Jeg begynte å teste cd9, men har idag på cd 11 begynt å teste morgen og kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg teste morgen og kveld fremover nå hvis jeg i det hele tatt får el...

Krysser fingrene for det😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp ✌ når pleier du og ha el?

Har svært sjeldent el av meg selv... Gyn sa det at hvis man har sykluser lengre enn 35 dager, så er sjansen liten for at man har el... Var derfor jeg fikk letrozol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har svært sjeldent el av meg selv... Gyn sa det at hvis man har sykluser lengre enn 35 dager, så er sjansen liten for at man har el... Var derfor jeg fikk letrozol.

 

Det blir spennende og se nå da. Jeg har heller ikke eggløsning, i hvertfall i mange i året. Prøvd lenge nå, har en datter fra før og når det endelig klaffet ble jeg gravid med tvillinger - en utenfor livmor og en inni, dessverre døde begge og jeg måtte operere. Så litt nervøs.. 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende og se nå da. Jeg har heller ikke eggløsning, i hvertfall i mange i året. Prøvd lenge nå, har en datter fra før og når det endelig klaffet ble jeg gravid med tvillinger - en utenfor livmor og en inni, dessverre døde begge og jeg måtte operere. Så litt nervøs.. 😱

Du må spørre legen om å få letrozol dersom du ikke har eggløsning! Mye positivt som blir skrevet om det. Trist å høre at du mistet begge:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må spørre legen om å få letrozol dersom du ikke har eggløsning! Mye positivt som blir skrevet om det. Trist å høre at du mistet begge:(

Men jeg har jo fått femar og det vil vel stimulere frem enn eggløsning? Skulle prøve dette i to runder før vi blir meldt opp til prøverør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har jo fått femar og det vil vel stimulere frem enn eggløsning? Skulle prøve dette i to runder før vi blir meldt opp til prøverør.

Ja stemmer. Håper dere får det til nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stemmer. Håper dere får det til nå

Ja, vi håper det klaffer snart. Har dere prøvd lenge? Nr 1 eller har du barn fra før? ☺ Datteren vår bli 5 i år så på tide med en lillebror eller lillesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi håper det klaffer snart. Har dere prøvd lenge? Nr 1 eller har du barn fra før? ☺ Datteren vår bli 5 i år så på tide med en lillebror eller lillesøster

Prøvd siden september. Har ikke barn fra før. Har ikke tester svømmerne til mannen enda, men det blir vel gjort etterhvert. Skal prøve letrozol i 3pp nå, og hvis det ikke klaffer så snakket de om at vi kanskje måtte se på andre alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd siden september. Har ikke barn fra før. Har ikke tester svømmerne til mannen enda, men det blir vel gjort etterhvert. Skal prøve letrozol i 3pp nå, og hvis det ikke klaffer så snakket de om at vi kanskje måtte se på andre alternativer.

 

Håper det klaffer for dere snart ☺ krysser fingrene for det.

 

El testen var ikke noe sterkere i dag, så vi får se igjen i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det klaffer for dere snart ☺ krysser fingrene for det.

 

El testen var ikke noe sterkere i dag, så vi får se igjen i kveld.

Takk for det:) ikke mine heller. Vært lik i flere dager nå:( er på cd12 nå, og håper virkelig el kommer snart... Tenk om letrozol ikke fungerte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det:) ikke mine heller. Vært lik i flere dager nå:( er på cd12 nå, og håper virkelig el kommer snart... Tenk om letrozol ikke fungerte..

Jeg er på dag 16 :( så jeg håper at enten el har hvert eller kommer i morgen men har ingen symptomer på El. Men vi har hoppet i høyet annenhver dag etter gyn's anbefalinger 😂 så vi får håpe at vi treffer el uansett. Hvis jeg ikke får el nå så da vet jeg ikke hva jeg gjør. Da må vi igjennom en prøverunde til når jeg vet at femar ikke fungere... også vente på prøverør i 3 mnd...

 

Håper det klaffer for oss!☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på dag 16 :( så jeg håper at enten el har hvert eller kommer i morgen men har ingen symptomer på El. Men vi har hoppet i høyet annenhver dag etter gyn's anbefalinger 😂 så vi får håpe at vi treffer el uansett. Hvis jeg ikke får el nå så da vet jeg ikke hva jeg gjør. Da må vi igjennom en prøverunde til når jeg vet at femar ikke fungere... også vente på prøverør i 3 mnd...

 

Håper det klaffer for oss!☺

Var det dobbel eller enkel kur du prøvde nå? Huff, håper virkelig at dere får det til før evt prøverør. Jeg har murringer i magen, men ikke noe el slim enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det dobbel eller enkel kur du prøvde nå? Huff, håper virkelig at dere får det til før evt prøverør. Jeg har murringer i magen, men ikke noe el slim enda

Har bare tatt en tablett per dag, så det er vel kun enkel. Skulle ringe tilbake til gyn etter 2 kurer om det ikke gikk.

 

Tar du enkel eller dobbel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...