Gå til innhold

Dere som har født stjernekikker naturlig og komplikasjonsfritt...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gikk fødselen etter denne raskt? De tar jo større plass i fødselskanalen.?

 

Anonymous poster hash: 4fcaf...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De to første hos meg var stjernekikkere, eldstemann ble tatt med vakuum pga lang fødsel og at jeg presset i 2 timer uten at han kom ut. Fødselen varte i 20 timer fra vannet gikk og riene startet til han ble født.

Nr. 2 var også stjernekikker, 12 timer fra vannet gikk og 8 timer med rier. Presset en stund på han også (rundt 1 time tror jeg), men fikk han ut uten hjelp.

Nr. 3 kom rett vei og tok 30 min fra første ri til hun ble født på badet hjemme. Så jeg har en teori om at det gikk så fort fordi guttene hadde brøytet vei som stjernekikkere, og hun som kom rett vei bare sklei ut.

Så ja, her gikk fødselen etter stjernekikker fødslene veldig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to første hos meg var stjernekikkere, eldstemann ble tatt med vakuum pga lang fødsel og at jeg presset i 2 timer uten at han kom ut. Fødselen varte i 20 timer fra vannet gikk og riene startet til han ble født.

Nr. 2 var også stjernekikker, 12 timer fra vannet gikk og 8 timer med rier. Presset en stund på han også (rundt 1 time tror jeg), men fikk han ut uten hjelp.

Nr. 3 kom rett vei og tok 30 min fra første ri til hun ble født på badet hjemme. Så jeg har en teori om at det gikk så fort fordi guttene hadde brøytet vei som stjernekikkere, og hun som kom rett vei bare sklei ut.

Så ja, her gikk fødselen etter stjernekikker fødslene veldig fort.

Å kjære vene. Fødte min sternekikker på 9 timer fra første ri. 30 min pressing. Ikke en rift. Stor jente, 4,2 kg. Nå ble jeg bekymret😳

 

Anonymous poster hash: 4fcaf...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 3 var stjernekikker og sprengte seg ut på en drøy halvtime. sukk. Underlivet ble aldri det samme😀

 

Anonymous poster hash: c9eb1...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To stjernekikkere. Hhv 34 og 26 timer i fødsel. Husker ikke hvor lenge jeg presset. Fikk epidural, men var hinsides sliten.

 

Anonymous poster hash: e36f7...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredje barnet mitt var stjernekikker. Veldig kjapp og grei fødsel (eller rettere sagt h... vondt og veldig intenst).

 

Hun kom på fire pressrier. Jordmor brøt og vrei på henne etter hodet var ute, det var vondt, men så tok jeg tak i skuldrene til baby (ren instinkt) og dro henne ut selv og rett oppå magen.

 

Syns fødselen før, med epidural, var mye mer slitsom.

 

Anonymous poster hash: cff30...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første min var stjernekikker, og brukte veldig lang tid på å komme ned i bekkenet og ut. Hadde pressrier i 90 minutter før hun kom på ren vilje da de mistet fosterlyden og de ville legge meg i narkose for å få henne ut. Hun var frisk og fin når hun kom ut, og jeg trengte kun noen pyntesting!

 

Nummer to gikk det knirkefritt med. Rask og veldig fin fødsel, tre pressrier så var hun ute.

 

Veldig spent på nummer tre 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok rundt 14 timer fra vi var innlagt på fødestuen. Utdrivingsfasen varte i 45 min før hun til slutt ble tatt med tang. Jeg fikk ingen rift eller noe.

 

Anonymous poster hash: 4bfea...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første var stjernebilder, 19 timer fra de tok vannet til han var ute. Hadde pressrier i 4,5 time men de skjønte aldri hvorfor han ikke kom helt ned så det ble vakuum. Først da ble det oppdaget at han lå feil vei.

Andre gikk veldig lett. Var bare på sykehuset 2,5 time før han ble født.

 

Anonymous poster hash: 10982...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg har 9 år mellom fødslene mine. Så kroppen glemmer ikke ☺

 

Anonymous poster hash: 10982...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 2 var stjernekikker. Fra jeg ble satt i gang til han var ute gikk det 4 timer . Fra pressriene startet til han var ute tok det under 5 min 😳 Sydde to sting ☺️

 

Anonymous poster hash: 74016...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det store variasjoner ser jeg😄 Vet ikke om det er noe mønster, at det går ekstra raskt etter en stjernekikkerfødsel. I noen eksempler kan det se slik ut🙈

 

Anonymous poster hash: 4fcaf...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har født tre stjernekikkkere. Første ble satt i gang pga svangerskapsforgiftning og jeg fikk epidural ganske tidlig for å senke blodtrykk et. De to andre kom fire timer etter vannavgang som var starten på begge fødslene. Ett helvete og alt for fort for god smertelindrindring.

 

Anonymous poster hash: 5b64a...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har født tre stjernekikkkere. Første ble satt i gang pga svangerskapsforgiftning og jeg fikk epidural ganske tidlig for å senke blodtrykk et. De to andre kom fire timer etter vannavgang som var starten på begge fødslene. Ett helvete og alt for fort for god smertelindrindring.

 

Anonymous poster hash: 5b64a...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første var stjernekikker og tok lang tid. Nummer to måtte settes i gang over termin, men kom som ei kule :)



Anonymous poster hash: 1e3dc...c7e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første var stjernekikker, presset nesten 1 time. Fødselen varte tilsammen 5 timer. Andre fødsel tok rett over 1 time.. Håper å rekke sykehuset neste gang ;)

 

Anonymous poster hash: 70561...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var stjernekikker. Litt før termin, da, så var litt mindre enn gjennomsnittet.

 

Ble satt i gang. Var i aktiv fødsel raskt fra første ri, full åpning et par timer etter, pressingen varte i ca. 40 minutter. Var nok pga. stjernekikker at pressingen ikke gikk fortere, men tok ikke noe unormalt lang tid. Ikke noen rifter, trengte ikke en gang pyntesting.

 

Husk at hver fødsel er forskjellig, stjernekikker eller ei:)

 

Anonymous poster hash: 446b5...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var stjernekikker. Litt før termin, da, så var litt mindre enn gjennomsnittet.

 

Ble satt i gang. Var i aktiv fødsel raskt fra første ri, full åpning et par timer etter, pressingen varte i ca. 40 minutter. Var nok pga. stjernekikker at pressingen ikke gikk fortere, men tok ikke noe unormalt lang tid. Ikke noen rifter, trengte ikke en gang pyntesting.

 

Husk at hver fødsel er forskjellig, stjernekikker eller ei:)

 

Anonymous poster hash: 446b5...b09

Oi! Misforstod! Fødsel ETTER denne. Beklager, ignorer mitt svar! Ikke kommet til ny baby enda. Ikke tenkt på om det kan ha noe å si? Kroppen trekker seg jo veldig tilbake.

 

Anonymous poster hash: 446b5...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte tvillinger for to år siden. Barn nr 2 og 3, eldste kom med hodet først. Første tvilling kom i sete og andre tvilling som stjernekikker (og hånda langs hodet, som en annen supermann).

 

Han siste var drøy å få ut, men fikk ikke så mye som en liten rift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg skal snart føde nr 3 og vært litt bekymret pga at jeg forrige gang kjente pressetrang før 5 cm åpning. Når jeg var på innskriving på sykehuset nå nylig fikk jeg vite at det var fordi han var stjernekikker. Dette visste jeg ikke. Jeg brukte bare 1.5 timer fra jeg var i aktiv fødsel til han var ute. Av dette bare et kvarter på selve utpressing. Jeg ble ikke klippet, jeg revnet ikke og hadde ingen ubehag i ettertid.. Men det var så klart intenst når det stod på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre styrtfødsler bak meg. Tredje var stjernekikker. Husker ikke fødselen generelt som annerledes, annet enn det tok litt lengre tid med pressrier før han kom ut. 

Anonymkode: 90350...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...