GĂ„ til innhold

đŸ‘¶đŸ»Hvor tidlig etter fĂždsel sĂ„ nĂŠr familie barnet? AngĂ„ende sure miner!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tenker da pÄ besteforeldre, tanter og onkler. Min mamma passet storebror og kom derfor innom pÄ sykehuset med han da barnet var en dag gammel. Tante med familie var ogsÄ innom pÄ sykehuset.

 

NÄ er det imidlertid ramaskrik fra svigermor for at hun ikke har vÊrt pÄ besÞk enda mens min mor har vÊrt det. Svigermor kjÞrer ikke bil men mÄ hentes 30min unna da det ikke gÄr buss. Hun vil komme til oss da hun ikke orker Ä rydde til Ä ha besÞk. Jeg har imidlertid vÊrt sliten etter fÞdsel (ble en tÞff fÞdsel) og storebror ble plutselig dÄrlig med pustebesvÊr, falsk krupp, feber og redusert allmentilstand. Vi har derfor gitt beskjed til folk at vi sier ifra nÄr det passer med besÞk noe alle har godtatt unntatt svigermor. Hun har nÄ ringt min svoger og kjeftet pÄ han for at hun ikke fÄr komme, alle andre er jo pÄ besÞk her (har ikke hatt besÞk hjemme overhode) og jeg og mannen blir snakket stygt om pga dette. Barnet er 6 dager gammel.

 

Sist hade vi venner og familie pÄ besÞk 24/7 fra barnet var 12t gammel. Dette ga vi beskjed om at vi ikke orket nÄ da storebror pÄ 2Är skulle fÄ muligheten til Ä fÄ litt ro ogsÄ uten at det var fult hus hele tiden. Problemet er ogsÄ at svigermor mÄ ha en dag alene. NÄr hun fÞrst kommer mÄ hun bli i minst 5t hvis ikke er det "unÞdvendig" Ä reise. Ikke kan det vÊre andre pÄ besÞk for hun vil helst ikke dele pÄ oppmerksomheten og hun liker ikke Ä snakke med fremmende (hun har aldri mÞtt min familie da hun dropper dÄp og bryllup f.eks).

 

VÄre nÊrmeste er de neste som skal besÞke oss fremfor venner men man mÄ da respektere at man ikke trenger Ä ha alle i hus samtidig? Min bror med familie, min far, svoger med familie og barnets farfar har heller ikke sett barnet sÄ hun er ikke den eneste.

 

Anonymous poster hash: 3f65e...377

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan godt forstÄ at svigermor Þnsker Ä se barnebarnet sitt. Det er gÄtt 6 dager!! Leser det slik at hun muligens har sosial angst? Hvorfor kan ikke mannen din hente henne da, og sÄ kan hun fÄ se barnebarnet sitt? Her synes jeg dere lager vel mye styr ut av lite.....

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

PrÞv Ä tenk deg at det er ditt barnebarn som er fÞdt og at du ikke fÄr se det fÞr det er gÄtt lang tid. Hadde det vÊrt greit for deg?

 

Anonymous poster hash: cf7f2...2b0

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

VÊr glad svigermor vil komme.. Synes og dere burde legge til rette for at hun skal fÄ komme. Her kom de ikke Ä sÄ barnebarnet fÞr dÄpen da han var 4 mnd. Var liksom bortkasta Ä komme fÞr det nÄr de alikevel skulle komme i dÄp. Det synes jeg var spesielt.

 

Anonymous poster hash: 620d2...9af

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

ForstÄr din svigermor.

Synes besteforeldre mÄ fÄ komme fÞr tanter.

Synes dere har vĂŠrt ufĂžlsomme her.

 

Anonymous poster hash: d1edd...e1a

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg forstÄr svigermor veldig godt. Synes hun burde fÄ komme pÄ besÞk snarest mulig. Mannen din kan jo hente og kjÞre henne hjem igjen. Her synes jeg dere har bommet helt altsÄ! Klart hun er misfornÞyd nÄr hun ikke fÄr se barnebarnet mens mormor har fÄtt sett barnet pÄ sykehuset allerede.

 

Anonymous poster hash: a6e86...e24

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Selvsagt fÄr besteforeldre se babyen sÄ snart det er mulig. Det er moren til mannen din det er snakk om her!

 

Jeg syns mannen din kan hente henne og lage en enkel middag siden hun Þnsker Ä vÊre en stund nÄr hun fÞrst kommer.

 

Du kan trekke deg tilbake pÄ soverommet om du trenger litt fred. Man kommer langt med Ä vise litt raushet.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest Antarctica

Syns hun er kravstor. "Minst 5 timer" er jo en merkelig bestilling i et hus med baby og syk toÄring!

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

ForstÄr din svigermor.

Synes besteforeldre mÄ fÄ komme fÞr tanter.

Synes dere har vĂŠrt ufĂžlsomme her.

 

Anonymous poster hash: d1edd...e1a

Barnets tante bare sĂ„ det er sagt, ikke vĂ„r tante 😊.

 

Hi

 

 

 

Anonymous poster hash: 3f65e...377

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Din svigermor hÞres spesiell ut. Men hun er barnets bestemor, og jeg skjÞnner godt at hun er skuffet over at hun enda ikke har sett barnet. Mannen din fÄr hente henne og sÄ fÄr hun bare komme pÄ besÞk. Om du blir sliten av besÞket fÄr du bare trekke deg unna litt. Har full forstÄelse for at det kan vÊre slitsomt med en svigermor som forlanger Ä komme pÄ besÞk pÄ denne mÄten, men det koster dere sÄ lite Ä innfri Þnsket hennes.

HÄper mine barn og svigerbarn blir litt romslige med meg nÄr jeg blir gammel og sÊr

 

Anonymous poster hash: 2e934...5f3

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Vi hadde ikke besÞk av noen fÞr fÞrstemann var 7 dager (min mamma kom fÞrst etter 5 og 7 uker, siden hun bor langt unna og mÄ bli en stund for at prisen skal vÊre verdt det). Andremann fikk svigers se nÄr han kom hjem fra sykehuset siden de passet en syk storebror. Men det var kun i forbifarten siden de hadde takt nok til p skjÞnne at storebror behÞvde mamma, pappa og litt tid til Ä bli kjent med lillebroren. Vi endte opp syke alle sammen, og flÞy til og fra legekontor og akutten i tre uker. Tre uker hvor vi ikke sÄ noen, og ikke fikk NOEN sure miner for det.

 

Ærlig talt, skal Ts og mannen varte opp med Ă„ hente og bringe og lage middag mens de har en nyfĂždt og en syk toĂ„ring? Hvem er storkrevende her?

 

Babyen gÄr ikke ut pÄ dato, og stÞrstemann blir nok frisk snart.

 

Anonymous poster hash: 1b31f...5c1

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

 

ForstÄr din svigermor.

Synes besteforeldre mÄ fÄ komme fÞr tanter.

Synes dere har vĂŠrt ufĂžlsomme her.

 

Anonymous poster hash: d1edd...e1a

Barnets tante bare sĂ„ det er sagt, ikke vĂ„r tante 😊.

 

Hi

 

 

 

Anonymous poster hash: 3f65e...377

Ja, og besteforeldre kommer fĂžr tante synes jeg. Dette er en stor ting. Hun er kjempe glad og stolt, klart hun lengter etter Ă„ se barnebarnet.

 

Anonymous poster hash: d1edd...e1a

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

SkjÞnner godt at hun vil se barnet. Din mann burde hente henne, og avtale lengden pÄbesÞket pÄ forhÄnd.

 

Anonymous poster hash: e3e02...996

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

De kom sĂ„ fort det var mulig😊

Med fĂžrste var mamma med, jenta ble fĂždt 00.30 og svigers kom vel i halv ti tida.

Andre ble fĂždt 04.40 og da var de der i halv ti tida( hvem har vel tid til Ă„ sove😂)

Tredje kom 16.40 , min mamma og vĂ„re andre barn var nede i kafeen og kom opp etter jeg var ferdig stelt, etter et par timer kom pappa og kona og Svigers😊

GĂžy Ă„ vise fram vidunderet 😁

 

Jeg synes det er merkelig og nekte besteforeldre Ă„ se barnebarnet sitt..

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Skal vi se... Hun forlanger Ä fÄ vÊre minimum fem timer i et hjem med slitne foreldre og syk 2-Äring, og snakker stygt om deg og mannen din fordi hun ikke har fÄtt se sitt 6 (!!!) dager gamle barnebarn enda?

 

SkjĂžnner godt at dere ikke vil ha egokjerringa i hus.

Hun fÄr gjÞre som andre mennesker mÄ om de Þnsker Ä bli mÞtt med velvilje og glede: oppfÞre seg som folk. At du en gang i tiden fÞdte en sÞnn fritar deg ikke fra et minimum av folkeskikk.

 

Anonymous poster hash: c81aa...838

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

De kom sĂ„ fort det var mulig😊

Med fĂžrste var mamma med, jenta ble fĂždt 00.30 og svigers kom vel i halv ti tida.

Andre ble fĂždt 04.40 og da var de der i halv ti tida( hvem har vel tid til Ă„ sove😂)

Tredje kom 16.40 , min mamma og vĂ„re andre barn var nede i kafeen og kom opp etter jeg var ferdig stelt, etter et par timer kom pappa og kona og Svigers😊

GĂžy Ă„ vise fram vidunderet 😁

 

Jeg synes det er merkelig og nekte besteforeldre Ă„ se barnebarnet sitt..

Ingen som nekter noen Ä se barnebarnet sitt. Om du leser innlegget sÄ set du at de har utsatt besÞket fordi mor er sliten etter en tÞff fÞdsel samt syk 2-Äring.

 

Ærlig talt, ungen er seks dager gammel og du prater som om dama aldri vil fĂ„ se barnebarnet sitt.

 

 

Anonymous poster hash: c81aa...838

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

LĂ„ enda med urinkateter (etter hastesnitt) pĂ„ sykehuset da svigers kom. Gjorde ingenting for meg. Syntes det var koselig at de var sĂ„ gira pĂ„ Ă„ mĂžte barnet😊 resten av familien kom den dagen og dagen etter😊

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

 

De kom sĂ„ fort det var mulig😊

Med fĂžrste var mamma med, jenta ble fĂždt 00.30 og svigers kom vel i halv ti tida.

Andre ble fĂždt 04.40 og da var de der i halv ti tida( hvem har vel tid til Ă„ sove😂)

Tredje kom 16.40 , min mamma og vĂ„re andre barn var nede i kafeen og kom opp etter jeg var ferdig stelt, etter et par timer kom pappa og kona og Svigers😊

GĂžy Ă„ vise fram vidunderet 😁

 

Jeg synes det er merkelig og nekte besteforeldre Ă„ se barnebarnet sitt..

Ingen som nekter noen Ä se barnebarnet sitt. Om du leser innlegget sÄ set du at de har utsatt besÞket fordi mor er sliten etter en tÞff fÞdsel samt syk 2-Äring.

 

Ærlig talt, ungen er seks dager gammel og du prater som om dama aldri vil fĂ„ se barnebarnet sitt.

 

 

Anonymous poster hash: c81aa...838

Synes det har mye Ă„ si hvordan personen er. I min familie er det ingen som kommer pĂ„ barsel besĂžk og setter seg ned Ă„ venter pĂ„ servering. De har med seg mat og kaker, og de hjelper til😊
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Her kom mine foreldre pÄ besÞk et par timer etter fÞdselen, de skulle bort den helgen. Svigers og oldeforeldre kom dagen etter. SkjÞnner godt svigermor ogsÄ vil treffe babyen. Og man kan vel si ifra at det blir ikke middag og det blir ikke langt besÞk.

 

Anonymous poster hash: 83065...595

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg ville nok tilbudt henne Ä komme, men gjort det klart at 5 timer ikke ble aktuelt. Hun prater tydeligvis med din svoger, sÄ jeg ville prÞvd Ä fÄ ham til Ä kjÞre henne. Vil hun ikke komme under disse betingelsene, fÄr hun bare vente.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Selvsagt har din mor og antagelig din sÞster fÄtt komme Ä se babyen.

 

La svigermor og andre besteforeldre fÄ se barnebarnet. Om svigermor mÄ vÊre noen timer sÄ la hun bruke tid pÄ storebror og trekk deg unna med babyen for Ä sove litt/amme osv.

 

Jeg synes dette er dÄrlig gjort av deg. VÊr glad besteforeldrene bryr seg og er glade for nytt barnebarn.

 

Venner, resten av familien osv kan vente dÄ lenge du vil med Ä komme pÄ besÞk.

 

BÄde mine foreldre og svigers kom fÞrste dag for Ä se barnebarna ( de ble fÞdt tidlig morgen). SÞskena til meg og mannen kom dagen etter, men tok selvsagt ikke med egne barn pÄ barsel.

 

Ellers venta vi et par uker fĂžr vi traff folk! Mye styr med amming og jeg var utslitt etter fĂždselen.

 

VĂŠr glad folk bryr seg og faktisk vil se babyen, tenk om de ikke brydde seg.

 

Anonymous poster hash: 538ba...8b2

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg syns syhnd pÄ henne. Mannen din kunne vel svippe bort og hente henne sÄ hun fÄr se barnebarnet sitt. Hvor mye stress kan det egentlig bli, og man strekker seg vel litt for en nybakt og spent farmor, vel.



Anonymous poster hash: 2f4cc...bad
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Besteforeldre,tanter og onkler fikk se barna samme dag vi kom fra sykehuset. De ble opfordret til Ä forkorte besÞke og ble kanskje 2 timer. SÄ var det pause i en mÄned fra alle. Etter en mÄned kom de igjen. Alle andre ble invitert i tur og orden etter 2 mÄneder. Ingen ble sur fordi alle ble forklart at vi Þnsker Ä ha folk pÄ beaÞk nÄr vi er opplagte til Ä organisere skikkelig besÞk.

 

Anonymous poster hash: 70694...dd0

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

 

ForstÄr din svigermor.

Synes besteforeldre mÄ fÄ komme fÞr tanter.

Synes dere har vĂŠrt ufĂžlsomme her. Anonymous poster hash: d1edd...e1a

Barnets tante bare sÄ det er sagt, ikke vÄr tante .

HiAnonymous poster hash: 3f65e...377

Din sÞster da, eller? Det er jo noe med at mors familie stort sett kommer til, mens svigerfamilie mÄ vente pÄ invitasjon. Jeg hadde vÊrt pinlig berÞrt om jeg var deg. Synes synd pÄ din svigermor, hun mÄ fÞle seg totalt utenfor. SpÞrsmplet du skal stille deg selv er om du hadde oppfÞrt deg likeledes om det var din mor det var snakk om.

 

Anonymous poster hash: 8f6c7...5a0

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...