Gå til innhold

Langtidssteking av skinkestek? Noen her som har gjort det? Hvordan?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en skinkestek jeg tenker å steke i morgen. Ha til middag, for skulle i utgangspunktet slutte litt tidligere på jobb i morra. Men det blir det ikke noe av allikevel... Så jeg tenkte at det kanskje gikk an å langtidssteke den i ovnen, mens jeg er på jobb? På lav varme? Noen som har gjort det før? Tar gjerne imot tips... Eneste jeg vegrer meg for er å la ovnen stå på mens jeg er på jobb...

 

Anonymous poster hash: dd4bc...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruner i panne og steker på 70 grader i 6-8 timer.

 

Anonymous poster hash: e800f...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnir den inn med masse alround krydder. Inn i stekepose og klipp hull på tuppen som må pwke oppover så ikke veske renner ut. I stekeovnen på 80 grader fra ca. Kl. 22 til 17 dagen etter. Bruker sjyen til kraft i brunsaus.

 

Anonymous poster hash: 864c7...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar dere stekeovnen stå på når dere ikke er hjemme? Hmmm, er kanskje meg som er litt pinglete



Anonymous poster hash: 6f35b...278
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Lar dere stekeovnen stå på når dere ikke er hjemme? Hmmm, er kanskje meg som er litt pinglete

 

Anonymous poster hash: 6f35b...278

Har alltid lagd det i helg og da wr vi jo stort sett hjemme. Men kan godt være ute noen timer mens stek og stekeovn er alene.

 

 

Anonymous poster hash: 864c7...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnir den inn med masse alround krydder. Inn i stekepose og klipp hull på tuppen som må pwke oppover så ikke veske renner ut. I stekeovnen på 80 grader fra ca. Kl. 22 til 17 dagen etter. Bruker sjyen til kraft i brunsaus.

 

Anonymous poster hash: 864c7...53e

80 grader til skinkestek!?

Første bud ved langtidsstekibg er at ovnens varme ikke er høyere enn ønsket kjernetemperatur. Og 80 grader kjernetemperatur på svin er ihjelsstekt kjøtt..

 

Anonymous poster hash: e800f...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Gnir den inn med masse alround krydder. Inn i stekepose og klipp hull på tuppen som må pwke oppover så ikke veske renner ut. I stekeovnen på 80 grader fra ca. Kl. 22 til 17 dagen etter. Bruker sjyen til kraft i brunsaus.

 

Anonymous poster hash: 864c7...53e

80 grader til skinkestek!?

Første bud ved langtidsstekibg er at ovnens varme ikke er høyere enn ønsket kjernetemperatur. Og 80 grader kjernetemperatur på svin er ihjelsstekt kjøtt..

 

Anonymous poster hash: e800f...bb5

Blir så godt atte 😊

 

 

Anonymous poster hash: 864c7...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips 😊 Får se om jeg tør å la ovnen stå på mens jeg er på jobb... HI

 

Anonymous poster hash: dd4bc...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dere varmluft eller over og under varme når dere steker på den måten? Lyst til å prøve selv en helg.

 

Anonymous poster hash: cec3d...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dere varmluft eller over og under varme når dere steker på den måten? Lyst til å prøve selv en helg.

 

Anonymous poster hash: cec3d...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dere varmluft eller over og under varme når dere steker på den måten? Lyst til å prøve selv en helg.

 

Anonymous poster hash: cec3d...96c

Over og under bruker jeg.

 

 

Anonymous poster hash: 864c7...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...