GĂ„ til innhold

đŸ‘¶đŸ»BesĂžk etter fĂždsel. Hvordan gjorde dere det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sist fĂždsel var ett evig mas med besĂžk etter fĂždsel. Hadde ikke en dag alene fĂžr ungen var ett halvt Ă„r.

 

-Min far og sĂžster kommer innom en gang i uken.

-Min mor vil ha en dag for seg selv i uken.

-Svigers vil ha en dag.

-Min bror med familie (5stk)kommer en dag i uken.

-Svoger med familie (5stk) en annen dag.

 

Der er fem dager i uken booket med besÞk! SÄ har vi totalt 8 gode vennepar, samt tre enslige venner og kollegaer som gjerne vil ta turen innom "sÄ fort barnet blir fÞdt" som de sier. I tillegg kommer vÄre sÞskenbarn og besteforeldre. Sist kunne vi booke fire avtaler pÄ en dag f.eks kl 10,13,16,19 dukket ulike folk opp. MÄtte jo det for Ä fÄ unna alle folkene som ringte og sendte meldinger. NÄr alle hadde vÊrt pÄ besÞk forventet vi litt fri men nei, da var maset om at vi mÄtte ses snart da det var gÄtt 2uker siden sist. Slik holdt vi pÄ i 6mnd ca.

 

Hilsen gravid uke 32 som har startet Ă„ grue seg til huset fult!

 

Anonymous poster hash: cbcea...bfa

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde besÞk pÄ sykehuset av nÊrmeste familie, og ga beskjed til resten at vi ville bli kjent med barnet selv fÞrst og heller gi beskjed selv nÄr det passet med besÞk. Vi har en slik enighet blant alle venninnene i min gjeng, og det har ikke vÊrt noe problem. Etter ca i 1/2 til 2 uker, fikk vi en besÞksrunde av alle som ville hilse pÄ og da fÞlte vi oss klar og synes bare det var koselig :) 



Anonymous poster hash: d397a...cb3
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Herregud for et styr! Hadde aldri gÄtt med pÄ sÄmye fast besÞk. Jeg er kanskje litt spesiell, men jeg trenger mye alenetid (altsÄ bare med mann og barn). Min mor jobber deltid, men hun hadde da vett til Ä begrense seg i begynnelsen. Etter hvert ri gte hun gjerne pÄ morgenen pÄ fridagene og spurte om det passet, men ofte hadde jeg jo andre planer. Ellers er vi ofte pÄ sÞndagsmiddag enten hos svigers eller mine foreldre, da fÄr jo onkler og tanter sin dose ogsÄ. Formiddag pÄ hverdagene hadde jeg stort sett for meg selv. Avtalte noen ganger med venninner i permisjon, barselgruppe o.l, men ikke hver uke.

 

Du mÄ bare sette ned foten og si at dere har behov for Ä vÊre alene og ha mulighet til Ä vÊre spontane. Det er ikke aktuelt med faste besÞksdager. Da fÄr de i sÄ fall finne seg i en dag i mnd eller noe.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gi beskjed til mor,svigermor og resten av familien at ukentlig besĂžk ikke er aktuelt.

 

Du kan evt si dere Þnsker Ä komme pÄ middag hos mor og svigermor annenhver uke, sÄ blir det litt vinn-vinn.

 

 

 

Anonymous poster hash: 0cfba...0aa

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

NÄ bruker hysteriet Ä ha lagt seg litt nÄr det er snakk om barn nr to, sÄ det kan du jo hÄpe pÄ....

Vi pillet batteriet ut av dÞrklokken de fÞrste 2-3 ukene og sa at vi ikke tok imot besÞk uten avtale. I tillegg er jeg vokst opp med at man skal la folk i fred de fÞrste 14 dagene med ny baby, sÄ min side var ikke plagsom. De spurte pent om Ä fÄ komme innom en dag og sÄ gjorde vi en avtale. Svigers ble skikkelig snurte for de hadde jo tenkt seg Ä stikke innom rett etter jobb hver dag og bli et par timer. Det ble det sÄ ikke til. De endte vel med Ä komme ca annen hver dag i starten. Mer enn nok i mine Þyne...

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Wow! Sett ned foten! 5 barn, og her har folk hatt veldig forstÄelse de fÞrste ukene etter fÞdslene. Amming og en baby skal bli kjent med er energikrevende. Og man er jo ofte sliten etter fÞdselen ogsÄ. 



Anonymous poster hash: acc96...962
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Det var virkelig mye fast besÞk! Her ble det mye mindre besÞk da vi fikk barn nr 2, og enda mindre da vi fikk nr 3. SÄ du kan jo hÄpe pÄ litt av den samme effekten?

 

Anonymous poster hash: 01f74...939

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Pleier ikke Ä vÊre like my hysteri om besÞk pÄ nr 2. Da er det kun de aller nÊrmeste som kommer sÄ avventer resten.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Hjelpes! Det hĂžrtes forferdelig ut!

Her tok jeg ogsÄ ut batteriet pÄ dÞrklokken. Hater generelt uanmeldt besÞk da...

Om sÄ mange i familien hadde mast om Ä fÄ komme tror jeg at jeg ville lÞyet og sagt at jeg ikke var i form/syk/sliten el. (Tror nesten jeg ville blitt syk av sÄpass mye mas og press..)

Kanskje forsÞke Ä fÄ besteforeldrene til Ä ha fellesmiddager annenhver uke der alle fikk treffe den lille og dere slapp unna med et fellesbesÞk pr uke. IsÄfall ville dere kanskje ha overskudd/Þnske om et ekstrabesÞk innimellom av dem en og en.

Selv gÄr vi aldri pÄ besÞk uten avtale, og vi venter til vi blir invitert -ikke inviterer oss selv. Tar selvfÞlgelig med middag/annen mat sÄ vi ikke skal vÊre til bry (og heller til hjelp) og blir der Max 2 timer. Dette gjelder ogsÄ sÞsknene vÄre. Tar ogsÄ gjerne med ferdigmiddager til fryseren om vi er veldig nÊre, og tilbyr oss Ä gÄ innom butikken pÄ veien.

 

 

Anonymous poster hash: 51e0a...841

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Det finnes et ord: NEI.

LĂŠr det og bruk det.

Kombiner gjerne med "takk, en annen gang" "takk, kanskje neste uke", "dessverre, det passer litt dÄrlig" eller "men vi kan gjerne mÞtes *sett inn dag*".



Anonymous poster hash: 72108...ae3
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...