Gå til innhold

Noen som har erfaringer med Kielbåten? Og evt. overnatting og aktiviteter i Kiel?


gresskar

Anbefalte innlegg

Vi skal nedover Europa i sommer med bil. Har tatt utgangspunkt i båt til og fra Hirtshals,men så kom jeg til å tenke på at vi sparer veldig mange timer i bil om vi tar båten fra Kiel til Oslo på veg hjem.

 

Hvordan er båtturen? Er det ok aktiviteter for barn? Fine båter?Greie lugarer? Er ikke så glad i å ta båt, men blir mye kjøring på oss.

 

Tenkte å se oss litt rundt i Kiel og ta en overnatting der om det er noe som helst å se der. Er det bare en havn eller er det andre ting?

Alle erfaringer mottas med takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke så mye å se i Kiel. Det er egentlig bare havn og et senter med noen butikker :)

 

Anonymous poster hash: 44938...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta båten fra København til Oslo. Billigere og det er bare ca tre timer lengre kjøring om du kommer ifra sør.

 

Anonymous poster hash: 511f6...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båten er super for barn. Velg en connecting lugar, så får du to lugarer med dør melllom ot havet, en med dobbeltseng til dere og en med køyer til barna. koster 600-1000 kr ekstra avgening av dato. Virkelig verdt det. Supert for barn.

 

Kiel er en grusomt stusselig by, hadde ikke brukt en krone på å overnatte her. Hadde heller svidd av pengene på den fine båten.



Anonymous poster hash: 453ce...7c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Kielbåten er mer ok båt å være på, mer barnevennlig enn noen av de andre båtene etter min mening.

 

Mye å finne på, både badeavdeling, show, barnedisko etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GulleGo´

Jeg syns Kiel-båten er utrolig fin. Har ikke tatt den med barn før, men husker å ha sett både badeland, lekekrok for de minste, barne/ungdoms-disco, også er det jo dette showet som nok ikke er helt uinteressant for barna heller. Fine restauranter med god mat, både buffet, italiensk, a la carte og tapas! Selve byen Kiel er ganske stusselig, hvertfall det jeg har rukket å se av den de få timene vi har vært i Kiel. Men den er kanskje finere på sommeren enn når jeg har vært der på høst/vinter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar 😊 kanskje bare droppe overnatting i Kiel da skjønner jeg 😊

Båten er såpass stor at en ikke kjenner sjøen noe særlig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GulleGo´

Takk for svar kanskje bare droppe overnatting i Kiel da skjønner jeg

Båten er såpass stor at en ikke kjenner sjøen noe særlig ?

 

 

Jeg har tatt båten i forferdelig høststorm og kjente da litt vugging, men var aldri verken sjøsyk eller redd. Om dere ikke er maks uheldig med været merker du nok ikke at du er på båt en gang :-) Den går så stille og rolig at! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull! Det er mye å finne på i Kiel. Colorline-turistene er de kjipeste turistene og oppholder seg bare ved havnen og kjøpesentrene. Ikke rart det blir stusselig. (Det er heller ikke den fineste bydelen). Noen forslag:

- Besøk akvariet, museer, ballett, opera

- Hva med en klatrepark? (Husker ikke hva det heter på norsk) http://www.highspirits-kiel.de

- Ta båt (eller buss) til Laboe. Det er et ferieparadis med fine strender og badeland. Der kan man også besøke en ubåt som var i bruk under krigen. Man kan gå inn i ubåten og besøke det tilknyttede museet dersom man vil. Her er en artikkel fra VG: http://www.vg.no/forbruker/reise/denne-rivieraen-er-mindre-enn-to-timer-unna/a/23452809/

- Kiel er et eldorado for vannsport. Her kan man gjøre alt! F.eks dykke, seile, kite, ro, padle kajakk eller kano (på fjorden eller elv), trøbåt osv

 

Anonymous poster hash: 98df6...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den båten er knall kan ikke sammenlignes med den grusomme danskebåten.

Ha utvendig lugar om du blir båt syk.

Du merker ikke mye,men hjelper å kunne se ut.

Ang overnatting i Kiel ville jeg heler prøvd å se på byene rundt.båten går som regel på en tidspunkt som gjør at du kan kjøre noen timer først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsettelse:

- Det finnes dyrepark i Gettorf: http://tierparkgettorf.de/english/ og i Raisdorf/Schwentinental: http://wildpark-schwentinental.de

- Hva med å besøket et hus som står på hodet? http://www.dasverruecktehaus.de/html/start.html Her er en artikkel på db om huset: http://www.dagbladet.no/2011/03/31/tema/reise/tyskland/16018225/

- Reiser dere siste uken i juni er det Kieler Woche. Nord-Europas største sommerfestival. Verdt å få med seg! Det er konserter, masse aktiviteter for voksne og barn, masse boder som selger mye god mat og drikke, et internasjonalt marked, seilregatta osv.

 

Anonymous poster hash: 98df6...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange tips 😊 reiser fra Nederland og det tar ca 6 timer til Kiel. Båten går Kl.14 og da syns jeg det blir litt travelt å kjøre Kl 07. (Regner med man må møte en time før på denne båten også) Derfor overnatting i nærheten 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Reiser dere siste uken i juni er det Kieler Woche. Nord-Europas største sommerfestival. Verdt å få med seg! Det er konserter, masse aktiviteter for voksne og barn, masse boder som selger mye god mat og drikke, et internasjonalt marked, seilregatta osv.

 

Anonymous poster hash: 98df6...692

 

Takk! Helt enig, trodde et øyeblikk alle mislikte Kiel. Er nok dem som hadde hele 4 timer å oppleve byen. Er jo som å danne seg et bilde av Oslo når man kommer fra Sentralstasjon og 30 m inn på Karl Johan.

 

Har vært i byen mens det var Kieler Woche og det var helt fantastisk. Folkefest rett og slett, og var heldig med været var vi også. I helga har det massevis av store gamle seilbåter som er en opplevelse i seg selv.

 

Anonymous poster hash: f05e1...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

- Reiser dere siste uken i juni er det Kieler Woche. Nord-Europas største sommerfestival. Verdt å få med seg! Det er konserter, masse aktiviteter for voksne og barn, masse boder som selger mye god mat og drikke, et internasjonalt marked, seilregatta osv.

 

Anonymous poster hash: 98df6...692

Takk! Helt enig, trodde et øyeblikk alle mislikte Kiel. Er nok dem som hadde hele 4 timer å oppleve byen. Er jo som å danne seg et bilde av Oslo når man kommer fra Sentralstasjon og 30 m inn på Karl Johan.

 

Har vært i byen mens det var Kieler Woche og det var helt fantastisk. Folkefest rett og slett, og var heldig med været var vi også. I helga har det massevis av store gamle seilbåter som er en opplevelse i seg selv.

 

Anonymous poster hash: f05e1...50e

Er i juli vi skal, så blir dessverre ikke denne helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båten er bare gull og har aldri vært på en renere båt. Delikat og komfortabel. Brukte helsestudio, tok massasje og mann og sønn var i badeland. Så show og spiste god mat. (Massasje må bestilles på forhånd). Ikke helt billig, men kjøres strekningen, må man ha ferje og bro (ferje fra Rødby er vannvittig dyrt, bro også)en tank drivstoff og en hotellovernatting ekstra. Sikkert også mat underveis. Østersjøkysten har fine badesteder (du ser dem fra båten)og mange fine hotell (ikke bodd der, men sett det finnes)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...