Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #1 Skrevet 5. februar 2016 Har fått Tramadol 50 MG pga en skade, men tar nesten aldri paracet engang. Og liker IKKE å føle meg rusa. Vet ikke om jeg tør ta dem eller om jeg skal bare pøse på med Paracet... 😬 Anonymous poster hash: e9eed...34a
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #2 Skrevet 5. februar 2016 God smertestillende effekt, etterfulgt at kvalme, oppkast og hodepine dagen derpå. Har prøvd to ganger med samme resultat. Anonymous poster hash: 70ecf...004
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #3 Skrevet 5. februar 2016 Jeg er en av dem som ikke har effekt av tramadol i det hele tatt. Ingen smertestillende effekt, ingen rus. Derimot masse bivirkninger! Noen timer etter inntak fikk jeg oppkast, og hele neste dag kunne jeg nesten ikke gå fordi jeg var så svimmel. Måtte krype eller støtte meg tungt til veggen for å komme meg fra soverommet til badet - kjedelig når man må spy... Skal sies at det bare er 10 % av befolkningen som har slike gener, så de fleste vil ikke ha min erfaring. Anonymous poster hash: 093e1...573
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #4 Skrevet 5. februar 2016 Det varierer hvordan jeg reagerer. Ofte har den smertestillende effekt, men kun sammen med 400 mg paracet. Tar jeg Tramadol på tom mage blir jeg rusa. Hvor vondt har du da? Du kan jo prøve med paracet + ibux først. Anonymous poster hash: 84fd9...2df
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #5 Skrevet 5. februar 2016 Jeg tok EN tramadol en gang. Etter 11 timer ringte jeg legevakta og spurte hvor lenge jeg kom til å skjelve og ha hjertebank. Jeg turte ikke å legge meg, var sikker på at hvis jeg sovnet så ville jeg ikke våkne igjen Jeg snøvla og pratet veeeldig sakte og følte meg fortsatt rusa etter 11 timer! Jeg tåler nesten bare paracet, fikk tramadol pga en operasjon. Men måtte bare ta paracet videre.. Tramadolen gikk rett tilbake til apoteket Anonymous poster hash: ba7b3...66a
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #6 Skrevet 5. februar 2016 Jeg får ingen smertelindring, men blir kvalm og ekstremt uvel. Anonymous poster hash: a7406...0c1
HvittHus Skrevet 5. februar 2016 #7 Skrevet 5. februar 2016 Blir noe kvalm og uvell i starten, men får god smertelindring.
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. februar 2016 #8 Skrevet 5. februar 2016 Det funker godt sammen med paracet for min del. Tar de kun ved ekstreme smerter, og da oftest når jeg vet jeg kommer til å våkne med vondt. Blir trøtt og fæl og kan sovne på 20 min
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #9 Skrevet 5. februar 2016 Fikk det pga hekseskudd (ryggen) for noen år siden. Hadde sinnsykt vondt, og legen ba meg ta Tramadol et par ganger om dagen (og Ibux/Paracet i tillegg). Jeg har aldri prøvd noen slags ulovlige rusmidler, bare alkohol, så effekten av Tramadol var både skummel, intens, god og ekkel. Jeg tok den da jeg la meg, og fikk god smertelindring, men følte meg dritings, trøtt, forvirra og på grensen til å svime av. Jeg ble litt skremt, men smertene var så intense at jeg likevel tok Tramadol om kvelden i ca 10 dager. Følelsen av å være hinsides full var heldigvis verst den første gangen. Jeg hadde ingen bivirkninger dagen derpå. Anonymous poster hash: ac51d...989
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #10 Skrevet 5. februar 2016 En skikkelig deilig rus Anonymous poster hash: f3126...a9a
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #11 Skrevet 5. februar 2016 Fikk tranadol samtidig med noen andre smertestillende. Jeg husker ikke de to døgnene jeg brukte det. Menneskene rundt meg sa jeg helt borte, rusa. Jeg turte ikke bruke de mer.. Anonymous poster hash: 3ac26...0a2
Gjest Skrevet 5. februar 2016 #12 Skrevet 5. februar 2016 Noen ganger blir jeg dritings, mens andre ganger merker jeg den knapt. Har sterke smerter om dagen og 1 tablett hver tredje dag holder, selv om jeg burde ta de hyppigere. Orker ikke å leve i et vakuum og håper smertene slipper snart. ☺
Stridsmøy Skrevet 5. februar 2016 #13 Skrevet 5. februar 2016 Jeg blir utrolig kvalm og føles som jeg har en tømmerstokk i brystkassa. Så nei takk til tramadol.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #14 Skrevet 5. februar 2016 Hi her. Takk for svar! Da tror jeg jeg holder meg til paracet.... Ikke så deilig med spying etc med ødelagt kne. Kommer meg nesten ikke ut av senga. Anonymous poster hash: e9eed...34a
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #15 Skrevet 5. februar 2016 Ok smertelindring, litt sløvende til man venner seg til dem, opplevelse av avhengighet etter noen måneder. Anonymous poster hash: 23244...a43
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #16 Skrevet 5. februar 2016 Jeg tok 1 tramadol sammen med 1 paracet 3 ganger om dagen. De hadde god smertestillende effekt på meg, og jeg hadde heller ingen bivirkninger av de Anonymous poster hash: 58a02...11e
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #17 Skrevet 5. februar 2016 Hi her. Takk for svar! Da tror jeg jeg holder meg til paracet.... Ikke så deilig med spying etc med ødelagt kne. Kommer meg nesten ikke ut av senga. Anonymous poster hash: e9eed...34a Da synes jeg det er verdt å prøve Tramadol. Liker du det ikke, så er det jo bare å la vær å ta flere Anonymous poster hash: 58a02...11e
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #18 Skrevet 5. februar 2016 Fått en gang, funket ikke, tok de i den perioden jeg skulle, men merket ingenting. Men nå har jeg "morroa" med at allergi mot legemidler som paracet og penecilin, og at enkelte andre typer smertestillende ikke funker, og bedøvelse funker dårlig. Eneste som virker her er resept Ibux (eller endel av de man får uten på en gang) og morfin preparater. Anonymous poster hash: c5325...c87
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #19 Skrevet 5. februar 2016 Tramadol er nydelig! Anonymous poster hash: 4b6b2...3ee
Twintipp og himmelblå Skrevet 5. februar 2016 #20 Skrevet 5. februar 2016 Prøvde det og gikk fast på det da jeg var innlagt på sykehuset før jul. Merket absolutt ingen effekt før jeg fikk intravenøs og intramuskulær morfin i tillegg. Har du vondt nok er d som sukkertøy! Jeg fikk afipran intravenøst også før morfindosene, så merket ingenting til det. Etterhvert da jeg ikke hadde så grusomt vondt fikk jeg kun tramadol, merket ikke noe da heller.
MarianeA Skrevet 6. februar 2016 #21 Skrevet 6. februar 2016 Har ikke merket noe ekstra, men tar sjelden tramadol. Fikk en stor eske av noen som ikke kunne bruke dem. Har sjelden sterke smerter så de er til et nødstilfelle.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #22 Skrevet 6. februar 2016 Har ikke merket noe ekstra, men tar sjelden tramadol. Fikk en stor eske av noen som ikke kunne bruke dem. Har sjelden sterke smerter så de er til et nødstilfelle. Skjønner ikke at du tør å ta i mot så sterke medisiner fra andre Anonymous poster hash: 58a02...11e
Livmor Skrevet 6. februar 2016 #23 Skrevet 6. februar 2016 Tok noen sammen med paracet for et par år siden. Grei smertelindring. Men en dag tok jeg en på tom mage, noe som resulterte i grusom kvalme, oppkast, skjelvinger og fryktelig. Aldri tatt etter det.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #24 Skrevet 6. februar 2016 God smertelindring og gjorde at jeg klarte å jobbe. Tatt den på tom mage en gang og da kastet jeg opp. Var ikke konstant kvalme som vedomgangssyke, pilla kom opp og så var det over. Én pille tok smerten i 24 timer. Jeg ville ikke pøst på med paracet som du sier, det er ikke bra. Spis et godt måltid og prøv én pille. Om du tåler den er det mye bedre for deg. Dem tar smerten mye bedre enn ett lass med paracet og er mindre skadelig for kroppen. Jeg fikk forøvrig litt lett ansiktskløe av de også. Anonymous poster hash: 383ce...e99
MarianeA Skrevet 6. februar 2016 #25 Skrevet 6. februar 2016 Har ikke merket noe ekstra, men tar sjelden tramadol. Fikk en stor eske av noen som ikke kunne bruke dem. Har sjelden sterke smerter så de er til et nødstilfelle. Skjønner ikke at du tør å ta i mot så sterke medisiner fra andre Anonymous poster hash: 58a02...11e Hvorfor skulle jeg ikke tørre det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå