Gå til innhold

April 2016


Ancear

Anbefalte innlegg

Melder meg inn her! Kort protokoll og oppstart på sprøyter i morgen.

 

- Gjør dere noe spesielt i sprøytefasen?

- Når kl på døgnet setter dere sprøyte?

 

Selv tar jeg tran, folat og er sånn passe sunn. Tenkte å droppe alko helt og holde meg en del i bevegelse for å ha god blodsirkulasjon (sikkert bare psykisk). Tar et siste symbolsk glass vin i dag før "prosjekt gro egg" settes i gang for fult😂

 

God lørdag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen lillespire2, vi er omtrent like langt i løypen du og jeg, har satt første første sprøyte i kveld.

 

De andre forsøkene satt jeg sprøytene om morgenene, så da var det å ha klokken på 0545 hver dag men jeg gikk på sprøytene (for å nå tidligvakt på jobb). Nå prøver vi hos Hausken og de ville jeg skulle ta sprøytene om kvelden kl 23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på spray og har ikke startet på sprøyter enda så vet ikke når d gjelder klokkeslett, men kommer nok ikke til å endre på:

- tar omega 3, d vitamin og folsyre

- aktivitet mellom 30 og 90 min hver dag

- ingen alkohol under medisineringsfasen

- spiser så sunt som mulig, men ikke helt nazi her altså - har bare VELDIG lett for å legge på meg så prøver å være fosiktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positiv el i går, så regner med at innsett blir på tirsdag hvis de overlever tining.. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig spennende å følge dere som er litt tidligere i løypa☺️

Jeg venter på mens, før oppstart med piller. Antar st innsett blir i månedsskiftet, dersom eggene overlever.

 

Noen som vet om de setter inn begge dersom begge overlever? To egg fryst på samme strå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mensen i dag og begynner med Gonal F i morgen! Ble skikkelig overraska for var sikker på at vi skulle begynne i mai.

 

To spm:

Hun spurte om jeg hadde fått mensen med frisk blødning, hva vil det si? Jeg blør jo, og blodet er blodrødt om jeg kan si det sånn, og da er vel ting "riktig"?

 

Jeg begynner i ny jobb på onsdag. Jobber ikke hver dag, og har heldigvis fri på første ultralyd. Men hvis uttak havner på en fredag eller onsdag så skal jeg jobber. Hvordan ville dere løst det? Prøvd å bytte vakt? Sagt til sjefene hva som skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var uttaket overstått,11 egg ut. Blir spennende å høre i morgen hvor mange som ble befruktet. Mannen tok TESA for første gang i dag for å se om det blir flere egg som blir bra nok. Bare å vente på tlf i morgen og innsett på.onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spennende å følge dere som er litt tidligere i løypa☺️

Jeg venter på mens, før oppstart med piller. Antar st innsett blir i månedsskiftet, dersom eggene overlever.

Noen som vet om de setter inn begge dersom begge overlever? To egg fryst på samme strå.

Om begge overlever opptining vil jeg tro de setter inn begge evt. får du spørsmål om du vil sette inn begge eller bare ett.

 

 

Her blir det kontroll på fredag, så da håper jeg på at ting ser bra ut og at det blir uttak neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mensen i dag og begynner med Gonal F i morgen! Ble skikkelig overraska for var sikker på at vi skulle begynne i mai.

 

To spm:

Hun spurte om jeg hadde fått mensen med frisk blødning, hva vil det si? Jeg blør jo, og blodet er blodrødt om jeg kan si det sånn, og da er vel ting "riktig"?

 

Jeg begynner i ny jobb på onsdag. Jobber ikke hver dag, og har heldigvis fri på første ultralyd. Men hvis uttak havner på en fredag eller onsdag så skal jeg jobber. Hvordan ville dere løst det? Prøvd å bytte vakt? Sagt til sjefene hva som skjer?

Noen, meg inkludert, har brunlig utflod (gammelt blod) et par dager før mens. Dette er ikke frisk blødning. De mener at du skal telle fra du blør vanlig. Noe det virker som du gjør 😉

 

Jeg snakket med fastlegen min ang hvordan jeg skulle gjøre det med jobb, og hun sa at jeg kunne levere egenmelding. De på jobb hadde ingenting med det om jeg ikke ønsket å fortelle det selv. Det var helt innenfor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj nå ble jeg skikkelig spent på deres vegne mei3 og 83jenta!!

 

11 egg høres masse ut håper d bare er gullegg som tiltrekker seg supersvømmere og at sammen er de dynamitt :)

 

Er det ICSI dere tar eller "vanlig"-prosess?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen, meg inkludert, har brunlig utflod (gammelt blod) et par dager før mens. Dette er ikke frisk blødning. De mener at du skal telle fra du blør vanlig. Noe det virker som du gjør 😉

 

Jeg snakket med fastlegen min ang hvordan jeg skulle gjøre det med jobb, og hun sa at jeg kunne levere egenmelding. De på jobb hadde ingenting med det om jeg ikke ønsket å fortelle det selv. Det var helt innenfor!

Det stemmer, bare frisk og rødt her i gården😊

 

Men jeg har ikke egenmeldingsrett, bare vært ansatt siden 1.4. Må få prøvd å skifte vakter.

Endret av trøndermammasnart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj nå ble jeg skikkelig spent på deres vegne mei3 og 83jenta!!

 

11 egg høres masse ut håper d bare er gullegg som tiltrekker seg supersvømmere og at sammen er de dynamitt :)

 

Er det ICSI dere tar eller "vanlig"-prosess?

Det er ICSI for vår del. Vi krysser fingrene og venter nervøst på tlf i morgen😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har brukt Gonal F: settes denne under navlen?

Endret av trøndermammasnart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange egg dere får ut! Så flott☺️

 

Jeg pleier å få ut fire-seks egg, men heldigvis holder det med ett☺️

 

Har aldri brukt gonal-f, men det står kanskje i pakningsvedlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har resultatet kommet. Iført ICSI på 9 egg, og 6 er befruktet!! 😄

Så bra😄 Hvilken medisin tok du og hvilken dose?

 

Jeg har satt første sprøyte så nå har det begynt😀

Endret av trøndermammasnart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk med hele 6 befrukta egg, mei3. Hva er TESA? Tydelig at det har gitt resultater iallefall:) Og lykke til med innsettingen!

 

Har akkurat satt siste dose med sprøyter, så da blir det eggløsningssprøyte på onsdag, uttak på fredag og innsetting på mandag :) Håper bare eggene klarer seg iløpet av helga, før har jeg alltid hatt uttak mandag og innsett onsdag.... 

Har satt alle sprøytene under navlen jeg, inkludert Gondal F.

 

Er veldig glad for at det nærmer seg nå, men vet fra tidligere at jeg synes ventetiden mellom innsett og testing er den verste. Klarer ikke å tenke på så mye annet!!!!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg setter alltid sprøytene på annenhver side av navelen ;) Sjekk YouTube sier jeg bare. Google glonal-F og du får flere instruksjonsvideoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble 4 av 11 egg befruktet med icsi. Har fra tidligere erfaring med at det frafaller noen til innsett dagen, så krysser fingrene for at det ikke gjør det denne gangen.spennende dag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble 4 av 11 egg befruktet med icsi. Har fra tidligere erfaring med at det frafaller noen til innsett dagen, så krysser fingrene for at det ikke gjør det denne gangen.spennende dag i morgen.

Spennende!! Grattis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...