Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #1 Skrevet 27. januar 2016 Mannen dro til fastlegen for å få henvisning til sterilisering, men fikk beskjed om at dette hadde sykehusene sluttet med. Det offentlige skulle ikke lenger støtte sterilisering, da det var et unødvendig inngrep, og han måtte selv ta kontakt med privat aktør. Nå står det på NRK.no at sykehusene gjør det, men at egenandelen har økt. Det er allikevel stor forskjell på 1200 kr (offentlig) og 6000 kr (privat). Er det flere som har fått en slik beskjed, eller er det vår fastlege som roter? Anonymous poster hash: cf31e...dc9
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #2 Skrevet 27. januar 2016 Min mann har sterilisert seg for 2 uker siden ved offentlig sykehus. Hans bror ble sterilisert i oktober ved et annet offentlig sykehus. Så det fastlegen til mannen din sier, er bare piss. Det er fritt sykehusvalg, og forskjellige ventetider på blant annet sterilisering ved forskjellige sykehus, slik at din mann kan bli henvist til hvilket som helst sykehus i landet. Eneste forskjell fra "vanlig" operasjon og sterilisering, er at man må dekke litt over 1200 kroner for operasjon selv, og betale selv for reise frem og tilbake. Anonymous poster hash: ec5b4...51b
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #3 Skrevet 27. januar 2016 Ok. Takk. Får prøve igjen, eller gå til en annen lege. Merkelig at han ikke bare kunne henvise. Anonymous poster hash: cf31e...dc9
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #4 Skrevet 27. januar 2016 Mannen gjorde det ved et privat sykehus, men her blir tjenestene der kjøpt av det offentlige. Han ble henvist av fastlegen betalte bare vanlig egenandel Anonymous poster hash: 9b52c...cca
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #5 Skrevet 27. januar 2016 Trur du har lest artikkelen feil. Prisforskjellen på 1200 og 6000 var på menn/kvinner. Han burde uansett få en henvisning til sterilisering. Anonymous poster hash: 998b3...a14
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #6 Skrevet 27. januar 2016 Mannen har gjort det ved privat klinikk som det offentlige sykehuset her kjøper denne tjenesten av. Tror han betalte ca 1200 kr. Ikke 6000 i alle fall:) Anonymous poster hash: fcb71...c14
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #7 Skrevet 27. januar 2016 Jeg skal snart ha et planlagt keisersnitt, og har fått infobrev om at jeg kan be om sterilisering samtidig dersom jeg ønsker det. Det er ikke aktuelt for oss nå, men sterilisering foregår på offentlige sykehus ja. Anonymous poster hash: c1ed6...d4d
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #8 Skrevet 27. januar 2016 Min mann fikk samme beskjed som din, både fra bedriftslegen og fastlegen. Han gjorde det derfor privat rett før jul. Kostet over 5000 kr... Kjenner jeg blir irritert hvis dette ikke stemmer! Anonymous poster hash: 999db...0be
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #9 Skrevet 27. januar 2016 Etter hva jeg har hørt er det så lange køer på inngrepet at fastlegene ikke orker å henvise til offentlig sykehus. Fordi inngrepet er lavt prioritert. Samtidig skjærer vi vekk for hudenav små barn helt uten grunn. Anonymous poster hash: 421a8...5c0
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #10 Skrevet 27. januar 2016 Etter hva jeg har hørt er det så lange køer på inngrepet at fastlegene ikke orker å henvise til offentlig sykehus. Fordi inngrepet er lavt prioritert. Samtidig skjærer vi vekk for hudenav små barn helt uten grunn.Anonymous poster hash: 421a8...5c0 De blir gjort offentlig i teorien, men ikke alltid i praksis... Min mann fikk, etter 1 år på venteliste, beskjed om at dette ikke var en prioritert helsetjeneste, så at han nå ble strøket fra listen... Anonymous poster hash: 7ae14...092
Daquiry Skrevet 27. januar 2016 #11 Skrevet 27. januar 2016 Det gjøres enda, men det er ganske lange ventetider https://helsenorge.no/velg-behandlingssted/ventetider-for-behandling?bid=73
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #12 Skrevet 27. januar 2016 Det gjøres enda, men det er ganske lange ventetider https://helsenorge.no/velg-behandlingssted/ventetider-for-behandling?bid=73 Rart, både Kirkenes og Hammerfest har ventetid på 3-4 måneder. Og det er forholdsvis små sykehus. Anonymous poster hash: ec5b4...51b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå