Gå til innhold

Jeg passer ikke inn noen steder.. Hvordan få nye venner?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kommer fra en kristen bakgrunn, og tror på Jesus. Samtidig er det ingen menigheter som tiltaler meg. Jeg er for homofiles rettigheter, retten til abort og pro legalisering. Synes norske menigheter har mistet mystisismen.

 

På jobben er det hyggelige folk. Men de er veldig opptatt av fest og fyll, interiør og mote. Jeg drikker svært sjelden, og har aldri forstått meg på mote og interiør. Jeg liker å se på nyheter og dokumentarer, og diskutere samfunn, religion, historie, miljø m.m.

 

Jeg sympatiserer ikke i noen spesiell politisk retning. Tar jeg valgomat-tester, slår sympati/antipatien likt ut mellom nesten alle partiene, bortsett en klar disfavør til FrP. Er ikke mer enn ca 30-40% enig med noen parti.

 

Jeg liker spiritualitet, sjelegransking og åpen for psykedelia. Men synes hippiekulturen og naturbarna blir for konforme på sin måte. De er ofte ikke anti-religion, men anti kristendom, har hipster-bun, lange skjørt og piercing i nesa. De fjerner seg for mye fra samfunnet ellers, og kan virke litt naive.

 

Jeg interesserer meg ikke for sport, men er normalt interessert i turer i skog og mark. Finner ro og energi i naturen. Men er ikke i toppform, og teltlivet er jeg for jålete til (om jeg ikke bare er med mann og barn).

 

Ser at det ikke er andre det er noe galt med.. Men det er vel heller ikke noe galt med meg, er det?

Hvordan skal jeg klare å få nye venner?

 

 

 

Anonymous poster hash: f003f...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Oslo bør det være uproblematisk, men hvis du bor på et lite sted vil det være ganske vanskelig tror jeg

 

Anonymous poster hash: 75b73...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo bør det være uproblematisk, men hvis du bor på et lite sted vil det være ganske vanskelig tror jeg

 

Anonymous poster hash: 75b73...35e

Men hvor kan jeg finne mine potensielle venner? Bor i en by, men ikke Oslo.

 

Anonymous poster hash: f003f...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd, du hadde passet inn i mine kretser :(

 

Anonymous poster hash: c952f...a56

Det var koselig å høre :)

 

 

Anonymous poster hash: f003f...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde trengt ein venn som deg;-) Har fine folk rundt meg eg, men vi held oss gjerne til "dei nære ting" i samtalene våre;-) Bur desverre eit stykke frå Bergen.

 

Anonymous poster hash: e5d16...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ligner litt på meg, og jeg bor i Bergen, men jeg er altfor usosial til å trenge venner. Men, tenkte jeg kunne gi deg et tips om hvor jeg fant likesinnende: i kor. Jeg mener Collegium musicum er et bra og sosialt kor. Men det finnes mange andre kor også. Du kan jo prøve det ut?

 

Anonymous poster hash: 4c1b5...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips. Det ser fantastisk kjekt ut å synge i kor. Hadde det ikke vært for at jeg dessverre synger som ei kråke, hadde jeg jammen meg oppsøkt det koret :)

 

Egentlig er det fint for meg å bare vite at det finnes likesinnede der ute. Det er en fin tanke at jeg kanskje en dag kan møte en som tenker litt som meg :)

 

Anonymous poster hash: f003f...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gå på interessante foredrag? Eller oppsøke arrangement du synes virker spennende?



Anonymous poster hash: 5c139...059
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du bor så langt unna! Jeg har alltid plass til nye venner :) Jeg er riktignok spirituell, men har venner som er både kristne og ateister.  Elsker å diskutere samfunnsspørsmål, miljø osv og er for lengst ferdig med festing og drikking.

 

Men i en stor by som Bergen så burde det absolutt være mulig for deg å finne likesinnede! Hva med bokklubb/ lesering? Kurs i vegetarmat? Slike steder  finner man gjerne mennesker som er interessert i mer enn interiør og festing ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hva med å gå på interessante foredrag? Eller oppsøke arrangement du synes virker spennende?

 

Anonymous poster hash: 5c139...059

Det er noe av det jeg savner. Å ha noen å gå på ulike foredrag, arrangementer, konserter o.l. med. Gjerne slikt som ikke er mainstream nok til å ta med mine bekjente på. Men jeg kvir meg litt for å dra på slikt alene. Tror jeg er nødt til å ta meg sammen og by litt mer på meg selv.

 

Anonymous poster hash: f003f...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du bor så langt unna! Jeg har alltid plass til nye venner :) Jeg er riktignok spirituell, men har venner som er både kristne og ateister. Elsker å diskutere samfunnsspørsmål, miljø osv og er for lengst ferdig med festing og drikking.

 

Men i en stor by som Bergen så burde det absolutt være mulig for deg å finne likesinnede! Hva med bokklubb/ lesering? Kurs i vegetarmat? Slike steder finner man gjerne mennesker som er interessert i mer enn interiør og festing ;)

Ja det er synd, for jeg har lagt merke til deg her inne baby-buddha. Vi har stått på samme side i flere diskusjoner ;) Liker deg!

Kurs er en fin idé. Har sett meg ut et jeg skal teste ut nå :)

 

 

Anonymous poster hash: f003f...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke du er SÅÅÅÅ alternativ? Men på jobben din er du selvsagt en sjelden plante.

 

Har du noen andre interesser, noe som kan trekke deg inn i et miljø? Korps, korsang og lignende er alltid mulig å melde seg på. Gjør du noe håndarbeid kan du delta i et husflidslag. Her jeg bor er det også et aktivt turlag for "vanlige" skog-og-mark-vandrere. Dvs ikke bare topptur-gærninger.

 

Anonymous poster hash: 8f158...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...