Gå til innhold

Barnet klemte fingen i dag og..

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bit av fingertuppen er borte. Har vært et mareritt med to legevaktbesøk der stell av fingeren var like traumatisk hver gang. (begynte å fossblø igjen hjemme). Nå har barnet sovnet og ligger med stor bandasje på fingen. Bør jeg sette klokken på hver time for å Sjekke? Hva om han begynner å blø Igjen i natt? Det så helt grusomt ut. En stor bit av fingertuppen er klemt helt av 😔 har så vondt av han... Noen som har opplevd lignende? Hvor lang tid tar det å gro? Få hinne på såret? Har helt vondt i meg 💕

Anonymous poster hash: 20f2c...66a

Skrevet

Noen som har opplevd å miste litt av fingertuppen og at det har grodd litt ut igjen? 😢

Skrevet

Uff å uff! Fikk helt vondt av å lese dette 😩 Hva klemte han seg i?

Skrevet

Vanskelig å si, kommer an på hvor mye som er borte. Er han heldig så trenger det ikke vises så mye, men trolig så får han jo arr der. Men barn har veldig god grohud også, så det kan også variere.

Har egentlig ikke så mye konkret å si.

En klem til deg

Anonymous poster hash: 72a4a...a34
Skrevet

Eldste her mistet negl og nesten hele fingertuppen, men der fikk de altså satt på selve tuppen igjen. Det har grodd helt fint, neglen er tilbake, og bare et lite arr viser hva som har skjedd - med tiden blekner det også. Barn har utrolig godt grokjøtt! Men pass på at han ikke har smerter; gi Paracet etter behov (men ikke overskrid døgndosen, selvsagt). Jeg var oppe og sjekket om natten da det hadde skjedd her, klarte ikke å la være for alt i verden. Men det gikk helt fint! Klem og god bedring til dere!

Skrevet

Det kan hende det er lurt at han går med armen i fatle noen dager. Når armen henger rett ned, blir trykket i fingeren høyt og det begynner lett å blø.

Snakker av erfaring....

Skrevet

Noen som har opplevd å miste litt av fingertuppen og at det har grodd litt ut igjen? 😢

Nå vokser ikke kroppsdeler ut igjen, så at han vil få tilbake litt av fingertuppen er vel lite sannsynlig, dessverre.

Ang blødningen så vil det nok slutte å blø veldig kjapt (han trengte ikke å sy/stripse?), det danner seg fort en hinne/skorpe.

Stakkars liten! God bedring!!

Anonymous poster hash: c3d47...98e

Skrevet

Takk. Har passet på at han ligger med armen godt oppå en pute. Ikke sovet så mye jeg. Men han ligger her trygt i dobbelsengen min 💜 Tuppen forsvant så fikk ikke sydd på. Skjedde i barnehagen, klemt i dør. Holdt mellom og et barn smelte igjen døra. Jeg har sååå vondt av han. Det er på en måte bare Kjøtt som er tatt. Inniden av tuppen på en måte. Så fingen blir kanskje helt flat på innsiden av denne fingen da.. Hele naglen stod igjen, men den faller sikkert av. Han klager heldigvis ikke så mye på smerter. Paracet tilgjengelig.

Skrevet

Takk. Har passet på at han ligger med armen godt oppå en pute. Ikke sovet så mye jeg. Men han ligger her trygt i dobbelsengen min 💜 Tuppen forsvant så fikk ikke sydd på. Skjedde i barnehagen, klemt i dør. Holdt mellom og et barn smelte igjen døra. Jeg har sååå vondt av han. Det er på en måte bare Kjøtt som er tatt. Inniden av tuppen på en måte. Så fingen blir kanskje helt flat på innsiden av denne fingen da.. Hele naglen stod igjen, men den faller sikkert av. Han klager heldigvis ikke så mye på smerter. Paracet tilgjengelig.

Åh herregud. Stakkars liten gutt. God bedring.

Anonymous poster hash: abe1d...849

Skrevet

Stakar liten!!

Hvis jeg forstår rett så er det "innsiden" på tuppen som er av? Altså der fingeravtrykket er? Jeg klarte å være litt kjapp en gang jeg skulle rydde ut av toalettmappa til mannen. Jeg så ikke barberhøvelen som lå med bladene opp 😁 Det gikk som det gikk og jeg skrelle av en svær bit. Det ble et stort hull, gikk ca 0,4 cm inn mot fingeren, nesten til beinet, og var 0,5 cm "langt". Det blødde noe helt grusomt, spruta ut av fingeren faktisk..

Det tok litt tid, men nå er fingeren fin igjen. Har ikke fingeravtrykk der lenger, men :P

Håper det gror fint og raskt :)

Anonymous poster hash: 4d655...3be

Skrevet

Samme skjedde i bhg med minsten her. To fingre i døra, noen smelte igjen og låste! Her grodde hud over tuppen igjen, men han måtte operere og sy fast så neglerøttene kunne feste seg igjen. Har nå veldig ruglete negler, men det kom tross alt igjen negler :)

Skrevet

AOAOAOOO får helt vondt inni meg her jeg sitter å leser😢

Lille, så vondt han må ha hatt :(

Fingeren kommer sikkert til å gro fint :)

God bedring❤

Anonymous poster hash: 037ff...ddc

Skrevet

Stakkars lille😢 Har ingen erfaring med det, men håper fingeren gror raskt og at han slipper noe særlig med smerter💕

Anonymous poster hash: 68c6c...204

Skrevet

Stakar liten!!

Hvis jeg forstår rett så er det "innsiden" på tuppen som er av? Altså der fingeravtrykket er? Jeg klarte å være litt kjapp en gang jeg skulle rydde ut av toalettmappa til mannen. Jeg så ikke barberhøvelen som lå med bladene opp 😁 Det gikk som det gikk og jeg skrelle av en svær bit. Det ble et stort hull, gikk ca 0,4 cm inn mot fingeren, nesten til beinet, og var 0,5 cm "langt". Det blødde noe helt grusomt, spruta ut av fingeren faktisk..

Det tok litt tid, men nå er fingeren fin igjen. Har ikke fingeravtrykk der lenger, men :P

Håper det gror fint og raskt :)

Anonymous poster hash: 4d655...3be

så godt å høre at det grodde greit. Er redd fingeren blir veldig flat og kortere... Men det får vi bare se😃 er fornøyd bare han slipper smerter og det gror... Hi

Skrevet

Har opplevd det selv som barn. Kroppsdeler vokser selvsagt ikke ut igjen, men min finger ser helt ok ut, om enn noe rar. Fikk negl også. Nervene i fingertuppene er nok litt skadet så har litt lite følelse i tuppen, men det spiller ingen rolle. Så dette går nok helt fint og barnet vil få en helt unik finger :-)

Anonymous poster hash: e1a57...645

Skrevet

Har opplevd det selv som barn. Kroppsdeler vokser selvsagt ikke ut igjen, men min finger ser helt ok ut, om enn noe rar. Fikk negl også. Nervene i fingertuppene er nok litt skadet så har litt lite følelse i tuppen, men det spiller ingen rolle. Så dette går nok helt fint og barnet vil få en helt unik finger :-)

Hvor mye av fingeren din forsvant? Her står naglen igjen, men hus og vev er "grafset" vekk ned ca 1/2 øverste fingerledd. Og ca halvparten av fingeren innover på en måte. Er redd fineren blir veldig deformert. Har helt vondt i magen i dag. Skal på ny legetime og se på det. Håper det er kommet en hinne på. 1 1/2 døgn siden det skjedde. Liker ikke å ikke kunne se under bandasjen....hi

Skrevet

Samme skjedde i bhg med minsten her. To fingre i døra, noen smelte igjen og låste! Her grodde hud over tuppen igjen, men han måtte operere og sy fast så neglerøttene kunne feste seg igjen. Har nå veldig ruglete negler, men det kom tross alt igjen negler :)

Men hvor mye mistet han av fingeren? Forsvant litt av fingertuppene? Her er det helt åpent sår 😔 hi

Skrevet

Hvor mye av fingeren din forsvant? Her står naglen igjen, men hus og vev er "grafset" vekk ned ca 1/2 øverste fingerledd. Og ca halvparten av fingeren innover på en måte. Er redd fineren blir veldig deformert. Har helt vondt i magen i dag. Skal på ny legetime og se på det. Håper det er kommet en hinne på. 1 1/2 døgn siden det skjedde. Liker ikke å ikke kunne se under bandasjen....hi

Mistet halvparten av det ytterste leddet. De forsøkte å sy på igjen den delen som ble klemt av, men den falt av.

Skjønner det føles ille, men tror du etterhvert vil innse at dette går helt fint. En litt deformert finger blir neppe noe problem :-)

Skrevet

Mistet halvparten av det ytterste leddet. De forsøkte å sy på igjen den delen som ble klemt av, men den falt av.

Skjønner det føles ille, men tror du etterhvert vil innse at dette går helt fint. En litt deformert finger blir neppe noe problem :-)

Takk😃

Skrevet

Men hvor mye mistet han av fingeren? Forsvant litt av fingertuppene? Her er det helt åpent sår 😔 hi

Mistet bare litt "kjøtt" av selve fingeren. Heldigvis ikke brudd. Men brøt ut begge neglene så de sto rett ut av fingeren. Det var de som ble operert inn i rett stilling igjen. Så lå de ødelagte neglene utenpå og beskyttet mens nye fikk gro under

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...