Gå til innhold

Veien mot uføretrygd. Hvor lang tid tok det for deg? 😃

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sendt inn søknad nå, men glemte å spørre hvor lang tid det ville ta. Noen med erfaringer?

Anonymous poster hash: 4acc2...857

Skrevet

Det tok mindre enn 3 uker fra søknad ble sendt til jeg fikk vedtak om uføre.

Det kom før maxdato for sykemelding var nådd og da stod det at det ble utbetalt sånn og sånn første måneden siden jeg da hadde krav på sykepenger og at jeg fikk utbetalt full uføre måneden etter.

Jeg var ikke på aap.

Anonymous poster hash: 2043a...c45

Skrevet

6 år, for en halv uførepensjon. Det var klart det skulle bli resultatet, men hadde nytte av attføringstiltakene.

Anonymous poster hash: a114e...3cb

Skrevet

Går ut i fra at du enten går på arbeidsavklaring per i dag eller er svært svært alvorlig syk? Det skal mye til å få innvilget varig uføretrygd med en gang etter maksdato for sykepenger.

Anonymous poster hash: 8e949...bf1

Skrevet

Jeg har gått på aap i 1,5 år, og vi måtte vente til diagnose og alt av papirer var i orden først.

Hi

Anonymous poster hash: 4acc2...857

Skrevet

Går ut i fra at du enten går på arbeidsavklaring per i dag eller er svært svært alvorlig syk? Det skal mye til å få innvilget varig uføretrygd med en gang etter maksdato for sykepenger.

Meg?

Jeg har en alvorlig, kronisk sykdom, men den er ikke livstruende. Krevende i forhold til mye sykehusbesøk osv.

Som sagt fikk jeg søknaden igjennom før maksdato. Hadde selvsagt møter med arbeidsgiver, nav og fastlegen først og sykehuslegene hadde skrevet brev til nav.

Anonymous poster hash: 2043a...c45

Skrevet

Går ut i fra at du enten går på arbeidsavklaring per i dag eller er svært svært alvorlig syk? Det skal mye til å få innvilget varig uføretrygd med en gang etter maksdato for sykepenger.Anonymous poster hash: 8e949...bf1

Meg?

Jeg har en alvorlig, kronisk sykdom, men den er ikke livstruende. Krevende i forhold til mye sykehusbesøk osv.

Som sagt fikk jeg søknaden igjennom før maksdato. Hadde selvsagt møter med arbeidsgiver, nav og fastlegen først og sykehuslegene hadde skrevet brev til nav.Anonymous poster hash: 2043a...c45

Nei, jeg skrev til HI.

Skrevet

Du får er brev hvor det står at behandlingstiden er på inntil åtte mnd, og at du får beskjed om det tar lenger tid. I mitt fylke er NAV forvaltning for tiden ajour, så dersom saken er grei tar der kanskje en ukes tid...:) Men det er akkurat nå for tiden, det vanlige er at det tar noen mnd.

Anonymous poster hash: 02f25...aba

Skrevet

4 år fra sykemelding og aap med arbeidsevnevurdering. Behandlingstid på 8 måneder på uføresøknaden og det tok 8 måneder. Har sendt inn en klage ang. par punkter og fått beskjed om behandlingstid på 12 måneder! Så her må jeg bare regne med at det tar 12 måneder før jeg får svar.

Anonymous poster hash: a6c92...656

Skrevet

7.5 mnd etter jeg sendte inn søknaden

Anonymous poster hash: 8075a...f4b

Skrevet

Fra jeg ble syk første gang og frem til jeg fikk innvilget uføretrygd tok det hele 10 år. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...