Gå til innhold

Mange her som skal jobbe lille julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel normal arbeidsdag for de fleste vel?? For svært mange er det også helt vanlig å jobbe på dagtid både julaften og nyttårsaften også....

Anonymous poster hash: 133d6...011

Skrevet

Jeg skal jobbe hele jul og nyttår. Har kun fri røde dager og helg. Dvs jeg jobber frem til kl 12 på julaften. Fri 1 juledag og helgen. Starter på jobb igjen mandagen og jobber frem til nyttårsaften kl 12 og har da fri 1 nyttårsdag. Dette er for meg luksus i forhold til før når jeg jobbet turnus. Dvs julekvelden,1 og 2 juledag osv

Men jeg heldig å ha foreldre som har fri så barnet mitt er der disse dagene. Samboer har også fri så de veksler på å være noen dager hos mine foreldre og noen dager hos hans familie de dagene jeg jobber.

Anonymous poster hash: e1f8f...0c9

Skrevet

Både jeg og mannen jobber 23, begge skal i bhg og på SFO.. Sånn er det😏

Anonymous poster hash: e66ef...4b4

Skrevet

Nei skal absolutt ikke jobbe i julen. Både jeg og mannen tar fri fra 18.12 - 04.01

Jobbe i julen har alltid vært uaktuelt for oss begge og våre arbeidsgivere har fått klar beskjed om det. Hadde de prøvd seg med at en av oss måtte det så hadde vi sluttet på dagen. Mannen min sa det til en arbeidsgiver for noen år siden da han prøvde seg med at han måtte jobbe i romjulen. Mannen min sa at det ikke var aktuelt og hvis han måtte det så sluttet han. Han slapp å jobbe romjulen han.

Dere tar ut 2 uker ferie dere da?Anonymous poster hash: b0ad2...cb8

Nei ferien bruker vi på sommeren da vi har ferie med barna hele skoleferien. Vi er ikke på jobb i noen skoleferier, bruker ferie, avspasering, egenmelding og syktbarn dager. Går alltid opp da vi er lite syke. Barna kommer først og da er det uaktuelt for oss å jobbe når de har ferie.

Hva mener du med å bruke "egenmelding" og "syktbarn dager"? Lyver dere til arbeidsgiver eller er dere åpne om hva dere driver med?

Egenmelding og syktbarndager er sosiale goder vi er veldig heldige å ha, og dette skal brukes i forbindelse med sykdom. Og utnytte dette er et tilittsbrudd med arbeidsgiver. Dette er med på å undergrave velferdssystemet. Jeg synes dette vitner om dårlige verdier, og tenker at som forbilder for barna er i alle fall dette ikke optimalt. God arbeidsmoral er en verdi jeg ønsker å videreføre til mine barn!

Jeg jobber lille juleaften. Stille og rolig på jobb, så jeg er så heldig at jeg kan ha med meg barn på jobb, så jeg tar datteren min med meg.

Anonymous poster hash: f5fa8...9ca

Skrevet

Jeg skal jobbe lille julaften, er ped.leder i bhg, jobber til 17.00 i år. På min avdeling har 7 av 9 barn fri så tydelig mange som prioriterer fri lille julaften. På naboavd kommer 5 av 9 barn så vi blir 7 småbarn tilsammen. Får nyte kvelden og julemorgen med mine små, blir bra uansett! 😊⭐️

Anonymous poster hash: 0a1ee...27f

Skrevet

Heldigvis ikke! Tar juleferie 21 desember og har fri til 4 januar. Skal bli deilig å nyte rolige juledager med familien.

Anonymous poster hash: fd123...3b3

Skrevet

Jeg jobber lillejulaften fra 07.00 til 12.00.

Jobber i en barnehage. Er ikke det vanlig da?

Anonymous poster hash: f802c...b00

Skrevet

Synes det er værre når en må jobbe 7-14 på julaften. Da er hele dagen nesten gått når en har små barn i hus. Litt unødvendig å ha kjøpesentra oppe på julaften når det er søndagsåpent, flere nattåpent og forlenga åpningstid i fra nå til julaften. La de stakkars kjøpesenteransatte få være litt med familien sin i jula!

Anonymous poster hash: 25525...c21

Skrevet

Jeg skal jobbe lille julaften, er ped.leder i bhg, jobber til 17.00 i år. På min avdeling har 7 av 9 barn fri så tydelig mange som prioriterer fri lille julaften. På naboavd kommer 5 av 9 barn så vi blir 7 småbarn tilsammen. Får nyte kvelden og julemorgen med mine små, blir bra uansett! 😊⭐️

Mest sannsynlig kommer ikke halvparten. Foreldrene krysset bare av at de kommer fordi de betaler for plassen og vil ha muligheten.

Anonymous poster hash: cc65e...447

Skrevet

Jeg jobber lillejulaften fra 07.00 til 12.00.

Jobber i en barnehage. Er ikke det vanlig da?

Anonymous poster hash: f802c...b00

Nei, det vanlige er å jobbe full dag...

Anonymous poster hash: fd80f...92d

Skrevet

Nei, jeg starter ferien 21. desember og skal ikke på jobb før 4. januar.

Mannen har også fri i jula. Han skal jobbe lange dager 21. og 22. så da skal 3-åringen i barnehagen, siden jeg er gravid og kvalm/sliten.

Anonymous poster hash: de2ab...e8a

Skrevet

Jeg er student, så jeg har fri. Har heldigvis hatt mulighet til det siden vi fikk første for 7 år siden. Jeg har stort sett hatt ferie fra 18. Til første arbeidsdag over nyttår, samme med barna.

Men det er bare 2 år igjen, så må jeg også jobbe helligdager. Er glad barna er litt eldre da.

Anonymous poster hash: c6283...96c

Skrevet

Jepp. Jeg jobber full dag! Har til gjengjeld fri hele romjula. Man må gi og ta litt for at kabalen skal gå opp på jobb. Gjør meg ingenting å jobbe, siden vi ikke skal feire hjemme i år.

Skrevet

Har fri siden alt skjer her i huset julaften. Det skal vaskes, ryddes, senger res på, mat lages osv. Unger i barnehagen med andre ord.

Anonymous poster hash: 70c11...5a6

Skrevet

Har fri siden alt skjer her i huset julaften. Det skal vaskes, ryddes, senger res på, mat lages osv. Unger i barnehagen med andre ord.

Anonymous poster hash: 70c11...5a6

Må du re på sengene lille julaften? Tåpelig å sende ungene i barnehagen når du har fri.

Anonymous poster hash: fd123...3b3

Skrevet

Syns det er verre å ha mannen offshore jul og nyttår, men heldigvis i år er han hjemme både jul og nyttår. 3 år til neste gang han er borte hele jula og nyttårshelga.

Anonymous poster hash: 695e8...b87
Skrevet

Har fri siden alt skjer her i huset julaften. Det skal vaskes, ryddes, senger res på, mat lages osv. Unger i barnehagen med andre ord. Anonymous poster hash: 70c11...5a6

Må du re på sengene lille julaften? Tåpelig å sende ungene i barnehagen når du har fri. Anonymous poster hash: fd123...3b3
Flere som er tåpelige da. Jeg jobber fullt og har flere barn, og skal jobbe julaften og første juledag. Jobber også masse i dagene før jul, bla hele helga før jul. Har skrevet opp at to-åringen skal i barnehagen lille julaften, da jeg får det travelt med siste innspurt den dagen. Han har fri hele jula pluss hele neste uke.

Det som er tåpelig her er vel at du ikke greier å se at folk har vidt forskjellig livs- og arbeidssituasjon. Dessuten er lille julaften en helt vanlig arbeidsdag. Det er forresten julaften også, frem til 1200.

Skrevet

må nok det,men får fri fra 24 des til 4 Jan i år, så fornøyd :)

Skrevet

Mest sannsynlig kommer ikke halvparten. Foreldrene krysset bare av at de kommer fordi de betaler for plassen og vil ha muligheten.

Anonymous poster hash: cc65e...447

Vi har instendig bedt foreldrene vurdere behovet sitt så håper jo de har planer om jobb eller annet viktig altivitet. Jeg har fri 21/12 for å handle og gjøre istand hus så er i grunnen greit å jobbe.

Skrevet

Nei skal absolutt ikke jobbe i julen. Både jeg og mannen tar fri fra 18.12 - 04.01

Jobbe i julen har alltid vært uaktuelt for oss begge og våre arbeidsgivere har fått klar beskjed om det. Hadde de prøvd seg med at en av oss måtte det så hadde vi sluttet på dagen. Mannen min sa det til en arbeidsgiver for noen år siden da han prøvde seg med at han måtte jobbe i romjulen. Mannen min sa at det ikke var aktuelt og hvis han måtte det så sluttet han. Han slapp å jobbe romjulen han.

Dere tar ut 2 uker ferie dere da?

Anonymous poster hash: b0ad2...cb8

Nei ferien bruker vi på sommeren da vi har ferie med barna hele skoleferien. Vi er ikke på jobb i noen skoleferier, bruker ferie, avspasering, egenmelding og syktbarn dager. Går alltid opp da vi er lite syke. Barna kommer først og da er det uaktuelt for oss å jobbe når de har ferie.

Herre jesus... Hvordan skulle verden gått rundt om alle tenkte som dere? Husker deg godt fra tråden der du mente at sykt-barn-dager kunne brukes selv om barn ikke er syke. Du og mannen er jo arbeidstakere og kolleger fra helvete. Skjønner ikke at dere får lov å holde på slik. Hva tror du hadde skjedd om vi i helsevesenet hadde oppført oss sånn?

Anonymous poster hash: 4ce95...295

Ikke så overraskende å høre at mammaentilknollogtott også snylter på fellesgodene. Ikke rart hun er så redd for at flyktningene skal ødelegge velferdsstaten - hun er jo i full fart med å ødelegge den selv...

Men kan jo på en måte forstå at hun trenger å snylte seg til disse ekstra dagene når vi vet at hun er den som gjør alt hjemme, at det er kvinnens oppgave - uansett. Og at det er en selvfølge at mannen får slappe nok av, han er jo tross alt mann....

Anonymous poster hash: 8149b...d48

Skrevet

Jeg skal jobb lille julaften i barnehage fordi alle de hjemmeværende og arbeidsledige mødrene ikke orker å ha ungene sine hjemme 😡

Anonymous poster hash: 4adef...612

Skrevet

Skal jobbe 23-27 des og 30-2. Får vel ca 48 000 utbetalt denne mnd.

Anonymous poster hash: 188ef...e1f
Skrevet

Nei skal absolutt ikke jobbe i julen. Både jeg og mannen tar fri fra 18.12 - 04.01Jobbe i julen har alltid vært uaktuelt for oss begge og våre arbeidsgivere har fått klar beskjed om det. Hadde de prøvd seg med at en av oss måtte det så hadde vi sluttet på dagen. Mannen min sa det til en arbeidsgiver for noen år siden da han prøvde seg med at han måtte jobbe i romjulen. Mannen min sa at det ikke var aktuelt og hvis han måtte det så sluttet han. Han slapp å jobbe romjulen han.

Dere tar ut 2 uker ferie dere da?Anonymous poster hash: b0ad2...cb8
Herre jesus... Hvordan skulle verden gått rundt om alle tenkte som dere? Husker deg godt fra tråden der du mente at sykt-barn-dager kunne brukes selv om barn ikke er syke. Du og mannen er jo arbeidstakere og kolleger fra helvete. Skjønner ikke at dere får lov å holde på slik. Hva tror du hadde skjedd om vi i helsevesenet hadde oppført oss sånn?Anonymous poster hash: 4ce95...295

Ikke så overraskende å høre at mammaentilknollogtott også snylter på fellesgodene. Ikke rart hun er så redd for at flyktningene skal ødelegge velferdsstaten - hun er jo i full fart med å ødelegge den selv... Men kan jo på en måte forstå at hun trenger å snylte seg til disse ekstra dagene når vi vet at hun er den som gjør alt hjemme, at det er kvinnens oppgave - uansett. Og at det er en selvfølge at mannen får slappe nok av, han er jo tross alt mann....   Anonymous poster hash: 8149b...d48

Svindler arbeidsgiver, og utnytter velferdssystemet, samtidig som hun er redd for at flyktningene skal ødelegge velferdsstaten; det høres jo flott ut (sukk).

Dette er kanskje unødvendig krast - men det virker på meg som det å si "mine barn kommer først" er en totale ansvarsfraskrivelse - plutselig er det greit å skulke jobb, og andre forpliktelser, fordi man har en "perfekt" unnskyldning "barna".

Jeg setter også barna mine først - og dette har ikke trengt å medføre å lyve for arbeidsgiver, må jeg være hjemme, så er jeg ærlig med kollegaer på hvorfor. Arbeidsmoral er en viktig verdi for meg, og noe jeg vil gi videre til mine barn.

Anonymous poster hash: f5fa8...9ca

Skrevet

Avspaserar, skal jobbe tidlig julaften, seint nyttårsaften og tidlig nyttårsdag. Og romjula.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...