GĂ„ til innhold

đŸŽ…đŸŒ julefeiring: hadde du orket Ă„ invitere ett familiemedlem som...?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det hadde rett og slett ikke gÄtt i vÄrt hus. Jeg har tre gutter pÄ 4, 6 og 9! Men alle jeg inviterer vet veldig godt hva de gÄr til. TÄler de ikke lyd burde de holde seg hjemme.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tenkt og tenkt pÄ hva som er rett Ä gjÞre. Vi var sammen her om dagen Ä igjen merket jeg hvilket problem det vil bli. Alt mÄ vÊre stille. Jeg gleder meg sÄ innmari til jul, mitt barns fÞrste jul Ä jeg merker jeg vil kose meg og slappe av. Jeg slapper ikke av rundt dette familiemedlemmet jeg gÄr pÄ tÄhev hele tiden. Ringer mobilen min f.eks blir jeg super stresset da vedkommende sitter med fingrene i Þrene og venter pÄ at jeg skal fjerne lyden. Vedkommende Þnsker vistnok Ä feire jul med oss men helt Êrlig er det ikke gjensidig. Jeg vil ikke hysje pÄ ungene som er tilstede som fÄr lov til Ä vÊre lenge oppe. Jeg vil at barna skal kunne leke med leker som har lyd. Vi har stor stue men man vil likevel hÞre lyden Ä hver minste lille lyd han hÞrer er ett problem. Jeg Þnsker Ä hÞre pÄ julemusikk og Ä ha muligheten til Ä se noen juleprogram pÄ TV. Jeg Þnsker latter og skrÄl fra ungene men dette gÄr jo heller ikke. Det er synd pÄ personen det gjelder men jeg vil ta hensyn alle andre dager bortsett fra jul og nyttÄr egentlig.

 

Uff. Dilemma!

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 5b353...cf8

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Helt ĂŠrlig, hadde jeg hatt SÅ store problemer med lyder, at jeg mĂ„tte holde meg for Ăžrene i tillegg til Ă„ ha Ăžrepropper bare en mobil ringte i noen sekunder, sĂ„ hadde jeg unngĂ„tt Ă„ oppsĂžke store familiesammenkomster. Jeg hadde rett og slett ikke orket. Og jeg hadde i hvertfall ikke kunnet nyte en julekveld der jeg visste at alle andre mĂ„tte ta store hensyn hele tiden, og barna ikke kunne oppfĂžre seg som barn. Jeg hadde syntes det var verre enn Ă„ dra en annen plass.

 

Det er jo ikke bare dere som skal ta hensyn, og barna skal da ikke mÄtte ofre selve julaften fordi noen har sÄ store problemer med lyder at de sikkert hadde hatt det bedre alene.

 

Og nÄr det gjelder hÞreapparat, har jeg en svoger med samme problem. Lydene blir sÄ veldig forsterket at det gjÞr vondt for ham nÄr det er mye folk og lyder. Og vet dere hva? Han slÄr det rett og slett av nÄr det blir for mye, i familieselskap eller pÄ julaften. Og vi andre synes det er helt greit at han mÄ spÞrre opp igjen hvis han ikke hÞrer, for vi synes det er en veldig fin gest ovenfor barna Ä ta hensyn til dem i stedet for seg selv. Det er tross alt mest deres dag og han er voksen!

 

Anonymous poster hash: 15c5c...e42

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg har tenkt og tenkt pÄ hva som er rett Ä gjÞre. Vi var sammen her om dagen Ä igjen merket jeg hvilket problem det vil bli. Alt mÄ vÊre stille. Jeg gleder meg sÄ innmari til jul, mitt barns fÞrste jul Ä jeg merker jeg vil kose meg og slappe av. Jeg slapper ikke av rundt dette familiemedlemmet jeg gÄr pÄ tÄhev hele tiden. Ringer mobilen min f.eks blir jeg super stresset da vedkommende sitter med fingrene i Þrene og venter pÄ at jeg skal fjerne lyden. Vedkommende Þnsker vistnok Ä feire jul med oss men helt Êrlig er det ikke gjensidig. Jeg vil ikke hysje pÄ ungene som er tilstede som fÄr lov til Ä vÊre lenge oppe. Jeg vil at barna skal kunne leke med leker som har lyd. Vi har stor stue men man vil likevel hÞre lyden Ä hver minste lille lyd han hÞrer er ett problem. Jeg Þnsker Ä hÞre pÄ julemusikk og Ä ha muligheten til Ä se noen juleprogram pÄ TV. Jeg Þnsker latter og skrÄl fra ungene men dette gÄr jo heller ikke. Det er synd pÄ personen det gjelder men jeg vil ta hensyn alle andre dager bortsett fra jul og nyttÄr egentlig.

 

Uff. Dilemma!

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 5b353...cf8

Jeg synes det er greit Ä ta hensyn til hverandre. Men denne personen hÞres spesiell ut. Holde seg for Þrene.....Det mÄ jo vÊre gi og ta, og personen mÄ jo forvente vanlig stÞy hos en barnefamilie. Jeg synes man kan forvente at folk tar litt hensyn, og det hÞres det ut som om du gjÞr. Men det virker som personen forventer at dere skal vÊre lydlÞse og gÄ pÄ eggeskall rundt i eget hjem, det kan man ikke forvente. Da mÄ man heller vÊre hjemme.

 

Anonymous poster hash: 622ab...aa4

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...