Gå til innhold

Dere som har mellom 12-18 mnd mellom søsknene..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere fortelle litt hvordan det første året var? Var det veldig stressende? Blir 16 mnd mellom mine så spent på hva jeg kan forvente meg..

Anonymous poster hash: c9f13...741

Gjest Antarctica
Skrevet

Slitsomt, men hyggelig! Halvannetåringen begynte i barnehage en måned før den neste kom, og det var bra for meg... (17 mnd mellom)

Skrevet

Gikk egentlig helt fint, syns jeg. Var jo fremdeles i babymodus da sistemann ble født, så rakk jo aldri helt å finne roen mellom dem :-P (midterste var bare 8 mnd da jeg oppdaget jeg var gravid igjen.)

Selvsagt kunne det bli litt turbulent til tider, men heller én hektisk litt lengre periode enn mange år sammenhengende med nattevåk og bleieskift ;-)

Vi koste oss glugg i den tiden. Og barna har enormt stor glede av hverandre nå som da. :-D

(Det er forresten 16 mnd mellom dem, eldste er jente og yngste er gutt.)

Anonymous poster hash: ab76c...cb7

Skrevet

Var hardt de første 6 mnd men når rutinene var inne gikk det fint. Anbefaler søskenvogn og at begge to dupper samtidig.

Skrevet

Det første året gikk kjempefint. Det andre året var verre. To stk som skulle utforske alt.

De har alltid vært bestevenner og er ganske avhengige av hverandre. 18 mnd i mellom.

Skrevet

16 mnd her også. De første mnd var ikke travle. Ble ganske travelt da minste nærmest seg året, og nektet å sove om nettene. Det holdt på en stund, og det var tortur for hele familien. Ved normalt søvnmønster hos barna, tror jeg det bare er fordeler med så tette barn!

Anonymous poster hash: d9d12...44e

Skrevet

Første året gikk fint. 2. året var vanvittig hektisk. Angrer ikke, verdens beste venner og krangler så busta fyker innimellom. Der er 7 og 8 nå, 13 mnd mellom, begge gutter.

Anonymous poster hash: c9c93...de1
Skrevet

12 mnd mellom mine. Jeg syntes det første året var veldig tungt. Men jeg var veldig mye alene med de to. Mannen var opptatt med jobb og studier og vi hadde ingen familie i nærheten. Følte at jeg aldri strakk til. Det var alltid en som var sulten eller trøtt, og ikke spesielt for en ettåring å skjønne at babyen måtte ammes når hun var sulten. Ingen av de sov hele natta heller, så jeg fikk aldri sove ordentlig.

Husker jeg prøvde iherdig og få til like søvnrytmer på de to (dagtid), men de hadde forskjellige søvnbehov så jeg lyktes generelt dårlig.

Det ble etterhvert enklere, men tror nok det tok halvannet år før jeg følte at jeg begynte å beherske situasjonen.

Det positive er at de alltid har en venn i nærheten.

Mine barn vokser i praksis opp som tvillinger fordi de er så tette i alder, og jeg er så mye alene med de, at det er vanskelig å ha forskjellige regler/rutiner.

Anonymous poster hash: e55c9...b1e

Skrevet

Jeg har 14 mnd mellom mine. Det har vært hektisk, men de har stor glede av hverandre. Det har hjulpet at jeg har fått til samme døgnrytme på dem. De legger seg samtidig, våkner samtidig og sover samtidig på dagtid.

Anonymous poster hash: b2285...cb7

Skrevet

14,5måneder mellom mine. Glad for det egentlig. Prøv å planlegge så mye som mulig,få til hjelp,start med barnehagen i tide slik at det ikke blir for store endringer for førstemann. Det var hektisk men greit egentlig. Hektisk fordi du har dobbel jobb med bleier,førstemann våknet en del om natta,mating osv. Men greit var det også fordi om du tar på ny bleie for en,kan du bytte på den andre også,jeg matet begge samtidig osv. Si ja takk til hjelp.

Anonymous poster hash: 601d4...73e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...